Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auta tekemään 100 e ostoslista 2 viikoksi

Vierailija
05.08.2025 |

Onko mahdollista saada 100 eurolla kahdeksi viikoksi ruoat nelihenkiselle perheelle? Kaksi aikuista ja kaksi lasta (8v ja 6v). Toinen aikuinen syö arkilounaat töissä ja lapset koulussa. 

Kaapeissa on hyvin perustarpeita kuten öljyä, mausteita, jauhoja, kaurahiutaleita, pastaa, riisiä ym. joten tavanomaisia kuiva-aineita ei tarvi ostaa.

Vinkkejä kaipailen, kun teen Prismaan noutotilausta.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös juustoa, margariinia ja kahvia on.

Vierailija
2/16 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kuule ihan itse vaan. Vitustako minä tiedän mitä sinä voit ja haluat syödä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olutta

Lonkeroa

Koskenkorvaa

Grillimakkaraa + sinappi + ketsuppi

Sipsejä

Vierailija
4/16 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kesäkurpitsa yms. satokauden vihannekset edullisia. Googlaa täytetyt kesäkurpitsat, kesäkurpitsa lasagne. Nuo on edullisia tehdä isommallekin porukalle.

Vierailija
5/16 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 lootaa sandelssia. 5 pakettia lidlin uunimakkaraa. bon appetit!

Vierailija
6/16 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 kpl lidl olutta. 8 kpl kun juo päivässä ja panteilla ostaa lisää saa 14 päivää juoda samalla tahdilla. Yhteensä 117 tölkkiä ja jää hiluja ylikin.

Vierailija
7/16 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunaa, jauhelihaa tai lihan korviketta,porkkanaa, omenoita, maitoa, juustoa (esim feta edullista) 

Vierailija
8/16 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 50€ viikko.

No onnistuuhan tuo, vaikka kitkutteluksi menee. 

Makkarakeitto, kokonaiskustannus 5€, tästä syö kaksi päivää. Kylkeen itse leivottuja sämpylöitä 0€.

Kasvissosekeitto+Raejuusto, kokonaiskustannus 8€. Tästä syö kaksi päivää ja jämät sämpylätaikinaan. 

Kinkkukiusaus 5€, lisäksi voi leipoa sämpylöitä.

Uunimunakkaat on halpoja, kunnollinen munia (2€) ja pikkutomaatteja (1€) halvinta salaattijuustoa (1,5€) niin saa vähän erilaisen ruoan. 

Tällaisia halpoja perusruokia kun tekee niin selviää. Metsästä marjoja piirakan leivontaan ja aamupuuron päälle. Pannarin teko on lähes ilmaista, voi tehdä suolaisena tai makeana.

Vierailija
9/16 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ite ainakin itse ostinka kanansuikaleita kermaa, sipulia ja paprika teen siis kanakastikkeen ja  sen kans riisiä. Teen myös helpon ja meillä suositun Italian padan, ohje yhteishyvän sivuilla. 

Vierailija
10/16 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 laatikkoa halvinta kaljaa.  Tyhjistä panteista saa sitten ihan mukavasti rahaa 

Vierailija
11/16 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Foodie.fi, siellä voit suunnitella hintojen janssa. Tai k-app

Vierailija
12/16 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt lähes ilmaista tattirisottoa itse poimimista sienistä. Kaurakeksejä leivon kahvileiväksi. Itse ostaisin jotain edullista tonnikalaa ja maissia, niistä teen makaronin kanssa maistuvaa mössöä. Pakastepinaatista tekisin pinaattiohukaisia. Puuroriisistä uunipuuroa.

Vierailija
13/16 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmannin verkkokaupan näyttämä hinta jalostajan 400g sian- ja naudanlihavalmisteelle on 3,45 eur eli sellaisia saisi 28 kpl eli puolikas per henkilö kahden viikon ajaksi. Nom nom... tai sitten ei.

Vierailija
14/16 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuressosekeitto

Kesäkeitto

Punajuurijauhelihalaatikko

Vierailija
15/16 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perusraakaaineita löytyy, niin ostaisin sipulia, halvinta lihaa, kalaa tai kanaa ja halpoja vihanneksia. Pastaan, riisiin ja perunaan voi sekoittaa pieniä määriä lihaa ja vihanneksia ja saada näin rahat riittämään. Vesikannuun voi laittaa mausteeksi vaikka kurkkusiivuja ja sitruunalohkoja. 

Vierailija
16/16 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakki/makkara/lihakeittoa

jauhelihakastiketta & pastaa

risottoa

uunimunakasta

ns kootut teokset (eli jääkaapin/pakasteen tyhjennysateria)

Riisiä ja intialaista kastiketta (eli tomaattimurskaa, hitosti mausteita, proteiiniks linssejä, kikherneitä tai kanaa)

Kauden kasviksia lisukkeeksi.

Sämpylät voi tehdä itse, samoin välipalat (kiisseli, pannari ym). 

Tällä meiningillä meidän 3-henkinen perhe menee, tämän ja ensi viikon ruokabudu yht 100 e.

Hintojen puolesta paras mennä kauppaan ihan fyysisesti katsomaan tarjoukset, punalaputetut yms. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi