Sairauspoissaoloni aikaan en hakenut kuukausiin mielialalääkettä, nyt vakuutusyhtiö hakee minulle tuomiota petoksesta
Sairauslomaa oli määrätty n. 4kk verran. Vakuutusyhtiön kyseleissä havaitsivat, etten ollut hakenut opioidipohjaista lääkettä, joka minulle oli kirjoitettu. Mielestäni en tarvinnut sitä, mutta vakuutusyhtiö on eri mieltä. Onko se muka oikein, että vakuutusyhtiö 'pakottaa' ihmisen syömään lääkettä vastoin tahtoaan?
Kommentit (41)
Eihän niitä ole pakko syödä mutta voi hakea jos se on peruste jollekin maksulle.
Kuka sinulle olisi lääkkeet pakottanut kurkusta alas?
Ei kukaan.
Mutta et edes ostanut niitä joten edes aikomustakaan käyttää niitä ei sinulla ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
Eihän niitä ole pakko syödä mutta voi hakea jos se on peruste jollekin maksulle.
Ei kukaan sanonut minulle että oli peruste.
Eikö opioidit ole kipuun yleensä tarkoitettu?
Varmaan sopimaton ja haitallinen lääke.
Opioidipohjaista mieliala lääkettä ei ole olemassa ja vaikka olisikin, niin jokaisella on itsemääräämisoikeus oman hoitonsa suhteen, ei menis petossyyte läpi tuolla syyllä.
T. farmaseutti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän niitä ole pakko syödä mutta voi hakea jos se on peruste jollekin maksulle.
Ei kukaan sanonut minulle että oli peruste.
Paha moka ap. Toivottavast ei tule kalliiksi!
Ei näistä nyt infoa kotiin lähetetät, mutta ei tää nyt mikään maailmanluokan salaisuus ole, joten ei netistä olisi voinut löytää etsimällä.
Heh. Tätä tämä nykyisin on. Pakkolääkintää.
Vierailija kirjoitti:
Eikö opioidit ole kipuun yleensä tarkoitettu?
Ei kuulosta mielialalääkkeeltä.
Kai vakuutusyhtiö voi vaatia, että korvauksen saaja tekee parhaansa parantuakseen? Ap:n olisi pitänyt keskustella lääkärin kanssa toisesta lääkkeestä, jos alkuperäinen ei miellyttänyt tai lääkkeettömästä hoidosta.
Pyydä lääkäriltä lausunto, että olit liian sairas tajuamaan lääkityksen merkitystä hoidossa. Kirjoita Kelaan myös oma vastineesi. Oikeasti kukaan ei tule kotiin pakottamaan sinua.
Vierailija kirjoitti:
Opioidipohjaista mieliala lääkettä ei ole olemassa ja vaikka olisikin, niin jokaisella on itsemääräämisoikeus oman hoitonsa suhteen, ei menis petossyyte läpi tuolla syyllä.
T. farmaseutti
"Farmaseutti" voisi ensin opetella yhdyssanat...
Vierailija kirjoitti:
Opioidipohjaista mieliala lääkettä ei ole olemassa ja vaikka olisikin, niin jokaisella on itsemääräämisoikeus oman hoitonsa suhteen, ei menis petossyyte läpi tuolla syyllä.
T. farmaseutti
Juu, mutta jos kieltäytyy hoidosta ja näin pahentaa sairautta niin sairaspäivärahaa ei makseta ja siitä tässä on kyse. Petos se on.
Äsken oli joku juttu jostakin ukkosta, joka oli mukamas täysin työkyvytön. Mut ku vakuutus ihmiset pantiin vauhtiin, ni Johan tuli tulosta: oli nostelemassa kaikkea yms. Täysin työkykyinen ukko ! Ja yritti vieläpä kiistää kaiken. Hävytöntä. Itselläni on ollut jo monta vuotta oikeassa kädessäni (olen oikea kätinen !) joku tennis kyynärpää. Se on joku ihmeen tulehdus. Ja nyt se on kipeytynyt uudestaan. Silti joudun tekemään töitä suunnilleen saamatta mitään palkkaa. Vain pieni, varmaan Suomen pienin palkka mulla. Joudun esim virkkaamaan paljon, nyt olen aloittanut kutomisen poppanaa (se on siis kangas puilla mattoja).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän niitä ole pakko syödä mutta voi hakea jos se on peruste jollekin maksulle.
Ei kukaan sanonut minulle että oli peruste.
Olisit hakenut hyvät lääkkeet pois, ja myynyt kadulla/netissä eteenpäin!
Vierailija kirjoitti:
Eikö opioidit ole kipuun yleensä tarkoitettu?
On niitä käytetty joskus ahdistukseenkin, mutta ei kyllä suositella, ei ainakaan ensisijaisesti. Mielialalääkkeitä ne ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Opioidipohjaista mieliala lääkettä ei ole olemassa ja vaikka olisikin, niin jokaisella on itsemääräämisoikeus oman hoitonsa suhteen, ei menis petossyyte läpi tuolla syyllä.
T. farmaseutti
Opamox. Sairauteni ei ole perimmiltään mt-sairaus tai -ongelma, vaan lääkettä on määrätty fyysisen (eli EI KORVIEN VÄLISSÄ) sairauden aiheuttamaan ahdistuneisuuteen. Sairauteen, joskin ei elämää uhkaava, itsessään ei ole olemassa mitään lääkitystä tai parantavaa hoitoa.
Et kai sitten ollut kovin sairas kun pärjäsit ilman lääkettä? Miksi jatkoit saikulla? Tällaisia ne miettii siellä.