Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mökille kutsuminen: jees vai nounou?

Vierailija
13.06.2026 |

Mielestäni mökki on oman rauhan paikka. Sinne ei todellakaan kutsuta ketään.

Mielipiteitä?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökin omistaja päättää kutsuuko vai onko kutsumatta. Kutsuttu kuten minä ptän tulenko vai en, eli en.

Vierailija
22/28 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin käydä kutsuttuna pikapiipahduksella, ei yöpymistä. Enkä kutsu itse itseäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jees ja nounou ovat kielitaidottoman korvakuulolta sepittämiä pidgin-sanoja. Mongerrusta mikä ei ole suomea eikä englantia.

Vierailija
24/28 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutsumattomat mökkivieraat rasittavia.

Eikö ne oo hupaisa yllätys mökkipäivään varsinkin jos tuo omat makkarat ja pullat mukana 

Vierailija
25/28 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntuu että ketään ei haluaisi kutsua mökille niin voi miettiä että tykkääkö niistä kavereista ja tutuista itse asiassa kovinkaan paljon. 

Minusta on ainakin tosi mukava nähdä hyviä ystäviä ja rakkaita sukulaisia ihan missä vain. Ja kesällä se tapahtuu usein mökilläkin.

Vierailija
26/28 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua mennä muiden mökeille enkä kutsu meille ketään ihan siksi, että ehdimme olla mökillä 5-7 päivää kesässä. Jos erehdyn sanomaan, että "olisipa kiva kutsua teidät mökille" niin tarkoitan sitä eli olisi kiva kutsua, mutta enpä kutsu!

Mitä järkeä on ylläpitää mökkiä, jossa oleskelee max viikon vuodessa? 

Jos jaettu sukumökki kyseessä, voin jotenkin ymmärtää, muuten en.

Oletko valvova viranomainen? Sinulta pitää kysyä lupa, ylittyykö kynnyskäyntimäärä mökin omistukseen? Eiköhän jokainen saa omistaa mökin ja käydä siellä silloin kun käy, ilman sinun ymmärryksiäsi. 😅

Vierailija
27/28 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kutsumattomat mökkivieraat rasittavia."

En ole koskaan ymmärtänyt mistä noita joillekin aina putkahtaa, Itse olen viettänyt mökeillä kaikki 50 elinvuottani enkä muista yhtään kutsumatonta mökkkivierasta meillä. En lapsuuteni mökillä enkä omalla mökillä.

Jotenkin ymmärrän että ennen kännyköitä saattoi olla vaikeaa kysyä että sopiiko tulla jos mökilläkään ei ollut puhelinta. Mutta että nykypäivänä, en vain ymmärrä.

Vierailija
28/28 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on iso vanha kansakoulu mökkinä ja monet kivat kaverikekkerit siellä on vietetty. Saa siellä olla yksinkin, mutta hauskaahan se on kokoontua ja viettää aikaa yhdessä. Ei tarvitse tulla jos ei halua. Monet tuntuu kyllä haluavan. Mutta kukaan ei sinne ole tunkenut kutsumatta tai kysymättä, että sopiiko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän