Ai nyt Oivariinissa ei ole enää yhtään voita?
Kommentit (44)
Oivariineja on vähintään puolenkymmentä erilaista, ei ole pakko valita sitä kasvirasvalevitettä jos ei halua.
Ja tuollekin Valio sai sydän merkin. Vaikka sydänlääkärit neuvovat välttämään kookos rasvaa.
Ap, ei ole vaikeaa valita sellainen jossa on voita.
Käytän Oivariini oliiviöljy-merisuola- versiota, kun en muuten saa alas oliiviöljyä. Oliiviöljystä tehty levite lienee terveellistä? Myös suolaa tarvitsen välillä alhaisen verenpaineeni takia niin en pyörtyile pitkin peltoja, kun maalla asun töitä paiskien. Pari tuolla levitettyä voileipää riittää pitämään verenpaineen tasaisena. Kolestrolia ei ole, mitattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ostaa voita.
Miten sä laitat sitä leivän päälle? Kivikovaa, esim valion siniseen pakattu voi
Jätä pieni pala voita pöydälle? Pöydällä sitä ennenkin pidettiin. Jätät sellaisen määrän, joka suurinpiirtein menee päivän aikana leiville. Ei ehdi pahenemaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisivat saaneet pitää sen nimen Voimariini niin myisivätkö nyt sitten Voimariinia ilman voita?
Ei olisi varmaan pystynyt. Sitten se nimi sen tuotteen kohdalla olisi pitänyt kikkailla vaikka ... oivariiniksi.
Vierailija kirjoitti:
https://www.valio.fi/tuotteet/valio-oivariini-kasvipohjainen/
Ainesosat
rapsiöljy 53 %, vesi, kookosrasva, kokonaan kovetettu kasvirasva (kookos, rypsi), suola, emulgointiaineet (E471, E472c), aromit, väri (karotenoidit), A- ja D2-vitamiini.
Eikös kookosrasva ole ihan v:n epäterveellistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ostaa voita.
Miten sä laitat sitä leivän päälle? Kivikovaa, esim valion siniseen pakattu voi
Juustohöylällä. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.valio.fi/tuotteet/valio-oivariini-normaalisuolainen-hyla/25…
Lisätiedot
Tuote sisältää 48 % maitorasvaa ja 24 % rapsiöljyä. Oivariini sisältää kovettamatonta rapsiöljyä.Et puhu nyt kasvipohjaisesta Oivariinista!
AINESOSAT
rapsiöljy 53 %, vesi, kookosrasva, kokonaan kovetettu kasvirasva (kookos, rypsi), suola, emulgointiaineet (E471, E472c), aromit, väri (karotenoidit), A- ja D2-vitamiini.
Aikojen alussa sen nimi oli voimariini. Sitten kiellettiin voi-sanan käyttö rasvasekoitteessa. Eipä kukaan tullut ajatelleeksi, että se voisi olla voima-riini. Nyt on sitten ingmariinia ja vilmariinia.
Olen nyt Jäämerellä ja kun palaan takaisin, otan Haaparannalta ainakin 10 isoa rasiaa punaista Bregåttia. Se on 10 potenssiin Oivariinit. Mikähän kartelli siinäkin on, ettei sitä myydä Suomessa, vaikka on Arlan tuote?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.valio.fi/tuotteet/valio-oivariini-normaalisuolainen-hyla/25…
Lisätiedot
Tuote sisältää 48 % maitorasvaa ja 24 % rapsiöljyä. Oivariini sisältää kovettamatonta rapsiöljyä.Et puhu nyt kasvipohjaisesta Oivariinista!
AINESOSAT
rapsiöljy 53 %, vesi, kookosrasva, kokonaan kovetettu kasvirasva (kookos, rypsi), suola, emulgointiaineet (E471, E472c), aromit, väri (karotenoidit), A- ja D2-vitamiini.
No mitäs haittaa tuosta sitten on jos myös on kasvirasvavaihto tuon rinnalla.
Kas-vi-ras-va-vaihtoehto
Vegaanien, maidottomien yms määrä lisääntyy koko ajan. Olisi hölmöä olla huomioimatta tuollaista asiakasryhmää.
En ole pitkään aikaan syöny kyllä mitään oivariinia tai muita margariineja leivän päällä. Siinä oivariinissa on ihan älyttömästi kaloreita! Käytän mielummin tuorejuustoja.
Vierailija kirjoitti:
En ole pitkään aikaan syöny kyllä mitään oivariinia tai muita margariineja leivän päällä. Siinä oivariinissa on ihan älyttömästi kaloreita! Käytän mielummin tuorejuustoja.
No, 60% margariinia suositellaan leivälle, keiju kolme öljyä sydänmerkillinen ja hyvä, liikaa kovaa rasvaa oivariineissä.
Noita kasvirasvavalmisteita käyttävät lähinnä maitoallergikot, ne jotka eivät jostain muusta syystä siedä (laktoositontakaan) maitoa sekä vegaanit. Juuri paistoin ruoan normaalisuolaisessa Oivariinissa joka sisältää voita ja kovasti ihmettelen aloittajan tarvetta möyhöttää. No, kukin tyylillään. 🙂
Ingmariini: laktoositon, voi, rapsiöljy ja suola. Muuta en tarvitse, pieni kulutus. Leipomiseen aito voi!
Hyvä. ELäinperäiset rasvat ovat suuri terveysongelma suomalaisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.valio.fi/tuotteet/valio-oivariini-kasvipohjainen/
Ainesosat
rapsiöljy 53 %, vesi, kookosrasva, kokonaan kovetettu kasvirasva (kookos, rypsi), suola, emulgointiaineet (E471, E472c), aromit, väri (karotenoidit), A- ja D2-vitamiini.Eikös kookosrasva ole ihan v:n epäterveellistä?
On koska on kovaa rasvaa kuten voikin.
Vierailija kirjoitti:
Noita kasvirasvavalmisteita käyttävät lähinnä maitoallergikot, ne jotka eivät jostain muusta syystä siedä (laktoositontakaan) maitoa sekä vegaanit. Juuri paistoin ruoan normaalisuolaisessa Oivariinissa joka sisältää voita ja kovasti ihmettelen aloittajan tarvetta möyhöttää. No, kukin tyylillään. 🙂
Ruoka ja etenkin rasva tuntuu saavan monen sekoamaan. Toinen on liha.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole terveellistä:
kookosrasva, kokonaan kovetettu kasvirasva (kookos, rypsi)Nuo ovat paljon haitallisempia kuin voi.
Kokonaan kovetetussa kasvirasvassa ei kuitenkaan ole transrasvaa toisin kuin osittain kovetetussa.
Miten sä laitat sitä leivän päälle? Kivikovaa, esim valion siniseen pakattu voi