Lapsellisille kysymys: olisitko mieluummin lapseton?
Minulla 4 lasta, joita en enää kyllä tekisi. Meni minun parhaat vuodet lasten kanssa. Äitinä oleminen on romantisitua skeidaa.
Kommentit (40)
Tähän postiin tunnetusti ainakin osa sinkkumiehistä vastailee ilman lapsia. :D
En. Mulla on 1 lapsi tosin. Just mulle täydellinen määrä.
No en todellakaan. Nyt odotellaan ja toivotaan jo lapsenlapsia.
Vierailija kirjoitti:
Tähän postiin tunnetusti ainakin osa sinkkumiehistä vastailee ilman lapsia. :D
Lähde?
En olisi. Kauan kesti ennen kuin lapseni sain, ja olen perheestäni joka päivä onnellinen.
En tietenkään. Jos olisin lapseton, ei minulla olisi näitä kahta upeaa tyyppiä. He ovat mahtavia ihmisiä - tietysti omine puutteineen ja ominaispirteineen - mutta ovat silti ihania, rakkaimpia ihmisiä.
En tosiaankaan vaihtaisi heitä elämiseen jonkun pelkän lemmikin kanssa, vaikka rahat riittäisivätkin paremmin esim. matkusteluun.
En todellakaan. Lapset ovat paras asia elämässäni. Jokainen on toivottu ja rakastan heitä. Meillä on mukavat, hyväntahtoiset, huumorintajuiset ja fiksut lapset. He tuovat ilon elämäämme.
Saanko kysyä, miksi olet tehnyt neljä lasta, jos et pidä lapsista ja lasten hoidosta? Etkö ole kuullut ehkäisystä?
Ymmärrän jotenkin, joku voi tehdä yhden lapsen kokeilun halusta, mutta eikö siinä toisen kohdalla luulisi jo jonkun kellon kilkattavan, että tämä ei ole oma juttu.
Vierailija kirjoitti:
Saanko kysyä, miksi olet tehnyt neljä lasta, jos et pidä lapsista ja lasten hoidosta? Etkö ole kuullut ehkäisystä?
Ymmärrän jotenkin, joku voi tehdä yhden lapsen kokeilun halusta, mutta eikö siinä toisen kohdalla luulisi jo jonkun kellon kilkattavan, että tämä ei ole oma juttu.
Ei lapsia kokeilla. Se on itsekästä uhkapeliä lapsen elämällä.
Mietin pitkään haluanko edes lapsia ja lopulta tein/sain kaksi. Vaikka rankkaa oli välillä, tekisin saman uudestaan, sen verran hyvä lopputulos tuli.
En, ainoa oikeasti itselleni syvää onnellisuuden tunnetta tuonut asia on lapset. Yleisesti ottaen, kaikesta merkityksellisestä on aina vaivaa. Helpot asiat ei yleensä tunnu miltään.
En. Lapset on niin rakkaita. Minulle elämä olisi ollut aika tyhjää ilman heitä.
Minulla on kolme lasta enkä haluaisi olla lapseton. Koen olevani onnekas, että olen saanut nämä kolme tervettä ja ihanaa lasta elämääni.
Olen sen luontoinen, että elämäni olisi ollut ja olisi edelleen aika tyhjää ja merkityksetöntä ilman heitä. Minulla on kyllä ystäviä, mutta en osaa olla tosi läheinen ystävä kenenkään kanssa. Siksi puolisoni ja lapseni ovat minulle ne kaikkein tärkeimmät ja läheisimmät ihmiset.
Vaikka tähän on mennyt jo yli 20 vuotta ja ne "elämäni parhaat vuodet" niin en keksi mitä parempaa olisin tehnyt niinä vuosina. Matkustelu on ainoa asia mikä tulee mieleeni mitä olisin varmasti tehnyt enemmän ilman lapsia. Mutta ehdin matkustella ja asuakin ympäri maailmaa monen ihmisen edestä jo nuorena ennen lasten saantia, joten siitäkään en koe jääneeni paitsi.
N51
Vierailija kirjoitti:
Saanko kysyä, miksi olet tehnyt neljä lasta, jos et pidä lapsista ja lasten hoidosta? Etkö ole kuullut ehkäisystä?
Ymmärrän jotenkin, joku voi tehdä yhden lapsen kokeilun halusta, mutta eikö siinä toisen kohdalla luulisi jo jonkun kellon kilkattavan, että tämä ei ole oma juttu.
No tämä! Omalla äidilläni on kaksi lasta vaikka tämän mielipiteet ja kommentit lapsista ovat suoraan kuin pahimmista lastenhaukkumisketjuista täällä :D pitäisi joskus kysyä miksi ihmeessä teki siskoni jälkeen vielä minut, jos kaikki lapsiin liittyvä yököttää ja on pahinta maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Mietin pitkään haluanko edes lapsia ja lopulta tein/sain kaksi. Vaikka rankkaa oli välillä, tekisin saman uudestaan, sen verran hyvä lopputulos tuli.
Onnittelen! Minun lapseni on parasta ikinä, ilman häntä elämäni olisi mennyt hukkaan. On toki joku sanonut kohteliaisuuden kauniista silmistäni ja että rakastaa minua. Mutta lapseni "äiti mä oon susta ylpeä, kantaa minua elämäni loppuun asti"
-onnellinen äiti
Miten mulla voisi olla mitään ratkaisevaa mielipidettä ihan erillisten ihmisten olemassaolosta.
Voi olla että uudelleen en tekisi. Huonosti on nukuttu, niin huonosti että vaikuttaa jo terveyteen. Taloudellisesti on tiukkaa ja samaan syksyyn kaikki mahdollinen tuntuu kallistuneen. Jospa se joskus jonkinlainen kiitos seisoo lopussa.
En oliai.