Tämä pakkaus menee monelta väärään kierrätyslaatikkoon – asiantuntija vinkkaa: ”Rutistustesti toimii”
Menee usko ihmiskuntaan 😢
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Minun roskat lajitellaan, vaikka itse en sitä teekään. Heitän aina roskapussini pipertäjien pihalla ja kyllä ne sitten lajittelee ne.
Lisäys. Parit sakot olen saanut, mutta mielelläni maksan tuosta lajittelupalvelusta, niin ei tarvitse itse tehdä hölmön hommia.
En todellakaan ala nyhtämään pahvisesta mehutölkistä alumiinikalvoa ja muovikorkkia, vaan koko paska lentää sekajätteeseen. Enkä ala jätteitä pesemään. Ehkä hilloamaan haisevaa biojäteastiaa viikkokausia. Vähän nyt järkeä tähän sekoiluun :D
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan ala nyhtämään pahvisesta mehutölkistä alumiinikalvoa ja muovikorkkia, vaan koko paska lentää sekajätteeseen. Enkä ala jätteitä pesemään. Ehkä hilloamaan haisevaa biojäteastiaa viikkokausia. Vähän nyt järkeä tähän sekoiluun :D
Jutussa puhutaa sipsipussista joka on kiiltävä ja siksi teinit luulevat että on metallia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki menee samaan roskikseen. Se on järjenkäyttöä. Minua ei mitkään pipertäjät ohjaile.
Kaltaistesi takia Suomi maksaa 90 miljoonaa sakkoja, koska suomalaiset on laiskaa kanssa jopa roskien kierrättämisessä. Mitään ette opi.
https://www.taloustaito.fi/koti/suomi-maksaa-eulle-muovista-90-miljoona…
En suostu maksamaan siitä, että lajittelen roskat! Jos yhteiskunta antaa minulle 30 e/kk siitä, että teen lajittelun, niin ihan OK, mutta niin kauan kun lajittelusta tulee minulle konkreettisia kustannuksia, niin en katso sitä velvollisuudekseni.
Kaupungit saavat syytää huumejäämiä vesistöihin ilman mitään lisämaksua, miksi minun pitää maksaa siitä, että ruoka on muovipakkauksessa ja sille pitää hankkia oma kierrätysastia?
Mitä kustannuksia sinulle lajittelusta tulee? Itselleni tulee 0€ kustannuksia. Säästöjä senkin edestä.
Roskat laitetaan roskikseen ja sillä siisti. Ei niillä mitään shakkia pelata pussista toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Muovikorkin irroittaminen kestää 2 sekuntia. Kuinka itsekeskeiseksi maailma on muuttunut, että edes 2 sekuntia ei voi uhrata elämästään yhteiseen hyvään? Loppuosa mehutölkistä menee sellaisenaan pahvinkeräykseen, ei tarvitse muuta irroitella kuin yksi vaivainen korkki.
Vierailija kirjoitti:
Roskat laitetaan roskikseen ja sillä siisti. Ei niillä mitään shakkia pelata pussista toiseen.
Eli et vain osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muovikorkin irroittaminen kestää 2 sekuntia. Kuinka itsekeskeiseksi maailma on muuttunut, että edes 2 sekuntia ei voi uhrata elämästään yhteiseen hyvään? Loppuosa mehutölkistä menee sellaisenaan pahvinkeräykseen, ei tarvitse muuta irroitella kuin yksi vaivainen korkki.
Ei sitä korkkia tarvitse irroittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja alumiinikalvo täytyy myös poistaa ja kierrättää metallina.
Mitäs jos vaikkapa loputtomien t4pp0droonien sijaan joku kehittäisi lajittelurobotin joka osaa lajitella ne roskat ihmisen puolesta? No ei tietenkään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkkeja EI tarvitse irrottaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkkeja EI tarvitse irrottaa
Ja silti ei jakseta heittää pahvinkeräykseen! Itse irroitan, koska ei ole vaiva minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki menee samaan roskikseen. Se on järjenkäyttöä. Minua ei mitkään pipertäjät ohjaile.
Kaltaistesi takia Suomi maksaa 90 miljoonaa sakkoja, koska suomalaiset on laiskaa kanssa jopa roskien kierrättämisessä. Mitään ette opi.
https://www.taloustaito.fi/koti/suomi-maksaa-eulle-muovista-90-miljoona…
En suostu maksamaan siitä, että lajittelen roskat! Jos yhteiskunta antaa minulle 30 e/kk siitä, että teen lajittelun, niin ihan OK, mutta niin kauan kun lajittelusta tulee minulle konkreettisia kustannuksia, niin en katso sitä velvollisuudekseni.
Kaupungit saavat syytää huumejäämiä vesistöihin ilman mitään lisämaksua, miksi minun pitää maksaa siitä, että ruoka on muovipakkauksessa ja sille pitää hankkia oma kierrätysastia?
Mitä kustannuksia sinulle lajittelusta tulee? Itselleni tulee 0€ kustannuksia. Säästöjä senkin edestä.
Jäteastia ja sen tyhjennysmaksu, 15 e/kk. Jos kaikki jäte on sekajätettä, on maksu 17 e/kk. Miksi ihmeessä maksaisin 32 e/kk siitä ilosta, että saan lajitella, kun 17 e/kk riittää hyvin?
Missä kunnassa Suomessa ei tarvitse maksaa jätemaksua, jos sinulle syntyy lajittelusta 0 e kustannuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä korkkia tarvitse irroittaa.
Tämä! Lajitteluasemilla robotit tunnistavat muovin, joten vaikka se menee sekajätteeseen, niin loppupelissä se lajitellaan.
Hyvä tietää noi kissanruokapussit. Olen laittanut ne sekajätteeseen, mutta nyt tiedän laittaa muovijätteeseen.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Hyvä tietää noi kissanruokapussit. Olen laittanut ne sekajätteeseen, mutta nyt tiedän laittaa muovijätteeseen.
Muista sitten pestä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Muista sitten pestä hyvin.
Kloritella pitää pestä kaikki roskat, jotta maailma pelastuu. Sitten ne pitää kuivattaa kuivausrummussa, jottei jätekuljettajat altistu homeitiöille.
Minun roskat lajitellaan, vaikka itse en sitä teekään. Heitän aina roskapussini pipertäjien pihalla ja kyllä ne sitten lajittelee ne.