Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut sanoo että yhtä lasta voi "kokeilla" eli miten vanhemmuus onnistuisi?

Vierailija
18.06.2026 |

Hölmösti sanottu. Jos lasta ei halua 100%, sitten ei pidä hankkia sitä. "Vanhemmuuden kokeilu" lapsen elämän kustannuksella on moraalitonta.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
2/14 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole moista aiemmin kuullut..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ne tarkoittaa, että ehkäisy on jätetty pois ja yritetään saada lapsi aikaan. Ei lapsissa ole palautusoikeutta, jos sellaisen tekee niin ei voi muutta mieltä 30 päivän sisällä ja palauttaa tai vaihtaa parempaan kun tämä itkee liikaa.

Vierailija
4/14 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan kuullutkaan kenenkään niin sanovan 

Vierailija
5/14 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän yhden lapsen jälkeen näkee, haluaako niitä lapsia vielä lisää vai riittääkö yksi. Yhden lapsen kanssa on melko leppoisaa eikä tule konkurssia.

Vierailija
6/14 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan noin sano, sinä hullu itse keksit tuon ja kuvittelet olevasi nokkelakin.

Vierailija
7/14 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden lapsen kanssa on niin, niin helppoa. Pärjätään tavallisella henkilöautolla, voidaan asua kolmiossa, lomamatkat ei vie konkurssiin, aina löytyy hoitaja. Joten voi todellakin kokeilla vanhemmuutta yhden lapsen kanssa ja sitten pohtia onko valmis useampaan ja huomattavasti suurempiin muutoksiin elämässä.

Vierailija
8/14 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kokeilin neljää lasta ja totesin sitten että äitiys ei ole mun juttu.

Vierailija
9/14 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän yhden lapsen jälkeen näkee, haluaako niitä lapsia vielä lisää vai riittääkö yksi. Yhden lapsen kanssa on melko leppoisaa eikä tule konkurssia.

Kaksi lasta viihtyvät keskenään eivätkä ole koko ajan vanhemman lahkeessa. Itsellä kaksi perättäisinä vuosina syntynyttä, koskaan eivät sanoneet -äiti mitä mä tekisin.

Vierailija
10/14 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi lasta viihtyvät keskenään eivätkä ole koko ajan vanhemman lahkeessa. Itsellä kaksi perättäisinä vuosina syntynyttä, koskaan eivät sanoneet -äiti mitä mä tekisin.

Mun lapsi leikkii itsekseen nyt viisvuotiaana yleensä noin puoltoista tuntia. Kaverin lapset reilun vuoden ikäerolla tappelevat koko ajan eivätkä ole juuri koskaan leikkineet yhdessä tai edes tykänneet samoista asioista. Ei puhettakaan että vanhemmat saisivat omaa aikaa tappelupukareilta.

Vierailija
11/14 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanovat huumorilla ja ärsyttääkseen. Kaikki ei ymmärrä tämmösiä pieniä nyansseja.

Vierailija
12/14 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Ainakin tätini (70v) on sanonut että kokeili eikä tykännyt ja poikansa jäi siksi ainoaksi.

Vierailija
13/14 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossei toimi niin voi heittää kakaransa krokotiilille tai jotain 

Vierailija
14/14 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on. Yhden lapsen vanhemmilla ei luulisi olevan pokkaa valittaa mistään. Yhden kanssa voi mennä mihin vaan eikä yhden kasvattaminen tunnu edes kukkarossa. Me kokeiltiin ja tykästyttiin. Tehtiin vielä muutama lisää. Lovi tuli kukkaroon, mutta onneksi ei olla jouduttu työttömiksi (toistaiseksi).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä