Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita nuoria aikuisia jotka rakastavat mökkeilyä?

Vierailija
15.06.2026 |

Olen 34v ja ostin oman mökin 4v sitten. Se on ollut elämäni paras ostos. 

Täydellinen vastapaino toimistotöille kun saa hoitaa pihaa, tehdä halkoja, kalastaa, lämmittää rauntasaunaa, uida, veneillä, nauttia luonnosta. Nyt tuntuu, että minulle pitäisi maksaa siitä, että lähtisin johonkin paahteiseen maahan lentämällä alumiinipötköllä 10km korkeudessa.

Muita nuoria/nuorehkoja jotka ovat rakastuneet mökkeilyyn? Se on niin upea osa suomalaista kulttuuria, että pakakahdun<3

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mökkeily on parasta, mutta oltava rantamökki Saimaalla tai Päijänteellä nyt ainakin.

Vierailija
22/43 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 25-vuotias poika, ulkomailla miljoonakaupungeissa varttunut nuorimies rakastaa meidän varsin alkeellista kesämökkiä. Viettää siellä kesäisin niin paljon aikaa kuin mahdollista.  Se on kyllä aina viihtynyt luonnon keskellä. 

Nyt on onneksi löytänyt tyttöystävän jonka on samanlainen landepaukku sielultaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on helppoa kun on VARAKAS!!!!!!

Säästin 15-vuotiaasta jotta sain unelmani omasta rantamökistä toteutumaan.Kokeilisit työntekoa.

Haista sinä saastai nen pas ka!!!!

Vierailija
24/43 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästin 15-vuotiaasta jotta sain unelmani omasta rantamökistä toteutumaan.Kokeilisit työntekoa.

Haista sinä saastai nen pas ka!!!!

Eikö kommunistilla ole mökkiä!?

Vierailija
25/43 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tykkää mökkeilystä. Pihatyöt ja kalastaminen ei kiinnosta, eikä alkeellisissa oloissa toimiminen. Pari päivää kesässä voin mökkeillä, mutta pitempään en jaksa siellä kykkiä.

Siinä on aika isoja eroja minkälaista mökkeily eri ihmisille on. Missään ei sanota, että mökkeilyn pitää olla jotain kurjuuden maksimointia alkeellisessa hökkelissä jossa ei ole vettä, sähkö tai jääkaappia.

Mökkeilystä tulee ihan eri luokan otus siinä vaiheessa kun siellä on tämän vuosituhannan ihmisen mukaiset mukavuudet. Kunnon vessa, sähkövalot ja normaali keittiö. Ei se ole kiellettyä pestä mökillä astioita tiskikoneessa!

En minäkään missään päreen valossa hyttysten syötävänä homeisessa mökissä viihtyisi.

Suomalaiset on oikeasti ilmastonmuutoksen pahimpia kiihdyttäjiä

Vierailija
26/43 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tykkää mökkeilystä. Pihatyöt ja kalastaminen ei kiinnosta, eikä alkeellisissa oloissa toimiminen. Pari päivää kesässä voin mökkeillä, mutta pitempään en jaksa siellä kykkiä.

Siinä on aika isoja eroja minkälaista mökkeily eri ihmisille on. Missään ei sanota, että mökkeilyn pitää olla jotain kurjuuden maksimointia alkeellisessa hökkelissä jossa ei ole vettä, sähkö tai jääkaappia.

Mökkeilystä tulee ihan eri luokan otus siinä vaiheessa kun siellä on tämän vuosituhannan ihmisen mukaiset mukavuudet. Kunnon vessa, sähkövalot ja normaali keittiö. Ei se ole kiellettyä pestä mökillä astioita tiskikoneessa!

En minäkään missään päreen valossa hyttysten syötävänä homeisessa mökissä viihtyisi.

Eikö astianpesukone säästä vettä enemmän kuin käsinpesu ja puun polttaminen lämmittämistä varten se vasta saastuttavaa onkin.

Vierailija
27/43 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä,  olin 35 kun ostin mökin.  Kävin/olin ahkerasti ja viiskymppisenä myin pois ja ostin matkailuauton.  En ole päätöstä katunut päivääkään, aikansa kutakin.

M.64 

Vierailija
28/43 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari pv 5 vuodessa.

Jotkun puhuu mökkilokeista. 
kevään aikana ollaan saatu muutama kutsu eri mökeille juhannukseksi. Kaikkeen vastattu ei kiitos. Yhdenkin lapsuudentutun kanssa piti alkaa vänkkää. Bussi mökille olisi kestänyt 3 h ja siinä vaihto. Sitten nouto . 
Lapset eivät tykkää matkustaa busseilla ja noihin ei saanut varattua paikkoja .

Vierailija
29/43 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö, Suomen co2-päästöt ovat 0,02% maailman päästöistä. Mene laittamaan kiinaan ja intiaan ja venäjälle niitä suodattimia tehtaisiin ja kiusaamaan autoilijoita tieulleillas ja lopeta toi vihersekoilu ja suomalaisten kiusaaminen.

Vierailija
30/43 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mökki. Tää on 50 neliöinen ja mulle sopiva. Koko ajan olen mökillä myöhään syksyyn asti. Täällä on hyvät kalavedet ja kalastan ahventa ja myyn sitä kokonaisena tai ruodottomana fileenä. Saan siitä hiukan tuloja.

Kun ostin tämän niin piha oli aivan kamala. Piti hommata kaivinkone kaivamaan puskat ja kivet pois rannasta. Tein tästä tasaisen rannan josta pääsee uimaan. Laituriakaan ei ollut silloin 12 v sitten. Pikkuhiljaa remppasin mökkiä ja nyt täällä vaan oleskellaan.

Vierailija
31/43 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelua rakastavia on paljon. Et ole poikkeus.

Vierailija
32/43 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mökillä olo is best! Suomi on niin kaunis maa, en kanssa ole tajunnut ulkomaille ramppaavia kun meillä on maailman hienoin luonto täällä :D

Miksi sitten matkustelet? Kotipihan luonto voisi tehdä sulle hyvää kaiken reissukohkaamisen keskellä.

Vierailija
33/43 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatimattomat mökit, vailla mukavuuksia ovat kohtuullisen edullisia. Ei siis tarvitse olla mitenkään varakas.

Vierailija
34/43 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökkeilylle peukkua mutta miksi pitää haukkua metalliputkea? 

Ei se nyt niin saastuttava matkustusmuoto ole, että pitää ihan periaatteesta haukkua. 

Viikko vuodesta ulkomailla avartaa kivasti maailmankuvaa ja näkee kuinka hyvin meillä on asiat.

Toisille joukkoliikenne ei ole kärkipäässä kun ajatellaan omaa elämää. 

Vierailija
35/43 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsisipä eroon noista perityistä maalaistaloista ja mökeistä.

Yksi pitkä viikonloppu per kesä olisi sopiva määrä mökkeilyä minulle.

Vierailija
36/43 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos irtisanotaan töistä niin ei saa toimeentulotukea lasten ruokiin eikä lääkkeisiin, jos omistaa kesämökin. Se mökki pitää myydä ja ostaa niillä rahoilla ruokaa ja lääkkeitä lapsille.

Vierailija
37/43 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs nuori nainen pyysi minua mökille:) T. Ope M52, 190 cm

Vierailija
38/43 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sen mukavampaa kuin höperöityä. 

Vierailija
39/43 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs nuori nainen pyysi minua mökille:) T. Ope M52, 190 cm

On sulla fantasiat. 

Vierailija
40/43 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän olisin sellainen mummola-harrastaja. Ei ole enää mummolaa. :(

Mökki ei saa olla hieno palatsi. Pitää päästä luonnon kanssa kosketuksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän