Ihmisten kommentit elämäntapamuutoksesta
Sairastuin synnytyksen jälkeiseen masennukseen ja lihoin 35 kg. Olen nyt viimein siinä kunnossa, että pystyn aloittamaan muutoksen parempaan.
Jätin sokerit ja vehnän pois. Kävelen 14000 askelta päivässä. Teen pilatesta joka päivä.
Kannustuksen sijaan kuulen, miten pilates ja kävely varmaan tuntuu kivalta, mutta niistä ei ole mitään apua kunnon nostamisessa tai laihtumisessa. Pitäisi käydä salilla nostamassa punttia ja ostaa ruokavaliovalmennus.
Heti tulee näitä, lytätään alkuunsa. 3 kk aikana vaatekoko pienentynyt ja ennen kaikkea olo parantunut. Silti ei tule mitään kannustusta.
En tietenkään tee tätä muiden takia vaan itseni, oma hyvä olo riittää. Aloin vaan pohtia, miten tämä vaikuttaa negatiivisesti moneen, joka yrittää. Saattaa loppua into alkuunsa, kun ei saa tukea tai tsemppiä. Pahin virhe mennä mihinkään netissä kirjoittamaan, kun tulee heti ohjeita ja moitteita, miten väärin liikuttu
Kommentit (29)
Ihan aiheellinen kysymys. Miksi et tee voimaharjoittelua? Se olisi tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos AP ei pidä voimaharjoittelusta? Ei kaikki ole samanlaisia, musta mikään ei ole niin tylsää kuin salilla hengaaminen. Ja lihaskuntoa nyt voi ylläpitää myös arjessa muuten, ei ainoa tapa siihen ole sali. Jos joku niin väittää, niin voi ihan vapaasti tulla kokeilemaan jokapäiväisiä tallihommia.
Se paras juttu noissa asioissa ja tärkein myös ymmärtää on se, että sä teet sitä itselles etkä muille. Se on muutenkin lähtökohta aivan kaikkeen kestävään muutokseen alunperinkin, että se on lähtenyt itsestä ja sitä tekee itselle. Paras keino myös oppi on se että alkaa vaa tekemään ja unohtaa kaiken maailman ravintovalmennukset sun muut roskasovellukset, menee järjellä ja oppii matkalla. Esim jos omaa matkaa katsoo niin mä olen loukkaantunutkin monta kertaa, mutta ne loukkaantumisetkin on opettanu mulle taas toisen puolen tärkeyden terveydestä, eli ravinnon sen aikana kun ei ole pystynyt treenaamaan. Se on teidän henkilökohtainen matka, ne huutelijat ei koskaan ole millään matkalla itse, eli jättäkää omaan arvoon.
Vierailija kirjoitti:
Olen yksin kotona 3 lapsen kanssa. Ei ole tukiverkostoa enkä pääse salille sen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos AP ei pidä voimaharjoittelusta? Ei kaikki ole samanlaisia, musta mikään ei ole niin tylsää kuin salilla hengaaminen. Ja lihaskuntoa nyt voi ylläpitää myös arjessa muuten, ei ainoa tapa siihen ole sali. Jos joku niin väittää, niin voi ihan vapaasti tulla kokeilemaan jokapäiväisiä tallihommia.
Sitä kannattaa tehdä silti. Laihduttaminen ilman voimaharjoittelua on erinomainen tapa saada lihasmassaa katoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ehtii sitä tehdä myöhemminkin, sitten kun terveellinen ruoka ja liikunta on jo kiinteä osa elämää. Eikä voimaharjoitteluun tarvita salia tai ruokavaliovalmennusta.
Tunsitko lyttääjät jo ennen masennusta? Jos et, niin asia on selvä. Misery loves company. Heiltä vähenee negailun polttoaine kun joku ei enää osallistu negailuun, vaan onkin päässyt siitä yli. Laihtumisesi on heille erityisen katkera pala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä kannattaa tehdä silti. Laihduttaminen ilman voimaharjoittelua on erinomainen tapa saada lihasmassaa katoamaan.
No mutta jospa sitä "voimaharjoittelua" tulee ihan kotioloissa lapsia nostellessa ja vaikkapa omakotitaloa rempatessa? Tietämättä enempää ap:n tilanteesta ja ajankäytön mahdollisuuksista, niin miksi sitä voimaharjoittelua aina tuputetaan? Kuvitellaan, että kaikki tekee istumatyötä ja asuvat kerrostalossa, jossa ei tule tehtyä mitään raskaampaa?
Noita paskantärkeitä neuvojia on aina ja joka asiassa, missä vaan voi päästä kertomaan, mitä joku tekee väärin. Tässäkin ketjussa heti joku urputtamassa, että kyllä hän tietää, miten pitää tehdä.
Teet ihan just niin kuin itse haluat ja mikä sinulle sopii. Etköhän tuota aikuisena ihmisenä osaa tehdä muutoksiakin sitten, jos näyttää ettei joku enää toimikaan. Hieno homma, että olet saanut ajatuksen tasolla jo homman toimimaan ja tuloksetkin näkyvät. Hatun nosto ja tsemppiä jatkoon, ap!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävely ja pilates kyllä estävät lihasmassan katoamisen. Ja jos pohjalla on rapakunto, niin ne jopa parantavat tilannetta lähtötasoon verrattuna.
Pilates on läskien itsensä huijaamista
Vierailija kirjoitti:
Pilates on läskien itsensä huijaamista
Ei vaan erinomainen tapa kehonhallintaan ja erityisesti keskivartalon lihaksille.
Vierailija kirjoitti:
Eikös Pilates ole pitkälti voimaharjoittelua?
Ei kannata välittää salitaunoista, niille mikään muu ei ole oikeaa liikuntaa.
Ap todisti kyllä hyvin pointtinsa, heti alkoi urputus miten hän tekee väärin :D
Täältä tsempit, kolmen lapsen kanssa tuossa on jo kivasti liikuntaa.
Kenen kanssa oikein juttelet tuollaisia? Ei minulla käy edes mielessä puhua itsestäni, itsestäni ja itsestäni. Kuntoilen ja syön juuri niin kuin haluan ilman mitään jatkuvaa selostusta elämäntapamuutoksesta.
Miten heikko itsetunto sinulla on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yksin kotona 3 lapsen kanssa. Ei ole tukiverkostoa enkä pääse salille sen takia.
Sinulla on niissä lapsissa ihan riittävästi punttia ja salia. Voi olla, että nostelet viikon aikana enemmän kuin joku salihirmu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehtii sitä tehdä myöhemminkin, sitten kun terveellinen ruoka ja liikunta on jo kiinteä osa elämää. Eikä voimaharjoitteluun tarvita salia tai ruokavaliovalmennusta.
Voimaharjoitteluun ei tarvita punttisalia. Ihan omalla kehonpainolla tehdyt treenit riittävät. Ennen vanhaan ihmiset olivat vahvempia ilman, että kävivät millään punttisalilla.
Jouduin töissä perustelemaan, miksi en enää juo alkoholia firman bileissä. Joku heitti ilmoille, että olen kääntynyt varmaan lestadiolaiseksi ja kenties seurustelen erään tietyn lestamiehen kanssa. Kuulemma kaupungilla puhuttiin siitä. Se paskanheitto yltyi ajan mittaan niin pahaksi, että päätin avautua ihan suoraan että en juo koska mulla on todettu sydänvika ja siihen on lääkitys, jonka aikana ei saa käyttää alkoa. Lisäsin perään, että voin paremmin kuin koskaan ja yllättävän helppoa on olla dokaamatta. En vaan jaksanut tuota utelua ja vittuilua, vaikka mun ei olis tarvinnut perustella valintaani (tai ts. pakkoa) kenellekään. Koska kyseessä oli Oulu, lestojen, juoruilun ja sisäsiittoisuuden mekka, niin siksikin päätin lopettaa tämän juorumyllyn.
Kyllä ihmiset ovat vaan niin tyhmiä. Miksi ei voida keskittyä omiin asioihin. Onneksi en enää myöskään asu ja työskentele tuolla... Tuntuu että sydänkin voi paremmin. Terveisiä jos joku mut tästä vuodatuksesta tunnistaa, haistakaa pska.
Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Olet selvästi löytänyt itsellesi toimivan tavan elämänmuutokselle, ja saat systemaattisesti noudatettua kun kerran tuloksiakin on tullutm ei muuta kuin tsemppiä, jatka samaan malliin ja onnea elämäntapamuutokselle.