Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Tammitenavien loppuviikko**

17.05.2007 |

Aloitetaan uusi, kun tuota juttua alkaa jo edellisessä olla :)

Eli pomolle kertomisesta; aion kertoa vasta loppu kesästä. Oikea työni on sellaista, että käsiteltävien " myrkkyjen" takia työpistettä olisi vaihdettava heti, kun tietää olevansa raskaana. " Onnekseni" olen olkapää ongelmien vuoksi toisella pisteellä jo valmiiksi eli töissä ei tarvitse vielä kertoa mitään. Yleisestikin aiotaan odottaa riskiviikkojen yli ennen kuin puhutaan asiasta kenellekään (paitsi äidille).

Oma napa; Pientä nippailua vatsan pohjassa tuntuu, että kai siellä vielä on Papunen tallella. Muuten ei juuri oireita, paitsi äsken äitin luona öllötti täytekakku (voi minua raukkaa ;)).

Vimpuliinalle halaus ja voimia :(

Uusille tervetuloa, onnea ja voimia myös.

Pore71 & Papunen rv6+0

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Vilpuliinalle :´(

Huhtityttö =) Oireita ei mulla ole mitään, jos ei pientä menkkamaista jomottelua oteta huomioon. Edellisissä raskauksissa on rintojen turpoaminen ollut aina se ensimmäinen ja varma merkki raskaudesta, nyt nada =/ No, ehkä se tästä...

Kertomisesta olitte keskustelleet, me kerrotaan vasta joskus rv16 paikkeilla, jos ei kukaan arvaa sitä ennen! Ollaan nimittäin lähdössä Suomeen talvi-kesälomalle ja voipihan se olla, että mun juomattomuus pistää monelle silmään, minä kun olen " suuri" siiderin kuluttaja Suomessa ollessani! No, hyväksi tekosyyksi käynee tuo pienestä miehestä huolehtiminen ;) Niin ja kun kotimammana olen, niin ei ole stressiä työnantajalle kertomisesta! =)

Muutoin ei mitään uutta, kaikki ok tähän hetkeen :)

-Allu ja toistaiseksi nimetön salamatkustaja ;)

Vierailija
22/43 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm milloinkohan edellellisestä kerroin kenellekään? No nyt ainakin olen kertonut jo äidilleni, mutta muut saavat kyllä huomata sitten ihan itse kun alkaa kunnolla näkymään ;)

omaa napaa:

Olen kovasti turvoksissa, rintojen lisäksi myös kasvot ovat turpeat :E huomasin vaan äsken kun otin ekan kuvan albumiin :( En mä ihan näin pullea tahtoisi olla. Vatsassa tuntuu pieni painon tunne ja kyllähän se kovin tutulta tuntuu, meillä myös vielä nimetön herne keikkuu matkassa <3

Lastwish 5+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen syntyi 03 ja toista on toivottu nyt puolitoista vuotta. Ja maanantaina plussasin. Onnesta soikeana :)

Oireita on, sama selkäsärky alkoi kuin oli esikoisen kanssa. Ristiselkää jomottaa. Paleltaa ja väsyttää ihan mielettömästi, tänään heräsin klo 11!

Töissä en aio asiasta kertoa kuin kesälomien jälkeen elokuussa, ellei joku huomaa aikaisemmin. Kavereille ehkä kerron aikaisemmin, katsotaan nyt. Mutta äidille ja isälle haluaisin kertoa jo kohta, ihan sen takia, että he arvaavat samantien jos kieltäydyn heidän tarjoamastaan ihanan viileästä viinilasillisesta kesäisenä iltapäivänä... Ja tällainen tilanne on kohta edessä.

Asia on niin tuore, että en osaa vielä suhtautua tähän, hämmentynyt ja sekainen olo. Ja niin onnellinen.

Onnea muillekin tammitenavien odottajille.

Vierailija
24/43 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ei tarvitse onneksi työpaikalla kertoa kuin yhdelle henkilölle raskaudesta ja hänkin jo tietää siitä - nimittäin mieheni. Ollaan siis maatalousyrittäjiä. Mulla on muuten aika ihana pomo ;D Viime raskaudesta jäin suht aikaisessa vaiheessa sairauslomalle (tein silloin paljon istumatyötä toimistossa) iskiasvaivojen takia, ja siitä lähtien on tuo lonkka ollut aika kelju kaveri, joten meitsi lyö hanskat tiskiin heti kun en pysty töitä tekemään.

Jouduin ostamaan jo suuremmat rintsikat, kun vanhat kävivät pieniksi. Vatsaa turvottaa edelleen ja ruoka maistuu. Kuvotusoloa on pitkin päivää, mutta pystyn silti syömään. Pitäis vain syödä vähän terveellisemmin ja vähemmän kerralla. Huomaan vaan, että jos syön vatsan täydeltä, tulee entistä kaameampi olo.

Vatsaa ei nipistele, mutta sellaista kuukautiskramppeja muistuttavaa jomotusta on kyllä. Väsymys on aivan totaalista, nukun monen tunnin päiväunia joka päivä (nyt kun tyttökin on mummulassa)... Yöunet on tosi jääneet vähän lyhyiksi viime viikkoina, joten voi johtua siitäkin.

Pahoitteluni Vimpuliinalle :(

plumeria rv 7+1

Vierailija
25/43 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahoittelut Vilpuliinalle :((

postituslistaa ei tuntunut löytyvän joten tekaisin sellaisen:

http://groups.yahoo.com/group/Tammitenavat08/

toivottavasti saisin listalle muitakin tammikuisia ettei tartte yksinäni jutella :D

annele

Vierailija
26/43 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen plunssasin! Olen 28 mies 30 ja lapset on 01 ja 04 syntyneet, tyttö ja poika=) Eli kolmatta tässä sitte odotellaan. Töissä olen päiväkodissa kesäkuun loppuun asti. Olen hieman hermostunu ku ennen toista lastamme sain keskenmenon, mut ihan alussa. Koko ajan odotan oikeen sitä etovaa oloa, et tuntuis todellisemmalta. Tämän hetken oireita on väsymys ja toi masun turpoaminen, tottakai myös nälkä on koko ajan;) Toivon todella että kaikki menee hyvin...

Kiva jos mukaan mahtuu ja pidetäänhän asukit kyydissä=)

Vierailija
27/43 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Livahti vain onnittelut näkyviin :). Onnea siis kaikille uusille tulokkaille plussasta! Pakko kysyä että vaivaako ketään muuta huimaus tai pyörrytys? Meikäläisellä on ihan kauheaa huimausta, varsinkin jos moppaan tai imuroin. Tuntuu kuin olisi laivalla ja kärsisi kauheasta merisairaudesta. Huh, yöks. Toivottavasti tämä helpottaa ajan mittaan. Tietääpähän olevansa raskaana :) Ellei tää oo sitten joku veritulppa tms... ;)

Vierailija
28/43 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ihan pikainen kommentti sinulle tuosta huimauksesta.

Noin viikko sitten minuakin huimasi muutamana päivänä. Ensin kun olin myöhään illalla tietokoneella, niin alkoi huojuttaa ja oli pakko siirtyä hetkeksi makuulle huilaamaan. Ja siitä myös seuraavana päivänä alkoi huimaamaan ihan yhtäkkiä kotosalla päivällä. Taisin tulla kaupasta ja laitoin tavaroita jääkaappiin silloin. Nyt on kuitenkin helpottanut sen suhteen, ainakin toistaiseksi.

Hyviä vointeja kaikille!

Siru-Sofia rv 6+1

Vierailija
29/43 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä taas varaudun pahimpaan, aamulla kun kävin vesassa sain paperiin pienen ruskean veriviirun, valmistaudun taas henkisesti siihen ettei tämäkään raskaus onnistu :((( Odotellaan kunnon vuotoa ennen kun teen mitään.

Lastwish 5+

Vierailija
30/43 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

LATWISH: Luin juuri yksi päivä, että oliko se joka kolmannella naisella on täysin harmitonta lievää verenvuotoa alkuraskaudesta! Itse muistan myös toisesta lapsesta, että pyyhiessä tuli ruskehtavaa vuotoa ja olin aivan sekaisin huolesta. Kaikki meni kuitenkin hyvin! Varmasti pelästyit, mutta melko varmasti se on vain täysin harmitonta vuotoa. Halauksia!!

ANNELE: Mielestäni työnantajalle täytyy kertoa 2 kk ennen äitiysomalle jäämistä. Hienoa, että teit postituslistan...itse ainakin siihen heti liityn!

IPU71: Onnittelut plussasta! Täällä myös raskaudet aina alkaneet selkäkivuilla.

PLUMERIA: Kuulostaa ihanteelliselta pomolta ¿nauraa-

Mites te muut aijotte pomollenne kertoa? Itse olen mahdollisesti sellaisessa tilanteessa, että aloitan uudessa työpaikassa, jossa koe aika 4 kk. Eli sitten ollaan lokakuun alussa..raskaushan näkyy erittäin selvästi jo silloin. Työ on vakituinen, pelkään kuitenkni etteivät jatka työsopimustani kun huomaavat minun olevan raskaana. Miten kannattaisi toimia? Entä jos eivät jatka sopimustani, miten pystyn todistamaan saaneeni ¿potkut¿ raskauden takia?!

(.) Rinnat ovat aivan tajuttoman kipeät...pahoinvoinnin puuttuminen. edellisissä raskauksissa olen oksentanut mielestäni jo tässä vaiheessa joka aamu ja useasti. Toivottavasti kaikki on siis masussa hyvin. Painoa seuraan tarkasti, edellisissä raskauksissa kertyi 35 kg! Joten nyt urheilen(vesijuoksen ja sauvakävelen) mahdollismman säännöllisesti n. 3-5 krt/viikko. Nyt paino oli tullut 2kg alas ja silti vatsa jo pullottaa...housut eivät meinaa mennä kiinni. Eli jotain turvotusta siis ilmassa täälläkin. Tänään saan tietää sainko työpaikan..kääk!!

Vierailija
31/43 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei niin ei äsken lorahti housuun ihan kunnolla verta joten se siitä taas :(( Minä en vain kykene pitämään alkioita siälläni :´((( Itku viha ja raivo ovat jälleen kanssani. Voikaa oikein hyvin ja kasvattakaa masuja minunkin puolesta. Tunnen olevani erittäin viallinen taas :´((

Lastwish kp1

Vierailija
32/43 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä ole viallinen, et todellakaan. *iso virtuaalihali*

Anna vihan ja itkun ja surun tulla nyt ihan rauhassa, ja käy ihmeessä äippäpolillla tarkastuksessa, eihän sitä tiedä vaikka olisi kuitenkin väärä hälytys.

Voimia!

Vierailija
33/43 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon paljon sinulle voimia ja halauksia! Jokatapauksessa, vielä ei voi tietää vaikka verta olisi tullut runsaamminkin. Toisilla tuota vuotoa vain on. Koeta jaksaa, ja käy tosiaan siellä polilla tarkastuttamassa tilanne, saat ainakin varmuuden. Äläkä syytä itseäsi, sinussa ei ole mitään vikaa! Itse selvisin keskenmenosta kun ajattelin että luonto teki niin, jottei epäkelpo yksilö joutuisi kitumaan. Myöhemmin sitten sainkin täydellisen yksilön :). Ja nyt jännityksellä odotellaan toista, ja katsotaan miten tällä kertaa käy. Luonto on mystinen.

Vierailija
34/43 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti aluksi Lastwish:lle isot halit :' ((

Itse kamppailen myös epätietoisuuden vallassa kun oireita ei enää ole. Mietinkin että kuinka pitkään menee ennen kuin raskaus keskeytyy jos oireet loppuu? Sitten taas jaksan muistuttaa itseäni etteihän niitä oireita ollut kummassakaan edellisessäkään nimeksikään. Varsinkaan viimeksi.

Ensi tiistaina on ultra joten sitten selviää ainakin onko tuolla edes elämää? Toivon parasta ja pelkään pahinta :(

Listalle en uskalla vielä liittyä. Katsotaan tuo ultra ensin ja laittakaahan aina välillä tuota linkkiä tänne uudelleen :)

RuuteliTuuteli 5+6

Vierailija
35/43 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko tuon listan laittaa niin suljetuksi ettei sinne kirjautumattomat pääsisi lukemaan viestejä kun itse en ainakaan omalla nimellä sinne kehtaa tulla jos ulkopuolelta kuka vaan pääsee katsomaan ihan vaan työn takia.

Eli niin että moderaattori hyväksyy liittyjät ja viestit piilotetuksi muilta kuin liittyneiltä.

Kiitos =) Näin säilyisi meidän yksityisyys paremmin ja uskaltaisi vapaammin puhuakin siellä :)

RuuteliTuuteli 5+6

Vierailija
36/43 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen niiiiiiiiiiiiin pahoillani puolestasi... Itku tuli kun vietisi luin. Halaus Sinulle, kävi miten kävi.

Itse pelkään samaa joka päivä, yritän nyt vain luottaa siihen, että nämä välillä ilmestyvät menkkamaiset jomotukset voisivat olla ihan harmittomia.. Olinkin aika helpottunut, kun tuolla joku kyseli näistä menkkamaisista jomotuksista ja vastaukset olivat sellaisia, että normaaleja ovat...

humaus ja nöpö rvn.6

Vierailija
37/43 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama hyvä ystäväni, jotka tietävät hoidoistamme, tietävät nyt myös hoidon tuloksen, heille olen siis kertonut. Myös kummallekin siskolleni olen kertonut.

Vanhemmat eivät vielä tiedä, en tiedä milloin pitäisi kertoa...? Toisaalta äiti tiesi kyllä piikityksistäkin (ja siis varmasti isäkin). Äiti on varmaan kyllä arvannut jo tuloksen mutta ei ole sanonut mitään kun on niin hienotunteinen.

Yksi työkavereistanikin tietää, koska olemme työpareja ja hän käy myös hoidoissa. En toisaalta millään malttaisi olla kertomatta kaikille muillekin..

Työnantajalle aion kertoa vasta kun on pakko. Hän ei kyllä tule ilahtumaan. Mutta sehän ei minua haittaa!

Huimauksesta: Mulla on ollut huimausta melkein päivittäin. Melkein aina kun nousen ylös tai teen äkkiliikkeitä. Suolaista ruokaa tekee myös koko ajan mieli!

Vierailija
38/43 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

otan osaa lastwish :´( kovasti jaksuja! *hali*

ja listasta sen verran että se tosiaan on suljettu eli ensin moden pitää hyväksyä liittyjät ja vain hyväksytyt pääsevät kirjoittamaan ja lukemaan, ei ketkään ulkpuoliset. joten rohkeasti vaan mukaan ;) osoite oli siis http://groups.yahoo.com/group/Tammitenavat08/

koitan mainostella tuota aina silloin tällöin (muistaessani) niin vielä myöhemmin plussaavatkin + mahdollista ultraa odottavat jne. saavat osoitteen ylös myös. ja jos mie en muista niin mainostelkaa työ muut sitten tai kysykää :)

Vierailija
39/43 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halaus vimpuliinalle ja lastwishille, itsellä viimeisen vuoden aikana kaksi kertaa tod.näk. alkuraskauden keskenmeno koska kierto oli yli 45 päivää kun normaali alle 30, sen vuoksi nytkin vain hetki kerrallaan.

Alavatsaa jomottaa mut kolme vuotta sitten asiasta jo varoiteltiin kun jouduin vatsakipujen vuoksi sairaalaan. KOhtu on kuulemma niin pieni että silloin jo sanoivat että raskaus tulee todennäköisesti tuntumaan heti kipuina kun joutuu nopeasti kasvamaan jo pienestäkin muutoksesta, toisaalta kivut pitävät varautuneena pahimmalle koko ajan, lisäää stressiä :(

Mulla kaksi työtä, kummassakaan paikassa en aio sanoa mitään ennen kesälomia. Toinen työni vakinaistuu pian joten myös uuden määräaikaisuuden pelossa en aio sanoa vaikka väärinhän se olisi mutta muut ovat saaneet useamman määräaikaisuuden ja kohdallani ollaan jo muutenkin tekemässä poikkeus ja saan vakipaikan heti tämän ekan ma. sopparin jälkeen. Sit on turvallinen olo koska tähän työhön aion palata ja toiseen tod.näk. en edes palaa koska ilta ja viikonlopputyötä, jota olen jo 10 vuotta pian tehnyt ja alkaa olla se vaihe muutenkin että haluaa olla perheen kanssa, erityisesti sitten jos on pikkuinen.

Neuvolankin olen kuitannut " hammaslääkärinä" ;) Neuvolan täti oli samaa mieltä ettei kannata edes vielä kertoa. Nykyinen työelämä on aika raadollista, valitettavasti.

Myöskään vanhemmille ei olla vielä sanottu, ainoastaan minun paras ystäväni ja vanha tätini tietävät(yllätti paha olo hänen luonaan). Seitsemättä viikkoa odottelen kauhulla, jos kerran pahoinvointi alkaa tulla silloin kun olen käynyt epäsäännöllisesti moikkaamassa emalipönttöä jo kahden viikon ajan, ei oo kivaa, mut varmasti kannattaa tämän asian vuoksi :)

Onko kaikilla ultra jo ekalla käynnillä? Mulle lupailtiin vasta juhannuksen aikoihin ultrakäyntiä... mutta jatkampa tässä työtekoa.

Hyviä vointeja kaikille Teille! :)

Vierailija
40/43 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annele Oisko listan asetuksissa jotain häikkää kun mä pystyn lukemaan viestit vaikka listalle en oo vielä hakenut. Mitään muuta en kyl pystykkään lukemaan muissa lukee että vain jäsenille. AJettelin kyllä hakea listalle mutta tosiaan en halua että kaikki niitä juttuja pystyy lukemaan.

Olo on ollut tänään tosi huono. Ei oo oksettanut mutta sellanen vetämätön olo ja siihen päälle huimausta niin ei mikään kiva tunne.

Huomenna olis yhdet häät ja sinne pitäis jaksaa lähteä. Menee pitkälle yli puolen yön kun pääsee nukkumaan. Kauheasti ei jaksais kun nykyään tulee ysin aikaan nukahdettua sohvalle kun niin kovasti väsyttää.

Olis se toisaalta kiva paastä ukko kullan kanssa pitkästä aikaa ihan kaksistaan liikenteeseen edellisestä kerrasta on yli vuos aikaa.

Neuvolaankin pitäis soittaa mutta tuntuu että on niin kauheesti kaikkea kiirettä ettei kerkee. Ostettiin just talo ens viikolla pitää käydä pankissa parinakin päivänä kirjoittamassa papereita. Pari viikkoa on koululaisilla koulua ja eskarilaisella eskaria niin helpottaa kummasti. Josko sitten olis aikaa. Ennen kuin heinäkuussa pukkaa muutto päälle.

Mutta nyt meen laittaan lapsosille välipalaa.

puuhis, lauma 97,99,00,02,05,06 ja masumasa 6+6