Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ai nyt Oivariinissa ei ole enää yhtään voita?

Vierailija
12.06.2026 |

Valio on seonnut. 

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ostaa voita.

Miten sä laitat sitä leivän päälle? Kivikovaa, esim valion siniseen pakattu voi

Vierailija
22/44 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oivariineja on vähintään puolenkymmentä erilaista, ei ole pakko valita sitä kasvirasvalevitettä jos ei halua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuollekin Valio sai sydän merkin. Vaikka sydänlääkärit neuvovat välttämään kookos rasvaa. 

Vierailija
24/44 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei ole vaikeaa valita sellainen jossa on voita.

Vierailija
25/44 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Oivariini oliiviöljy-merisuola- versiota, kun en muuten saa alas oliiviöljyä. Oliiviöljystä tehty levite lienee terveellistä? Myös suolaa tarvitsen välillä alhaisen verenpaineeni takia niin en pyörtyile pitkin peltoja, kun maalla asun töitä paiskien. Pari tuolla levitettyä voileipää riittää pitämään verenpaineen tasaisena. Kolestrolia ei ole, mitattu.

Vierailija
26/44 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ostaa voita.

Miten sä laitat sitä leivän päälle? Kivikovaa, esim valion siniseen pakattu voi

Jätä pieni pala voita pöydälle? Pöydällä sitä ennenkin pidettiin. Jätät sellaisen määrän, joka suurinpiirtein menee päivän aikana leiville. Ei ehdi pahenemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/44 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisivat saaneet pitää sen nimen Voimariini niin myisivätkö nyt sitten Voimariinia ilman voita?

Ei olisi varmaan pystynyt. Sitten se nimi sen tuotteen kohdalla olisi pitänyt kikkailla vaikka ... oivariiniksi.

Vierailija
28/44 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.valio.fi/tuotteet/valio-oivariini-kasvipohjainen/
Ainesosat
rapsiöljy 53 %, vesi, kookosrasva, kokonaan kovetettu kasvirasva (kookos, rypsi), suola, emulgointiaineet (E471, E472c), aromit, väri (karotenoidit), A- ja D2-vitamiini.

Eikös kookosrasva ole ihan v:n epäterveellistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/44 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ostaa voita.

Miten sä laitat sitä leivän päälle? Kivikovaa, esim valion siniseen pakattu voi

Juustohöylällä. -eri

Vierailija
30/44 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.valio.fi/tuotteet/valio-oivariini-normaalisuolainen-hyla/25…
Lisätiedot
Tuote sisältää 48 % maitorasvaa ja 24 % rapsiöljyä. Oivariini sisältää kovettamatonta rapsiöljyä.

Et puhu nyt kasvipohjaisesta Oivariinista!

AINESOSAT

rapsiöljy 53 %, vesi, kookosrasva, kokonaan kovetettu kasvirasva (kookos, rypsi), suola, emulgointiaineet (E471, E472c), aromit, väri (karotenoidit), A- ja D2-vitamiini.

 

Aikojen alussa sen nimi oli voimariini. Sitten kiellettiin voi-sanan käyttö rasvasekoitteessa. Eipä kukaan tullut ajatelleeksi, että se voisi olla voima-riini. Nyt on sitten ingmariinia ja vilmariinia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/44 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt Jäämerellä ja kun palaan takaisin, otan Haaparannalta ainakin 10 isoa rasiaa punaista Bregåttia. Se on 10 potenssiin Oivariinit. Mikähän kartelli siinäkin on, ettei sitä myydä Suomessa, vaikka on Arlan tuote?

Vierailija
32/44 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.valio.fi/tuotteet/valio-oivariini-normaalisuolainen-hyla/25…
Lisätiedot
Tuote sisältää 48 % maitorasvaa ja 24 % rapsiöljyä. Oivariini sisältää kovettamatonta rapsiöljyä.

Et puhu nyt kasvipohjaisesta Oivariinista!

AINESOSAT

rapsiöljy 53 %, vesi, kookosrasva, kokonaan kovetettu kasvirasva (kookos, rypsi), suola, emulgointiaineet (E471, E472c), aromit, väri (karotenoidit), A- ja D2-vitamiini.

No mitäs haittaa tuosta sitten on jos myös on kasvirasvavaihto tuon rinnalla.

Kas-vi-ras-va-vaihtoehto

Vegaanien, maidottomien yms määrä lisääntyy koko ajan. Olisi hölmöä olla huomioimatta tuollaista asiakasryhmää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/44 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pitkään aikaan syöny kyllä mitään oivariinia tai muita margariineja leivän päällä. Siinä oivariinissa on ihan älyttömästi kaloreita! Käytän mielummin tuorejuustoja.

Vierailija
34/44 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole pitkään aikaan syöny kyllä mitään oivariinia tai muita margariineja leivän päällä. Siinä oivariinissa on ihan älyttömästi kaloreita! Käytän mielummin tuorejuustoja.

No, 60% margariinia suositellaan leivälle, keiju kolme öljyä sydänmerkillinen ja hyvä, liikaa kovaa rasvaa oivariineissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/44 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita kasvirasvavalmisteita käyttävät lähinnä maitoallergikot, ne jotka eivät jostain muusta syystä siedä (laktoositontakaan) maitoa sekä vegaanit. Juuri paistoin ruoan normaalisuolaisessa Oivariinissa joka sisältää voita ja kovasti ihmettelen aloittajan tarvetta möyhöttää. No, kukin tyylillään. 🙂

Vierailija
36/44 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ingmariini: laktoositon, voi, rapsiöljy ja suola. Muuta en tarvitse, pieni kulutus. Leipomiseen aito voi!

Vierailija
37/44 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. ELäinperäiset rasvat ovat suuri terveysongelma suomalaisilla.

Vierailija
38/44 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.valio.fi/tuotteet/valio-oivariini-kasvipohjainen/
Ainesosat
rapsiöljy 53 %, vesi, kookosrasva, kokonaan kovetettu kasvirasva (kookos, rypsi), suola, emulgointiaineet (E471, E472c), aromit, väri (karotenoidit), A- ja D2-vitamiini.

Eikös kookosrasva ole ihan v:n epäterveellistä?

On koska on kovaa rasvaa kuten voikin. 

Vierailija
39/44 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noita kasvirasvavalmisteita käyttävät lähinnä maitoallergikot, ne jotka eivät jostain muusta syystä siedä (laktoositontakaan) maitoa sekä vegaanit. Juuri paistoin ruoan normaalisuolaisessa Oivariinissa joka sisältää voita ja kovasti ihmettelen aloittajan tarvetta möyhöttää. No, kukin tyylillään. 🙂

Ruoka ja etenkin rasva tuntuu saavan monen sekoamaan. Toinen on liha.

Vierailija
40/44 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole terveellistä:
kookosrasva, kokonaan kovetettu kasvirasva (kookos, rypsi)

Nuo ovat paljon haitallisempia kuin voi. 

Kokonaan kovetetussa kasvirasvassa ei kuitenkaan ole transrasvaa toisin kuin osittain kovetetussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme