HS: "Seksi ei kiinnosta tämän vuosikymmenen 25–34-vuotiaita miehiä ja naisia"
Tämän vuosikymmenen 25–34-vuotiailla miehillä on kuukaudessa noin 40 prosenttia vähemmän yhdyntöjä kuin 1990-luvun samanikäisillä miehillä. Saman ikäryhmän naisilla laskua on noin 33 prosenttia.
Nuorten ja myös muiden ikäryhmien kotikeskeiseksi muuttunut elämä on yksi keskeinen syy siihen, miksi seksi vähenee.
Jos parisuhdetta ei ole, kodin ulkopuolelta löytyisivät potentiaaliset seurustelu- ja seksikumppanit.
Nykyään solmituista parisuhteista jo lähes puolet alkaa nettivälitteisesti, kertoo vuoden 2024 Perhebarometri.
Samalla kaikki muut tapaamisen muodot, kuten kumppanin iskeminen baarissa tai tutustuminen ystävien kautta, ovat romahtaneet.
Internet ja älypuhelimet ovat mullistaneet yhteiskunnan ja ihmisten väliset suhteet muutamassa vuosikymmenessä.
Nuorten väliset kontaktit ovat siirtyneet suurelta osin verkkoon. Siellä eivät sosiaaliset taidot kehity samalla lailla kuin kasvokkain.
Nuoret aikuiset | Suomeen iski seksilama
https://www.hs.fi/tiede/art-2000012047910.html
Kommentit (274)
Tottakai se miehiä kiinnostaa, muttei kiinnosta maksaa siitä (aika, raha, vaiva...) ylipainoisten naisten kanssa.
Lounaallakin on kiva käydä, mutta ei siitä satasta viitsi maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Naiset nirsoilevat somen pilaamana ja odottelevat vuoroaan adonisten kanssa, suurin osa taas miehistä kärvistelee kun ei löydä kumppania. Siinä ongelman ydin.
Pilaa markkinat tuomalla liikaa miehiä niin tämähän siitä seuraa. Se kenestä on pulaa, alkaa vaatimaan kuuta taivaalta ja se kenestä on ylitarjontaa joutuu tyytymään jämäpaloihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset nirsoilevat somen pilaamana ja odottelevat vuoroaan adonisten kanssa, suurin osa taas miehistä kärvistelee kun ei löydä kumppania. Siinä ongelman ydin.
Kaikki päättävät omista sukuelimistään, näin sanoo laki, ihmisoikeudet ja jumala. Älä itke. Et varmaan itsekään haluaisi että joku öklö ukko r aiskaisi sinua perseeseen, joten sinäkään et saa r aiskata tyttöjä ja naisia.
Projisoitko juuri äsken omia traumojasi kirjoitukseeni? Totesin ongelman syyn, en kirjoittanut mitään ratkaisuista. Koska mitään yksittäistä helposti toimivaa ei ole, mutta joku muutos on tarpeen tai nykyinen yhteiskuntamme tässä muodossa katoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele ollenkaan. Nuorille miehille on viime vuosina hoettu, että miehinen ei saa olla, lähestyä ei saa ja kaikki seksiin liittyvä on creepyä, limaista ja iljettävää. Tinderissä ja livenä ylipäänsä naisten huomiota ollenkaan, saa vain pienen pieni osa miehistä. Ylivoimainen mies-enemmistö ei saa osakseen kuin ylenkatsomista.
Samaan aikaan internet tarjoilee enemmän ja minipuolisemmin aikuisviihdettä kuin koskaan. Tummaa, vaaleeta, smoothia, kitkerää… nuori mies saa juuri sellaista kiihoketta kuin vain toivoo ja sen saa vaivatta nopeasti. Ei siis ole kovin vaikeaa nähdä mihin tämä trendi vie. Ja tämä asia ei ole muuttumassa, vaan päinvastoin. Miesten kiinnostus itseään väheksyviä nuoria naisia kohtaan ja sitä kautta ennen pitkää perheleikkejä kohtaan vain vähenee. Seksuaalisen tyydytyksen saa halutessaan muutamassa minuutissa ja sen jälkeen voi keskittyä youtubeen ja pelaamiseen. Elämä on huomattavasti chillimpää heille näin.On se vaikeaa taas valkoiselle heteromiehelle tuo tasa-arvo, toisten ahdistelematta jättäminen ja suostuksen vaatimus kaikilta osapuolilta seksiin :D
No ei se kyllä valtaosalle ole ollenkaan vaikeaa. Sen kun jättää kaksimieliset jutut ja muut vihjailut pois, ja keskittyy olemaan neutraali. Se on kuitenkin fakta että kovin harvoin se johtaa siihen että nainenkaan tekisi mitään aloitetta, jolloin lopputulos on (valtaosassa tapauksista) että mitään ei vaan tapahdu. Ei ahdistelua, ei ikävyyksiä, muttei myöskään mitään muuta. Eli seksin määrä kokonaisuudessa lähtee laskuun. Kuten nyt ollaan ihan tilastollisesti nähty. Kyllä minä olisin ihan valmis jonkun kanssa tekemään lähempää tuttavuutta myös fyysisellä puolella, mutta en minä aio sen suuntaisia aloitteita tehdä, ellei toinen ilmaise ihan selvästi haluavansa sitä ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minua parikymppisenä paneminen kiinnostaa, mutta samanikäiset naiset eivät edes katso päin. Vaikka naisvaltaisella alalla töissä, niin silti naiset ylpeinä kävelevät leuka pystyssä ohi kuin ilmaa olisin. Yritä siinä nyt sitten juttua tai seksiä viritellä!
Seksiä? Työpaikalla? Ei tartte ihmetellä miksi välttelevät sinua..
Ja taas oli nainen samaan aikaan miestä vähättelemässä sekä tulkitsemassa kokemuksia ja aikomuksia, ei tarvitse paljoa ihmetellä kummasta sukupuolesta nykyajan seksittömyys johtuu😅😅 Ja vink vink, se ei ole miehen syytä😉😉
- eri
Naiset eivät ole työpaikalla etsimässä seksiseuraa vaan töissä, joten mitä sinä heitä kuolaat ja valitat siitä etteivät anna. Ja ihan vaan btw: olen mies. Meidän ero on se että sinä olet idiootti.
Nuoret naiset etsivät seksiseuraa ja ihan parisuhdekumppania työpaikoillaankin.
Eivät etsi vaan välttelevät kaltaisiasi vainoajia. Mene tinderiin ja baareihin ja käyttäydy asiallisesti kollegoita kohtaan, tai olet kohta itsekin saalistettavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Nykyään solmituista parisuhteista jo lähes puolet alkaa nettivälitteisesti, kertoo vuoden 2024 Perhebarometri"
Olisin odottanut että luku olisi vielä tuotakin korkeampi.
Tähän on varmaan jo kommentoitu mutta itse olisin odottanut jopa hieman pienempää lukemaa. Katselin jo vuosia sitten vierestä kun kaksi nuorta naista makasi sängyllä vierekkäin ja selailivat toisen tinderiä. Naureskelivat vaan niille matcheille ja kaikki miehet olivat kamalia ja noloja heidän mielestään. Yksikään ei kelvannut, eikä tuossa tainnut oikeasti edes olla heille kyse pariutumisesta vaan jonkinlaisesta pelistä joka vahvisti heidän omaa itsetuntoaan.
Mitä ihmettä sinä siellä teit? Anna nuorten naisten olla ja tehdä kaverijuttujaan, ei tuossa ole kyse mistään ihmislajin elämän tai kuoleman kysymyksestä jos he eivät siinä tilanteessa etsineet vakavaa parisuhdetta tai hyviä ehdokkaita ei vaan ollut tarjolla. Melkoista huuhaatieteen tekemistä sinäkin harrastat yhden - luultavasti itse keksityn -tapauksen pohjalta.
Oli kieltämättä kyllä aika naurettava tarina.
Tilastojen mukaan n. puolet suhteista alkaa netissä, mutta tuon pellen mukaan tämä ei pidä paikkaansa, koska kaksi (todennäköisesti keksittyä) tyttöä naureskeli miehille Tinderissä.
Mistä väittämiäsi tutkimuksia löytyy? Vuonna 2023 USA:ssa vain noin 5% pitkistä parisuhteista alkoi jonkin pariutumispalvelun kautta.
"Vuonna 2023 USA:ssa vain noin 5% pitkistä parisuhteista alkoi jonkin pariutumispalvelun kautta"
Miksi valehtelet? Sinulla ei ole mitään lähdettä tuolle luvulle, koska keksit sen päästäsi. Todellinen luku jenkeissä on noin 40%.
https://news.stanford.edu/stories/2019/08/online-dating-popular-way-u-s…
Joka kymmenes parisuhteessa olevista aikuisista USA:ssa tapasi toisensa ensimmäisen kerran treffisivustolla tai -sovelluksessa, selvisi kyselyssä joka suoritettiin vuonna 2022 Pew Research Center:n toimesta joka on erittäin luotettava lähde.
Eli 5% naisista ja 5% miehistä parisuhteessa olevista aikuisista USA:ssa tapasi toisensa ensimmäisen kerran treffisivustolla tai -sovelluksessa.
https://www.pewresearch.org/internet/2023/02/02/the-who-where-and-why-o…
Ei vaikuta olevan touhu millään tavalla valistuneempaa sielläkään. Matchmaking-palveluiden pitäjät jakavat someen sisältöä ja se on ihan sitä samaa sontaa kuin täälläkin.
Edistynein kärki on se porukka, joka on lopettanut "suhteet" ja parisuhdehaaveilijat alkavat olla järkijättöistä häntää, suolen loppupää.
No jenkeissä on sitten tietty vielä se fundamentalistiporukka jotka ovat sitä mieltä, että naiset eivät saa abortoida eivätkä miehet masturboida siemeniään viemäriin, eli palataan täysin luonnon tilaan. Sitä liikettä ei ole vielä suomessa kovin paljoa, jonkin verran kyllä. Mutta menettävät kaiken uskottavuutensa, kun elämä kuitenkin pyörii sitten sen aviopuolison löytämisen ympärillä, eli huomio on kuitenkin sielä sukuelimessä, vaikka sitä ei käytäkään. Noloa. Ihmiset ovat vammaisia ja säälittäviä elukoita.
Pariutumispalveluissa on ainoastaan ne ihmiset joita kukaan ei hyväksi kumppanikseen oikeassa, normaalissa elämässä.
On siellä parisuhteessa oleviakin, heitä jotka ovat tulleet jo niin tyytymättömiksi että etsivät "hiljaisesti" vaihdokkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Nykyään solmituista parisuhteista jo lähes puolet alkaa nettivälitteisesti, kertoo vuoden 2024 Perhebarometri"
Olisin odottanut että luku olisi vielä tuotakin korkeampi.
Tähän on varmaan jo kommentoitu mutta itse olisin odottanut jopa hieman pienempää lukemaa. Katselin jo vuosia sitten vierestä kun kaksi nuorta naista makasi sängyllä vierekkäin ja selailivat toisen tinderiä. Naureskelivat vaan niille matcheille ja kaikki miehet olivat kamalia ja noloja heidän mielestään. Yksikään ei kelvannut, eikä tuossa tainnut oikeasti edes olla heille kyse pariutumisesta vaan jonkinlaisesta pelistä joka vahvisti heidän omaa itsetuntoaan.
Mitä ihmettä sinä siellä teit? Anna nuorten naisten olla ja tehdä kaverijuttujaan, ei tuossa ole kyse mistään ihmislajin elämän tai kuoleman kysymyksestä jos he eivät siinä tilanteessa etsineet vakavaa parisuhdetta tai hyviä ehdokkaita ei vaan ollut tarjolla. Melkoista huuhaatieteen tekemistä sinäkin harrastat yhden - luultavasti itse keksityn -tapauksen pohjalta.
Oli kieltämättä kyllä aika naurettava tarina.
Tilastojen mukaan n. puolet suhteista alkaa netissä, mutta tuon pellen mukaan tämä ei pidä paikkaansa, koska kaksi (todennäköisesti keksittyä) tyttöä naureskeli miehille Tinderissä.
Mistä väittämiäsi tutkimuksia löytyy? Vuonna 2023 USA:ssa vain noin 5% pitkistä parisuhteista alkoi jonkin pariutumispalvelun kautta.
"Vuonna 2023 USA:ssa vain noin 5% pitkistä parisuhteista alkoi jonkin pariutumispalvelun kautta"
Miksi valehtelet? Sinulla ei ole mitään lähdettä tuolle luvulle, koska keksit sen päästäsi. Todellinen luku jenkeissä on noin 40%.
https://news.stanford.edu/stories/2019/08/online-dating-popular-way-u-s…
Joka kymmenes parisuhteessa olevista aikuisista USA:ssa tapasi toisensa ensimmäisen kerran treffisivustolla tai -sovelluksessa, selvisi kyselyssä joka suoritettiin vuonna 2022 Pew Research Center:n toimesta joka on erittäin luotettava lähde.
Eli 5% naisista ja 5% miehistä parisuhteessa olevista aikuisista USA:ssa tapasi toisensa ensimmäisen kerran treffisivustolla tai -sovelluksessa.
https://www.pewresearch.org/internet/2023/02/02/the-who-where-and-why-o…
Ei vaikuta olevan touhu millään tavalla valistuneempaa sielläkään. Matchmaking-palveluiden pitäjät jakavat someen sisältöä ja se on ihan sitä samaa sontaa kuin täälläkin.
Edistynein kärki on se porukka, joka on lopettanut "suhteet" ja parisuhdehaaveilijat alkavat olla järkijättöistä häntää, suolen loppupää.
No jenkeissä on sitten tietty vielä se fundamentalistiporukka jotka ovat sitä mieltä, että naiset eivät saa abortoida eivätkä miehet masturboida siemeniään viemäriin, eli palataan täysin luonnon tilaan. Sitä liikettä ei ole vielä suomessa kovin paljoa, jonkin verran kyllä. Mutta menettävät kaiken uskottavuutensa, kun elämä kuitenkin pyörii sitten sen aviopuolison löytämisen ympärillä, eli huomio on kuitenkin sielä sukuelimessä, vaikka sitä ei käytäkään. Noloa. Ihmiset ovat vammaisia ja säälittäviä elukoita.
Pariutumispalveluissa on ainoastaan ne ihmiset joita kukaan ei hyväksi kumppanikseen oikeassa, normaalissa elämässä.
On siellä parisuhteessa oleviakin, heitä jotka ovat tulleet jo niin tyytymättömiksi että etsivät "hiljaisesti" vaihdokkia.
Juu ja sitten meitä rotanmetsästäjiä jotka lähettävät näitä avionrikkojia helvetin pikajuniin :-)
Vierailija kirjoitti:
Sun itse postaaman länteen mukaan 10% pareista tapasi netissä. Miten ihmeessä sä päättelit tosta luvusta, että 5% miehistä ja 5% naisista tapasi kumppaninsa netin välityksellä? Oletko tietoinen siitä, että pariskunta koostuu kahdesta ihmisestä :D ?
Kun on niin "Joka kymmenes ihmisistä jotka ovat parisuhteissa tapasi toisensa ensimmäisen kerran treffisivustolla tai -sovelluksessa."
Niin on niin että 10 ihmistä sadasta tapasi pariutumispalvelussa. Ja koska parisuhteissa on aina yksi mies ja yksi nainen, niin sadasta ihmisestä viisi miestä ja viisi naista tapasi toisensa ensimmäisen kerran pariutumispalvelussa. Kun parisuhteessa yksi henkilö on tavannut kumppaninsa pariutumispalvelussa, niin se kumppani oli siellä palvelussa myös, ja päinvastoin. Tuo 5% parisuhteista on siis kaikkein kehnointa porukkaa joka ei löydä kumppania oikeasta elämästä, kehnoin kymmenys ihmisistä.
Sinulla on nyt kyllä hyvin erikoinen matematiikka käytössä :D
Todellisuudessa homma menee niin, että jos 10 prosenttia vastanneista kertoo että löysi kumppaninsa netin kautta, niin silloin se tarkoittaa sitä että 10% ihmisistä on löytänyt kumppaninsa netin kautta. Ei 5%, kuten tämä sinun aivan käsittämätön tulkintatapa väittäisi.
Ja kuitenkin jatkuvasti tulee artikkeleja ja aloituksia miehistä jotka valittavat kun parisuhdetta ei ole. Ja manosfäärissä puidaan sitä kuinka feminismi on pilannut naiset ja sen takia suhteita ei synny, koska naisilla on "liian korkeat kriteerit" eivät kelpuuta tavallisia miehiä. Eli onko siis niin että naiset eivät halua parisuhdetta ja väkisinkin se johtaa myös siihen että useampi mies jää ilman parisuhdetta?
Vierailija kirjoitti:
"Nykyään solmituista parisuhteista jo lähes puolet alkaa nettivälitteisesti, kertoo vuoden 2024 Perhebarometri"
Olisin odottanut että luku olisi vielä tuotakin korkeampi.
Suurin osa tulee varmaan solmittua opiskelujen yhteydessä, tai kaveriporukoiden kautta.
Ei mene nuoruus hukkaan kun somettaa, lol.
Vierailija kirjoitti:
Somettava ja runkkaava sukupolvi, joka ei lue enää ja loputkin kirjallisesta ilmaisusta tulee nopeasti tuhoamaan tekoäly/kielimallit. Pelkäävät toisiaan ja tutustuminen nettivälitteistä.
Suomi nousuun?
Lisää vaan etäopintoja, etätöitä ja ammattikorkeasta maisteriksi maksullisesti.
En katso p*rnoa, luen kirjoja ja pyrin välttämään tekoälyä. Olen silti 34 v neitsyt nainen. Ei ole ketään tullut vastaan kuka aiheuttaisi sellaisen kiinnostuksen. Lapsia en ole koskaan halunnut niin biologinen kello ei ole myöskään pakottanut kelpuuttaamaan epäkiinnostavaa ehdokasta siihen hätään.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä vanhan polven tutkijoiden sooloseksikielteisyyttä. Naiselle paljon varmempi keino saada orgasmi kuin heteroseksi miehen kanssa, eikä riskiä seksitaudeista tai alapäätulehduksista ei toivotusta raskaudesta nyt puhumattakaan.
Onhan se nyt mahtava sosiaalinen kokemus naiselle kun mies tuikkaisee pari kertaa, laukeaa, kääntää kylkeä ja pieraisee.
Vierailija kirjoitti:
Somesta tuijotetaan muiden elämää, sen sijaan että eläisi sitä itse.
En seuraa muiden elämää, mutta ei ole tarpeeksi rahaa että voisi mennä hankkimaan mitään ihmeellisiä kokemuksia. Niinpä saan ilon fiktiivisistä sarjoista, kirjoista, sarjakuvista.
No ehkä kuitenkin matkustelen jossain vaiheessa, kun tämä elämäntilanne tästä toivottavasti vähän tasaantuu (tällä hetkellä työtön, en käytä säästöjä ennenkuin tasaantuu).
Olen 34-vuotias nainen ja oman ikäluokan miehet ovat ihan vätyksiä. Olen käynyt treffeillä miehen luona, joka meni sängylle makaamaan syömään maksalaatikkoa ja ehdotti, että katsotaanko telkkaria. Siinä yksi esimerkki. Nautin mielummin laatuajasta itsekseni.
Vierailija kirjoitti:
Naiset nirsoilevat somen pilaamana ja odottelevat vuoroaan adonisten kanssa, suurin osa taas miehistä kärvistelee kun ei löydä kumppania. Siinä ongelman ydin.
Jos ei halua kumppania, ei sellaista tarvitse naisenkaan ottaa vain sen vuoksi, ettei joku mies joudu olemaan yksin. Nämä adonishöpötykset kertovat vain sen, ettet edes tunne naisia.
Kyllä seksi kiinnostaa, mutta liian monet etsivät sitä soolona netistä.
Itse asiaan, yksi asia myös joka vaikeuttaa tosi paljon pariutumista on etätyökulttuuri! Perinteisesti työpaikka on ollut yksi yleisimmistä paikoista löytää kumppani. Mutta eipä oikein onnistu täällä yksin kotona ruudun takana nyhjöttäessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset nirsoilevat somen pilaamana ja odottelevat vuoroaan adonisten kanssa, suurin osa taas miehistä kärvistelee kun ei löydä kumppania. Siinä ongelman ydin.
Jos ei halua kumppania, ei sellaista tarvitse naisenkaan ottaa vain sen vuoksi, ettei joku mies joudu olemaan yksin. Nämä adonishöpötykset kertovat vain sen, ettet edes tunne naisia.
Niin jos kustannat elämisesi itse. Jos nautit tukia tai etuuksia, niin miehet ovat olleet (naisten lisäksi) maksamassa niitä. Ja silloin epäempaattista ajatella vain itseään ja oleskeluaan.
Some on useasti hanurista, mutta vähän laiskaa syyttää somea kaikesta.
Veikkaan, että pornolla on tässä suurempi rooli. Ysärillä kiinnosti vielä tavalliset ihmiset ja normaali seksi, kun pornoa oli niukasti tarjolla.
Masturbointihan ei ole vähentynyt.
Nuoret naiset etsivät seksiseuraa ja ihan parisuhdekumppania työpaikoillaankin.