Miten ihmiset ei osaa käyttää sähköhammasharjaa oikein?
Huom! Sillä ei kuulu tehdä minkäänlaista nykytysliikettä vaan tarkoituksena on "ajaa" hampaiden läpi, harja tekee sen pesuliikkeen (se on sähköhammasharjan idea).
Kommentit (25)
Tiedän yhden sähköhammasharja, jolla on nimenomaan tarkoitus tehdä nykytysliikettä että se puhdistaa hyvin, muilla kokeilemillani vain siirretään sitä harjaa alueelta toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Näetkö sä useinkin ihmisiä pesemässä hampaitaan sähköhammasharjalla vai mistä olet saanut tuollaisen käsityksen, että sitä nytkytetään kuten tavallista hammasharjaa?
Katsoin just Love Islandia, jossa pestään välillä hampaita. Myös muissa tosi-tv-ohjelmissa näytetään hammaspesua (Iholla, Maria Veitola yökylässä jne.).
Ap
Vierailija kirjoitti:
Näetkö sä useinkin ihmisiä pesemässä hampaitaan sähköhammasharjalla vai mistä olet saanut tuollaisen käsityksen, että sitä nytkytetään kuten tavallista hammasharjaa?
Itse olen satoja kertoja nähnyt että ihmiset nytkyttää harjaa.
Vierailija kirjoitti:
Et katso ikinä vlogeja? Tv ohjelmia? Sinulla ei ole kumppania, sukulaisia, kavereita jotka olet nähnyt pesemässä hampaita?
Kerro nyt ap kaikki nipussa mitä emme osaa tehdä oikein.
Ylläolevasta lauseesta sanoisin, että pilkut puuttuu, koska laitan ne kuitenkin väärin.
Vierailija kirjoitti:
Ylläolevasta lauseesta sanoisin, että pilkut puuttuu, koska laitan ne kuitenkin väärin.
Käsiä ette myöskään osaa pestä. En ole varmaan koskaan nähnyt kenenkään hierovan saippuaa käsiinsä edes kymmentä sekuntia, saati sitten ohjeen mukaista 20 sekuntia.
Ap
Mikähän on hampaiden pesun tarkoitus? Puhtaat hampaat vai oikea harjaus?
Vierailija kirjoitti:
Puhtaat hampaat oikealla tekniikalla niin, ettei ikenet vahingoitu tai hammasharja kulu tarpeettomasti.
Ap
Miksi joku käyttää laitetta joka pilaa hampaat sekä ikenet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et katso ikinä vlogeja? Tv ohjelmia? Sinulla ei ole kumppania, sukulaisia, kavereita jotka olet nähnyt pesemässä hampaita?
En, en ja ei.
En katso vlogeja tai tosi-tv:ta, elokuvissa yleensä ne hampaiden pesukohtaukset on ihan perushammasharjalla. Mun suvussani on ollut tapana, että vessa- ja peseytymisasiat hoidetaan ihan itse, joten en kyllä katsele muiden hampaidenpesua noin normaalitilanteessa. Tai vaikka väkisinkin jonkun pesemässä hampaita, niin tuskin kiinnittäisin asiaan huomiota, pahoittelisin vain häiriötä ja poistuisin siksi aikaa, että henkilö saa hammaspesunsa hoidettua.
Vierailija kirjoitti:
Puhtaat hampaat eikä se vaadi hinkkausta.
Vierailija kirjoitti:
Ette koskaan osanneet sanoa Plantagen-kaupan nimeä oikein. Nyt sillä ei ole väliä, kun se lähti Suomesta.
Tää on hyvä huomio. Mä oon ihmetelly ihan samaa, et mix ne hinkkaa sillä sähköharjalla. Eix sit ois iha sama pestä tavallisella?
osaa taho osaavat, sinä kielioppimaton lähiökallu
Vierailija kirjoitti:
osaa taho osaavat, sinä kielioppimaton lähiökallu
"osaa taho osaavat"? kielioppimaton?
Nyt meni ohi ainakin multa tää kirjoitustaidon mestariteos.
Eivät osaa käyttää tavallista harjaakaan oikein. Sitä taas kuuluu liikutella pystysuunnassa että harjakset pesee kunnolla myös hampaan välit mutta näen kaikkien hinkkaavan sitä vain sivusuunnassa aina ja äkkiä harjataan ja pthyi.
Itse kallistelen harjaa, että se pääsee paremmin myös hammasväleihin, jotka kyllä puhdistan myös silikonisella "harjalla".
Suuhygienisti neuvoi että sähköhammasharjalla pestään kuin lunta luotaisiin. Aina tiede edistyy ja tulee uusia neuvoja.
Eiköhän suoritustekniikka ole kaikille vapaa, kunhan puhdasta tulee. Itselläni niin tehoton sähköhammasharja, että pakko antaa vähän vauhtia.