Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita ketkä katuu avioeroa?

Vierailija
13.06.2026 |

Minä kadun  tai ainakin sitä että en ottanut ns. aikalisää vaan suoraan erosin. Pieni erillään asuminen olisi voinut selvittää päätä. Nyt erosta on 5v ja mietin asiaa, en nyt päivittäin mutta usein. 

 

Oltiin niin nuoria kun aloitettiin seurustelu ja kai siinä kasvaessa hävisi se oma itse ja sitten 30 kriisissä ajatteli sen kaiken vian olevan toisessa vaikka varmaan olikin vain omassa itsessä ja minuus hukassa. 

 

Harmittaa..

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sinulle ja rohkeutta irtiottoon.

Vierailija
22/39 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sä varmaan huviksesi eronnut silloin. Aina siihen on jokin syy ollut. Et vaan ehkä muista sitä enää niin kirkkaasti, koska aika kultaa muistot.

Ap:n tapauksesta en tiedä, mutta kyllähän nykyään niin monet eroavat, että  varmaan välillä erotaan turhankin helposti, ei jakseta yrittää selvittää ongelmia ja tehdä työtä sen parisuhteen eteen.

Kyllä todellakin erotaan liian kevyesti mutta sitten taas myös liian huonosti. Ainakin vanhemmat ihmiset. On surkeeta ja ikävää koko ajan mut pitää olla yhdessä kun on lapset ja talo ja luvattu papin edessä. Eihän sen pidä olla koko ajan paskaa sen elämän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sä varmaan huviksesi eronnut silloin. Aina siihen on jokin syy ollut. Et vaan ehkä muista sitä enää niin kirkkaasti, koska aika kultaa muistot.

Ap:n tapauksesta en tiedä, mutta kyllähän nykyään niin monet eroavat, että  varmaan välillä erotaan turhankin helposti, ei jakseta yrittää selvittää ongelmia ja tehdä työtä sen parisuhteen eteen.

Kyllä todellakin erotaan liian kevyesti mutta sitten taas myös liian huonosti. Ainakin vanhemmat ihmiset. On surkeeta ja ikävää koko ajan mut pitää olla yhdessä kun on lapset ja talo ja luvattu papin edessä. Eihän sen pidä olla koko ajan paskaa sen elämän. 

Harvassa suhteessa varmaan on koko ajan paskaa. Siksihän niissä usein ollaan, että on niitä hyviäkin aikoja.

Vierailija
24/39 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
25/39 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sä varmaan huviksesi eronnut silloin. Aina siihen on jokin syy ollut. Et vaan ehkä muista sitä enää niin kirkkaasti, koska aika kultaa muistot.

Niinkai sitten.. kyllä edelleen siis huomaan exässä ärsyttäviä asioita, lasten asioissa kun ollaan tekemisissä. Niin kyllä, en huvikseni eronnut. Mutta olisko niistä sit kuitenkin päässyt yli tai selvitettyä.. se ehkä eniten kaduttaa. Ois pitänyt käydä tilannetta paremmin läpi.  

Edelleen huomaat ongelmia joten eipä vaikuta että asiat olisi ajan myötä muuttunut kun eivät ole muuttuneet.

Vierailija
26/39 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaduta pätkääkään. Se kaduttaa, että ylipäänsä menin naimisiin kyseisen henkilön kanssa ja että en eronnut jo aiemmin.

 

Kahta lasta, jotka liitossa syntyi, en kadu.

Mua kaduttaa myös naimisiin meno, oon edelleen naimisissa mutta en saa itseäni tästä ahdistavasta liitosta pois kun toinen on niin vässykkä että varmaan tekee itselleen jotain pahaa jos eroaisin.

Ei sen vässykän tekemiset sinun vastuullasi ole. Aikuinen ihminen vastaa itse tekemisistään ja sanomisistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/39 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muu ei kaduta kun että joudun itse maksamaan lumitöiden tekijälle.   🤣🤣🤣🤣🤣

Mun yli 80-vuotias äitikin selviää yksin omakotitalon lumitöistä.

Vierailija
28/39 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sä varmaan huviksesi eronnut silloin. Aina siihen on jokin syy ollut. Et vaan ehkä muista sitä enää niin kirkkaasti, koska aika kultaa muistot.

Niinkai sitten.. kyllä edelleen siis huomaan exässä ärsyttäviä asioita, lasten asioissa kun ollaan tekemisissä. Niin kyllä, en huvikseni eronnut. Mutta olisko niistä sit kuitenkin päässyt yli tai selvitettyä.. se ehkä eniten kaduttaa. Ois pitänyt käydä tilannetta paremmin läpi.  

Ihmiset eivät muutu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/39 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon en tiedä vastausta. 

Isä, lähes kuolinvuoteellaan, tunnusti että häntä kaduttaa se, että jätti äidin ja minut yksin, siis kahdestaan. Vastasin siihen, et älä äijä tuota enää murehdi, ollaan kumipikin elettty elämät. Ei minusta tämän parempaa olisi tullut vaikka olisitte olleet yhdessä.

Isältä vierähti kyynel silmäkulmasta, mieheltä, jonka mukaan miehet eivät koskaan itke.

 

Helppo se on sanoa niitä näitä, olisi pitänyt jne. Teot on ne, jotka ratkaisevat.

Vierailija
30/39 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde on ihan kaikilla lottoamista,  Normaali ihminen  kokoajan muuttuu ajatuksiltaan ja tavoittaa niiinkuin maailma muuttuu... 5- 10 vuoden päästä siitä  alkuperäisestä puolisosta ei ole paljon tähteenä.  Se miten kumpikin muttuu henkisesti ym. näyttää kestääkö se alkuperäinen rakkaus.. 🌿🍀🍃🌱

Juuri näin. Suhteessa pitää antaa kummallekin tietty elämän vapusta että ei aina tarvisi olla varpaillamitä mieltä nyt se toinen on? Vapaus harrastaa mistä tykkää,  ja kunnioittaa toista osapuolta  niin kuin toivoo itseään kohdeltavan.....ja se paljon avoimesti puhuminen miltä mikäkin asia itsestä tuntuu.  Pari sude on lottoamista ja taitolaji.        Väkisellä ei kannata olla jos ei suju... on yhtä helvettiä väkisin. 😊😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/39 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon en tiedä vastausta. 

Isä, lähes kuolinvuoteellaan, tunnusti että häntä kaduttaa se, että jätti äidin ja minut yksin, siis kahdestaan. Vastasin siihen, et älä äijä tuota enää murehdi, ollaan kumipikin elettty elämät. Ei minusta tämän parempaa olisi tullut vaikka olisitte olleet yhdessä.

Isältä vierähti kyynel silmäkulmasta, mieheltä, jonka mukaan miehet eivät koskaan itke.

Oliko tämä tekoäly?

Vierailija
32/39 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kaduttanut, erosin pätevistä syistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/39 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaduta pätkääkään. Se kaduttaa, että ylipäänsä menin naimisiin kyseisen henkilön kanssa ja että en eronnut jo aiemmin.

 

Kahta lasta, jotka liitossa syntyi, en kadu.

Mua kaduttaa myös naimisiin meno, oon edelleen naimisissa mutta en saa itseäni tästä ahdistavasta liitosta pois kun toinen on niin vässykkä että varmaan tekee itselleen jotain pahaa jos eroaisin.

Ei sen vässykän tekemiset sinun vastuullasi ole. Aikuinen ihminen vastaa itse tekemisistään ja sanomisistaan.

No kyllä se nyt hieman tuntuis itselläni omassatunnossa jos toinen vaikka kuolla kupsahtaa sen seurauksena että erotaan.

Vierailija
34/39 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaduta pätkääkään. Se kaduttaa, että ylipäänsä menin naimisiin kyseisen henkilön kanssa ja että en eronnut jo aiemmin.

 

Kahta lasta, jotka liitossa syntyi, en kadu.

Mua kaduttaa myös naimisiin meno, oon edelleen naimisissa mutta en saa itseäni tästä ahdistavasta liitosta pois kun toinen on niin vässykkä että varmaan tekee itselleen jotain pahaa jos eroaisin.

Ei sen vässykän tekemiset sinun vastuullasi ole. Aikuinen ihminen vastaa itse tekemisistään ja sanomisistaan.

No kyllä se nyt hieman tuntuis itselläni omassatunnossa jos toinen vaikka kuolla kupsahtaa sen seurauksena että erotaan.

Tämä. Kylmiä ihmisiä ne, jotka viis veisaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/39 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaduta, oli pitkään harkittu yhteinen päätös. Mietittiin tuota koeaikaa eri asunnoissakin, mutta luovuttiin ideasta koska se se vasta lapsille olisikin ollut outoa ja rankkaa. Eikä olisi mitään muuttanut. 

Vierailija
36/39 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaduta pätkääkään. Se kaduttaa, että ylipäänsä menin naimisiin kyseisen henkilön kanssa ja että en eronnut jo aiemmin.

 

Kahta lasta, jotka liitossa syntyi, en kadu.

Mua kaduttaa myös naimisiin meno, oon edelleen naimisissa mutta en saa itseäni tästä ahdistavasta liitosta pois kun toinen on niin vässykkä että varmaan tekee itselleen jotain pahaa jos eroaisin.

Sehän on hänen päätöksensä jos tekee itselleen pahaa.

Vierailija
37/39 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaduta, oli pitkään harkittu yhteinen päätös. Mietittiin tuota koeaikaa eri asunnoissakin, mutta luovuttiin ideasta koska se se vasta lapsille olisikin ollut outoa ja rankkaa. Eikä olisi mitään muuttanut. 

Me muutettiin erillemme juurikin lasten takia, koska meidän vanhempien oli vaikeaa olla riitelemättä. Ei lasten kuullen riidelty, mutta tunnelma ei ollut kiva. Erillämme ollessa oli rauha miettiä, mitä oikeasti haluaa. No, mies hetken halusi vapautta, mutta muutti mielensä puolen vuoden jälkeen. Palasimme yhteen terapian kautta.

Nykyään lapset muistelevat tuota aikaa siten että "asuttiin kerrostalossa kun oli se remontti kotona". Vaikka olivat eron aikaan 5v ja 7v.

Kun yhteenpaluupäätöksen jälkeen tehtiin remonttia kotona, ja sen ajan mieskin tuli asumaan mun vuokra-asuntooni.

Vierailija
38/39 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
39/39 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan erottu kahdesti 😂 Ekalla kerralla oltiin erossa 3 kk, tokalla 6 kk. Kummallakaan kerralla ei virallisesti ehditty erota. Mutta siis kaduttu ollaan enemmän kuin tarpeeksi. Enää ei erota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi