Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syitä miksi olet lopettanut ALKOHOLIN juomisen? Aloitan: Kännissä ei enää ollut kivaa, alkoi vain nuokututtaa

Vierailija
18.06.2026 |

Ja krapulat olivat aivan hirveitä.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus olisi lopettaa mutta pawsit pelottavat, mistä Suomen päihdehuolto ei hiisku koskaan sanallakaan.

Usean kuukauden kestävät rajut mielialan vaihtelut, välillä iskevä suunnaton alkoholin himo himotärinöineen jne. Unettomuus yms.

Vierailija
22/38 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholia voi ottaa kohtuudella. Ei ole pakko aina känniin tulla. Eikö ihmisillä ole mitään kontrollia, että pikku hönö ei riitä.

Missä se raja menee?  Kaksi siideriä ei tunnu missään, neljännen jälkeen alkaa naurattaa ja tulee hyvä fiilis mutta sitten kuudennen ja kahdeksannen välissä alaa väsyttää kamalasti. 

Pitäisikö sillin lopettaa kun tulee just hyvä fiilis ja tunnelma on on katossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole luovuttaja, joten en ole luopunut alkoholista.

Vierailija
24/38 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitus olisi lopettaa mutta pawsit pelottavat, mistä Suomen päihdehuolto ei hiisku koskaan sanallakaan.

Usean kuukauden kestävät rajut mielialan vaihtelut, välillä iskevä suunnaton alkoholin himo himotärinöineen jne. Unettomuus yms.

Mitä ovat pawsit

Vierailija
25/38 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse alkoholia yhtään mihinkään.

Vierailija
26/38 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisin miesystäväni oli alkoholisti. En tullut toimeen hänen kanssaan: selvin päin hän oli kuivakännissä kuin perseelle ammuttu karhu ja viinaa vedettyään vieläkin sietämättömämpi. Emme voineet käydä baarissa yhdessä.

Jätin hänet ja lopetin viininjuomisen. Hän juo edelleen ja on nyt siinä pisteessä että on alkanut teloa itseän ja löytyy tuon tuostakin sairaalasta.

Vierailija
27/38 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kankkunen ei enää ollut pääsärky joka hoituu buranalla ja sitten voi lähteä vaikka kirppiskierrokselle, vaan kolmen päivän heikotus ja tärinä  pitkin seiniä kävellen. 

Vierailija
28/38 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni kuoli kymmenen vuotta sitten, ja haluan kokea surun raakana.

Vierailija
29/38 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ovat pawsit

Post acute withdrawal syndrome, harvoin siitä ainakaan Suomessa puhutaan.

Vierailija
30/38 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin pikkujouluista kotiin tullessa väsyneen, valuneen naamani heijastuksena bussin ikkunasta vaikka luulin olleeni hehkeä vaikka työpäivän päälle pitikin bilettää

Vierailija
31/38 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muisti meni eikä ole palannut vieläkään sen illan osalta. 

Muiden mukaan en osannut kotiini naapuriin ja olin vain itkenyt ja rääkynyt.

Jos kännissä muisti menee, se tarkoittaa sitä että aivosi eivät enää tallenna tapahtumia. Siksi ne tapahtumat jotka kunnon jutuissa käy, eivät koskaan palaudu mieleen koska eivät ole koskaan sinne tallentuneet.

Vierailija
32/38 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tuli haimatulehdus, pisti stopin koko touhulle.

Vierailija
33/38 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muisti meni eikä ole palannut vieläkään sen illan osalta. 

Muiden mukaan en osannut kotiini naapuriin ja olin vain itkenyt ja rääkynyt.

Jos kännissä muisti menee, se tarkoittaa sitä että aivosi eivät enää tallenna tapahtumia. Siksi ne tapahtumat jotka kunnon jutuissa käy, eivät koskaan palaudu mieleen koska eivät ole koskaan sinne tallentuneet.

Kyllä nuorena aina muisti palautui pätkittäin,mutta  tuon reissun osalta ei.

Vierailija
34/38 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ovat pawsit

Post acute withdrawal syndrome. Vähän turhia pelkoa tuossa listataan. Aika kevyitä oireita nuo on jos vertaa akuutteihin hc-oireisiin mitä tulee heti ryyppyputken jälkeen. Kävelet kämpässsä kehää koko yön odotellen tulevaa slaagia tai kramppia. Nukkua et uskalla, koska tiedät, että näet sanoinkuvaamattoman skitsoja ja kuumotavia unia. Kaikki vastaantulijat ovat vähintäänkin epäilyttäviä.

Vierailija
35/38 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee päänsärky usein jo nousuhumalan aikaan joka jatkuu monta päivää juomisen jälkee joten totesin etteiboo mun juttu. Ei oo säryn väärti.

Vierailija
36/38 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppui vain kiinnostus 

Vierailija
37/38 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 50v synttärit. Juotiin kolmen ystäväni kanssa yhden heistä asunnolla  siideriä ja Jallushotteja,muistan istuneeni  keittiössä ja katsoneeni kelloa joka oli 19.00,sitten avasin silmät vanhempieni olohuoneessa ja kello oli 03. Ei MITÄÄN muistikuvia kadonneilta tunneilta, ei vieläkään vaikka jo vuosi mennyt tapahtuneesta. Olin kuulemma mennyt tupakalle ja kadonnut. Vanhempani olivat tuolloin  matkoilla ja minulla on sinne vara-avain,ei aavistustakaan millä kyydillä ja miksi sinne olin mennyt.

Kokonaisen viikon tuntui etten jaksanut edes seistä kunnolla,mutta myöskään kyennyt nukahtamaan. Olo olo täysin puolikuntoinen. Kaiken lisäksi iski hiivatulehdus ja hoidin itseäni piimään dipatuilla tampooneilla kun en  kyennyt menemään apteekkiin.

Vierailija
38/38 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun 50v synttärit. Juotiin kolmen ystäväni kanssa yhden heistä asunnolla  siideriä ja Jallushotteja,muistan istuneeni  keittiössä ja katsoneeni kelloa joka oli 19.00,sitten avasin silmät vanhempieni olohuoneessa ja kello oli 03. Ei MITÄÄN muistikuvia kadonneilta tunneilta, ei vieläkään vaikka jo vuosi mennyt tapahtuneesta. Olin kuulemma mennyt tupakalle ja kadonnut. Vanhempani olivat tuolloin  matkoilla ja minulla on sinne vara-avain,ei aavistustakaan millä kyydillä ja miksi sinne olin mennyt.

Kokonaisen viikon tuntui etten jaksanut edes seistä kunnolla,mutta myöskään kyennyt nukahtamaan. Olo olo täysin puolikuntoinen. Kaiken lisäksi iski hiivatulehdus ja hoidin itseäni piimään dipatuilla tampooneilla kun en  kyennyt menemään apteekkiin.

Ihan hyvä iltasatu. Olisi mennyt täydestä pahimmat liioittelut saksimalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä