Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä grillin ostaisin? Olen ihan rookie vielä

Vierailija
16.06.2026 |

Tekis mieli grillata.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen grillimestari ja pihalta löytyy kaikki mahdolliset grillauslaitteet. 

Jos tietää grillaavansa vain pari kertaa vuodessa, niin grilliä ei kannata ostaa lainkaan. Käytä vaikka sähköuunin grillivastusta ne pari kertaa. 

Jos tietää grillaavansa usein ja erilaisia aineksia, niin reilun kokoinen kaasugrilli on siihen paras. 

Hiiligrilli on edullinen, mutta työläs ja lämpötilaa on mahdoton säätää. Hiilien kanssa puljaaminen on likaista hommaa.  Soveltuu parhaiten ruuille joiden kuivumista ei tarvitse pelätä: makkara, possu. Pihviä en itse laita hiiligrilliin muuta kuin korkeintaan pinnan paistoa varten. 

Sähkögrillit ovat mainetta parempia, ja useimmille vähän grillaaville paras vaihtoehto.

Ja sitten se viimeinen eli raha. Tässäkin pätee se, että jos haluat sekä hyvän että edullisen niin saat ostaa kaksi eri tuotetta. Yksi laatugrillien valtti on se, että niihin saa varaosia.

Vierailija
22/25 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Weber - grillaaminen on välineurheilua ja kannattaa aloittaa hyvillä välineillä suoraan 

Weber on vain vähän parempi kansanmerkki - kunnon konassööri aloittaa suoraan Napoleonilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on pieni hiilikamado, hyvää tulee. 

Nyt oli kyselijänä aloittelija. Ei ikinä hiiligrilliä aloittelijalle.

Ööö. Miksi?

Ei kukaan niin uusavuton voi olla. Tai no nykypäivänä kai voi ollakin...

Huom. Kysyjä käyttää sanaa "Rookie" On todennäköisesti vasta 12v....

Vierailija
24/25 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen grillimestari ja pihalta löytyy kaikki mahdolliset grillauslaitteet. 

Jos tietää grillaavansa vain pari kertaa vuodessa, niin grilliä ei kannata ostaa lainkaan. Käytä vaikka sähköuunin grillivastusta ne pari kertaa. 

Jos tietää grillaavansa usein ja erilaisia aineksia, niin reilun kokoinen kaasugrilli on siihen paras. 

Hiiligrilli on edullinen, mutta työläs ja lämpötilaa on mahdoton säätää. Hiilien kanssa puljaaminen on likaista hommaa.  Soveltuu parhaiten ruuille joiden kuivumista ei tarvitse pelätä: makkara, possu. Pihviä en itse laita hiiligrilliin muuta kuin korkeintaan pinnan paistoa varten. 

Sähkögrillit ovat mainetta parempia, ja useimmille vähän grillaaville paras vaihtoehto.

Ja sitten se viimeinen eli raha. Tässäkin pätee se, että jos haluat sekä hyvän että edullisen niin saat ostaa kaksi eri tuotetta. Yksi laatugrillien valtti on se, että niihin saa varaosia.

Grillimestari Hih.

Itse olen Huippukokki ja suosittelen runsasta Aromisuolan ja käyttöä. Ja vinkkinä vielä. Ketsupilla saa ruoan kuin ruoan maistumaan.

Vierailija
25/25 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sitä tuossa vinkkasikin jo - osta paholaisen grilli. Se on paras.

Itse olen sillä grillaillut yli 10 vuotta ja vieraat sanovat sen olevan "lentotukialus".

Eli kallein Lucifer mitä kaupasta löytyy. Toimii ja napsita syttyy kaasugrilli - aina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi