Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Dangerous Play- dokumentti YleAreenassa

Vierailija
14.06.2026 |

"Suomalainen diplomaattiopiskelija Sonja rakastuu Keniassa työharjoittelunsa aikana oikeustieteitä opiskelevaan Frankiin, joka on yksi maan tunnetuimmista rugbyurheilijoista. Pian tapaamisen jälkeen Frankia syytetään sosiaalisessa mediassa raiskauksesta."

"Sarja seuraa pariskunnan elämää Keniassa ja Suomessa kuuden vuoden aikana, jolloin jokainen käänne on täynnä yllätyksiä."

Sarjan ohjaaja Heli Sirviö on yksi suomalaisista #metoo-aktivisteista, Sonja on hänen siskonsa.

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloin vasta katsomaan mutta mun vaikea käsittää miksi kukaan jää tuohon kuvioon kun jotain TInder-ukkoa syytetään raiskauksesta. Eivät edes olleet tunteneet kuin hetken aikaa tai olleet suhteessa. Lähtisin kyllä hippulat vinkunen karkuun jos tapailukumppania syytettäisiin raiskauksesta, oli sitten lopulta aiheeton syytös tai ei. Lähtökohtaisesti aiheettomuuteen en usko. Ilmeisesti sitten ajatus komeasta rugbyn pelaajasta on sokaissut. Maksoi vielä jotain tämän oikeudenkäyntikuluja ym.? Huhhuh.

Myikö tämä tyttöystävä oman asuntonsa Suomesta kattaaksensa tämän kenialaisen asianajo- ja oikeudenkäyntikulut?

Kyllä myi. Tämä kerrottiin dokumentissa. 

Vierailija
22/82 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultalusikka-Sonja hyväuskoinen untuvikko, kuplassa elänyt koko elämänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloin vasta katsomaan mutta mun vaikea käsittää miksi kukaan jää tuohon kuvioon kun jotain TInder-ukkoa syytetään raiskauksesta. Eivät edes olleet tunteneet kuin hetken aikaa tai olleet suhteessa. Lähtisin kyllä hippulat vinkunen karkuun jos tapailukumppania syytettäisiin raiskauksesta, oli sitten lopulta aiheeton syytös tai ei. Lähtökohtaisesti aiheettomuuteen en usko. Ilmeisesti sitten ajatus komeasta rugbyn pelaajasta on sokaissut. Maksoi vielä jotain tämän oikeudenkäyntikuluja ym.? Huhhuh.

Tuota varmasti moni ihmettelee. Eivät ole enää suhteessa.

Mistä tämä tieto erosta on peräisin? Missään ei ole niin sanottu?

https://www.savonsanomat.fi/paikalliset/9460778

On heidän erostaan ollut useampikin lehtijuttu. Tuossa linkki erääseen niistä.

Vierailija
24/82 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua häiritsi miten tuo Frank kertoi hymyillen tuosta yöstä kimppakivoineen kun väitetty raiskaus tapahtui.. tuli oudot vibat. Miten hän muka voisi todistaa ettei se ollut raiskaus? Videoitiinko akti vai mistä todisteista he puhuvat? Vaikea on miehen nimittäin tuossa tilanteessa viattomuuttaan todistaa. 

Vierailija
25/82 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö, miten oikeusjuttu on edennyt vai junnaako paikallaan? 

Vierailija
26/82 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö, miten oikeusjuttu on edennyt vai junnaako paikallaan? 

Nyt luinkin tuon lehtijutun. Ei ole ratkennut. 

Vierailija
27/82 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kultalusikka-Sonja hyväuskoinen untuvikko, kuplassa elänyt koko elämänsä.

Siis asia ei kuitenkaan ole varma. On helppo uskoa Frankin syyllisyyteen, mutta varma ei saatavilla olevien tietojen avulla voi olla. 

Vierailija
28/82 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://kirja.fi/products/rakkaus-oikeusmurhan-varjossa-9789523620100

Ero tuli mutta kirja ennakkotilattavissa.. 

Vierailija
29/82 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmeaa että yksinkertainen tyttö menetti asuntonsa. Eikä päässyt edes naimisiin! Ja minä kun luulin että diplomaatiksi pitää olla huippuälykäs, tai ainakin jämäkkä, tiukka ja hyvä ihmistuntija.

Vierailija
30/82 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua häiritsi miten tuo Frank kertoi hymyillen tuosta yöstä kimppakivoineen kun väitetty raiskaus tapahtui.. tuli oudot vibat. Miten hän muka voisi todistaa ettei se ollut raiskaus? Videoitiinko akti vai mistä todisteista he puhuvat? Vaikea on miehen nimittäin tuossa tilanteessa viattomuuttaan todistaa. 

Minä myös kiinnitin huomiota tuohon. Minun on tosi vaikea uskoa hänen syyttömyyteen. Luulen, että hän on vain ilomielin ottanut vastaan kaiken avun ja sen roolin, jota tämä suomalais"tyttö" tarjoaa. Minusta tämä tämän Sonjan toiminta on jotenkin täysin käsittämätöntä. 

Minusta Frankin kertomus ei ollut uskottava. Ehkä jotenkin mahdollinen, mutta luulen, että nämä kaksi miestä on pikemminkin vängänneet siltä syntymäpäivän juhlijalta, että kamoon, nyt on sun synttärit. Tässä on vielä mukana tuo, että tämä toinen mies on saanut tuomion yrityksestä murhata jutun todistaja. Miten voi olla, että tuollainen suomalainen nuori tai nuorehko blondi lähtee tällä voimalla puolustamaan tätä miestä ja maksaa viulut, myy kämppänsäkin. Miten epätoivoinen voi olla? Ja sitten vielä tämä, että on ruvennut kutsumaan itseään puolisoksi, vaikka eiväthän he ole naimisissa olleet.

Kirjan nimi on Rakkaus oikeusmurhan varjossa... En ole kyllä nyt ollenkaan varma, mikä se oikeusmurha tässä on. Jokin oikeusmurha kyllä on tapahtunut.

Vierailija
31/82 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meikäläiselle pelkästään jo tuo "kimppakiva" olisi jo ajatuksena niin vastenmielinen että se olisi sitä tietoa myöten hyvästit.

En olisi pystynyt suhtautumaan tyyppiin kovinkaan arvostavasti tuollaisen paljastuksen jälkeen. Jotenkin se, että kynnetään oman kaverinsa kanssa samaa vajoa joko ilman lupaa tai luvan kanssa kuulostaa lähinnä vaivaannuttavalta ja nololta. Etenkin kun se kynnettävä on mitä ilmeisimmin ollut vahvassa humalatilassa. Mitä seksikästä edes on änkyräkännisessä ihmisessä? 

Vierailija
32/82 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi suostumuksellaan seksiä niin kyllä sitä miettisi, onko toinen niin helppo että harrastaa seksiä jokaisen kysyjän kanssa. 

Vierailija
33/82 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt te unohdatte, että miehet oli moneen kertaan kieltäytyneet naisen pyynnöistä kimppikseen. Sitten lopulta olleet et no nythän on se synttärit kai se on pakko. Tirsk.

Vierailija
34/82 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua vähän säälittää, että nuori, kaunis nainen "retkahti" tuohon rugbymieheen kun varmasti olisi hänellä ollut mahdollisuus paljon tasokkaampiin miehiin. Mestarimanipuloija vauhdissa, noitahan riittää miehissä, ja varmasti naisissakin.

Vierailija
35/82 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua loukkaisi että mies vielä kaksien treffien jälkeen lähtee panemaan kaverinsa kanssa toista muijaa, kuten tässä Frank myöntää tapahtuneen.. eikö se oo jo aika selvä merkki että "he's just not that into you". Klassinen tapaus, jossa naisen tunteet heränny jo ekoilla treffeillä ja on valmis ylittämään vaikka vuoria ollakseen miehen kanssa? Rakkaus todellakin sokaisee meistä monet :( 

Vierailija
36/82 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseinen rugbyn pelaaja Frank oli siis baari-illan jälkeen palannut kotiinsa toisen rugbypelaajan ja synttäreitään juhlivan naisen kanssa. Nainen oli Frankin kertoman mukaan ehdottanut kolmenkimppaa, johon miehet olivat suostuneet. Muutaman päivän kuluttua nainen kuitenkin syytti miehiä raiskauksesta. Miehille luettiin 15 vuoden vankilatuomio.

Frankin suomalainen naisystävä ei usko Frankin syyllistyneen rikokseen. Ja tätä pitkää prosessia seurataan kolmen jakson ajan. Naisystävä jopa myy oman asuntonsa Suomessa voidakseen maksaa Frankin oikeudenkäyntikuluja, lakimiehen palkkioita ym.

Eihän näille vähä-älyisille rakkauden sokaisemille pösilöille saisi nauraa, mutta nyt on pakko hahhahahahahhahh

Vierailija
37/82 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua loukkaisi että mies vielä kaksien treffien jälkeen lähtee panemaan kaverinsa kanssa toista muijaa, kuten tässä Frank myöntää tapahtuneen.. eikö se oo jo aika selvä merkki että "he's just not that into you". Klassinen tapaus, jossa naisen tunteet heränny jo ekoilla treffeillä ja on valmis ylittämään vaikka vuoria ollakseen miehen kanssa? Rakkaus todellakin sokaisee meistä monet :( 

Tää homma oli tapahtunut ennen niiden tapaamista.

Vierailija
38/82 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meikäläiselle pelkästään jo tuo "kimppakiva" olisi jo ajatuksena niin vastenmielinen että se olisi sitä tietoa myöten hyvästit.

En olisi pystynyt suhtautumaan tyyppiin kovinkaan arvostavasti tuollaisen paljastuksen jälkeen. Jotenkin se, että kynnetään oman kaverinsa kanssa samaa vajoa joko ilman lupaa tai luvan kanssa kuulostaa lähinnä vaivaannuttavalta ja nololta. Etenkin kun se kynnettävä on mitä ilmeisimmin ollut vahvassa humalatilassa. Mitä seksikästä edes on änkyräkännisessä ihmisessä? 

Eri maissa on eri kulttuurit. Paljon täällä haukuttu suomimies tuskin lähtisi kimppakivaan nuoren kännisen naisen kanssa koska ymmärtää ongleman

Vierailija
39/82 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhri oli pyytänyt Frankilta rahaa muutama päivä tapahtuman jälkeen tai laittaa asian someen. Frank ei maksanut. Nyt tietysti tämä on vaan Frankin kertomaa, joten uskoako vai ei.

Vierailija
40/82 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen juttu. Tuo ei tule ikinä selviämään mikä on totuus.

Yllättävää on myös se, että Keniassa mies voi saada syytteen raiskauksesta. Luulin, ettei sitä ole noissa Afrikan maissa edes sanktioitu. Hyvä kuulla, että tuollakin sentään tutkitaan asiat.

Mikä saa ihmisen luulemaan ettei raiskauksista tuomita Afrikassa? Kannattaisi hiukan sivistää itseään ja tietämys on tuolla tasolla. Seuraavaksi varmaan sanot että luulit että kaikki asuu Afrikassa savimajoissa.