Rikosoikeudellinen ikäraja 15-vuotta on nykyään liian korkea.
Mediassa on juttuja törkeistä rikoksista joista tekijät pääsevät luistamaan tuon takia. Laki pitäisi saattaa nykyajalle.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Tätäkään muutosta ei tarvitsisi tehdä ilman maahanmuuttajia.
Ei kun ilman persuja. Persujen somemölinöistä lapset mallia ottaa.
Jos rikosvastuuikä olisi alle 15, politiikassa ei tosiaan olisi yhtäkään persua, kun te istuisitte vankilassa tai makaisitte haudassa.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi laskea 12 vuoteen. Samalla ottaa kuolemantuomiot käyttöön tapauksissa, joissa murhaajat sortuvat jatkuvasti uusiin rikoksiin tms. missä ei ole mitään mahdollisuutta enää kuntoutua ja olisivat muuten vain loppuelämänsä valtion kulueriä.
En kannata kuolemantuomioita, vaan rangaistuksia, joissa tekijät kärsisivät kunnolla mahdollisimman pitkään.
PERUSSUOMALAISTEN Kouvolan kuntavaaliehdokas ja Kymenlaakson hyvinvointialueen aluevaaliehdokas Nico Laaksoon HS:n mukaan tuomittu lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä.
Perussuomalaisten Orimattilan kuntavaaliehdokas Ville Nukarinen on puolestaan tuomittu 13-vuotiaan lapsen törkeästä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä ja lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä.
Lisäksi HS kertoi aiemmin perussuomalaisten kunta- ja aluevaaliehdokas Niko Hakasalonyhdeksän kuukauden ehdollisesta vankeusrangaistuksesta, jonka koeaika kestää tämän vuoden marraskuuhun. Hakasalo on tuomittu lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä ja sukupuolisiveellisyyttä loukkaavan lasta esittävän kuvan hallussapidosta.
Vierailija kirjoitti:
Persujen mielestä myös suojaikäraja on liian korkea.
Niin on.
T. Profeetta
”Kun olin tuon 16 täyttänyt ja olimme hänen kotonaan illallisen jälkeen, hän kertoi pitävänsä minua hyvin viehättävänä ja kertoi myös keskustelleensa minusta ystäviensä kanssa aikanaan jo TET-harjoitteluni jälkeen, kun olin 14–15, että he pitivät minua Willen sanojen mukaan ”kuumana”, mikä tuntui Willestä ”kamalalta, koska olit niin nuori”, mutta hän perusteli asiaa sillä, että olin kuulemma aina vaikuttanut kypsältä ja ikäistäni vanhemmalta.”
Wille-sedän lastentunti
Huumerikollisuus pitäisi luokitella narkoterrorismiksi ja laittaa armeija kaduille.
Vierailija kirjoitti:
Persujen mielestä myös suojaikäraja on liian korkea.
Aivan liian korkea.
T. Riku Pirinen (SDP)
Mutkat vasenmistolaiseen tapaan hyvin suoriksi vedetyt.