Mies osti perunajauhoja, kun pyysin perunamuusijauhetta
Pyysin miestä käymään kaupassa ja ostamaan perunamuusijauhetta. Siis sellaista pussimuusia, johon lisätään nesteet ja siitä tulee nopeasti muusi.
Hän tuli kotiin perunajauhopaketin kanssa.
Ensin luulin, että hän vitsailee, mutta ei. Hän oli ajatellut, että perunajauho on sama asia tai ainakin “varmaan käy muusiin”, koska nimessä on peruna ja se on jauhoa.
Minua ei ehkä ärsytä pelkkä väärä tuote, vaan se, että tällaisessakin asiassa minun pitäisi ilmeisesti kirjoittaa kauppalistaan aivan kaikki auki. Että “perunamuusijauhe, ei perunajauho, ei perunatärkkelys, ei mikään muu perunaan liittyvä jauhe”.
Kun sanoin, ettei perunajauhosta tehdä muusia, hän loukkaantui ja sanoi, että olisin voinut olla tarkempi. Minusta taas “perunamuusijauhe” on jo aika tarkka pyyntö.
Olenko kohtuuton, jos ajattelen, että aikuisen ihmisen pitäisi selvitä tällaisesta kauppareissusta ilman lisäohjeita? Vai onko tämä oikeasti sellainen moka, josta ei pitäisi tehdä numeroa?
Kommentit (5)
Olen itse sellainen, että jos hitusenkin epäilen ettei toinen ole tehtävän tasalla, niin pyrin ennaltaehkäisemään todennäköiset virheet antamalla tosi yksityiskohtaiset ohjeet. Esim. kun teininä kirjoitin vanhempieni ostoslistaan toiveen että tuovat minulle Missä X -karkkipussin niin kirjoitin perään aina sulkeisiin (EI Ässä Mix!).
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Osta perunoita ja tee perunakiisseliä.
Mitä mun nyt pitää tehdä?