Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"hukkasin elämästäni vuosia" mitäs nyt?

Vierailija
17.06.2026 |

Olen 31-vuotias. Olen käynyt peruskoulun jälkeen lukion kohtalaisin arvosanoin (m/e-arvosanoja). Sen jälkeen olen hukannut elämästäni vuosia päihteisiin, masennukseen ja päämäärättömään oleskeluun. välillä olen ollut vähän pätkätöissä tai yrittänyt opiskelua heikoin tuloksin. 

Nyt olisi aika ottaa muutenkin elämän syrjästä kiinni, mutta ahdistaa kamalasti aiempi hukkaan heitetty elämä. Voiko tässä iässä enää hakea yliopistoon opiskelemaan? tai siis tienkin voi, mutta miten sitä henkisesti pystyy siihen. Muut tulevat lukiosta ja itse tavallaan on samassa tilanteessa kun reilu 10 vuotta sitten olin.

Tuntuu tosi surulliselta. Vuosia on mennyt niin paljon hukkaan, että välillä en osaa oikein edes ilota siitä, että elämäni on nyt niin paljon parempaa kuin muutama vuosi sitten. Onko muita, jotka ovat pystyneet aloittamaan "uuden elämän"?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen jatkaa, joka päivä aloitat elämäs ikäänkuin alusta. Ei menneisyydellä oo oikiasti mitään merkitystä. Itekkin oon töppäilly ja muihin verrattuna jäljessä asioista jotka mua ei oikeesti ees kiinnosta! Kannattaa myös miettiä mikä sua oikiasti kiinnostaa, itseä kiinnosta maailman eniten vapaus ja siksi en oo esim parisuhteessa, en oo perustanu perhettä enkä oo työelämässäkään. Ja voin sanoa että oon onnellinen, siksi että oon tehny valintoja jotka on mulle tärkeitä enkä semmosia mitkä on muille ihmisille tärkeää

Vierailija
22/28 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo onkin hyvä ajatus: sen sijaan, että alkaisi toimia muuttaakseen elämäänsä nyt, keksii koko joukon ongelmia ja esteitä, miksi ei nytkään tarvitse toimia. Valitan, mutta minulta et saa empatiaa. Täällä on muitakin, joilla on elämässä ollut kaikenlaista paskaa, mutta se on vaan väännettävä eteenpäin, jos haluaa elämäänsä jotain muuta. Ei se kaikilla muutenkaan mene jonkun kaavan mukaan. Uhriutumalla saa kyllä menemään hukkaan seuraavatkin 31 vuotta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut tarinan mystikosta kuka nukkui 12 vuotta. Kun mystikolta kysyttiin, miksi hän heitti 12 vuotta hukkaan, mystikko vastasi jämäkästi että sekuntiakaan ei mennyt hukkaan.

Vierailija
24/28 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo onkin hyvä ajatus: sen sijaan, että alkaisi toimia muuttaakseen elämäänsä nyt, keksii koko joukon ongelmia ja esteitä, miksi ei nytkään tarvitse toimia. Valitan, mutta minulta et saa empatiaa. Täällä on muitakin, joilla on elämässä ollut kaikenlaista paskaa, mutta se on vaan väännettävä eteenpäin, jos haluaa elämäänsä jotain muuta. Ei se kaikilla muutenkaan mene jonkun kaavan mukaan. Uhriutumalla saa kyllä menemään hukkaan seuraavatkin 31 vuotta. 

Elämänkokemuksen puute säteilee harjoittele lisää et ole vielä valmis.

Vierailija
25/28 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olet vielä nuori. Rohkeasti vain opskelemaan, seassa on varmasti vanhempiakin ja mitä väliä vaikka olisit kurssin vanhin. Tärkeintä että toimit nyt heti älä tuhlaa aikaa enempää. Aika on elämän tärkein "valuutta". Minusta on hienoa että olet tehnyt ryhtiliikkeen elämässäsi, taputa itseä olkapäille ja kehu. Siinä me suomalaiset olemme huonoja. 10 vuoden päästä katsot ylpenä itseäsi. Sinä pystyt!

M49

Vierailija
26/28 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeinkirjoitustaidon ja ymmärtämisen puutteen perusteella olet aito elämämkoululainen. 

Vierailija
27/28 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tässä toinen uhriutuja, jolle totuus tekee kipeää.

Vierailija
28/28 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukaillen yhtä suosikkisanontaani sinulla oli ehkä kymmenen vuotta sitten paras aika mennä opiskemaan, toiseksi paras aika on nyt. Paljon onnea ja tsemppiä elämänmuutoksellesi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi