Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairauspoissaoloni aikaan en hakenut kuukausiin mielialalääkettä, nyt vakuutusyhtiö hakee minulle tuomiota petoksesta

Vierailija
18.06.2026 |

Sairauslomaa oli määrätty n. 4kk verran. Vakuutusyhtiön kyseleissä havaitsivat, etten ollut hakenut opioidipohjaista lääkettä, joka minulle oli kirjoitettu. Mielestäni en tarvinnut sitä, mutta vakuutusyhtiö on eri mieltä. Onko se muka oikein, että vakuutusyhtiö 'pakottaa' ihmisen syömään lääkettä vastoin tahtoaan?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai sitten ollut kovin sairas kun pärjäsit ilman lääkettä? Miksi jatkoit saikulla? Tällaisia ne miettii siellä.

Vierailija
2/41 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat narrata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niitä ole pakko syödä mutta voi hakea jos se on peruste jollekin maksulle.

Vierailija
4/41 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sinulle olisi lääkkeet pakottanut kurkusta alas?

Ei kukaan. 

Mutta et edes ostanut niitä joten edes aikomustakaan käyttää niitä ei sinulla ole ollut. 

Vierailija
5/41 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän niitä ole pakko syödä mutta voi hakea jos se on peruste jollekin maksulle.

Ei kukaan sanonut minulle että oli peruste.

Vierailija
6/41 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö opioidit ole kipuun yleensä tarkoitettu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/41 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sopimaton ja haitallinen lääke.

Vierailija
8/41 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opioidipohjaista mieliala lääkettä ei ole olemassa ja vaikka olisikin, niin jokaisella on itsemääräämisoikeus oman hoitonsa suhteen, ei menis petossyyte läpi tuolla syyllä.

T. farmaseutti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/41 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän niitä ole pakko syödä mutta voi hakea jos se on peruste jollekin maksulle.

Ei kukaan sanonut minulle että oli peruste.

Paha moka ap. Toivottavast  ei tule kalliiksi!

Ei näistä nyt infoa kotiin lähetetät, mutta ei tää nyt mikään maailmanluokan salaisuus ole, joten ei netistä olisi voinut löytää etsimällä. 

Vierailija
10/41 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Tätä tämä nykyisin on. Pakkolääkintää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/41 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö opioidit ole kipuun yleensä tarkoitettu?

Ei kuulosta mielialalääkkeeltä. 

Vierailija
12/41 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiodi ei ole mielialalääke. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/41 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai vakuutusyhtiö voi vaatia, että korvauksen saaja tekee parhaansa parantuakseen? Ap:n olisi pitänyt keskustella lääkärin kanssa toisesta lääkkeestä, jos alkuperäinen ei miellyttänyt tai lääkkeettömästä hoidosta. 

Vierailija
14/41 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä lääkäriltä lausunto, että olit liian sairas tajuamaan lääkityksen merkitystä hoidossa. Kirjoita Kelaan myös oma vastineesi. Oikeasti kukaan ei tule kotiin pakottamaan sinua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/41 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opioidipohjaista mieliala lääkettä ei ole olemassa ja vaikka olisikin, niin jokaisella on itsemääräämisoikeus oman hoitonsa suhteen, ei menis petossyyte läpi tuolla syyllä.

T. farmaseutti

"Farmaseutti" voisi ensin opetella yhdyssanat...

Vierailija
16/41 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opioidipohjaista mieliala lääkettä ei ole olemassa ja vaikka olisikin, niin jokaisella on itsemääräämisoikeus oman hoitonsa suhteen, ei menis petossyyte läpi tuolla syyllä.

T. farmaseutti

Juu, mutta jos kieltäytyy hoidosta ja näin pahentaa sairautta niin sairaspäivärahaa ei makseta ja siitä tässä on kyse. Petos se on.

Vierailija
17/41 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken oli joku juttu jostakin ukkosta, joka oli mukamas täysin työkyvytön. Mut ku vakuutus ihmiset pantiin vauhtiin, ni Johan tuli tulosta: oli nostelemassa kaikkea yms. Täysin työkykyinen ukko ! Ja yritti vieläpä kiistää kaiken. Hävytöntä. Itselläni on ollut jo monta vuotta oikeassa kädessäni (olen oikea kätinen !) joku tennis kyynärpää. Se on joku ihmeen tulehdus. Ja nyt se on kipeytynyt uudestaan. Silti joudun tekemään töitä suunnilleen saamatta mitään palkkaa. Vain pieni, varmaan Suomen pienin palkka mulla. Joudun esim virkkaamaan paljon, nyt olen aloittanut kutomisen poppanaa (se on siis kangas puilla mattoja). 

Vierailija
18/41 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän niitä ole pakko syödä mutta voi hakea jos se on peruste jollekin maksulle.

Ei kukaan sanonut minulle että oli peruste.

Olisit hakenut hyvät lääkkeet pois, ja myynyt kadulla/netissä eteenpäin!

Vierailija
19/41 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö opioidit ole kipuun yleensä tarkoitettu?

On niitä käytetty joskus ahdistukseenkin, mutta ei kyllä suositella, ei ainakaan ensisijaisesti. Mielialalääkkeitä ne ei ole. 

Vierailija
20/41 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opioidipohjaista mieliala lääkettä ei ole olemassa ja vaikka olisikin, niin jokaisella on itsemääräämisoikeus oman hoitonsa suhteen, ei menis petossyyte läpi tuolla syyllä.

T. farmaseutti

Opamox. Sairauteni ei ole perimmiltään mt-sairaus tai -ongelma, vaan lääkettä on määrätty fyysisen (eli EI KORVIEN VÄLISSÄ) sairauden aiheuttamaan ahdistuneisuuteen. Sairauteen, joskin ei elämää uhkaava, itsessään ei ole olemassa mitään lääkitystä tai parantavaa hoitoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi