Lopetin mielialalääkkeet, tunteet tuli vahvana takaisin, mutta tilalle tuli järkyttävä unettomuus.
Nyt unettomuus niin pahana, että mietin pitääkö aloittaa lääkitys uudestaan. Lääkäri kehoitti, mutta en haluaisi. Ikää niin paljon ettei unilääkkeitä kirjoiteta, ja mistään melatoniinista, doksepiinista tms ei mitään apua.
Kommentit (35)
Mikä lääke, lopetitko kerralla vai hitaasti annosta laskien?
Ilmeisesti pitäisi käsitellä ne tunteet pois, että keho pääsee taas lepotilaan ja voi nukkua. Huomasin saman kun jouduin siirtämään surua kun kuolinpesiä hoidettavia asioita oli paljon. Kun asiat oli hoidettu, suru iski oikein kunnolla. Surun käsittely kesti monta kuukautta että sai unet takaisin.
Elintavat kuntoon, liikunta, terveellinen ruoka, säännölliset ruoka- ja nukkuma-ajat. Kokeile myös rohtovirmajuuri. Mitä sitten haluaisit nukkumiseen?
Joo, ihan kerrasta poikki jätin.
Ap
Mielialalääkkeiden vieroitusoireisiin kuuluu unettomuus. Hyvin hitaasti pitäisi vähentää.
Venlafaxin, ja käytin niitä melkein 10v.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Elintavat kuntoon, liikunta, terveellinen ruoka, säännölliset ruoka- ja nukkuma-ajat. Kokeile myös rohtovirmajuuri. Mitä sitten haluaisit nukkumiseen?
eiku vaan bentsot ym päihdyttävät lääkkeet kelpaa!
Tsemppiä ap! Itse aikanaan sain apua melatoniinista, doksepiinista ja azonasta mutta ymmärrän, etteivät ne toimi läheskään kaikille.
Kauanko lopettamisesta aikaa? Jos alle pari kuukautta, niin itse palaisin lääkkeisiin ja alkaisin sitten hitaasti niitä vähentämään. Vähennys pitäisi tehdä niin, että aina vähennetään vaikkapa 5-15 % edellisestä annoksesta esim. parin viikon välein tai kun vähennyksen vieroitusoireet helpottavat. Kuitenkin pieniä oireita voi olla, vaikka vähentää hitaasti.
Minkä ikäinen olet? Mikäli olet +-40, niin olisiko kyseessä perimenopaussi tai vaihdevuodet?
Lääkkeen lopettamisesta aikaa nyt n. 1 kk.
Ap
Miksi lopetit seinään?? Venlafaksiini on vielä yksi pahiten koukuttavista, ei ihme että keho on kierroksilla eikä uni tule!
Kysyttiin ikääni, 62v. Eli tällainen mummoikäinen jo.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi lopetit seinään?? Venlafaksiini on vielä yksi pahiten koukuttavista, ei ihme että keho on kierroksilla eikä uni tule!
Niinpä, tiesin kyllä että seinään lopettaminen virhe, mutta näin tyhmästi tuli tehtyä.
Ap
Mä pyytäisin tuossa kohtaa pienen määrän mirtazapinia nukkumiseen. Siitä olisi helpompi sitten vieroittautua vähitellen kuin venlafaksiinista.
Mä just haluaisin että tunteet ei tulis niin vahvana. Mieluummin olisin vähän pöhnässä.
Monet sanovat lopettaneensa mielialalääkityksen mutta se on mahdotonta, voit lopettaa itse mielialalääkkeiden syönnin mutta et voi lopettaa mielialalääkkeitä ja niiden tuotantoa
Mielialalääkkeiden tuotanto on niin hyvissä määrissä niiden kulutuksen suhteen että niissä mielialalääkkeissä tarvii olla jotain hyvää, älkää herranjumala menko lääkäreille ja hoitajille sanomaan yhtään millään asenteella että mielialalääkkeiden tuotanto pitää lopettaa, ne sisältävät kumminkin sellaisia ainesosia että ne tuo mielihyvää mutta jotkut ei osaa nähdä sitä huonosta ohjeistuksesta mitä on saatu hoidon alussa ja se mielihyvän tuotanto on niin monimuotoista näissä mielialalääkkeissä että jos puhut niistä pahaa ja uskot niiden lääkkeiden pahuuteen ja juoruihin niistä negatiivisistä massavaikutuksista mitä tulee mielialalääkkeistä niin ne vaikuttavat negatiivisesti, hysteria tappaa
Aloita uudelleen pienellä annoksella. Eikä pitäisi ikinä lopettaa kerralla vaan annosta laskien.
Unettomuus ei pitkään jatkuneena ole hyvä asia. Tai siihen voi pyytää kokeiluun esimerkki ketipinoria, jos et halua entistä lääkitystä aloittaa uudelleen.
Kerrallako lopetit?