Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan kertonut kestoväreistä?

Vierailija
12.06.2026 |

Jos saisin nyt neuvoa nuorempaa itseäni, sanoisin, että älä ikinä värjää hiuksia millään kestoväreillä.

Ongelma on se, että kun kestoväri haalistuu se muuttaa hiukset lämpimän sävyisiksi. Se johtuu siitä, että hiuksen omat luonnolliset, lämpimät pigmentit (kuten punainen ja keltainen) paljastuvat, kun keinotekoiset väripigmentit alkavat liueta.

Eli näin nelikymppisenä tyvi puskee jo harmaata, mutta latvassa on sellainen haalistunut todella lämpimän ruskea sävy. Huokaus. Olen nyt miettinyt, että miten tuon voisi saada korjattua ja se luultavasti vaatii värinpoistoa ja hiusten vaalennusta. Todella iso operaatio ja sitten taas sen ylläpitäminen siistinä.

Sanoisin nuorelle itselleni, että se oma hiustenväri on kuitenkin itselle se kaunein ja sopivin. Varsinkin nuorena, kun siellä ei edes puske mitään harmaita hiuksia seasta sieltä täältä. Vaikka nuorena kaipaisi vaihtelua niin luonto on viisas ja ne omat piirteet ja värit ovat kuitenkin itselle ne upeimmat.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kasvatin oman hiusvärini kymmenien vuosien hiustenvärjäämisen jälkeen. Ihmiset kehuvat sitä ja hiusteni hyvää kuntoa. Nykyään ei mene yhtään rahaa hoitoaineisiin. 

Vierailija
2/10 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tiedetään. Nyt vähän yli kuuskymppisenä harmaa puskee niin rajusti ettei väri enää pysy siinä. Päälaki ja sivut harmaana ja loppu hiukset punaisenruskeat. Ajattelin myös mennä värin poistoon ja jos vaikka vaaleita raitoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mene kampaajalle. Kampaaja osaa raidoittaa+sävyttää hiuksesi niin, että värierot häviää ja tyvikasvua ei juurikaan tule. 

Vierailija
4/10 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. Minä olen sitä mieltä, että on hölmöä alkaa nuorena miettimään, ettei tätä kivaa kannata nyt tehdä, kun se ei toimi enää vanhana. Ja olen nyt jo vanha, enkä enää nelikymppinen, enkä vieläkään ajattele, että turha tässä on mitään kivaa tehdä kun ei se sitten vanhana enää onnistu. Päinvastoin. Nyt se kannattaa, kun se vielä onnistuu.

Vierailija
5/10 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, että mitä vikaa on lämpimän sävyisissä hiuksissa.

Vierailija
6/10 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaatii jatkuvan ylläpidon. Jos hiuksia haluaa värjätä, niin sitten pitää mennä kampaajalle 4-6 viikon välein. 

Värin pois kasvatus onnistuu usein kivasti raidoilla. Kampaaja osaa senkin tehdä niin että kasvatusvaihe on siedettävä.

Vierailija
7/10 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, että mitä vikaa on lämpimän sävyisissä hiuksissa.

Eihän siinä olekaan sinänsä mitään vikaa, mutta kun tulee harmaita sekaan niin se kontrasti on liian räikeä.

Vierailija
8/10 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän juuri löytää sellaista kampaajaa, joka osaisi raidoilla nätisti häivyttää nuo isot värikontrastit. Kaikki ei todellakaan osaa. Joskus olen pyytänyt raitoja, että tyvi saa kasvaa helpommin eikä tarvi käydä kampaajalla niin usein, sitten laitetaan sellaisia paksuja raitoja, jotka ei kyllä auta yhtään vaan niistä näkyy yhtä lailla tyvikasvu.

-ap

Vierailija
9/10 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän vain kevytvärejä, ne haalistuu hitaasti, eikä tule jyrkkää eroa.. Välillä värjään itse ja välillä kampaamossa.

N62

Vierailija
10/10 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä ole huomannut tällaista kauheaa ongelmaa, vaikka olen värjännyt harmaita piiloon kaupan kestovärillä nyt 17 vuotta.

N55

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi