Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin seudun liikenne HSL hankki tiloihinsa viisi (5!!) kahviautomaattia. Niiden hinnaksi ilman arvonlisäveroa tulee noin 130 000 euroa.

Vierailija
13.06.2026 |

Tämän takia ab-lipun hinta nousee jatkuvasti.

Kommentit (112)

Vierailija
101/112 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S-ryhmällä on n. 2000 toimipistettä, josta jokaisesta löytyy henkilökunnalle vähintään yksi kahviautomaatti. Mitä luulette tämän sopimuksen maksavan vuodessa ja kukas muukaan kuin asiakas sen viime kädessä maksaa?

 

HSL:n maksaman taksan mukaan S-ryhmän kustannus kahviautomaateista olisi 52 miljoonaa vuodessa. 

 

Mutta onneksi saa sitä BOONUSTA!!!!

Paljon verovaroin tuetaan S-ryhmää?

Mitähän yrität nyt epätoivoisesti selittää? 

Ehkä joku läheisistäsi osaa neuvoa sinulle mikä on kunnan tukema julkinen liikenne ja mikä on taas ruokakauppaketju joka ei saa kunnalta tukea?

Vierailija
102/112 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko kaikilla on jumppakeppi, vai onko se joululahjahankinta?

500 euron kepit ja tonnin torkkupeitot johto portaalle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/112 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eivät selvästikään ymmärrä mitä ison organisaation kahvitarjoilu tarkoittaa käytännössä. Joku työtön Markus Merimaskusta kuvittelee, että tarjoilun voi järjestää halvallakin, mutta todellisuus on aivan jotain muuta yrityksessä, joka pyörii käytännössä 24/7. Markus ei ymmärrä, että kyse on muustakin kuin kahvista. 

miten tuo hallinto pyörii 24/7? Miksi ei voi kotoa tuoda termaria?
-toimari Markus vantaalta.

Vierailija
104/112 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HSL:n toimintatulot olivat viime vuonna yli 940 miljoonaa euroa. Eiköhän heillä ole näkemystä siitä, että 130 000 euroa henkilökunnan kahvituksesta on ihan maltillinen kustannus. 

Eli silloinhan kuskit repii ihan posketonta palkkaa eli nettoaa yli 3 tonttua?! Vai mihin rahat katoaa?

Vierailija
105/112 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vit... uuu.... Huhhuhh! 

On siinä kahviautomaatinmyyntimies heittäny pomonsa kanssa yläfemmat myyntitoimistolla. 

Jossain kiinassa.

Vierailija
106/112 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

HSL:n kuskit tienaavat lähes 4 tonttua keskimäärin kuussa. Oli jokin aika sitten juttua asiasta. Ilta-yms. lisät nostavat palkkatasoa. Mutta ei sillä vielä HSL: n virkaköpien ja jakkukalkkunoiden kahvipöytiin päästä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
107/112 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä HSL:ää. Maailman huonoin julkisen liikenteen tarjoaja.

HSL on paras. 

 

Muuta kaukaiseen pöpelikköön, jossa aikataulut pitää tietää ei voi odottaa bussia, joka tulee puolen tunnin kuluttua. Tai maalle, jossa bussi kulkee kerran päivässä.

 

Hyvä ostos. Henkilökunta ansaitsee kahvinsa - osa asiakkaista on kamalia.

Vierailija
108/112 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karkea laskelma osoittaa, että samalla rahalla olisi saatu jokaiselle HSL:n työntekijälle pari Moccamaster-laitetta ja rahaa olisi riittänyt kahvipakettiinkin.

Miten kuvittelet, että noissa hommissa on aikaa keittää kahvia itse?

 

Sairaaloissa on sama nykyään. Siellä on tälläiset kahviautomaatit henkilökunnalle.

 

Ja tiesithän, että se kahvi maksaa niissä, ei kallista, mutta maksaa kuitenkin, joten kyllä työnantaja saa hankinta- ja käyttökulut takaisin itselleen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
109/112 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voittajia tässä on Alma ja Sanoma. Paitsi ei oikeastaan Alma, koska selvästikin tosi harva täällä on edes mennyt lukemaan tota Iltalehden juttua ja altistumaan samalla mainoksille siellä. AV:n mainosmyynti Sanomalla joka tapauksessa kiittää siitä, että ihmiset menee näin alkeellisesti vipuun ja pöyristelee sivutolkulla. 

Kysehän ei ollut mistään Gigantin tarjouskeittimen suorasta kilpailijasta vaan viiden vuoden sopparista. Jos automaatti tilttaa, firmasta tulee aina janatuinen fiksaamaan. Tilaajan väki voi jatkaa omia töitään. 

Hulvattomin kierre ketjussa oli kyllä se älynväläys, että asiakkaat maksaa hinnoissa S-ryhmänkin henkilöstön kahviautomaatit. Ajatella! Tätä johtolankaa kun alkaa seurata, niin horisontissa siintää pian sekin oivallus, että sama koskee heidän työasujaankin. Ja jopa palkkojaan! Kyllä kohtuullista ois, että tulisivat hommiin omissa vaatteissa - tai alasti - ja ihan vain rakkaudesta lajiin. 

Vierailija
110/112 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karkea laskelma osoittaa, että samalla rahalla olisi saatu jokaiselle HSL:n työntekijälle pari Moccamaster-laitetta ja rahaa olisi riittänyt kahvipakettiinkin.

Miten kuvittelet, että noissa hommissa on aikaa keittää kahvia itse?

 

Sairaaloissa on sama nykyään. Siellä on tälläiset kahviautomaatit henkilökunnalle.

 

Ja tiesithän, että se kahvi maksaa niissä, ei kallista, mutta maksaa kuitenkin, joten kyllä työnantaja saa hankinta- ja käyttökulut takaisin itselleen. 

Vielä kerran. Kahvikoneet ovat hallinnon käytössä. Toimistolla. Ei kuljettajien. Hinta ei sisällä itse kahvia. Vain koneet ja niiden ylläpidon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
111/112 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässähän on työttömälle loistava bisnesrako. Ei muuta ku Gigantista keittimiä kontti täyteen ja alalle kilpailemaan. Voi alkaa yrittämisen ihmeellinen maailma avautua. 

Vierailija
112/112 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tässähän on työttömälle loistava bisnesrako. Ei muuta ku Gigantista keittimiä kontti täyteen ja alalle kilpailemaan. Voi alkaa yrittämisen ihmeellinen maailma avautua. 

Ei vaan johtoportaille miten saadaan tuotteiden/palveluiden hinnat kattoon varsinkin jos kunta tukee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi