Pitopalvelujen hinnat häihin
Olen yllättynyt kuinka kallista on tilata pitopalvelu häihin. Olen kysynyt tarjouksia ja alle 50 e/hlö ei saa mistään. Kysymyksessä siis alkumalja, ruokailu (salaatti x3, leivät x2, pääruoka (liha tai kala), lämpimät kasvikset peruna sekä ruokajuoma (mehu, vesi). Lisäksi kahvi ja tee, hääkakku tilataan muualta. Alkot haetaan naapurimaasta.
Kalliiksi tulee, häihin on tulossa 100 henkilöä ja jo ruokailuun saa menemään 5000 eurosta ylöspäin.
Miten te olette ratkaisseet ruokailun häissä ja minkä hintaisia pitopalveluita teillä muilla on ollut?
Kymppitonni on pikkuraha kun häistä puhutaan...
Kommentit (56)
Kasarilla hääpippalot pidettiin morsiamen kotona. Melko vaatimatonta oli tarjoilut.
Morsiamen äiti pyysi minua leikkaamaan kuivakakun siivuiksi. Leikkasin jo pari siivua, kunnes niskaani tuli hengittämään yks tantta. Hän nappasi veitsen kädestäni. Sanoi, että ei noin paksuja siivuja, vaan tällaisia. Hän leikkasi kakun sitten loppuun.
Vein kakun tarjolle, niin äiti hyökkäsi niskaani, sanoen, että ei näin ohuita siivuja, ja että kukaan ei uskalla niitä ottaa.
Minä äidille sanoin, että mene tappelemaan siivujen paksuudesta sen tantan kans, joka ne leikkasi.
Te jotka ehdotatte ruokien tekemistä itse niin miten sen on tarkoitus onnistua 100 henkilölle? Kenellä on kylmäsäilytystiloja tai muuta keittiökapasiteettia riittävästi? Ja skulle sille omalle työlle kun pitää laskea hinta.
Häälahjan arvo 20 e, syöt 50 e edestä, sinä voitit.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka ehdotatte ruokien tekemistä itse niin miten sen on tarkoitus onnistua 100 henkilölle? Kenellä on kylmäsäilytystiloja tai muuta keittiökapasiteettia riittävästi? Ja skulle sille omalle työlle kun pitää laskea hinta.
Tokihan se edellyttää että juhlatila on sellainen jossa on kunnon keittiö, jos kenenkään kotona ei satu olemaan suurtalouskeittiövälineitä ja -koneita.
Vierailija kirjoitti:
No mitä vaihtoehtoja sitten on, jos ei halua maksaa pitopalvelusta eikä vähentää vierasmäärää. Ei tuohon ap.n tilanteeseen ole kauheasti vaihtoehtoja. On niitä tiloja, joissa on suurkeittiö ja sitten vaan tarjoilut sen mukaan mitä tila sallii.
Juu, tehkää vain itse 100 hengelle, niin ymmärrätte, mikä niissä pitopalveluissa maksaa. Tai tee pari keikkaa pitopalvelun työntekijänä.
Jos tekee itse niin vaaditaanko hygieniapassia?
Jos tulee ruokamyrkytys niin joudunko oikeuteen?
Vierailija kirjoitti:
Hintojen takia isojen häiden määrä on vähentynyt huomattavasti. Tee ruuat itse tai vähennä kutsuttujen määrää. Yksi vaihtoehto on tehdä osa itse ja osa tilata, mutta tämä ei toki sovellu joka paikkaan. Itselläni on häistä aikaa, mutta pojan yo-juhlissa hinta oli 60 e/henk, tämä sisälsi alkumaljan, ruuat (liha ja kala), kahvit, 2 kakkua ja tilavuokra.
Toki toki-toope
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä vaihtoehtoja sitten on, jos ei halua maksaa pitopalvelusta eikä vähentää vierasmäärää. Ei tuohon ap.n tilanteeseen ole kauheasti vaihtoehtoja. On niitä tiloja, joissa on suurkeittiö ja sitten vaan tarjoilut sen mukaan mitä tila sallii.
Säästää sitten jostain muusta jos ei halua ruoasta tinkiä. Jättää vaikka häämatkan tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tokihan se edellyttää että juhlatila on sellainen jossa on kunnon keittiö, jos kenenkään kotona ei satu olemaan suurtalouskeittiövälineitä ja -koneita.
Toki toki-toope
Kaikki maksaa. Varsinkin työ ja sivukulut. Tuskin on kultakaivos pitopalvelullekaan, mutta pitää leivänsyrjässä jotenkin kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Pitopalvelun ongelma on myös se että ruokia ei voi viedä kotiin jos yli jää, roskiin menevät.
Miksi ei voi? Siinä tapauksessa ei kannata tilata häihin koko pitopalvelua vaan ainoastaan ruuat. Silloin jää kaikki itselle ja voi tulla halvemmaksi järjestää juhlat sellaisessa paikassa, jossa olisi vähintään astiat ja tarjoilijat palkata erikseen.
Pitopalvelun kanssa voi tehdä sellaisen tilauksen, että jäljelle jääneet ruuat jäävät tilaajalle.
Vierailija kirjoitti:
Jos tekee itse niin vaaditaanko hygieniapassia?
Jos tulee ruokamyrkytys niin joudunko oikeuteen?
Ei vaadita hygieniapassia oman väen kesken, eikä joudu oikeuteen, jos ei ole tahallaan aiheuttanut myrkytystä. Hygieniapassi on helppo hankkia ja sitä edellytetään monissa paikoissa, joissa tehdään isommalle porukalle ruokaa mm. hirvipeijaisiin.
Mä olin budjetoinut 100e/hlö ruokiin, mutta yllätyin positiivisesti kun hinta olikin vain joku 45 e/hlö (otamme toisaalta kakun ja juomat erikseen). Mun mielestä toi on edullinen, ja olin toki varautunut että syömiset on kallein yksittäinen asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitopalvelun ongelma on myös se että ruokia ei voi viedä kotiin jos yli jää, roskiin menevät.
Miksi ei voi? Siinä tapauksessa ei kannata tilata häihin koko pitopalvelua vaan ainoastaan ruuat. Silloin jää kaikki itselle ja voi tulla halvemmaksi järjestää juhlat sellaisessa paikassa, jossa olisi vähintään astiat ja tarjoilijat palkata erikseen.
Pitopalvelun kanssa voi tehdä sellaisen tilauksen, että jäljelle jääneet ruuat jäävät tilaajalle.
Hygienialaki estää ettei tarjolla olleita ruokia saa antaa mukaan. Kylmässä säilytetyt on eri juttu, mutta osa ilmoittaa jo tilauksen yhteydessä ettei ylimääräisiä anneta mukaan. Toki jos tilaa ruuat ilman tarjoilijaa, voit tehdä niille mitä haluat. Se on sitten eri juttu kauanko niitä hääruokia jaksaa kukaan popsia.
En uskaltaisi edes syödä, jos tietäisin, että sadan hengen safkat on väännetty jollain epämääräisellä porukalla kotioloissa 🤮
Näkeehän noita Unelmahäitä, joissa sötkötetään makaronisalaattia ja lihapullia, yööök!
Vähemmän vieraita mutta pitopalvelu.. ei kananta jotain serkun serkkua kutsua jota ei ole nähnyt viimeski kuin lapsena.
Sen verran se nyt vaan maksaa, vähintään. Ei meillä ollut ainakaan mahdollisuutta tehdä ruokia itse, ei ollut kylmäsäilytystiloja, lämpöhauteita, astioita tms. Olisi kuitenkin joutunut vuokraamaan välineitä ja tilaa monesta paikasta ja käyttämään monta lomapäivä. Järkevämpää oli käyttää pitopalvelua. Ei millään juhlapaikan isolla kyökillä ole merkitystä kun juhlapaikalle pääsee juhlapäivän aamuna, jolloin hääpari on kiinni muissa jutuissa. Kymppitonni menee 100 hengen normaaleihin häihin perustarjoilulla (tila, ruoat, juomat, bändi), ei sillä mitään ökyjuhlia saa, ainakaan pääkaupunkiseudulla. Me saatiin tingittyä noin 8500 euroon, kun ei käytetty juuri ollenkaan rahaa vaatteisiin, kukkiin tai koristeluun.
Kyllä kustannus yhtä häävierasta varten on ainakin 100 e. En ihmettele että on lapsettomia häitä.
Jos ruuat tuodaan kotiin/omaan tilaan ilman tarjoilijaa, ruuat voi pitää. Muussa tapauksessa ei.