Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~ JOULUKUISTEN to-su ~~

17.05.2007 |

Kello jo kohta yksi eikä vieläkään pinoa!?

Ja minä kun luulin että me nukuttiin myöhään! ;D

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10312827&p=2&tmode=1&smod…

meillä ollaan kyllä jo herätty ennen seiskaa, mutta ei oo vaan jaksanu aikasemmin raahautuu koneelle, kun ei noi aamuheräämiset oo oikein mun juttu:( joka aamu yhtä paljon väsyttää, menee sitten nukkumaan illalla kasilta tai kaheltatoista....

mutta nyt ruuanlaittoon ja myöhemmin lisää juttuja.

nani ja neiti 5kk++ (6kk lähestyy jo hurjaa vauhtia)

Vierailija
2/19 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei kerkee enempää, kun aloitetaan kesän piknik-kausi tänään, mutta Helsingin tapaaminen yritetään siis järjestää ensi viikolla! Jos on tulijoita niin käykää tuolla tapaamis-pinossa ilmoittautumassa ja jos ei tiistai sovi niin muutakin aikaa voi ehdottaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ennättäny tuossa aikasemmin kirjottelemaan kun Lassilla oli ruoka-aika, mutta nyt on poju päikkäreillä ja mullakin vähän omaa aikaa...

Me koisattiin tänään ihan kauheen myöhään... Kahteentoista! =O

Lassi oli jostain syystä taas kauheen levoton koko illan ja yön ja mä olin tietenkin sitten aika väsyny ku poju herätteli 1-3 tunnin välein eikä mikään muu kelvannu kuin tissi. No, onneksi suostui nukkumaan pidempään niin minäkin sain nukuttua " tarpeeksi" . Nyt meillä meni tietenkin päivärytmi sekaisin, mutta jos tämä yhden päivän " hairahdus" ei haittais...

[b]Rusina[/b]lle onnittelut ikiomasta talosta! =)

Jospa meilläkin sitten joskus... *haaveilee*

Juu, mullahan se raskaus tosiaan pudotti jo muutaman kilon ja imetys (tai tämä valvominen ;) ) on vieny noin 8 kiloa.

Aika kummissaan oon ollu ku kaikki pelotteli että keho on mennyttä jo ensimmäisen raskauden jälkeen, mutta mulla on semmonen olo että en oo näyttäny näin hyvältä vuosiin =))

Vähän on mahan alueella vielä löysää, mutta onko tuo nyt kumma kun painoin vielä reilu 5 kuukautta sitten 18 kiloa enemmäin =o

Mies muuten hoksas eilen että tää laihtuminen ei ookkaan ihan hyvä juttu kun totes kauhuissaan että sun tissit on pienentyny!! =D Eipä tuo kyllä mua haittaa ku koko on vieläkin reilu d-kuppi =/

En nyt millään muista ketkä, mutta rusina tais olla toinen, mietti että saisko Vaasaan tapaamista aikaiseksi. Me voitais ehkä pelmahtaa paikalle jos tapaaminen ois viikonloppuna kun sinne ei ois täältä Oulusta niin hirveän pitkä matka =)

Mä en oo tainnu käydä Vaasassa kuin noin 10 vuotta sitten luokkaretkellä, että ois ihan kiva nähdä minkänäköinen paikka se nykyään on =)

No nyt tyhjeni pää ihan totaalisesti enkä muista mitä muuta oli...

[b]Tinuri[/b] oli ainakin käyny laittamassa viestiä... Kiva kuulla teistäkin! ;)

Taidanpa lukaista taas kirjaa vähän aikaa...

Pimmi ja Lassi

Vierailija
4/19 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tänne kuuluu? Koitin selailla parin viime viikon pinoja ja flunssaa taitaa olla vielä kovasti liikenteessä.

Meilläkin on ollu vaikka mitä pöpöjä! Mahatauti kävi kaikki läpi ja lisäksi Mikillä on korvatulehdus joka ei ota parantuakseen. Juuri kävin kolmannen kuurin hakemassa. Onneksi päästään viikon päästä TAYSiin tosta kyynelkanavan ahtautumasta (joka aiheuttaa parantumattoman silmätulehduksen) ja toivottavasti saadaan aika sondeeraukseen. Lääkärit epäilee, että silmätulehdus pitää korvatulehdusta yllä kun ne tiehyeet on siellä niin lähekkäin. Mene ja tiedä, mutta kurjaa kun poju ei ollenkaan parane!!

Pimmillä on mukavasti lähtenny painoa. Mulla on kans 5 kg tavoite ennen kesää ja hyvin on lähtenny -2 kg kahdessa viikossa. Käyn tuolla painonvartioissa, muuten olen aika surkea laihduttaja, mutta porukassa onnistuu paremmin ja se pistesysteemi on niin helppo tapa laihduttaa.

Mutta nyt ulkoilemaan!! Mukavaa loppuviikkoa!

t. päivikki

Vierailija
5/19 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa aurinko paistaa!! Jipii jipii :) Ihanaa kun tulee kesä ja saa olla KOTONA! Vanha ystäväni muuttaa takaisin Ouluun asumaan ja kesäksi on tiedossa piknikkejä rannalle jne jne - ihan niin kuin " ennen vanhaan" sillä erotuksella että nyt on mukana 4 pientä lasta joten meno on huomattavasti rauhallisempaa, mutta silti odotan innolla lämpimiä kesäpäiviä eväskorin kera Nallikarissa. Nyt kun kerrankin on AIKAA koko ihana kesä.

Painosta : Minulla paino vaihtelee, nyt taas oli lähtenyt -3 kg. Tulee syötyä aika epäsäännöllisesti ja välillä saatan unohtaa syödä kokonaan kun uppoudun tekemään jotain. Paino alkaa olla alipainon rajoilla joten nyt sitten täytyy viikonloppuna herkutella jotta saa taas painon " normaalilukemiin" eli tässä tapauksessa muutaman kilon ylöspäin.

Joko olette alkaneet antaa lihaa vauvoille? Meillä ei vielä olla syöty lihaa, odottelen kilttinä tyttönä terveydenhoitajan määräystä :)

Joko monella on hampaita? Meillä ei ole vielä niitäkään....

Jaahas, täytynee lähtä raahautumaan ruokakauppaan, pikkuherran vaipat alkaa olla lopussa..... Ja sitten paistettelemaan päivää isän ja äidin pihalle.

MrsCruiser

Vierailija
6/19 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa nyt ehtisin muutaman sanasen raapustamaan :)

Juu, Akseli ei ole tällä viikolla suostunut päikkäreihin muuta kun puolen tuntia kerrallaan ja niitä sitten kolmet päivässä :o Aikamoinen muutos entiseen jolloin aamupäivällä nukkui kolme tuntia ja iltapäivällä liki kaksi. Niin ja hereillä ollessa pitää olla vaan äidin sylissä. On tällä akalla niskat hiukkasen jumissa kun kantaa päivät pitkät tuota kaheksan kilosta möhköfanttia ja siinä sivussa tekee kotihommia :o

Mistäs täällä on ollut puhetta... hmm.. ainakin painosta. *kipaisee puntarille* Tjaha, lukema oli 900g enemmän kun ennen raskautta :)) ei paha :) en kylläkään laihduta enkä jumppaile tuota löysää reppuakaan, olen ihan tyytyväinen itseeni :))

Viikonloppuna oli tarkoitus tehdä pihahommia ensin siskoni pihalla josta saamme sitten mukaamme perennoja ja seuraavana päivänä omalla pihalla touhuta... mutta mutta, saas nähä kun mein tytöllä on nyt örppitauti ja Akselin kummisetä, jonka piti tulla auttamaan isojen kivien muljaamisessa, niin hän on kuumetaudissa. Taitaa siirtyä tekeminen hamaan tulevaisuuteen..

Akseli tykkää olla ulkona :) joko istuu vaunuissa ihmettelemässä tai sitten kantorepussa jonkun rinnalla ja mukana touhuissa :)

Mutta nyt taas heräilee.. Palaillaan ja mukavaa weekendiä kaikille :)

RauPotar ja Akseli Akselsson

Vierailija
7/19 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään meillä oli perhekerho viimeisen kerran, syksyllä sitten vasta uudestaan. Päätettiin kuitenkin muutaman äidin kanssa, että voitais nähdä kerran viikossa ja tehdä kaikkea kivaa. Ens viikolla ajateltiin mennä piknikille jos vaan olis hieno ilma joku päivä.

Lihaa syödään täällä jo kovasti. Kerran päivässä. Ollaan kokeiltu lihaa ja broileria. Neidin painokäyrä kun menee miinuksella niin neuvolantäti käski. Aloteltiin kun neiti tuli 5kk. Hyvin maittaa! =) Aluksi tuli ryötäsyn mukana vähän ylös, mutta ei enää. Kai kestää hetken ennen kuin maha tottuu taas uuteen ruokalajiin.

Eilen olin maalaamassa kattopaneeleja jotka tulee kotimme kattoon. Maalataan kerran ennen kuin lyödään kiinni ja sit toisen kerran kun ne on katossa. Ens viikolla appivanhemmat luultavasti pääsee muuttaan pois ja sit alkaa meillä kunnon remppa! Yks ongelma meillä vaan on. Mies meni lupaamaan että meille kelpaa niitten vanha sänky, että ostetaan vaan uudet patjat. Noh, mä en tykkää yhtäään siitä sängystä enkä tiedä miten sen sanoisin, etten sitä halua. Meillä oli jo edellisessä asunnossa kaikki huonekalut lainattuja tai perittyjä ja nyt kun meillä on oma koti niin haluan kaiken uutta ja omaa. Täytyy tässä rempan aikana keksiä jokin hyvä syy miksei voida pitää sitä sänkyä. Yks syy on kyllä että se on 160cm leveä ja mä haluan 180cm leveän sängyn. =)

Nyt pitää mennä koiran kans lenkille ennen kuin alkaa sataa, uhkaavasti näyttää siltä.

[color=red] G: Kuinka moni vois kuvitella tulevansa pohjanmaalle treffeille? [/color]

rusina & M 5½kk, ehkä?! =)

Vierailija
8/19 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivät tuntuu vierähtävän niin hurjaa vauhtia, että ei jaksa enää illalla, kun lukea pino läpi ja kirjottaminen sitten jää....

nyt sen alkaa nimittäin huomaamaan monessa asiassa jo, kun on yksin vauvan kanssa, eikä ole sitä toista aikuista siinä välillä auttamassa ja vaikka viihdyttämässä/hoitamassa pikkusta. vähän on väsyttävää puuhaa välillä, vaikka neiti onkin aivan ihana ja helppo, iloinen ja naurava tapaus, joka ei turhista kitise.... olisinkin varmaan pimahtanut jo jos olisi ollut koliikkia ja muuta ongelmaa alkuaikoina, nyt kun tilanne on tämä mikä on eli yksin ollaan...:( vaikka tuntuu että mulle riittää jo se että aamulla joutuu nousemaan kukonlaulun aikaan, ni oon koko päivän ihan tiltissä... ei sovi noi aamu heräämiset mulle, tai no ei oo sopinu ikinä, ei ennen vauvaa eikä sen jälkeen:D

siitä tulikin mieleen, että täällä joku tässä vähän aikaa sitten kyselikin, että onko muita, jotka yksin pikkusen kanssa, eli minä siis olen ollut [color=red] NEIDIN KANSSA KAHDESTAAN [/color] suunnilleen vuoden alusta lähtien. isä käy tapaamassa / hakemassa neitiä luokseen epäsäännöllisen säännöllisesti päiväksi sillon tällön, suunnilleen joka toinen viikonloppu joko la tai su.

sitten kommenttia vielä muihin juttuihin.. siis niihin jotka nyt muistan:

[color=red] LIIKKUMINEN/ISTUMINEN [/color] eli meillä käännytään selältä masulleen, mutta muuten ei vielä erityisemmin eteenpäin mennä... neiti ei ole vielä oikein hoksannut kokonaan sitä hommaa. koittaa kyllä tunkea jalkoja pepun alle, mutta homma ei vielä tuota kunnolla tulosta. mutta kaikki ajallaan, on vielä tavaratkin turvassa kun neiti pysyy alustallaan vielä suht hyvin. kääntyilemällä kyllä hivuttautuu viltiltä pois, mutta vauhti ei ole vielä niin hurja, että yhtäkkiä löytyisin neiti toisesta huoneesta;D sitten istumisesta joka ei vielä oikein suju sekään. syöttötuolia ollaan kokeiltu, kun se keittiössä jo valmiina on, mutta syömiset kuitenkin hoidetaan vielä sitterissä. kyllä neiti pieniä hetkiä tuolissaan istuu ja ihmettelee, mutta ei vielä niin tukevasti, että lusikka löytäisi samalla tiensä suuhun;) myös vaunuissa/matkiksissa istutaan puoli-istuvassa asennossa ja siitä neiti tykkää, kun näkee ympärilleen. vaunuistakin tossa vähän aikaa sitten vaihdoin kovan kopan pois ja istuinosan tilalle.

kun nyt syömisestä oli tossa muutenkin puhetta, niin jatkan siitä sitten samalla, eli [color=red] KIINTEITÄ [/color] meillä ollaan nyt syöty puolisen toista kuukautta. tällä hetkellä menee neljä ateriaa päivässä. aamulla ~klo 7 kaurapuuro, klo 11-12 lihasose, iltapäivällä ~klo 14-15 hedelmäsose ja illalla ~klo 19 kauravelli. väleissä sitten tarpeen mukaan maitoa.

puurona meillä syödään ihan normaalia pikakaurapuuroa. ensimmäisenä aamuna annoin piltin kaurapuuroa, sitä semmosta jauheesta tehtävää, mutta siitä tuli jotenkin niin liisteriä, ja sitten vielä, kun menin sitä ite maistamaan, niin tuli sellanen olo, ettei tuota kiitos enää... vaan maistetaan huomenna normaali puuroa, ja hyvinhän se neidille upposi, ja sitä ollaan sitten siitä asti syöty eli parisen viikkoa nyt. ja sinne jäi meillä pilttipuuro kaappiin.... ehkä ei olis ite pitäny mennä maistelee, kun sekin neidille ihan hyvin upposi;D vähän pienennän niitä hiutaleita ennen keittämistä ja sitten vaan lautaselle ja vettä sekaan ja mikroon, jäähdytän sitten tilkalla tuttelia ja hyvin uppoo neidille sellaisenaan. en oikein ole lämmenny ite niille marja/hedelmä puuroille niin sen takia varmaan neidillekin tarjotaan ainakin näin aluksi ihan vaan pelkkää puuroa niin tottuu siihen. sitten myöhemmin voi lisätä muita makuja ja sitä makeutta siihen.

soseina meillä syödään enimmäkseen valmisruokia, kun mamman voimavarat ei nyt riitä kaiken kokkailuun, perunaa ja porkkanaa on tullu keiteltyä, mutta muut on vähän jääny. valmiisiin kasvissoseisiin lisään sitten itse keitettyä broileria ja ensi viikosta lähtien lihaa (jauhelihalla aloitellaan, koska sitä on jo valmiina keitettynä ja soseutettuna pakastimessa) ja hyvin on uponnu neidille tuo broilerikin. kasvikset ollaan aika pitkälti nyt kaikki käyty läpi, mitä siis valmis ruuista löytyy ja lisäksi bataattia keitin ite ja se olikin oikeestaan ainoo, joka ei uponnu niin hyvin, neiti alko kakomaan niitä haituvaisia, joita bataatissa on... ja sen syöminen sitten jäi pariin kertaan. muuten kyllä neiti on tosi hyvä syömään, kaikki menee mitä suuhun laitetaan, niin vihannekset kun hedelmäsoseetkin. [color=red] koskas sitä muuten uskaltaa alkaa antamaan omaan käteen jotain maistelupaloja??? porkkanaa, kurkkua, maissinaksuja, leipää??? [/color] ja mikäs olis sellanen hyvä alotus ? vaikka eipä noilla ikenillä pelkästään vielä kovin kummosia palasia rouskutella...

siitä onki sit hyvä jatkaanseuraavaan eli

[color=red] HAMPAISTA [/color] ollut myös jossain vaiheessa puhetta. niitä ei meillä vielä ole näkynyt, eikä edes tunnu vaikka oon yrittäny kokeilla. kovasti kyllä kuola valuu ja lelut menee suuhun, et ehkä ne sieltä kanssa ajan kanssa tulee.

mitähän muuta oli... ainiin [color=red] OMA PAINO [/color] no se ei ikävä kyllä vievahda yhtään alaspäin... muutama hassu kilo jäi sairaalaan ja loput onkin sitten visusti tallella siitä melkein 15 kilosta, jotka raskausaikana tuli, eli kymppi sunnilleen pitäs jonnekin saada hivutettua... vaan eipä se tällä mässäilyllä taida kadota, kun nytkin mussutan tässä samalla jätskiä... ja kaupasta jää turhan usein matkaan jotain pikku herkkuja ... on ihan sellanen pikku possu olo=O

no mut jos vaikka kesällä sais itteensä niskasta kiinni ja kunnon vaunulenkeille, niden tän hetkisten laahustuskävelyiden sijasta:D käy kyllä kateeks niitä jotka ilomielin vetää kesällä bikiinit päälle.... meillä ei taida sellasta käydä. vauvauinnissakin visusti vaan uikkari päällä, ei oo bikinit edes vaihtoehto:D

huh huh tulihan sepustus... toivottavasti edes joku jakso lukea edes jotain:D

HYVÄT VIIKONLOPUT KAIKILLE!! NYT SIIRRYN TAKAVASEMMALLE;D

nani ja neiti kohta 6kk

Vierailija
9/19 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koittaa kauan odotettu viikonloppu; esikoinen täyttää 4v. ja lauantaina tulee kaverit ja sunnuntaina suku kylään. Likka on innosta soikeena ja äippä väsymyksestä....

Ei oikein päässä raksuta mitä kaikkea pitäis vielä ostaa ja mitä leikkejä vois lapsille vetää.

Tänään ollaankin vietetty aikaa lääkärissä. Meillähän oli molemmilla tytöillä kova flunssa ja lisäksi Salla sai allergisen reaktion kaurapuurosta.

No, Sallalla on molemmissa korvissa märkäinen välikorvantulehdus (selittää meidän yökikkailua) ja epäillään maito-allergiaa. Lääkäri meinas et on herkistynyt pikkuhiljaa maidolle... Mutta ihon prick-testit tehdään maanantaina ja sitten tiedetään lisää.

Onneksi otettiin neidille vakuutus, sillä aavistelin jotain tälläistä...

Painosta; mulla tippui paino parissa viikossa lähtölukemiin ja nyt pysyy samoilla luvuilla kokoajan. Paino varmaan tippuisi edelleen mutta herkuttelen niin paljon ettei laske :-) Huomaan mussuttavani varsinkin väsyneenä kaikkea hyvää!

Ruuasta; meillä on syöty kiinteitä kuukauden päivät lounasaikaan. Varmaan pikkuhiljaa voitais lisätä aterioiden määrää. Uusia ruoka-aineita ei meillä nyt vähään aikaan aloitella :-(

Ai niin, Pimmi kyseli sormiruuasta. Kurkkua ja muita kovempia antaisin sitten isompana kun osaa jo kunnolla pureskella mutta maissinaksuja meidän neiti on mutustellut jo jonkin aikaa. Pelastaa mm. automatkoilla!

Me ei valitettavasti päästä osallistumaan ens viikon Hesan tapaamiseen.

Nyt tarttee jatkaa pyykin taittelua.

Aurinkoista viikonloppua tähdille ja niiden äideille!

Katju ja Salla

Vierailija
10/19 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuasta oli näköjään puhetta joten kommentoin äkkiä miten meillä =)

[b]Lihaa[/b] ei olla vielä maisteltu koska päätin että totutellaan ensin tuohon puuroon ja niidenhän välillä pitäis olla se kuukausi. Eli parin viikon päästä vaihdetaan päivän toinen kasvisruoka liha-ateriaksi.

Tänään kokeiltiin muuten sitä piltin vauvapuuroa ja se uppos niin hyvin että taidan antaa sitä jonkun aikaa.

Saa nähdä miten menee ens yö ku Lassi söi " iltapalaksi" puuroa, purkin vadelma-ruusunmarjasosetta JA vielä tissiä päälle =O

Oli pienellä aika isohko maha =D

[b]Hampaista[/b] kyseli myöskin MrsCruiser ja niitäkään ei oo täällä vielä. Kuolaa on tullu jo varmaan pari kuukautta ja ikeniä näyttää kutittavan koko ajan kun poju haluais jatkuvasti jäytää jotain. Toisaalta ois kiva että tulis hamppeja, mutta imetyksen kannalta se ei taitais olla kovin mukavaa =/

[b]Nani[/b] kyseli naposteltavista ja Lassi on kyllä maistanu jo niitä maissinaksuja! Niihinhän ei tarvi edes hampaita ku se sulaa suuhun, mutta kannattaa kyllä olla vieressä koko ajan vahtimassa ku Lassi yritti tunkea kokonaista naksua suuhun heti kun sai sen omaan käteensä =) Porkkanaa, kurkkua tms annan varmaan sitten kun alkaa tulla niitä hampaita ja Lassi saa ite nykerrettyä niistä palasia.

Nyt täytyy alkaa kattomaan miehen kanssa elokuvaa... Jos pysyis vielä vähän aikaa hereillä =)

Pimmi ja Lassi

Vierailija
11/19 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pikaisesti pinoutuisin, kun näyttää niin lyhyeltä meidän pino. Kaikki taitavat olla viikonlopun vietossa. Lupasivatkin aurinkoista ilmaa koko maahan, nyt lienee pakko laittaa tuo takapiha kuntoon. Kesäkukkia en taida vielä käydä hakemassa, lupailivat yöpakkasia vielä. Hitsi kun unohdin laittaa nurmikon siemeniä syksyllä pihalle, nyt lienee turha laittaa kun sitä ei pidä " erkkikään" tarpeeksi kosteana. En todellakaan ole mikään viherpeukalo, mutta nyt ajattelin, että olisi kiva laittaa jotain pientä kasvamaan... Vaikka auringonkukkia! No ne ei nyt niin pieniä ole, mutta on ne kauniita!

Akseli söi tänään ensimmäisen kerran maissia. Kovasti hän siitä tykkäsi, kukkakaalille ei suu aukea noin napakasti. Pelästyimme vain, kun noin puoli tuntia ruokailun jälkeen pojan poski oli ihan näppylöillä! Mutta ihottumaa ei ollut muualla ja mies totesi, että nuo näppylät taisi tulla hänen parrastaan, kun peuhasivat pojan kanssa. Nyt ne olivat jo laskeneet.

Poikanen on löytänyt jalkansa ja suurinta hupia ehdottomasti on repiä sukat pois jalasta ja sitten nopeasti suuhun. Tänään on vaihdettu sukat jos toisetkin. Olisipa itse yhtä notkea!

Tänään meidän esimurkulla oli ihana päivä! Kävimme katsomassa paikallisessa citymarketissa hänen suurta sankariaan, Ilkka Jääskeläistä. Tyttö oli aamun kuin tulisilla hiilillä, mietti mitä hän sanoo ja miten pyydetään nimmaria. No Ilkkahan oli ihan kiva. Tosin tyllerö ei uskaltanut sanoa mitään, ihaili vaan kaukaa. Kovasti oli pikkutyttojä hän katsomassa, puhumattakaan vähän isommista aikuisista naisista jotka olivat ihan liekeissä Ilkasta, pelottavaa... Nimikirjoitusta emme saaneet, kun Ilkka alkoi tehdä kampauksia(?) vierailemansa kampaamon asiakkaille. Voitte uskoa, että jono oli pitkä.

Joku galluppi oli painosta. Itse painan vähemmän kun aloin odottamaan, mutta minulla on 20kg ylipainoa, joten ei yhtään haittaisi vaikka putoaisikin. Pisteiden lasku on nyt vähän aikaa jäissä, nyt on saatava ensin tuon tytsyn diabetes tasapainoon ja tuplakirjanpidon pitäminen kahden ihmisen syömisistä on tällä hetkellä vähän liikaa. Kolmen viikon päästä lähdemme koko perhe diabetesleirille, jossa on täysihoito ja kuulemma luentojen ajan vauvallekin hoitaja. Odotan leiriä ihan innoissani. Tekee kaikille varmaan hyvää, tyttökin näkee muita samanikäisiä diabeetikkoja ja kuinka usein mekin olemme todenneet, että VERTAISTUKI on tosi tärkeää.

Ihanaa viikonloppua kaikille! Otetaan nenänpäihin vähän väriä.

Kirsikka ja Akke-vauva

Vierailija
12/19 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=lime] [b] Flunssa meillä vaan jatkuu.. ja jatkuu.. [/color] [b]

Tää on ihan kamalaa, jo 1,5 viikkoa pelkkää räkää, korkeaa kuumetta ja kamalaa köhää.

Kaikki lapset vuorollaan kipeinä, nyt näyttää siltä, että ensimmäisenä sairastunut - ja tervehtynyt- aloittaa uudelleen. Minä olen 1 viikon kuumeilun jälkeen vasta nyt paranemassa. Ette usko kuinka kamalaa on, kun itse on 40 asteen kuumeessa ja pitää kuitenkin hoitaa neljää enemmän tai vähemmän sairasta lasta!

..kaikesta näköjään kuitenkin selviää kun pakko on.

Onneksi sentään PikkuPoju on selvinnyt pelkällä nuhalla, ei siis kuumetta ole ollut. Nyt vaan PikkuPojulle on tullut yskää nuhan jälkitautina.

Itselläni ilmeisesti kuumeilu vähensi rintamaitoa selkeästi. PikkuPoju ei näyttänyt saavan rinnasta kunnolla ruokaa, oli koko ajan kovin itkuinen ja suorastaan riippui tissillä melkein 24/7. Soitin sitten neuvolaan ja kävimme puntarilla.. paino oli hieman laskenut ( !!! ) pari viikkoisesta 4kk neuvolakäynnistämme. Vaihtoehtoina annettiin joko lisämaito tai kiinteiden aloitus. Valitsin kiinteät (tämä siksi, ettei imetys häiriinny korvikkeiden/pullon tarjoamisen takia). Sovittiin, että annan hedelmäsosetta, koska se sisältää niin paljon vettä, että lastenlääkärit kuulemma laskevat ne nesteeksi (jos siis lapsi ei juo kunnolla, niin hedelmäsoseet lasketaan nesteisiin). Tämä koskee siis näitä kaupan soseita, Pilttiä ym.

Näin siis meillä jäi pakonsanelemana 6kk täysimetys nyt vain haaveeksi.

Kovin on sose Pojulle maistunut! Söisi niin paljon kuin vaan suuhun lykkäisi. Olen antanut enimmillään noin puoli purkkia kerralla, pari-kolme kertaa päivässä. Toivottavasti paino lähtee nyt takaisin nousuun kun minäkin alan parantumaan, ja minun maito alkaisi taas virrata..

[color=deeppink] [b] Hampaita [/color] [/b] meillä ei vielä ole =)

Ja sikäli mikäli PikkuPoju saa hampaansa samoihin aikoihin kuin sisaruksensa, voidaan niitä odotella vasta tuolla 7-8kk iässä.

[color=navy] [b] Oma paino [/color] [/b]

Olen samassa painossa kuin ennen raskautta. Tosin olen hieman pienesti pullea ;) Kolme raskautta kolmessa vuodessa on tehnyt tehtävänsä.. vaikkei painoa ole sen enempää, niin ruumiinrakenne on ihan erilainen kuin ennen. Lihas on muuttunut läskiksi :/

... ja läskihän on kevyempää kuin lihas, joten sama paino ---> enemmän tavaraa.

Vaatekoko ja mittanauha kertoo enemmän kuin puntarin lukemat.

Mutta mitenkäs täs läskin saisi muuttumaan lihaksiksi? Siinäpä se hyvä kysymys onkin. Tai tiedänhän minä miten sen saa muuttumaan, kysymys lieneekin, että mistä saisin sen energian ja inspiraation?? Ja AJAN?

No, eiköhän nuo kaikki hoidu kesällä viimeistään kun ekat rantakuvat teetetään.. johan luulis inspiraation iskevän ;D

Ai niin!

Meidän [color=red] [b] PikkuPoju oppi kääntymään selältä vatsalleen!! [/color] [/b]

Ihanaa kun vauvat oppii jotain uutta!

Nyt nukkumaan..

[color=olive] -mm- ja PikkuPoju 4,5kk - nuhaisina, mutta jo paranemaan päin!

Vierailija
13/19 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-mm-

Vierailija
14/19 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=violet][b] Nani [/b][/color] Kiva kuulla sinusta pitkästä aikaa! =)

Meillä tosi hyvä yä takana! Nukkumaan mentiin klo 22, herättiin syömään klo 05 ja sit aamuun herättiin klo 7.30. Eli levännyt olo on äidilläkin. =) Illalla meni kyllä iso lautasellinen puuroa ja maitoa päälle. Ei kuitenkaan niin paljon kuin mitä [color=violet][b] Lassi [/b][/color] söi. =) Miten teidän yö meni?? Tsemppiä vielä kaikille huonosti nukkuville!

[color=violet][b] Mutter-mommy [/b][/color] Pikaista paranemista sinne!! Kurjaa jos te kaikki joudutte sairastaan. Eikö tämä flunssa jo lopu kesäksi?!

Miehelle on nyt iskeny [color=violet][b] autokuume [/b][/color]. Tänään mennään kattoon yhtä autoa ja pelkään suuresti että sillä toisella tullaan kotiin. Jos mieheni tunnen. Ihan kuin asuntolaina ei riittäis.. =) Väliä ei vissiin pitäis paljoa tehdä, joten sen takia kai mies sitä vaihtoa miettiikin. Dieseliin kun pitäis vaihtaa jos mä pääsen kouluun, että on edullisempaa kulkea ja sit tietysti mun työmatka on 30km suunta, että edullisemmaksi se tulee. Tämä nykyinen auto kun vie aika reippaasti sitä benziiniä. Miehelle kun ei kelpaa mikään pikkumoottorinen auto. Katsotaan kuinka käy. Mummu hoitaa neitiä, joten kiva päästä miehen kanssa kahdestaan jonnekin ja ehkä ehditään käydä vähä kaupoillakin. =)

Neiti väänteli tossa kakat äsken, kai pitää mennä tästä peppupesulle.. =)

Hyvää lauantaita kaikille!!

rusina & M 5½kk

Vierailija
15/19 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oo kauaa siitä kun kirjoitin tänne että Nemo ei vielä liiku taaksepäin. No, oliskohan ollut sama tai seuraava päivä kun sitten sen oppi, ja nyt pakittaa niin lujaa ettei perässä meinaa pysyä. On kyllä kivaa, Nemo on aina viihtynyt hyvin lattialla mutta nyt viihtyy entistä paremmin. Tuntuu että ei oo eka kerta kun näin käy, että kun jotakin sanoo " ääneen" niin heti meneekin ihan päinvastoin. Niin hyvässä kuin pahassakin...

Onneksi olkoon Pimmille painonpudotuksesta! Kumpa mullakin riittäisi tahdonvoimaa... Nyt on vaan niin hankala kun on kotona koko ajan niin tulee naposteltua ihan liikaa.

Painosta... Mulla ei raskauden aikana noussut kuin vähän, mutta nyt tuntuu että on tullut sitäkin enemmän lisää. Mä en vaa' alla oo käynyt (muuta kuin neuvolassa) moneen vuoteen, eli kiloista en tiedä, mä luotan enemmän peiliin! Kesällä aion kyllä bikineitä käyttää, mutta painoa enemmän mua huolestuttaa raskausarvet. Mulla on niitä tosi paljon, siis hirveästi kun kohtu on eteenpäin kallistunut niin maha kasvoi valtavaksi! Kaikki kyseli että onko kaksoset tulossa... Mies yrittää kivenkovaa väittää että ne on kauniita, että' mun maha näyttää kukkaselta tai auringolta mutta rehellisempi mielipide tais tulla siskolta joka mun mahan nähtyään nyrpisti nenäänsä ja sanoi " Hyyi" ... Tahaton ensireaktio mutta varmasti totuudenmukainen! Ollaan kesäkuun alussa lähdössä viikoksi kylpylään appivanhempien kanssa ja ajattelin kyllä bikineitä käyttää, ajatelkoot muut mitä ajattelee. Kumminkin isot rinnat tarvii paljon tukea enkä tiedä riittääkö tavallinen uimapuku siihen.

Onnittelut Rusinalle asunnosta! Mekin just tehtiin asunnonvälittäjän kanssa sopimus ja ruvetaan myymään, saa nähdä kuinka kauan menee... Eipä meillä mikään kiire vielä oo mutta jossain vaiheessa käy kaksio kuitenkin pieneksi.

Me ei olla vielä lihaa Nemolle annettu, kyllä sitä ehtii. Veljellä on kaksi lasta, molemmat on olleet kasvissyöjiä syntymästään saakka ja terveitä ovat! Ei Nemosta kasvissyöjää tule mutta ei oo mikään kiire aloittaa lihaa. Totutellaan ensin noihin kasviksiin ja hedelmiin. Just ostin pojalle mangon, saa nähdä miten menee... se on mun suurta herkkua!

Hampaita Nemolla on kaksi, on pari kertaa puraissut mua nännistä tosi kipeästi! Toivottavasti ei tule siitä tapa... Nemolla ei kuolaaminen lisääntynyt ennen hampaiden puhkeamista vaan sen jälkeen. Nyt on paidan rintamus koko ajan märkä...

Napostelupaloista joku kirjoitti.. Mä oon antanut Nemolle jo näkkäriä tai muuta kovaa leipää ja kylmää porkkanaa. Molemmat kuulemma auttaa kutiaviin ikeniin, ja tuntuu toimivan! Eipä niistä palasia kahdella hampaalla vielä saa mutta parempi niin!

Hienoa että Mutter-Mommynkin tähtönen on oppinut kääntymään! On se niin uskomatonta tuo pienen ihmisen kehitys...

Meillä on ollut touhua täynnä koko viikko... Asunnonmyyntiä, vierailuja ja vieraita, suursiivousta ja muuta... Kyllä pitää kiireisenä! Tänään lähdetään Nemon kanssa yöreissuun sukulaisille Valkeakoskelle, mun mummot ja kaikki muut sukulaiset (paitsi oma perhe) asuu siellä. Huomenna on kummitytön balettiesitys jota mennään katsomaan. Mies jää kotiin tekemään opiskelutehtäviä (ja katsomaan leffoja jos mä sitä yhtään tunnen...) mutta mun vanhemmat tulee mukaan. Ihan kiva lähteä, mun toinen mummo on kuntoutuskeskuksessa aivoinfarktin jälkeen ja on se niin hienoa kun vauva käy siellä katsomassa...

Ootteko muuten huomanneet vielä vauvan silmien värin muuttuneen? Mä oon yrittänyt tutkailla, kun mulla on vihreät ja miehellä ruskeat silmät, tuskin Nemollakaan siniseksi jää. Välillä tuntuu muuttuneen mutta ei ehkä kuitenkaan... En oo varma. Miten muilla?

Olikohan vielä muuta...? En oo varma. Tulipa sekava viesti...

Nyt täytyy lähteä pakkaamaan tavaroita, palaillaan myöhemmin!

Tinnis & Nemo

Vierailija
16/19 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö oli ihan ok. Jaksoi Lassi nukkua sen " superiltapalan" jälkeen jopa 6 tuntia putkeen, mutta sen jälkeen heräili taas aika tiheään.

No, tänään tiedän tehdä vähän isomman satsin sitä puuroa ja jos seuraavanakin yönä nukuttais semmonen 6 tunnin pätkä.

Ongelmana on vaan taas se, että poju menee nukkumaan jo yhdeksältä mutta minä en saanu itseäni sänkyyn kun vasta yhden aikoihin... Pöljä mikä pöljä =)

[b]Tinnis[/b] tais puhua tahdonvoiman puutteesta painonpudotuksessa ja mun täytyy kyllä kertoa että ei mullakaan oo tahdonvoimaa pätkääkään -varsinkaan laihdutuksessa! Tää painonpudotus johtui täysin raskaudesta ja imetyksestä ilman että mä oisin tehny asialle yhtään mitään =)

Huh, paljonkohan mä oisin laihtunu jos en ois syöny tuota 1-2 levyllistä suklaata viikossa+kauheita määriä karkkia ja muita herkkuja =O

[b]Autokuumetta[/b] on ollu täälläkin jo jonkun aikaa =) Tiedetään kyllä minkälainen auto ostetaan, mutta kun ei saada tuota vanhaa myytyä niin ei olla vieläkään saatu uutta... Vaihdossa ei oo mitään järkeä laittaa kun liikkeestä saa sen verran huonon hinnan.

[b]Mutter-mommy[/b]lle jaksamisia ja koko poppoolle pikaisia paranemisia!

Mä en oo onneksi sairastanu kunnolla pitkiin aikoihin, mutta voin kyllä kuvitella kuinka rankkaa ois kun on itse kovassa kuumeessa ja lapset hoidettavina =/

Täällä ei oo näkyny aurinkoa koko päivänä =(

Asteita on kyllä melkein 15, mutta näyttää koko ajan siltä että alkaa kohta satamaan...

Plääh.

Ukko laittokin Lassin jo ulos nukkumaan joten taidanpa nauttia vähän omasta ajasta ja lukea tuota kirjaa eteenpäin.

Mukavaa viikonloppua kaikille! =)

Pimmi ja Lassi

Vierailija
17/19 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiirettä on ollu..

Flunssa on täällä voitettu, jee! Tänä aamuna käytiin Lumin kanssa kahdestaan vauva-uinnissa, ja ens viikolla on sit vika kerta.. nyyh.. niin hauskaa on siellä ollu. Ja päästiin ulos vaunuttelemaan ekaa kertaa kahteen viikkoon, oli kyllä ikävä kunnon vaunulenkkiä!

Hampaista oli puhetta: Lumilla on kaksi alahammasta, ovat jo aika isoja ja puree sormea, kun sen suuhun saa, auts.. Tissiäkin tänään kokeili puraista ekaa kertaa.. ei kiva.

Oma paino: mulla on 10 kiloo lähteny ennen raskautta olleesta painosta, mut ylipainoa on, joten vähennys tuskin ees näkyy, varsinkin ku herkkuja tulee vedettyä lähes joka päivä... Mistään bikineistä ei kyllä tuu mitään, en oo ikinä ollu bikiini kunnossa, ja tuskin oon ihan lähitulevaisuudessakaan =)

Nyt kirjan pariin, kun muutamia sivuaja on enää jäljellä ja on niin jännä et yritän joka välissä lukee kun on mahdollista..

Leenu ja Lumi

p.s. nyt oon päättäny et maanantaina alotetaan kiinteet potulla, Lumin 5,5kk päivän kunniaksi!!

Vierailija
18/19 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti asiaan:

[color=violet][b]Pimmi,[/b][/color] kurja juttu se miehesi tempaus äitienpäivänä! En kyllä käsitä, miten sinulle tullaan kommentoimaan opiskelusta äitiyslomalla. En muista, mitä opiskelet, mutta itse en ainakaan pystyisi opiskelemaan mitään vaativaa tänä aikana. Ai niin, se on hienoa, että olet bikinikunnossa! Onnittelut!

Omasta [color=violet][b]bikinikunnosta[/b][/color] voin sanoa, että häijyä tekee laittaa bikinit päälle. Itselläni tekee vähän tiukkaa. Painoa on pari kiloa alkulukemiin ja osa vanhoista housuista mahtuu jo, mutta tuota löysää on liikaa. Mutta siihen auttaa sitten kurinpalautus ja salilla käynti eikä itsesääli ja karkkien syönti, hah. Onneksi sentään alkaa olla vähän armollisempi itseään kohtaan vähitellen.

[color=violet][b]Mirpa,[/b][/color] onnea pääsykokeiden johdosta. Toivottavasti pääset sisälle!

Onnittelut [color=violet][b]nefilille[/b][/color] hyvin nukutuista öistä, Toivottavasti sama linja jatkuu!

[color=violet][b]Rusinalle[/b][/color] onnittelut talokaupoista! Ethän nosta plagiointisyytettä, kun nappasin sinulta hienon värin? :-) Niin, ja kiitos onnitteluista pinnasänkyasiassa. Teillä muuten sujuvat yöt todella hyvin nykyään, hienoa!

[color=violet][b]Tinuri & Nani,[/b][/color] mukava kuulla teistäkin. Tsemppiä ja virtaa molemmille!

[color=violet][b]Mutter-mommy,[/b][/color] eipä käy kateeksi teidän huushollianne. Miten ihmeessä olet pärjännyt noin korkeassa kuumeessa? Huh, kaikkeen sitä ihminen joutuu sinkumaan. Toivon kovasti, että tautikierre katkeaisi mahdollisimman pian teillä! Onnea kovasti Pikkupojun kääntymisestä!

Sitten [color=violet][b]hampaista ja kiinteistä:[/b][/color] Meidän tytöllämme on jo kaksi alahammasta. Hehkutimme aiemmin, että tytöllä olisi jo neljä hammasta, mutta kaksi ylähammasta taisivat vain kuultaa läpi. Kiinteät piti aloittaa tänään, mutta päivä oli sellaista hulinaa, että se jäi. Huomenna sitten.

[color=violet][b]Liikkuminen ja oma napa muuten.[/b][/color] Tyttö on kääntynyt jo 2 kk selältä masulleen. Joskus kääntyy lähinnä vahingossa takaisinkin. Pylly ja masu nousevat jo irti maasta ja suorin käsivarsin ollaan masullaan joskus pitkiäkin aikoja. Lattialla tyttö pyörii ja etenkin pakittaa pitkiäkin matkoja, jollei sitten harmillisesti satu huonekaluja matkan varrelle.

Nyt ovat isovanhemmat kylässä, ja ovat he kyllä niin myytyjä. On aivan ihana seurata sitä vieressä. Sara taitaa olla viimeinen lastenlapsi, joten ehkä siksikin he nauttivat tästä tytöstä niin kovasti. Tosin onhan hän aivan ihana. :-)

Ai niin, unohtui melkein kertoa: Sara nukkui eilen melkein 8 h putkeen ja jatkoi vielä 2 h päälle. Ihan ihmeellistä. Edelleen melkein joka toinen yö on huonohko ja joka toinen parempi.

Meilläkin on vähän sairastettu. Itse kärsin vuorokauden pikaflunssan yli 39 asteen kuumeineen ja oksennustauteineen. Esikoinen on ollut flunssassa, mutta tyttö on näyttänyt pysyneen terveenä. Kyllä muuten tuntui kurjalta se 39 asteen kuume, vaikka sitä kesti vain yhden yön yli. Onneksi isovanhemmat hoitivat lapsia, ja sain itse nukuskella eilisen päivän. Mutta nyt täytyy rientää muiden seuraan ja lopettaa tämä surffailu.

Aurinkoista viikonlopun jatkoa!

Iituli + S tasan 5 kk

Vierailija
19/19 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä paras yö sitten rv 30 tai jotain. =D Neiti meni yöunille klo 22 ja heräs syömään klo 06!!! Eli nukku 8h putkeen!!! Nukahti uudestaan syötyään ja herättiin koko perhe vasta klo 8.30!! Ihanaa!! =D

Eilen ostettiin sit uusi auto. Mies joutu joustaan hieman ja laittamaan 300¿ enemmän väliä kuin mitä hän oli ajatellut, joten ei paha. Nyt sit ajellaan meille uudella autolla. =) Mä en ole vielä kovin vakuuttunut, vähä on ikävä vanhaa, mutta tällanen mä oon. =)

Iituli, ei sun värikopiointi mitään haittaa... Sinä käytit sitä vaan pikkasen enemmän. =)

Neiti nukkuu ulkona, mies on hiomassa neidin tulevan huoneen seiniä ja mun pitää imuroida.

Hyvää sunnuntain jatkoa kaikille!

rusina & M 5½kk