Onko kukaan täällä maistanut Dom Pérignon shamppanjaa?
Miltä maistuu ja maksoitteko pullosta lähes 300 euroa?
Kommentit (19)
Bondissa mainostetaan nykyään Bollingeria.
Täällä? Missä täällä? Teillä kotona?
Olen juonut. Ei mikään huippumerkki ole sokkotesteissä niin paljon kilpailijoitaan parempi kuin mitä se on maineeltaan. Eli oli ihan OK, mutta ei kuusi kertaa parempaa kuin viiden kympin samppanja.
Olen maistanut. Nautin sitä usein samalla, kun maistelen mieheni tuomia kahdeksaa erilaista leikkelettä.
Ei mitään järisyttävä maku elämys, olen parempiakin ( ja edullisempia) kuohuviinejä onneksi saanut
On tuota tullut juotua muutaman kerran, jonkun muun tarjoamana. Ihan hyvää oli. Itse tykkään enemmän vähän luonteikkaammista, pienempien talojen samppanjoista. Oma suosikkini noista hintavammista on Jean Vessellen Petit Clos.
Liian halpaa suurlähettiläälle. 700 e alkaa olla jo sopiva hinta diplomaatille.
Maistuu ranskalaiselle kuivalle shampanjalle. Ehkä enemmän makua kuin halvemmissa mutta en minä noita lotraa päivittäin mikä olisi edellytys sille että ne alkaa erottaa sokkotestissäkin eikä se yleisö jolle sinä olisit sitä juottamassa tajuaisi vaikka tuo etiketti olisi siirretty pommac-pulloon
Vierailija kirjoitti:
Tykkää enemmän Cremanteista
Juran tai Elsassin Cremantit ovat kyllä oikein hyviä. Hapokkaita ja pirteitä. Monet ihan samppanjatasoa.
Heh, en mutta Alkon hinnastosta katoin, kun mieli teki vappuna Ely'seetä (juu, pil'deekin teki mieli) :))))
Mutta ja kumminkin. Tuo dom - liian kallista. Eikä sitä Ely'seetäkään ollut. Eli nukuin koko vapun, univelat pois.
Kyllä, mutta pidän parempana kaappini aarretta eli Laphroaig 25 yo.
Minulla on niin "halpa" maku etten pidä siitä ollenkaan. Maistuu tiskivedelle. Omaan makuun enemmän prosecco tai metodo classicolla tehty kuiva Moscato kuohuva. Cremantkin käy, sitä huomenna tarjolla
Viimeksi tehtiin Hugoja yhdestä Dom pullosta ja toinen on ollut jo melkein vuoden juomatta. Annetaan varmaan eteenpäin jossain vaiheessa.
Olen, maistui ihan kiljulle. Venäläinen kuohari, jonka nimeä en muista(vihreä pullo, etiketti musta ja teksti kullanvärinen) on paljon parempaa & halvempaa. Sitä ei vaan taida jostain kumman syystä saada enää mistään...
maksa kuule markkinahinta eikä selitellä jossain ooke jora baarissa.
En ole maistanut sitä. Taidan kerrankin kuulua jossain asiassa enemmistöön ...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta pidän parempana kaappini aarretta eli Laphroaig 25 yo.
Lappari on paras janojuoma
Liian halpaa minulle. T. Riikka