Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bensa autolla ajeluhan on järkyttävän kallista😲

Vierailija
14.06.2026 |

Tankkasin kaverin tavallisen bensa sedanin, tankki ei ollut edes tyhjä kun aloitin tankkaamaan ja hinnaksi 120 euroa!!

Vuokrailen sähköautoja ja suurteholaturista lataus täyteen maksaa tyypillisesti 12-15 euroa. Kotilataus olisi tietysti paljon halvempaa.

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkö autoilla arvo alenee 100€/100km

Sähkö autoilun TCO on kymmenen kertaa kalliimpaa kuin mun vanhan E-mersun ajelu.

Arvaat varmasti etten vaihda sähköauton?

Vierailija
42/88 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiittäkää sitä yhtä sekopäätä joka johtaa maailman vaikutusvaltaisinta valtiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla vilisti silmissä, kun 60 tonnin hintaisesta sähkäristä sai kolmevuotiaana vaihdossa 22 tuhatta.

Onneksi sait myytyä. Lähes kaikki patteriautot ovat elektroniikkaromua muutaman vuoden päästä kun niihin ei saa softapäivityksiä.

Vierailija
44/88 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bensa tulee paljon halvemmaksi alle 15 000 km/v ajoilla. Patteriautot ovat kivoja ajaa, mutta niitä saa olla koko ajan lataamassa. Besalla voi ajaa vaikka Suomen päästä päähän yhdellä istumalla.

Hölynpölyä. Uusilla sähköautoilla ajaa 500-800 km yhdellä latauksella. Lataus on todella nopeaa eli juuri ehdit käydä vessassa, kun sovellus ilmoittaa, että voit jatkaa matkaa.

Lopeta se kannabiksen pössyttely Teppo

Kannattaa tutustua aiheeseen. Kaikkien laskureiden mukaan bensa on halvempi jos ajaa alle 15tkm/v. Mikään sähköauto ei kulje pakkasella 500 km. Lataus kotioloissa tarkoittaa noin tunti per 80 km.

Kyllä kulkee uudet mb:t helposti 500 km talvellakin. Lataus kotona riippuu lataustehosta. 22 kw laturilla saa tuon tuplana. 20 minuutissa saa akun nollasta 80%:iin 400 kw laturilla

Vierailija
45/88 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on halpa, vanha auto, jolla käyn mökillä. Bensat maksaa eestaas matkoihin n. 30€. En pääsisi bussilla tuohon hintaan, jos sinne nyt edes busseja kulkisi. Eli bensa-autoilukin on halvempaa kuin julkinen liikenne. Taksilla ei ole varaa käydäkään mökillä. Sähköautoon mun ei kannata investoida.

Vierailija
46/88 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähkö autoilun TCO on kymmenen kertaa kalliimpaa kuin mun vanhan E-mersun ajelu.

Ostin Nissan Leafin 10000 eurolla. Olen nyt ajanut 40000 km sillä ja sain tarjouksen vaihdossa 7000 euroa. Ei siis miinus 30000 euroa, kuten kannabispsykoosilaskelmasi sanoo

Vierailija
47/88 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15 vuoden päästä bensa- ja dieselautoja ei juurikaan tien päällä näy. Paitsi klassikoita esim Porsche, Ferrari yms

Älä höpäjä. Ihan varmasti on, ellei niitä kielletä kokonaan.

Vierailija
48/88 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on halpa, vanha auto, jolla käyn mökillä. Bensat maksaa eestaas matkoihin n. 30€. En pääsisi bussilla tuohon hintaan, jos sinne nyt edes busseja kulkisi. Eli bensa-autoilukin on halvempaa kuin julkinen liikenne. Taksilla ei ole varaa käydäkään mökillä. Sähköautoon mun ei kannata investoida.

Eikös sulla ole satoja mielikuvitusautoja 😳

Vierailija
49/88 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla vilisti silmissä, kun 60 tonnin hintaisesta sähkäristä sai kolmevuotiaana vaihdossa 22 tuhatta.

Järkyttävää mutta noin se monelle on.

Vaikka saisi sähköt ilmaiseksi niin ei kannata.

Vielä ikävämpää jos ollut maantaikappale tai lapsen tauteja ja auto koko ajan korjaamolla.

Vierailija
50/88 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin Nissan Leafin 10000 eurolla. Olen nyt ajanut 40000 km sillä ja sain tarjouksen vaihdossa 7000 euroa. Ei siis miinus 30000 euroa, kuten kannabispsykoosilaskelmasi sanoo

Vaihtotarjous. Kerrotko, mihin tässä vaihtaisit? Haha. Joku 60.000€ vispilään!

Vierailija
51/88 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

15 vuoden päästä bensa- ja dieselautoja ei juurikaan tien päällä näy. Paitsi klassikoita esim Porsche, Ferrari yms

Älä höpäjä. Ihan varmasti on, ellei niitä kielletä kokonaan.

Ei kielletä mutta kukaan ei aja niillä. New Yourkista katosi hevoset muutamassa vuodessa, kun autot tulivat, vaikka paikalliset Tepot kuinka trollasivat. Samoin käy fossiiliautoille

Vierailija
52/88 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös sulla ole satoja mielikuvitusautoja 😳

Mitä sekoilet? Ei mulla ole kuin tämä yksi farkku.

Vierailija
53/88 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No riippuu vähän autosta, en mä tankkaa kuin 4-kympillä ja kestää ainakin kolme viikkoa, jos ei mökillä käydä.

Mitä mielikuvitusautoa tankkaat 🤪

Mulla on pieni hybridi. En ymmärrä, miksi pitäisi olla joku megakokonen auto, joka kuluttaa ihan saatanasti. 

Vierailija
54/88 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polttomoottoriautolla ajaminen on ihan järkyttävän kallista verrattuna sähköön. Ei pelkästään ne tankkaukset, mutta myös joka vuotuiset öljyn- ja suodattimien vaihdot, vuotavat tiivisteet, pakokaasujärjestelmän hajoilevat anturit… 

Katsastuskin maksaa kaksi kertaa enemmän kun joudutaan tekemään kalliita pakokaasumittauksia. 

Harvinaisen typerää tekstiä.

Vierailija
55/88 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Polttomoottoriautolla ajaminen on ihan järkyttävän kallista verrattuna sähköön. Ei pelkästään ne tankkaukset, mutta myös joka vuotuiset öljyn- ja suodattimien vaihdot, vuotavat tiivisteet, pakokaasujärjestelmän hajoilevat anturit… 

Katsastuskin maksaa kaksi kertaa enemmän kun joudutaan tekemään kalliita pakokaasumittauksia. 

Harvinaisen typerää tekstiä.

Voi pikku teppo-raukkaa.

Vierailija
56/88 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksioviseni täyttyi 50 eurolla. Kannattaa ehkä vähän miettiä myös, tarvitseeko sitä takapenkkiä, jos ei ole kolmea lasta tai päivittäin kuskattavia vanhoja vanhempia. Mitä pienempi auto, sen vähemmän kuluttaa. (Sähköautoa ei voi pohjoisen pakkasiin edes harkita.)

Vierailija
57/88 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tankkasin auton. Tankissa oli vielä jäljellä ainakin 150km verran. 90e meni, että hujahti.

Mutta ei voi mitään, jos töissä meinaa käydä. Yli 60km menee töihin päivässä ja yleiset eivät kulje työaikanani, saati kesällä ollenkaan.

Pienipalkkaisena ei ole varaa edes käytettyyn sähköautoon.

Vierailija
58/88 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bensa tulee paljon halvemmaksi alle 15 000 km/v ajoilla. Patteriautot ovat kivoja ajaa, mutta niitä saa olla koko ajan lataamassa. Besalla voi ajaa vaikka Suomen päästä päähän yhdellä istumalla.

Hölynpölyä. Uusilla sähköautoilla ajaa 500-800 km yhdellä latauksella. Lataus on todella nopeaa eli juuri ehdit käydä vessassa, kun sovellus ilmoittaa, että voit jatkaa matkaa.

No nyt on "matilla" reilusti lapinlisää.

Vierailija
59/88 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 vuoden päästä mersusi arvo on max 1000 euroa. Kukaan ei halua romua, jota pitää huoltaa ja jonka käyttö maksaa kymmenen kertaa enemmän kuin sähköauton

Vierailija
60/88 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tutustua aiheeseen. Kaikkien laskureiden mukaan bensa on halvempi jos ajaa alle 15tkm/v. Mikään sähköauto ei kulje pakkasella 500 km. Lataus kotioloissa tarkoittaa noin tunti per 80 km.

Kyllä kulkee uudet mb:t helposti 500 km talvellakin. Lataus kotona riippuu lataustehosta. 22 kw laturilla saa tuon tuplana. 20 minuutissa saa akun nollasta 80%:iin 400 kw laturilla

Millaisessa asunnossa on 22 kW vapaata kapasiteettia? Vai tarkoitatko sitä, että 25A sulakkeet vaihdetaan 32A ja se mostaa myös perusmaksuja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän