Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Tammitenavien loppuviikko**

17.05.2007 |

Aloitetaan uusi, kun tuota juttua alkaa jo edellisessä olla :)

Eli pomolle kertomisesta; aion kertoa vasta loppu kesästä. Oikea työni on sellaista, että käsiteltävien " myrkkyjen" takia työpistettä olisi vaihdettava heti, kun tietää olevansa raskaana. " Onnekseni" olen olkapää ongelmien vuoksi toisella pisteellä jo valmiiksi eli töissä ei tarvitse vielä kertoa mitään. Yleisestikin aiotaan odottaa riskiviikkojen yli ennen kuin puhutaan asiasta kenellekään (paitsi äidille).

Oma napa; Pientä nippailua vatsan pohjassa tuntuu, että kai siellä vielä on Papunen tallella. Muuten ei juuri oireita, paitsi äsken äitin luona öllötti täytekakku (voi minua raukkaa ;)).

Vimpuliinalle halaus ja voimia :(

Uusille tervetuloa, onnea ja voimia myös.

Pore71 & Papunen rv6+0

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti sinua nyt koetellaan... Pieni toivonkipinä kai on vielä olemassa (?) ja pienestä kannattaa taistella, soita lääkäriin ja pyydä keltarauhashormonikuuri raskautta tukemaan. Tuhruvuoto on usein merkki juuri alhaisesta keltarauhashormoni pitoisuudesta ja kun se nimenomaan on erittäin tärkeä hormoni, siitä alkio saa ruokaa siihen asti kunnes istukka on valmis (n.rv12-16).

Iso halaus sinulle (((halaa lujasti)))

Uusia oli tullut, onnea plussasta!

Minäkin koitan kirjautua tuonne ryhmään :) Kiitosta vain sen tehneelle (en vielä muista teidän nimiä ;))

O.N ei uutta, olo on edelleen täysin oireeton ja vähän pelottaa =/ Tuntuu että olen ihan neurootikko ja joka vessa reissulla olen ihan varma, että peli on menetetty... jonkinverran tuhrua on täälläkin tullut ja aloitan tänään ottamaan 600mg/vrk progesteronia, niinkuin edellisessäkin raskaudessa...

Hyvää perjantaita kaikille!

-Allu ja Jänis

P.S mies kotiutuu tänään reissusta, JEE! =)

Vierailija
2/43 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei näy enää etusivulla ne viestit avoimena!

RuuteliTuuteli *nukahtaa kohta* 5+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä uutena kirjoittelen, plussannut olen jo muutamia viikkoja sitten. Eka neuvolakäynti onkin vasta rvk:lla 10 ja silloin nähdään ultrassa tilanne - no pari viikkoa enään. Nyt on siis n.7+6. Pikkukakkosta täällä odotellaan innolla, esikoinen on poika ja syntynyt -05. Kerrottu ei vielä ole kuin parille kaverille (itse asiassa vähän vahingossa) kun rupesivat utelemaan pikkukakkosen teko suunnitelmia - ei voinut sitten siinä tilanteessa vaan pitää suutaansa kiinni, kun oli itse niin onnesta soikeana ;). Kunhan sen ekan ultran näkisi niin sitten kerromme vanhemmille ja muille ystäville. Ja töissä kerron vasta sitten kun on pakko, voi olla että huomaavat aikaisemmin...

Mulla on nyt parina päivänä ollut niin kauhiata kuvotusta ja oksentanutkin olen. Ei ole mielitekoa syödä oikein mitään, kaikki vaan etoo. Tänäänkin pystyin syömään ekan kerran klo13 yhden leipäviipaleen. No se onneksi pysyi sisällä... Ekassa raskaudessani oli mulla myös aamupahoinvointia, muttei todellakaan näin pahaa. No jospa nuo viimoset ylimääräiset kilot sitten karisisi pois... Ja rinnat on ihan hellänä, aargh.

Hauskaa viikonloppua kaikille masuasukkeineen :)

poppa-78 rv n.7+6

Vierailija
4/43 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tulin kurkkimaan teidän juttuja ja teillä tuntuu olevan mukava pino odottajia, joten jos vielä mahtuisin mukaan? Minä plussasin viikko sitten ja nyt taitaa viikkoja olla 5+4 eli la 14.1. Pikkukakkosta odotellaan, esikko neiti -04.

Minuakin ihmetyttää onko kaikki kunnossa, kun pahoinvointia ei ole, pientä etomista vain. Esikkoa odotellessa oksensin usein aamulla. Ala vatsalle kyllä vihloo aika usein ja toisinaan hyvin kipeästikin. Soitin tänään neuvolaan ja sanoi niiden olevan vain kohdun kasvukipuja. Sain ensimmäisen ajan 8.6 ja ensimmäiseen ultraan menen np-ultraan viikolla 11+. Ellen sitten tule niin kärsimättömäksi, että menenkin yksityiselle alkuraskauden ultraan. Kertonut raskaudesta olen muutamalle hyvälle ystävälle, töissä kerron vasta np-ultran jälkeen samoin kuin vanhemmille.

Kertoisiko joku miten tuo yahoon lista toimii eli onko se samanlaista kirjoittelua kun täälläkin vai mitä se postituslista tarkoittaa? Tyhmänä ja nolona kyselen..

Taisi muuten listalla olla toinenkin Iita?

Lastwish sinulle paljon voimia ja toivotaan, että kaikki olisi kuitenkin hyvin!!

iita 5+4

Vierailija
5/43 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa kaikille plussanneille! toivotaan etta kaikilla pysyy pikkuiset mukana. :)

omaa masua:

tanaan oli sitten se kauan odotettu uusi ultraus ja kyllahan se pikkuinen sielta sitten loppujen lopuksi loyty. ei siis onneksi keskenmenoa tai tuulimunaa, onneksi!! kylla se meinas onnen kyynel paassa ku naki pikkuisen sydamen lyovan. <3 ja koon mukaan ois pari paivaa vanhempikin kuin alkujaan laakari sanoi, mutta tod.nak. viela varmistuu sitten jossain valissa viela lisaa. mahakivut ovat hellittaneet, edelleen niita tulee mutta ei niin kovina ja ei enaa jatkuvasti. iltaisin olo on kuin norsulla (turvotusta).. naureskelinki miehelle etta oon varmaan jattilainen raskauden loppupuolella, jos nyt olen jo nain iso. :D ruoka ei maistu, vaikka koko ajan on nalka ja etova olo on pitkin paivaa. hyi. nukkua vois vaikka 24/7. siita tulikin mieleeni, etta vois lahtea vkonloppua aloittamaan nukkumalla. :)

// mutsiko ja pikkuinen rv6+3

Vierailija
6/43 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti olla jo hätäinen ja ilmottautua tammitenaviin. kotonakin jo kerroin äitienpäivä yllärinä masuasukista. tänään aamulla oli sit jonkinmoista vuotoa:( nyt jännittää jo vessassa käyntikin et onko tullut lisää.. huomenna ostamaan uutta testiä että ollaanko tässsä vai eikö:( kurjaa.

Vierailija
7/43 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensinnäkin meebulle peukkuja että vuoto olisi ollut harmitonta! bdbdbd

ja iitalle (+ muillekin asiaa mahd. miettiville) postituslistasta. listan voi tilata sähköpostiin jolloin viestit tulevat ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen ja sähköpostitse pystyy myös vastaamaan. mutta listalla on myös kotisivut http://groups.yahoo.com/group/Tammitenavat08/ joiden kautta pystyy kirjoittamaan viestejä (jos ei halua suurta viestimäärää sähköpostiinsa) kotisivuilla viestit myös pysyvät tallessa eli niitä pystyy lukemaan sieltä myöhemminkin ja pystyy tekemään myös hakuja jos vaikka haluaa omia viestejään ottaa myöhemmin talteen tmv. (monet on tehneet jonkunlaista " odotuspäiväkirjaa" jälkikäteen noiden viestien avulla). kotisivuilla on myös mahdollista lisätä kuvia, tehdä kyselyitä jne. eli ovat monipuolisemmat kuin tämä pelkkä keskustelupalsta.

tulkaa rohkeasti vaan kurkkaamaan, sieltä pääsee aina eroamaan jos tuntuu ettei se olekaan oma juttu ;) itse olen noilla yahoon listoilla sekä esikoisesta että pikkukakkosesta ja listat ovat yhä aktiivisia vaikka listalapset ovat kohta 4-vuotiaita/ 1,5-vuotiaita. monesti listan kautta syntyy kivoja tuttavuuksia ihan livenäkin ja tiedän ihan kunnon ystävyyksiäkin syntyneen noiden listojen kautta. itsekin olen HeinäkuunHelmet03-listan kautta saanut muutaman äitikaverin ja jopa parissakin tapaamisessa käynyt vaikka ne pääkaupunkiseudulla ovatkin olleet (ja itse asun täällä periferiassa ;)

Vierailija
8/43 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainiin, pitää lisätä sen verran että jos joku nyt jäsenyyttä hakee niin älkää hätäilkö: en ole huomenna tietokoneen ääressä joten en pääse jäsenyyksiä hyväksymään ennen kuin sunnuntaina.

Vierailija
9/43 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin voisin tulla esittäytymään! Toista siis odottelen, nyt menossa 4+5 ja LA on 20.1, sopivasti juuri miehen syntymäpäivä!

Huomenna on sitten viikko kulunut testin tekemisestä enkä vieläkään oikeen ole sisäistänyt asiaa. On niin alussa ettei uskalla vielä tuulettaa... Olo on aikast normaali, kokoajan tuntuu olevan nälkä! Pitäisi vaan koittaa syödä suht terveellisesti. Esikoista odottaessa ei ollut pahoinvointia, muuta kun silloin kun oli liian kauan syömättä joten nyt koitan tankata tasaiseti. Toivottavasti tämäkin raskaus menee yhtä leppoisasti kuin ekakin.

T:Vermeli ja toistaiseksi nimetön " olio"

Vierailija
10/43 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtuu helpolla ololla vieläkin, ruoka maistuu ja uni myös.

Onnittelut ja tervetulotoivotukset kaikille uusille! Joka päivä on joku uusi ilmestynyt, hienoa.

Illalla pitäisi lähteä työporukan kanssa syömään ja ne, jotka voivat/haluavat, jatkavat juhlimaan. Ajattelin lähteä mukaan syömään ja olen mukamas lääkekuurilla. Nyt sitten yksi työkaveri on juhlintaseuraa vailla ja jänkää, että enkö oikeasti voi juoda mitään, mitä lääkkeitä sain yms. Auttakaa! Minkä lääkekuurin kanssa ei voi alkoholilla leikkiä? Sanoin olevani tulehduskipulääke kuurilla olkapää vammani takia...

Pore71 rv6+2

Vierailija
11/43 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään aamulla sain kaks viivaa! En oo ikinä tienny tosta laskutavasta, mutta siis ilmeisesti oon nyt 7+1. Ens viikolla ajattelin ottaa yhteyttä neuvolaan :) Mulla ei oo ikinä ollu menkat mitkään säännölliset, viime aikoina on ollu viiden viikon kierrot, enkä yhtään epäilly olevani raskaana kun aina ne menkat on sieltä tulleet. Viikko sitten testasin, ja näytti negatiivista?? Tänään kuitenkin oli ihan selvä viiva. Väsymystä ja pahoinvointiakin on ollut havaittavissa.. En oikeestaan yhtään tiedä miten kaikki tästä etenee, mut sinne neuvolaan ajattelin mennä ottamaan selvää. Meillä ei ollut tarkotus ihan vielä hankkia vauvaa, mutta oon vähän ajatellut, että tulee kun tulee...

Vierailija
12/43 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annele kiitos selvennyksestä! Mietin vielä tuota liittymistä. Mitä ollette muut tykänneet noista yahoon listoista?

Tulin vain nopeasti vastaamaan kun Pore kyselit noista lääkkeistä. Taidat kyllä jo olla syömässä, kun illalla sanoit meneväsi. Mutta siis ainakin virtsatieinfektioon määrätyillä antibiooteilla voi olla antabus vaikutus, eli alkon käyttö kokonaan kielletty. Siihen ainakin on hyvä vedota, kun eikös meillä naisilla ole melko useinkin tulehduksia? Harmi kun en muista yhdenkään sellaisen lääkken nimeä..

No hyvää lauantain jatkoa!

iita 5+5

Vierailija
13/43 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja läpi meni kun sanoin vain olevani kolmiolääkekuurilla. Kiva olis ollu terasseille jäädä, mutta söin hyvää kanajuttua ja join ison karpalomehun (oli muuten hyvää) ja jätin miehen sinne ilakoimaan muitten kaa. Vielä reilun kuukauden kun saisi pidettyä salaisuutta niin vois jo ääneenkin puhua. Farkut kiristi niin että soi, mutta löysä paita pelasti :)

Vaniljaiselle onnittelut plussasta, meillä kävi vähän samoin; ei vielä ihan yritetty, mutta kohtalo päätti toisin ja onnellisia ollaan vaikka ei niin suunniteltukaan ja plussa tuli. Nyt vaan soitat neuvolaan ja sieltä neuvotaan jatkoa. Siihen minä ainakin luotan ja täältä palstalta saa paljon apua, tukea ja neuvoja myös.

Mukavaa lauantain jatkoa kaikille. Minä köllähdän löysissä huosuissa sohvalle ja otan koiran kainaloon paapimaan.

Pore71 ja Papunen

Vierailija
14/43 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täälläkään hyvin mene :(

Vuotoa on ollut useampa päivänä, en tiedä olenko enään raskaana... surettaa...

Soitin neuvolaan, niin sanoi, että voin mennä päivystykseen... joo, en oo vielä ehtinyt menemään... kait sit huomena pakko mennä, en usko sieltä apua saavani... plääh...

Raskausoireet ovat kadonneet tuhrujen ja vuotojen myötä, ei oo enää lippu korkealla..

Onneksi on ihana mies tukena!

Ilmottelen itsessäni, kun olen viisaampi tässä asiassa!

Aamun_kuiskaus ja papu? rv 5+3???

Vierailija
15/43 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan kuitenkin vielä...

t. Humaus78

Vierailija
16/43 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli plussattu ollaan. Netin mukaan laskettuaika 3.1.08. Ihan aloittelija olen näissä nettihommeleissa eli suokaa virheet anteeksi. Pikkukakkosta odotellaan. Ihana neiti 05. Olen lepellerryt jo perheelleni ja joillekin ystäville odotuksestani suuri suu kun on.

Vierailija
17/43 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki tammimasut!

Täällä ilmoittautuu yksi tärisevä ja vapiseva tammimamma lisää...

Kolmas tikku toden sanoo... Heh, testasin siis jo torstaina (kahteen kertaan) ja haamua näytti. Eilen tikutin vielä uudestaan ja vahva plussahan se tikussa komeili:D Ei tätä voi uskoa todeksi. Pelonsekaisin tuntein tässä mennään päivä kerrallaan...

Ensi viikolla olisi tullut täyteen kokonaiset kaksi vuotta yritystä (yritys siis alkoi 5/2005)... Tosi alussahan tässä vielä mennään, mutta toivon mukaan pysyisi ensi vuoden puolelle kyydissä...

Laskurin mukaan mulla on nyt siis menossa vasta 4+3 ja laskettuaika olisi 24.1. Pitkä on matka... Oireista sen verran, että ennen plussaamista oli välillä aivan mielettömiä menkkakipuja. Välillä istuin kaksin kerroin ja väänsin jo melkein itkua. Maha on ollut myös aika sekaisin (toki voi johtua muustakin...) Lisäksi vessassa joutuu ramppaamaan alvariinsa ja janokin on koko ajan.

Mutta, toivotaan, että tästä kehkeytyy hyvä ketju, juttua riittää ja päästään kaikki sinne toivottuun maaliin saakka:)

Helmiina ja Piiperöinen

Vierailija
18/43 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on mennyt varmaankin viikko etten ole mitään tänne kirjoitellut, lukemassa kyllä olen käynyt. Paha olo on niin kokonaisvaltaista ja samoin väsymys etten ole yksinkertaisesti jaksanut! En ole oksentanut kertaakaan mutta muuten vaan kaikki ällöttää ja mahassa velloo.. Tosi inhottavaa!!

Muuten olo on ihan ok. Mitään mahakipuja tai vuotoja ei onneksi ole ilmaantunut, koko ajan sitä vaan pelkää et josko tää taas menee kesken (mulla siis takana jo kaksi keskenmenoa lyhyen ajan sisällä). Keskiviikkona pääsen kunnan tarjoamaan alkuraskauden ultraan-jännittää kovasti mitä sieltä löytyy!!! Vielä on kuitenkin muutama päivä elettävä jännityksessä.

Tsemppiä muuten Aamunkuiskaukselle (mitenköhän nimimerkki meni?) ja sille toiselle kenelle nyt oli tullut vuotoa. Tosi inhottavia juttuja vaikka ei tosiaan aina tarkoita pahinta! Monella tosiaan on ollut ihan harmitonta vuotoa alkuraskaudessa. Toivotaan et näin on teilläkin!! :)

Meillä oli tänään mummu ja pappa käymässä, kun palasivat perjantaina lomamatkalta etelän lämmöstä. Tytöllä oli taas hieman vauhti päällä kun oli niin innoissaan heidän näkemisestä. Nyt olen itse ihan poikki kun piti tietysti leipoa tarjottavia ym. ja touhottaa siitä vähä liikaakin. Ja kahvinkin join väkisin etteivät vielä arvaa mitään mun raskaudesta.... Nyt saan onneksi hetken hengähtää kun mies lähti tytön kanssa ulos.

No mutta ei tässä kummempia tältä erää.

Voikaa hyvin!

satsumanäiti 6+6

Vierailija
19/43 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille uusille plussanneille ja tervetuloa mukaan! :)

Pahoitteluni myös kaikille, joilla on odotus päättynyt :( Vaikea löytää oikeita sanoja...

Itse pelkään myös, että tämä menee kesken kun niin helposti onnistui, jos oireita ei ole niin heti ajattelee, että nyt ei kaikki ole kunnossa. Mulla ollut myös etovaa oloa ja erityisesti jääkaapin oven avaus on kuvottavaa. Väsymys on myös melkoista, jännäänkin tässä kovasti, että miten mun käy ensi viikolla kun palaan töihin ja normaali rytmi tulee takaisin. Olen ollut nyt 3 viikkoa saikulla ja tähän kotona oloon on tottunut. Muita oireita on turvotus ja alituinen nälkä. Toi nälkä ei oo hyvä yhdistelmä tuon etovan olon kanssa kun ei tiedä kummasta on vähemmän haittaa syömisestä vai syömättä jättämisestä.

Allu: Mikäs sulla on fiilis? Alkaako teillä jo syksy tekeen tuloa?

Pore71: Taidetaan asustella samassa kaupugissa?!

Onko teillä muilla minkälaisia vatsakouristuksia tässä rv 6-7 tietämillä? Mulla on melkoisen kovia aina välillä, sellaista kourintaa ja paineen tunnetta, vähän sellaista, että menkat alkaa-meininkiä. Missä vaiheessa siitä pitäis huolestua? Vai tekeekö kohtu vain tilaa vauvalle?

Hauskaa ja aurinkoista alkavaa viikkoa kaikille

Huhtityttö & Juniori

Vierailija
20/43 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin kovin harvoin oikein istumaan ja lukemaan näitä sivuja, mutta yritän aktivoitua sitä mukaa mitä pidemmälle tässä odotuksessa mennään...

Pahoitteluni teille joilla on surua ja takapakkia odottamisessa!! Mullakin tuli jo ekaa odottaessa pari kertaa oikein kunnon veristä vuotoa mutta kaikki päättyi hyvin ja tällä hetkellä viereisessä huoneessa nukkuu 3-vuotias tättähäärämme.

Nyt sitten tätä kakkosta odottaessa vuotoa on tullut taas...Tosin paljon vähemmän ja enemmän rusehtavaa kuin kunnon punaista verta. Säikähdin kuitenkin sen verran että varasin perjantaina ajan yksityiselle ultraan. Onneksi kaikki oli (ainakin toistaiseksi) hyvin. Siellä pienen pieni sydän jo pomppaili, järisyttävää...ja tasan yhtä hämmentävää kuin esikoisen kohdalla. Viikkoja ultran mukaan huomenna tasan 7.

Lohduttavaa kuulla että muillakin on pahoinvointia...Esikoista odottaessani etoi ihan kaikki, varsinkin lämmin ruoka, ja laihduin lyhyessä ajassa jopa 3 kiloa. Nytkin etoo ja väsyttää ihan törkeesti...Mietityttää ihan oikeesti miten jaksaa käydä töissä ja hoitaa vielä tuota esikoistakin ja kotia...Pienet usein nautittavat välipalat helpottaa kyllä oloa mutta vain hetkeksi. Ja rinnat ja massu on ihan turvoksissa. Tätä ei ollut esikoista odottaessani. Yhdet liivit ei enää mahdu päälle ja kaikki vaatteet kirisitää vyötäröltä, apua!!

En haluaisin kertoa vielä kenellekään tästä salaisuudetamme mutta pahoin pelkään että " jään kiinni" hyvinkin pian. Työnantajalle kertominen jännittää koska olen juuri saanut vakipaikan. No harmi. Kyllä lapsen odottaminen menee työn edelle ja jos pomo ei sitä ymmärrä niin sitten on hänellä isoja ongelmia korvien välissä. =) Lisäksi tässä on tulossa polttarit, työporukan iltamat ja sitten häät joista täytyisi jotenkin luistaa ottamatta pisaraakaan...kääks...

Ainoat jotka tietää tästä odotuksesta on siskoni ja siskon mies sekä entinen työkaverini jolle oli pakko paljastaa kun ollaan eletty yhdessä yrittämisen aikaa ja nyt myös odottamisen aikaa....

Ihanaa kun on kohtalotovereita!! Voimia meille kaikille!!! Matka on tosiaan vasta alussa...

-miina-liina