Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö virkamiehet väsy lomailuun jos lomaa on 2 kk vuodessa?

Vierailija
26.08.2025 |

Luulisi että kyllästyisin lomailuun. Taitaa olla muutenkin laiskaa porukkaa.

Itsellä lomaa se 30 pv josta saa tapella milloin voi pitää. Pätkissä silloin tällöin.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kyllästyisi, jos lomaa voi ottaa pitkin vuotta. Kuukausi kesällä ja kuukausi vaikka viikon pätkissä muina aikoina. Mukvasti piristäisi pitkin vuotta. 

Vierailija
2/17 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kelpaisi kahden kuukauden lomat enkä todellakaan pitkästyisi. Nyt on vaan kuusi viikkoa lomaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään. Olin viikon toukokuussa. Nyt olen 4.viikkoa lomalla. 1 viikon pidän lokakuussa koululaisten kanssa  ja helmikuulla on 2 viikon kaukoloma. Joululle en nyt ottanut, kun vapaita on muuten tänä vuonna siinä niin paljon.

Vierailija
4/17 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne voitaisiin siirtää alkamaan lokakuusta ja päättymään marraskuuhun.

Vierailija
5/17 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö työttömät kyllästy jatkuvaan vapaaseen.

Vierailija
6/17 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole virkamies, mutta minulla on 38 lomapäivää käytössä. Ei kuluteta lauantaita. Yksityinen työnantaja, paikallinen sopimus. Haluatko ap tulla leikkaamaan minunkin lomia?

Vierailija
7/17 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan tuon ilmiön, AP. Kerran pidin 3 (KOLME!) viikkoa kesälomaa putkeen ja paluu töihin oli ihan hirveä. Niin kitkerää tervanjuontia, että sen jälkeen olen pitänyt vain kahden viikon lomia joihin työnantaja pakottaa. Mutta jää se kolmannen viikon vapautuminen kokonaan pois, joten ei ehdi ollenkaan unohtaa työelämää. Ensimmäisen viikon yrittää toipua ja toisen pohtii että kohta loppuu. 

Vierailija
8/17 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen kuukauden kesäloma ja talvilomat päälle olisi sopiva.

Vierailija
9/17 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

38 päivää ja kyllä niistäkin saa tapella millon ne voi pitää. Talvilomia mulla on vielä kaks viikkoa laittamatta, ei saa koulujen lomaviikoille,ne meni jo. Turhaan en ala taas istumaan kotona,kun muu perhe töissä/koulussa. Päätin pätkiä ne pari päivää sillon ja tällöin. Ja arkipäivät tottakai,sunnuntaisin ollaan töissä ja lauantai illat.

Vierailija
10/17 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

38 päivää ja kyllä niistäkin saa tapella millon ne voi pitää. Talvilomia mulla on vielä kaks viikkoa laittamatta, ei saa koulujen lomaviikoille,ne meni jo. Turhaan en ala taas istumaan kotona,kun muu perhe töissä/koulussa. Päätin pätkiä ne pari päivää sillon ja tällöin. Ja arkipäivät tottakai,sunnuntaisin ollaan töissä ja lauantai illat.

Arvaan, että olet myös hoitoalalla.

Joo, ei kannata kadehtia. Kesällä saa pitää maks 3 viikkoa kerralla, vuoro kiertää. Yksittäiset kesälomaviikot johonkin toukokuun alkuun, syyskuun loppuun. Koululaisten syyslomalle tai hiihtolomalle saa lomaviikon n kerran viidessä vuodessa. Joulukuussa ei saa lomaa kukaan, eikä pääsiäisen aikaan. 30 päivää lomaoikeukdesta on pidettävä kalenterivuoden loppuun mennessä. Vain 8päivää saa jäädä tammi-huhtukuulle. Viime vuonna olin 2 viikkoa lomalla marraskuussa... ei kannata kadehtia. Mieluummin olisin kesällä sen 4 viikkoa kerralla ja 2 yksittäistä viikkoa johonkin ns järkevään aikaan. 

Vierailija
11/17 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttava on valtiolla ja se on koko ajan lomalla tai lomapäivillä. Pidennettyjä viikonloppuja jolloin lennellään keski-eurooppaan ostoksille.

Vierailija
12/17 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ja miten niin 2 kuukautta, meillähän on 2 kk kesällä ja 1kk talvella, eli yhteensä 3kk vuosi.

Juuri tässä olin 2k kesälomalla ja mielellään vielä jatkaisi, ei taaskaan ehtinyt tekemään kaikkia niitä juttuja mitä oli suunnitellut kesäksi.

Vierailija
13/17 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ratkaiseva 8 pv ero.

Vierailija
14/17 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkamies minäkin, pidän lomaa kuukauden kesällä, 2 viikkoa syksyllä ja pari päivää joulun aikaan säästövapaita. Eli lomaa 30 päivää vuodessa.

Vierailija
15/17 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ratkaiseva 8 pv ero.

On se paljon. Muistan, kun lomaoikeus nousi 30->38, niin tuntui parit ekat vuodet, että olen koko ajan lomalla. Tästä nyt 12 vuotta aikaa ja ei tunnu enää siltä. 

Vierailija
16/17 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama trolliaihe taas.

Vierailija
17/17 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä sinä keksit tuon virkaMIESTEN kahden kuukauden loman? Väitätkö ihan vakavissasi, että jostakin syystä virassa olevat miehet saavat pitemmät lomat kuin naiset?

Minulla kunnan ja valtion virkaNAISENA ei ole koskaan ollut kahta kuukautta lomaa.