Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylioppilastyttäreni ei saanut kesätöitä. On nyt kesäloman aikana bilettänyt joka viikonloppu.

Vierailija
14.06.2026 |

Tänä keväänä ylioppilaaksi valmistunut tyttäremme ei valitettavasti saanut tälle kesälle kesätöitä. Asuu vielä meillä. Tuntuu kuitenkin, että tytöllä on meno alkanut mennä jo liian vallattomaksi. Nyt tämän kesäloman kahden ensimmäisen viikon aikana on kaikkina viikonloppuina bilettänyt molempina viikonloppuöinä suunnilleen koko yön! Tänäänkin tuli joskus aamuyön tunteina vasta kotiin. Nukkui puolille päivin. Taisi olla ilmeisen humalassa, kun ei ollut edes paljastavaa bilemekkoansa vaihtanut yövaatteisiin, kun tänään menin puolen päivän aikoihin herättelemään.

Onko kohtuutonta sanoa tytölle, että tuollainen peli ei vetele? Ei se minusta ole mitenkään ok, että jatkuvasti biletetään yöt läpeensä ja vielä nukutaan sitten puolille päivin. Kaiken lisäksi paljastavassa bilemekossa, ymmärtääkö, millaisen kuvan antaa itsestään? Minun ja mieheni kattoni alla kun kuitenkin vielä asuu, niin olisi syytä noudattaa normaalia ihmisten vuorokausirytmiä. Syksyllä muuttaa toiselle paikkakunnalle opiskelemaan. Mitähän siitäkin tulee, jos meininki on tuollaista? 😕

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satutäti, en lue.

Vierailija
22/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä niitä viikonloppuja nyt on ollut, yksi vai kaksi? :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on yleensä lyhyt, valhe pitkää sepustusta. 

Vierailija
24/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttärenne on hyvää bile- ja sänkyseuraa ;)

M23

Vierailija
25/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kauheeta😱

Tämä😂

Ja sanon tämän teinin äitinä.

Teinien täytyy teinittää. Normijuttuja.

Eikä täydy. Suurin osa nuorista kasvaa siihen itsenäisyyteen ja aikuiseen ilman mitään teineilyä.

Vierailija
26/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti hänen keski-ikäinen poikaystävänsä maksaa biletyksen.

Vierailija
27/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milläs rahalla se bilettää? Miten voi olla mahdollista ettei kesätöitä saanut? Hakisi edes puhelinmyyjäksi niinkuin muutkin. 

Meidän 9.luokalta päässyt tyttökin sai kesätöitä huoltoasemalta kun oli tarpeeksi ajoissa liikkeellä. 

Vierailija
28/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että semmonen provo sitten.

Vierailija
29/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kevään ylioppilaan olisi pitänyt saada kesätyöpaikka? Kyllä sitä saa kesäälomaa viettää ja bilettää niin paljon kuin haluaa. On opiskelupaikkakin syksylle jo valmiina. Mikä siis ongelma? Äidin oma kadotettu nuoruus?

Vierailija
30/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas sama jankkaaja!

Vierailija
31/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin samassa tilanteessa, biletys alkoi käydä hermoille. Sanoin että lapsi voi etsiä itselleen asunnon ja näin myös kävi.

Vierailija
32/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö ottaa jo nyt heti alkajaisiksi puhutteluun ja määrätä kuukauden aresti (riittääkö se)? Onhan tuo nyt järkyttävää, aattele jos joku tuttu on nähnyt hänet bilemekossa toikkaroimassa, se häpeän määrä 😱 

Vierailija
33/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kesällä kuulu tehdä töitä vaan ottaa rennosti ennenkuin kurja ja ikävä syksy tulee. Olen elämäni aikana vain kahtena kesänä ollut kesätöissä. Muut kesät olen vain ottanut rennosti ja nautiskellut suvesta ja hyvistä juomista ja syömisistä.

Vierailija
34/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin samassa tilanteessa, biletys alkoi käydä hermoille. Sanoin että lapsi voi etsiä itselleen asunnon ja näin myös kävi.

Kestämätön järjestelmä, jos se itselleen asunnon etsiminen tapahtuu verovaroin.

Vierailija
35/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kesällä kuulu tehdä töitä vaan ottaa rennosti ennenkuin kurja ja ikävä syksy tulee. Olen elämäni aikana vain kahtena kesänä ollut kesätöissä. Muut kesät olen vain ottanut rennosti ja nautiskellut suvesta ja hyvistä juomista ja syömisistä.

Töitä ehtii muutenkin tehdä tutkinnon saamisen jälkeen lähes koko loppuelämänsä, joten ei missään nimessä kannata liikaa nuoruutta kuluttaa työnteon parissa.

Vierailija
36/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kestämätön järjestelmä, jos se itselleen asunnon etsiminen tapahtuu verovaroin.

Ei verovaroin vaan on osa-aikatöissä. Biletys lähti lapasesta.

Vierailija
37/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa se tyttö on vain löytänyt kesätyön jossa saa bilettää, aamulla sitten väsyttää kun koko yön raatanut raskaasti peppu pystyssä. 

Vierailija
38/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vaan on nuori. Mutta kannattaa käydä läpi ne velvollisuudet, joita kotona asuessa on. Kotityöt jne.

Vierailija
39/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töitä ehtii muutenkin tehdä tutkinnon saamisen jälkeen lähes koko loppuelämänsä, joten ei missään nimessä kannata liikaa nuoruutta kuluttaa työnteon parissa.

Se on parempi hakea niihin töihin, jotta pääsee työelämään kiinni eikä sitten tyyliin pitkään bilettäneenä ja lähemmäs kolmekymppisenä vastavalmistuneena ilman työkokemusta ihmettele, miksi ei saa töitä, vaikka on niin hieno tutkintokin. Nuorena myös jaksaa painaa duunia, yövuorot ja muut, ja tämä on hyvää elämänkokemusta, vaikka se myöhempi työ kuten itselläni ei olisikaan enää vuorotyötä kellokortin kanssa, vaan "siistiä toimistotyötä". Saa kokemusta ja perspektiiviä asioihin, rahan lisäksi eikä ole pihalla työelämästä. Ja kyllä, töihin pitää tulla ajoissa.

Vierailija
40/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö hän lue kesäkuun aikana jatkokoulutuksen pääsykokeisiin tai kuitenkin suunnittele niitä? Kotitöihin tietty täytyy osallistua mutta nuorten yhteiset menot pitää pään kasassa opintojen välissä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi