Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lapset kaikki kaikessa?

Vierailija
14.06.2026 |

Koko ajan saan kuulla vähättelyä ja mitätöintiä, kun en ole halunnut omia lapsia. Olen täysin turha ihminen. Kaikki mitä teen, niin ei ole mitään. Vain lasten kanssa olo ja ne, joilla on lapsia, niin ovat jotakin. Onko näin? 

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vanhemmaksi tulee, huomaa, ettei millaan muulla ole enää merkitystä kuin, että lapset on ja niillä kaikki hyvin. 

-nainen 61 vuotta-

Vierailija
22/37 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin, että useimmille ihmisille omat lapset ovat kaikki kaikessa. Mulle olisivat ehdottomasti, jos mulla olisi lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monelta pahalta olen säästynyt, kun ei ei ole omia lapsia. Vuosi vuodelta olen kiitollisempi siitä, että minulla ei lapsia. Seuraan vierestä miten ystävillä, sukulaisilla ja työkavereilla on suuria huoli omien alaikäisten tai aikuisten lastensa kanssa ja tajuan olevani erittäin onnekas.

-Nainen, 54 vuotta

Mistä tiedät kun sinulla ei ole lapsia? 

Puheeksi tyhmää hälinää ilman perusteluja. 

Olen samaa mieltä. Vaikka minulla on akateeminen tutkinto, olen hyvätuloinen ja velaton, ovat lapset kaikki kaikessa.

Vierailija
24/37 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vanhemmaksi tulee, huomaa, ettei millaan muulla ole enää merkitystä kuin, että lapset on ja niillä kaikki hyvin. 

-nainen 61 vuotta-

Olen täsmälleen samaa mieltä ( olen myös 63 v. nainen).

Vierailija
25/37 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellisesti ja vapaaehtoisesti lapseton. Mikään ei voita tätä olotilaa. Ja omat juttuni ovat kaiken A ja O. En kaipaa räkänokkia ympärilleni pyörimään, elämää pilaamaan ja sotkemaan. Oma rauha, kaunis koti, puhdas luonto ja hyväntuoksuinen vuode ovat elämäni. 

Vierailija
26/37 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät onnea tuo. 

Vierailija
27/37 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset eivät onnea tuo. 

Onnea ei tuo mikään ulkopuolinen, sun oma harmooninen mielesi tekee onnen ja se että olet tyytyväinen siihen mitä on.

Vierailija
28/37 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnellisesti ja vapaaehtoisesti lapseton. Mikään ei voita tätä olotilaa. Ja omat juttuni ovat kaiken A ja O. En kaipaa räkänokkia ympärilleni pyörimään, elämää pilaamaan ja sotkemaan. Oma rauha, kaunis koti, puhdas luonto ja hyväntuoksuinen vuode ovat elämäni. 

Mitä mieltä ovat vanhempasi siitä että et jatkanut heidän sukuaan? 

Ajattelitko vain sinun omaa itsekästä elämääsi?

Vierailija
29/37 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset eivät onnea tuo. 

Onnea ei tuo mikään ulkopuolinen, sun oma harmooninen mielesi tekee onnen ja se että olet tyytyväinen siihen mitä on.

Höpö höpö. Mihin väitteesi perustuu.

Lapset ovat ulkopuolinen asia mikä tuo onnen. 

Vierailija
30/37 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinähän et voi tietää miltä lapsellisista tuntuu.

Minä sain kaksi lasta. Toinen heistä teki itsemurhan, toinen on vela. Ja kyllä he olivat ja ovat minulle kaikki kaikessa. Ymmärrätkö?

Ei voi tietää, vain arvata ja hyvä että ovat kaikki kaikessa. Arvostan. On kuitenkin monia syitä, miksi kaikilla ei ole lapsia.   

Vierailija
31/37 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni suurin virhe olisi ollut jättää lapset hankkimatta. 

Onneksi tulin järkiini ja hankin lapsen. Tärkein asia ja ilon aihe elämässäni nyt ja elämäni loppuun asti.

Vierailija
32/37 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset eivät onnea tuo. 

Höpö höpö. Mihin väitteesi perustuu.

Lapset ovat ulkopuolinen asia mikä tuo onnen. 

Ymmärrätkö muuten, että tuo sinun höpö, höpö on aika alentava tapa suhtautua keskustelukumppaneihin.  Käytätkö sitä muihin aikuisiin yleisemminkin. Yleensä noin puhutaan lapselle, jos sillekään.  

Vierailija
33/37 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Yleensä ne on rasittavia, äänekkäitä ja huonokäytöksisiä. Ällöttäviä. Haisevatkin pahalta.

Vierailija
34/37 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on tärkein ja merkityksellisin asia mun elämässä. Olen myös uraorientoitunut, mutta ei sen merkitystä lapsiin voi verrata.

Onko lapset mulle kaikki kaikessa? Tietyllä tavalla kyllä. Mikään muu ei ole yhtä tärkeää, ole tuonut niin paljon iloa ja myöskään niin paljon huolta.

Jotkut kirjoittaa, että ovat säästyneet paljolta, kun eivät ole lapsia tehneet. Ei silloin kannatakaan lapsia hommata, jos haluaa ns. helpolla päästä tässä elämässä. Suuri merkitys ja rakkaus ja suuri huoli ja vaiva kuuluvat tähän konseptiin.

Vierailija
35/37 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hv

Vierailija
36/37 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapset ovat tärkeintä elämässä. Se on ihan luonnollista käyttäytymistä ihmisille, että suvun jatkuminen on tärkeintä. Parasta lasten hankkimisessa on just se, että elämän fokuksena ei olekaan enää se, mitä itse haluaa. Se on helpottavaakin.

Vierailija
37/37 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velat lässyttävät potaskaa, ketä kiinnostaa panonne. Nythän suuri osa 3 vuotiaista lapsista sysätään huostaan, siis parempi olla hankkimatta lapsia lainkaan🤬

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi