Miksi joidenkin allergisten ihmisten takia meidät kaikki pakotetan syömään laktoosittomia tuotteita?
Kommentit (190)
Kuka pakottaa?
Eikö kaupasta saa ostaa ihan mitä itse haluaa? Minä ainakin saan. Eikä ravintolassakaan kukaan pakota syömään sellaista mitä en halua.
Vierailija kirjoitti:
Kuka pakottaa?
Eikö kaupasta saa ostaa ihan mitä itse haluaa? Minä ainakin saan. Eikä ravintolassakaan kukaan pakota syömään sellaista mitä en halua.
Lue apina tätä ketjua ennen kuin tuut tyhmyyttäsi tänne suoltamaan.
Vierailija kirjoitti:
SIPISPUSSISSAKIN lukee että LAKTOOSITON, mitä helvettiä tuo on?
Lukeeko banaanissakin että laktoositon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, IHME ettei lue.
Laktoosia ei tarvitse merkitä aine luetteloon, ellei sitä ole siihen lisätty. Jos tuotteessa on maitoa, niin se pitää merkitä. Ja koska kukaan muu kuin valmistaja , ei tiedä onko maito laktoositonta, niin valmistajan kannattaa laittaa tuotteeseen merkintä "laktoositon". Moni jättää muuten ostamatta. Mutta "laktoositon" on hyvä myyntivaltti. Samoin kuin "antibiootti vapaa broilerin liha". Vaikka Suomessa ei kanoihin antibioottia käytetä. Ihmiset valitsee ennemmin sen, jossa se lukee.
Vierailija kirjoitti:
Laktoosia ei tarvitse merkitä aine luetteloon, ellei sitä ole siihen lisätty. Jos tuotteessa on maitoa, niin se pitää merkitä. Ja koska kukaan muu kuin valmistaja , ei tiedä onko maito laktoositonta, niin valmistajan kannattaa laittaa tuotteeseen merkintä "laktoositon". Moni jättää muuten ostamatta. Mutta "laktoositon" on hyvä myyntivaltti. Samoin kuin "antibiootti vapaa broilerin liha". Vaikka Suomessa ei kanoihin antibioottia käytetä. Ihmiset valitsee ennemmin sen, jossa se lukee.
Niin ja Suomessahan pitää ihmisiä holhota kaikin tavoin..., koska ne TYKKÄÄ siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, IHME ettei lue.
Se lukee tuotteissa, joissa mahdollisesti käytetään maitotuotteita. Esim monessa maitojauhetta. Sitä tosiaan on jossain sipseiss yms. Siksi ei tarvitse lukea kaikkia makkaroiden tuoteselosteita, ellei sitten ole maidolle allerginen. Osassa on maitoa, osassa ei.
Laktoosittomien ostaminen laskee niiden hintoja.
Vierailija kirjoitti:
Miksi autojen esitteissä tai käyttöohjeissa EI lue että "laktoositon"?
Me muut emme syö autojamme, joten emme kaipaa sellaista merkintää. Sinun takiasi ei varmaankaan merkintää niihin tulla laittamaankaan. Hae apua erikoiseen himoosi. Se ei varmaankaan Ile kovin terveellinen. Saattaa aiheuttaa vatsanväänteitä, ripulia ja pahimmassa tapauksessa johtaa jopa kuolemaan.
Koska ne pitää kirjoittaa isolla, silloin kun niitä on . Ja ne liittyy allergioihin. Ne voi olla tappavia. Laktoosi intoleranssi ei ole allergia. Laktoosittomuutta pidetään myyntivalttina.