Mistä saat iloa ja mielekkyyttä elämääsi?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Kotona oli tylsää jotn lähdin polkupyörällä utsjoelta hankoon. Olen polkenut nyt kolmisen viikkoa ja olen nurmeksessa karjalassa pohjois karjalassa. Huomenna lähden eteenpäin. Säästin pitkään rahaa tätä reissua varten. Monia vuosia olin vaan kotona tekemättä mitään.
Kuulostaa ihanalta!
Vierailija kirjoitti:
Kotona oli tylsää jotn lähdin polkupyörällä utsjoelta hankoon. Olen polkenut nyt kolmisen viikkoa ja olen nurmeksessa karjalassa pohjois karjalassa. Huomenna lähden eteenpäin. Säästin pitkään rahaa tätä reissua varten. Monia vuosia olin vaan kotona tekemättä mitään.
Tuo on jo tosi mielekästä!
Uudet perunat, kevätsipulisilppu sekaan ja meijerivoita. Kansi kiinni ja ravistellaan kattilaa. Sitten lapioidaan lautaselle ja pihvi viereen. Aahh!!
Auttamalla muita ihmisiä saan iloisen mielen.
Perhe, läheiset, lemmikit, liikkuminen, luonto, lukeminen, työ.
Syömisestä. Hyvä ruoka muuttaa surkeankin päivän hyväksi.
Miesten vihaamisesta ja solvaamisesta. Tänäänkin kamppasin jonkun papparaisen ja syljin päälle.
Alas patriarkaatti!
Merkityksellisyydestä ja arvojen mukaisesta elämästä.
Lapsistani (kaikki aikuisia), lemmikeistäni, luonnosta, työstäni, käsitöistä, yjdistustoiminnasta, siskostani ja hänen lapsistaan, ruuanlaitosta, villiyrttien keräämisestä, säilönnästä...
Vierailija kirjoitti:
Uudet perunat, kevätsipulisilppu sekaan ja meijerivoita. Kansi kiinni ja ravistellaan kattilaa. Sitten lapioidaan lautaselle ja pihvi viereen. Aahh!!
Ne on hyviä mutta vielä ei uusia perunoita ole. Voi tehdä varhaisperunoistakin.
Luonnossa liikkumisesta ja uusien paikkojen näkemisestä. Myös saunominen on kivaa!
Oikeastaan kaikesta mitään teen ja ympärilläni olevista ihmisistä. Jos joku isompi omaan elämään tai arkeen kuuluva asia ei milloinkaan tuo iloa tai mielekkyyttä, niin poistan sen asian elämästäni niin nopeasti kuin mahdollista.
Perhe, suku, ystävät, lemmikit, työ, harrastukset, kotini jne. tuovat kaikki iloa ja/tai mielekkyyttä.
Kesäinen luonto, auringonpaiste, luonnossa liikkuminen, uiminen, terveellinen ruoka kuten marjat ja tuoreet kasvikset.
Käsityöt, sukkien korjaaminen, siisti koti ja puutarhanhoito.
Kesäkukat ilahduttavat minua paljon.
Hyvää kesää 💛💚
En mistään...v i t u t t a a olla näin s-tanan köyhä..eikä perintöjä mistään suunnasta..
Lisään vielä, minua ilahdutti siilin näkeminen kotipihalla. Monen vuoden tauon jälkeen, ihana 😘
Taidan sitten olla kestomasentunut, kun mikään ei enää tuo minulle iloa.
Tosin ei ole kumppania eikä muutakaan perhettä, ei yhtään kaveria. Jeesuskin hengailee näköjään vain näiden kanssa, joilla on kaikkea muutakin.
Mielenkiintoiset mielleyhtymät sinulla.