Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: "Seksi ei kiinnosta tämän vuosikymmenen 25–34-vuotiaita miehiä ja naisia"

Vierailija
16.06.2026 |

Tämän vuosikymmenen 25–34-vuotiailla miehillä on kuukaudessa noin 40 prosenttia vähemmän yhdyntöjä kuin 1990-luvun samanikäisillä miehillä. Saman ikäryhmän naisilla laskua on noin 33 prosenttia.

Nuorten ja myös muiden ikäryhmien kotikeskeiseksi muuttunut elämä on yksi keskeinen syy siihen, miksi seksi vähenee.

Jos parisuhdetta ei ole, kodin ulkopuolelta löytyisivät potentiaaliset seurustelu- ja seksikumppanit.

Nykyään solmituista parisuhteista jo lähes puolet alkaa nettivälitteisesti, kertoo vuoden 2024 Perhebarometri.

Samalla kaikki muut tapaamisen muodot, kuten kumppanin iskeminen baarissa tai tutustuminen ystävien kautta, ovat romahtaneet.

Internet ja älypuhelimet ovat mullistaneet yhteiskunnan ja ihmisten väliset suhteet muutamassa vuosikymmenessä.

Nuorten väliset kontaktit ovat siirtyneet suurelta osin verkkoon. Siellä eivät sosiaaliset taidot kehity samalla lailla kuin kasvokkain.

Nuoret aikuiset | Suomeen iski seksilama
https://www.hs.fi/tiede/art-2000012047910.html

Kommentit (274)

Vierailija
221/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minua parikymppisenä paneminen kiinnostaa, mutta samanikäiset naiset eivät edes katso päin. Vaikka naisvaltaisella alalla töissä, niin silti naiset ylpeinä kävelevät leuka pystyssä ohi kuin ilmaa olisin. Yritä siinä nyt sitten juttua tai seksiä viritellä!

Seksiä? Työpaikalla? Ei tartte ihmetellä miksi välttelevät sinua..

Ja taas oli nainen samaan aikaan miestä vähättelemässä sekä tulkitsemassa kokemuksia ja aikomuksia, ei tarvitse paljoa ihmetellä kummasta sukupuolesta nykyajan seksittömyys johtuu😅😅 Ja vink vink, se ei ole miehen syytä😉😉

- eri

Naiset eivät ole työpaikalla etsimässä seksiseuraa vaan töissä, joten mitä sinä heitä kuolaat ja valitat siitä etteivät anna. Ja ihan vaan btw: olen mies. Meidän ero on se että sinä olet idiootti.

Sille on tiedätkö syynsä miksi sinä olet jäänyt lapsettomaksi ja naisettomaksi mieheksi😜😜

Vierailija
222/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minua parikymppisenä paneminen kiinnostaa, mutta samanikäiset naiset eivät edes katso päin. Vaikka naisvaltaisella alalla töissä, niin silti naiset ylpeinä kävelevät leuka pystyssä ohi kuin ilmaa olisin. Yritä siinä nyt sitten juttua tai seksiä viritellä!

Ja taas oli nainen samaan aikaan miestä vähättelemässä sekä tulkitsemassa kokemuksia ja aikomuksia, ei tarvitse paljoa ihmetellä kummasta sukupuolesta nykyajan seksittömyys johtuu😅😅 Ja vink vink, se ei ole miehen syytä😉😉

- eri

Naiset eivät ole työpaikalla etsimässä seksiseuraa vaan töissä, joten mitä sinä heitä kuolaat ja valitat siitä etteivät anna. Ja ihan vaan btw: olen mies. Meidän ero on se että sinä olet idiootti.

Sille on tiedätkö syynsä miksi sinä olet jäänyt lapsettomaksi ja naisettomaksi mieheksi😜😜

Hyi helvetti. Leikkaa kullisi irti häirikkö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nykyään solmituista parisuhteista jo lähes puolet alkaa nettivälitteisesti, kertoo vuoden 2024 Perhebarometri"

Olisin odottanut että luku olisi vielä tuotakin korkeampi.

Tähän on varmaan jo kommentoitu mutta itse olisin odottanut jopa hieman pienempää lukemaa. Katselin jo vuosia sitten vierestä kun kaksi nuorta naista makasi sängyllä vierekkäin ja selailivat toisen tinderiä. Naureskelivat vaan niille matcheille ja kaikki miehet olivat kamalia ja noloja heidän mielestään. Yksikään ei kelvannut, eikä tuossa tainnut oikeasti edes olla heille kyse pariutumisesta vaan jonkinlaisesta pelistä joka vahvisti heidän omaa itsetuntoaan.

Mitä ihmettä sinä siellä teit? Anna nuorten naisten olla ja tehdä kaverijuttujaan, ei tuossa ole kyse mistään ihmislajin elämän tai kuoleman kysymyksestä jos he eivät siinä tilanteessa etsineet vakavaa parisuhdetta tai hyviä ehdokkaita ei vaan ollut tarjolla. Melkoista huuhaatieteen tekemistä sinäkin harrastat yhden - luultavasti itse keksityn -tapauksen pohjalta.

Olin festariporukassa noin samanikäisenä heidän kanssaan. En ole väittänyt tekeväni tiedettä. En keksinyt tapausta.

Miksi yrität mustamaalata minua kun kerroin vain tarinan tosielämästä johon sinä et kuulu lainkaan? Menikö noin pahasti tunteisiin ja jos meni niin miksi? Onko sinulla kaikki kotona?

Sinulla selvästi ei ole kaikki hyvin. Oliko jompikumpi noista tytöistä himojesi kohde kun kyyläsit ja loukkaannuit noin verisesti siitä että heillä oli keskenään hauskaa eivätkä edes vilkaisseet sinunlaiseen kuvotukseen. Ja nyt vieläkin jauhat asiasta anonyymisti netissä ja perustelet sillä naisvihaasi.

Miksi et suhtaudu yhtä intohimoisesti naisten tarinoihin mitä kertoilevat miehistä? Miehen tapauksessa taas kuten näemme, syy vieritetään aina loppupeleissä miehelle vaikka näkisi naisten tekevän kauheuksia. Että oletko joku sairas pervo ku naisia oikein katselet ja anna naisten olla rauhassa sitten loppuviimein.

Mistä sinä tiedät mitä minä tänne anonyymille palstalle kirjoitan. Sinua harmittaa vain se että itse menit paljastamaan ällöttävyytesi viestissäsi ja joku huomautti siitä.

Vierailija
224/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

32-vuotiaana naisena allekirjoitan. Miehen kanssa oli vipinää viimeksi viime elokuussa ja sen jälkeen on tullut pussailtua vain naisia. Seksi on vähän evvvvvk.

Niin kännissä erehdyit miehen kans jotai pientä säätää? Keskity niihin naisiin lepso!

Vierailija
225/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- eri

Löytyy vaimo ja perhe. Mutta sinulta ei, päätellen siitä että valitat täällä puutettasi ja sitä ettei edes työkaverit anna sulle jumalauta työajalla/työpaikalla. En yhä vieläkään ihmettele miksi ei. Tuo on ihan mielisairas tapa ajatella, mutta mielisairaalle itselleen se on toki täysin looginen.

Vierailija
226/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa seksi. Panin eilen mm. 17-vuotiasta tyttöä. M36

Vierailija
227/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten osalta ymmärrän tämän täysin. Seksi kun saattaa johtaa ei-toivottuun raskauteen (jopa se "suojattu") ja kaikki eivät pysty aborttiin. 

Vaikka lapsi olisi toivottu molempien vanhempien taholta, niin 90 % näissäkin tapauksissa nainen joutuu hoitamaan lapsen ja kodin yksin, vaikka käy töissä. 

Ehkäsy on keksitty varmaan 1960-luvulla 

Luitko edes tuota tekstiä ennen kommentointia? :D

Luin sen tekstin ennen kommentointia :D

Olisi kannattanut vielä sisäistää ja ymmärtää se.

Tossa sun höpötyksessä ollu mitään järkeä et nyt pitää pelätä raskautta niin paljon ettei voi harrastaa seksiä mut 1980-luvulla ei ollut niin.

Minä kirjoitin pelkästään nykyajasta. Ei raskautta tarvitsisikaan pelätä, mikäli vierellä olisi järjellä varustettu kumppani, mutta harvassa ovat nämä miehet.

Vierailija
228/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on ymmärtäneet että seksi on vaarallista toimintaa, saattaapi joutua lopuksi maksu mieheksi (lapsi)

Vierailija
229/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet on ymmärtäneet että seksi on vaarallista toimintaa, saattaapi joutua lopuksi maksu mieheksi (lapsi)

Kauanko miehillä kesti tajuta että jos tekee lastentekohommia (seksi ilman ehkäisyä ja myös varmaa sellaista) niin siitä voi tosiaan joskus syntyä lapsi ja silloin on vastuussa sen elättämisestä? Onko jotain muita epäselvyyksiä omien tekojen ja niiden seurausten välillä?

Vierailija
230/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin eilen kauppakeskuksessa jossa vastaani käveli kaksi kinkkua, noin 16v ikäisiä, eivät näyttäneet ollenkaan lesb⁢oilta, toinen oli pukeutunut kuin mies, toisella on lyhyet shortsit yllä (ei ihan mikrot, mutta lyhyet) ja siis koipireitensä olivat paljaina.
No, minä ihailin hymyillen kaunottaren koipireisiä ihan hartaudella, kunnes tämä oli noin 1,5 metrin etäisyydellä, silloin siirsin palavan katseeni hänen reisivälistä silmiinsä, hymyilin halukkaana, jolloin hän otti erittäin paheksuvan/halveksuvan ilmeen kasvoilleen. Vikaisin sitten takaisin alas reisiväliinsä ja sitten heti takaisin hänen silmiinsä, koko ajan hymyillen, jolloin hän näytti hetken epäröivältä ja sitten puhkesi suloiseen hymyyn. Tässä vaiheessa hän oli lähes vierelläni, menossa vastakkaiseen suuntaan. Pysähdyin, jäin katsomaan hänen menoaan, noin 5 askeleen jälkeen hän katsoi taakseen hymyillen, katseemme kohtasivat taas, ja ihan sama uudestaan noin kolmen seuraavan askeleen jälkeen. Tässä vaiheessa käsitin että hän oli menossa huussin...minua jo puolestaan odotettiin toisaalla. Nyt harmittaa suuresti, oli pitänyt jäädä odottamaan kaunotarta.

Jättäkää lapset rauhaan pervot! Kasvakaa ihmisinä ja kasvattakaa ne viikset prkl.

Vierailija
231/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

32-vuotiaana naisena allekirjoitan. Miehen kanssa oli vipinää viimeksi viime elokuussa ja sen jälkeen on tullut pussailtua vain naisia. Seksi on vähän evvvvvk.

Niin kännissä erehdyit miehen kans jotai pientä säätää? Keskity niihin naisiin lepso!

Miksi yrität komennella ja kontrolloida mitä naiset tekevät suullaan tai alapäällään? Keskity vain omaan värkkeihisi ja jätä muiden ruumiit rauhaan.

Vierailija
232/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mm. Hyväksikäytit alaikäistä, joka ei saa ostaa edes kaljaa kaupasta, sillä tämän katsotaan olevan harkintakyvyltään vielä niin rajoittunut. Kiitos tunnustuksesta, pedo. Helvetti odottaa!

Vierailija
233/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin eilen kauppakeskuksessa jossa vastaani käveli kaksi kinkkua, noin 16v ikäisiä, eivät näyttäneet ollenkaan lesb⁢oilta, toinen oli pukeutunut kuin mies, toisella on lyhyet shortsit yllä (ei ihan mikrot, mutta lyhyet) ja siis koipireitensä olivat paljaina.
No, minä ihailin hymyillen kaunottaren koipireisiä ihan hartaudella, kunnes tämä oli noin 1,5 metrin etäisyydellä, silloin siirsin palavan katseeni hänen reisivälistä silmiinsä, hymyilin halukkaana, jolloin hän otti erittäin paheksuvan/halveksuvan ilmeen kasvoilleen. Vikaisin sitten takaisin alas reisiväliinsä ja sitten heti takaisin hänen silmiinsä, koko ajan hymyillen, jolloin hän näytti hetken epäröivältä ja sitten puhkesi suloiseen hymyyn. Tässä vaiheessa hän oli lähes vierelläni, menossa vastakkaiseen suuntaan. Pysähdyin, jäin katsomaan hänen menoaan, noin 5 askeleen jälkeen hän katsoi taakseen hymyillen, katseemme kohtasivat taas, ja ihan sama uudestaan noin kolmen seuraavan askeleen jälkeen. Tässä vaiheessa käsitin että hän oli menossa huussin...minua jo puolestaan odotettiin toisaalla. Nyt harmittaa suuresti, oli pitänyt jäädä odottamaan kaunotarta.

Hyi ihmis jäte. Uuniin.

Vierailija
234/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ooh, aivovammaiset miehetkin ovat keksineet, että "seksi" onkin oikeasti parittelua. Olen niin ylpeä teistä.

Vierailija
235/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mm. Hyväksikäytit alaikäistä, joka ei saa ostaa edes kaljaa kaupasta, sillä tämän katsotaan olevan harkintakyvyltään vielä niin rajoittunut. Kiitos tunnustuksesta, pedo. Helvetti odottaa!

En hyväksikäytä ketään. Tykätään toisistamme ja tunne on täysin molemminpuolinen. Tyttö oli itse asiassa aloitteellisempi. Mutta sinä olet varmaan niitä ihmisiä, joiden mielestä naisilla ei ole vapaata tahtoa eivätkä osaa päättää omista asioistaan, vaan ovat holhottavia typeryksiä, eikö? Joka tapauksessa tyttö on reippaasti ylittänyt suojaiän ja tulee täysi-ikäiseksi tämän vuoden puolella. Kaljan ostaminen kaupasta taas ei ole mikään mittari millekään. Monessa maassa jopa 15-vuotiaat saavat ostaa kaljaa kaupasta. Enkä ole kiinnostunut alle teini-ikäisistä lapsista, vaan nuorista sukukypsistä naisista. Se, että pedoilu pyörii mielessäsi, kertoo enemmän sinusta kuin minusta. Eikä helvetti odota todellakaan. :)

Vainosit alaikäistä joka ei saa ostaa kaupasta edes keskikaljaa, niin vammaiseksi hänet katsotaan. Itse taidat olla vielä vammaisempi. Leikatkaa joku tältä mieheltä kulli ja pallit hänen omaksi parhaakseen, ennen kuin satuttaa itseään ja muita!

Voimia sinulle! :D

Vierailija
236/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sinulle kun piikkimuna jyystää persettäsi ja veri lentää ;-) Muista voihkia kiihottuneesti, jotta saatana ei r aiskaa sinua vielä kovempaa!

Vierailija
237/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimia sinulle kun piikkimuna jyystää persettäsi ja veri lentää ;-) Muista voihkia kiihottuneesti, jotta saatana ei r aiskaa sinua vielä kovempaa!

:D

Vierailija
238/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D

Siitä se lähtee! Naura lisää, seksuaaliväkivaltaa riittää tässä maailmassa sinuun kanavoitavaksi, ihan joka asteella ja jopa ikuisesti. Pedoile lisää, vainoa lisää, puhu lisää.

Ikävät fantasiat sinulla. Väkivaltaa ja pedoilua. Mitä helvettiä? Ilmoitan viestisi. 

Vierailija
239/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävät fantasiat sinulla. Väkivaltaa ja pedoilua. Mitä helvettiä? Ilmoitan viestisi. 

Ilmoita vaan, ilmoitit jo olevasi vainoaja pedo joten saat joka tapauksessa sen mitä ansaitset.

Jatkossa revi silmät päästäsi jos himottaa, näin neuvoi jeesus. Jos ei pysy se katse maassa siis.

Vierailija
240/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset nirsoilevat somen pilaamana ja odottelevat vuoroaan adonisten kanssa, suurin osa taas miehistä kärvistelee kun ei löydä kumppania. Siinä ongelman ydin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi