Miksi joidenkin allergisten ihmisten takia meidät kaikki pakotetan syömään laktoosittomia tuotteita?
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ja kuka teitä pakottaa? Täältä saa usein lukea jotain tuollaista. Minua ei kukaan pakota, valitsen ihan itse ruokani. Vaihtoehtoja kyllä tarjotaan.
Mutta kun EI ole siellä kaupassa vaihtoehtoja, onko tuo liian vaikea asia sun ymmärtää??
Kerropa missä tuo todella poikkeuksellinen kauppa on?
Ymmärrätköhän tuoteselosteet vähän väärin...
Vierailija kirjoitti:
Nytkö persuja pelottaa kaurajuoman lisäksi jo laktoosittomat tuotteetkin. Ei kyllä yhtään osaa arvata mitä te seuraavaksi aiotte pelätä.
Sinulla persuhullulla enää 2,5 päivystystä palstalla. Koita jaksaa hokea persua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh kuka pakottaa sinua? Ei minua ole kyllä pakotettu.
No kun ei kaupasta löydy muuta, joka ikisessä tuotteessa lukee "laktoositon", hönö!
Kerro nyt tuon harvinaislaatuisen kaupan nimi ja osoite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ja kuka teitä pakottaa? Täältä saa usein lukea jotain tuollaista. Minua ei kukaan pakota, valitsen ihan itse ruokani. Vaihtoehtoja kyllä tarjotaan.
Mutta kun EI ole siellä kaupassa vaihtoehtoja, onko tuo liian vaikea asia sun ymmärtää??
Kerropa missä tuo todella poikkeuksellinen kauppa on?
Ymmärrätköhän tuoteselosteet vähän väärin...
Äiti käy kaupassa ja äiti tuo vain laktoositonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki voivat syödä laktoosittomia tuotteita. Intolerantikot vain laktoosittomia, siksi.
Mutta miksi on pakko syödä laktoosittomia koska kaupasta ei läydy laktoosia sisältäviä tuotteita, vähemmistö pakottaa enemmistöä?
Mistä tuotteesta ei löydy laktoosia sisältävää versiota (olettaen nyt, että kyse on tuotteesta, jossa laktoosia yleensä on)?
Erittäin monesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun ei kaupasta löydy muuta, joka ikisessä tuotteessa lukee "laktoositon", hönö!
Mikset itse osta apteekista laktaasientsyymiä ja ole kuin normaali ihminen?
Aijoo, silloin et voisi uhriutua laktoosi-intorelanttina!
Mikset voi syödä laktoosittomia tuotteita?
Kunhan vain haluat valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Makkarat, nakit, joka ikisessä kaupassa myytävässä tuotteessa lukee LAKTOOSITON, oletteko sokeit ja tyhmiä?
Mihin sinä tarvit sitä laktoosia eli maitosokeria makkarassa tai nakeissa? Sirottele hienoasokeria kotona niiden päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makkarat, nakit, joka ikisessä kaupassa myytävässä tuotteessa lukee LAKTOOSITON, oletteko sokeit ja tyhmiä?
Mihin sinä tarvit sitä laktoosia eli maitosokeria makkarassa tai nakeissa? Sirottele hienoasokeria kotona niiden päälle.
Maidon muuttaminen laktoosittomaksi lisää haitallisen prosessoinnin määrää.
99,9 prosenttia nisäkkäistä ei voi juoda maitoa aikuisena. Ne jotka voivat, ovat geenivirheellisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset itse osta apteekista laktaasientsyymiä ja ole kuin normaali ihminen?
Aijoo, silloin et voisi uhriutua laktoosi-intorelanttina!
Juuri tämä. Keski-ikäinen tantta olisi silloin pelkkä Merja, ei se erityinen laktoosi-intolerantti Merja.
Siis mihin sinä kaipaat laktoosia jossain nakeissa?
Useimmissa noista tuotteista ei olisi laktoosia muutenkaan, mutta pakkauksessa monesti mainitaan LAKTOOSITON, jotta se olisi ilmiselvää, että se käy laktoosittomaankin ruokavalioon.
Esimerkiksi vaikka jossain perunalastuissa ei normaalisti edes ole mitään maitoa. Mutta monet perunalastut saaattavat silti sisältää jäämiä maidosta tuotantolinjojen takia. Pakkauksessa sanotaan LAKTOOSITON, jos se on valmistettu niin, että edes niitä jäämiä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on jonkun miehen kirjoittama ulina. Äiti käy ilmeisesti kaupassa, koska hän ei tiedä, että suurin osa kaupoissa myytävistä tuotteista on laktoosillisia.
Lukekaapa niitä paketteja tai jos ette osaa lukea niin kyllä siellä kaupassa joku kiltti myyjä lukee teille että joka ikisessä paketissa lukee LAKTOOSITON tai vähalaktoosinen (jukurtit)!
Vierailija kirjoitti:
99,9 prosenttia nisäkkäistä ei voi juoda maitoa aikuisena. Ne jotka voivat, ovat geenivirheellisiä.
Ei pidä paikkaansa
Useimpien kohdalla maidon välttäminen on kuitenkin turhaa. Vain joka kuudennella suomalaisella on laktoosin eli maitosokerin imeytymishäiriö. Esiintyvyys on varmistettu väestötason geenitutkimuksilla, joita on tehty Itä- ja Länsi-Suomessa.
"Ylivoimainen enemmistö suomalaisista voi käyttää maitotuotteita ilman mitään hämminkiä koko elämänsä ajan", sanoo asiaa pitkään tutkinut professori Erkki Savilahti Helsingin yliopistosta.
"Silti missään muualla maailmassa ei puhuta yhtä paljon laktoosi-intoleranssista", hän kummastelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki voivat syödä laktoosittomia tuotteita. Intolerantikot vain laktoosittomia, siksi.
Mutta miksi on pakko syödä laktoosittomia koska kaupasta ei läydy laktoosia sisältäviä tuotteita, vähemmistö pakottaa enemmistöä?
No jo on ongelma. Helppo elämä sinulla, kun pitää laktoosittomista tuotteista vinkua.
Se on kauppiaalle edullisempaa myydä tuotteita, jotka sopii mahdollisimmalle laajalle asiakaskunnalle. Sitä myydään mitä ostetaan ja jos asiakkaat eivät jaksa protestoida laktoosittomista tuotteista niin sitten niitä myydään.
Mitä sinä siinä laktoosissa niin kovasti kaipaat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maidon muuttaminen laktoosittomaksi lisää haitallisen prosessoinnin määrää.
Lisää varmasti myös tuotteiden hintaa.
Vierailija kirjoitti:
Koska te olette mutantteja, me emme ole mitenkään allergisia. Miksi täytyisi syödä mutaatiolle sopivaa ruokaa? Laktoosi-intolerantikkoja on kuitenkin aika paljon, ja maailmalla se on paljon yleisempää kun heillä ei tuota muttatiota ole, jonka takia sietäisi laktoosia.
Mikä siinä laktoosissa on niin erinomaista että sen puute vituttaa noin paljon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikeampi on ymmärtää miksi on ongelma, että ei ole laktoosia.
Moni suomalainen luopuu maidosta turhaan – ”Missään ei puhuta laktoosi-intoleranssista yhtä paljon”
Vain joka kuudes suomalainen on laktoosi-intolerantti. Heistäkin enemmistö voi juoda lasillisen maitoa ilman oireita.
https://www.hs.fi/tiede/art-2000002822595.html