Mistä saat iloa ja mielekkyyttä elämääsi?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auttamalla muita ihmisiä saan iloisen mielen.
Mä olen se, jota pitäisi auttaa. Mutta kukaan ei auta!
Aivan. Ne joilla olisi resursseja auttaa, hymistelevät omassa mukavuuskuplassaan, ja korkeintaan paheksuvat niitä, jotka "eivät auta itseään". Esim. seurakunnista, uskovista (as if) on ihan turha odottaa mitään konkreettista, käytännön apua. Hulttioilta nyt kukaan ei mitään odotakaan.
En oikeastaan yhtään mistään. Tosin olen sitä mieltä, että elämässä on muutenkin jotain perustavanlaatuisesti pielessä kun elämäniloa ja -mielekkyyttä pitäisi erikseen kaivaa asioista eikä sitä tule ihan vain normaalista elämästä.
Omannäköinen elämä olisi oikeasti tosi jees.
Lavatansseissa käyminen, musiikki, kukat ja puutarha, kissat, videot, joissa kävellään japanilaisissa puutarhoissa ja luonnonpuistoissa
Vierailija kirjoitti:
En oikeastaan yhtään mistään. Tosin olen sitä mieltä, että elämässä on muutenkin jotain perustavanlaatuisesti pielessä kun elämäniloa ja -mielekkyyttä pitäisi erikseen kaivaa asioista eikä sitä tule ihan vain normaalista elämästä.
Omannäköinen elämä olisi oikeasti tosi jees.
Sitä normaalia elämää monet tässä ketjussa kuvaavatkin ilon ja mielekkyyden lähteeksi. Ongelma on niillä, joiden täytyy elää vaikeissa oloissa ilman valinnanvaraa ja edes vaihtelua. Elämästä tulee selviytymistä, lopulta voimat ehtyvät ja masentuu. Ei siinä tilanteessa auta mikään "nauti kesäkukista!"
Kun elämä on raiteillaan, työ ja huvit, lepo ja toiminta tasapainossa, ei paniikissa tarvi odottaa lyhyttä loma-aikaa. Koska se lomakaan tuskin tuottaa iloa, pieni irtiotto vain ankeasta arjesta.
Terveelliset rutiinit ykkösjuttu, välillä paastoa ja taukoa esim. sokerista kahvista ja tällaisista perusjutuista. Kehon pitää antaa palautua terveyden tilaan. Sitten mielekästä sisältöä, on se sitten työ tai joku muu asia
Melkein kaikesta, mitä teen. Inhottavista asioista olen päässyt eroon. Poislukien verkkopankit ja HSL: n sovellus.
Mä olen se, jota pitäisi auttaa. Mutta kukaan ei auta!