Ruoka-avusta toivotaan buffetin kaltaista jakelupistettä josta saa valita mieleisiään tuotteita - Toiveissa mm. valmiit ruoka-annokset, lohi
täytekakku jne.
Leipä, makkara, vihannekset, hedelmät, maitojauheet, chilitahnat yms. eivät miellytä ruoka-apua hakevia asiakkaita
En tiedä pitäisikö tässä itkeä vai nauraa
Kommentit (1164)
Vierailija kirjoitti:
Ainahan ne perunat ovat itäneet kotikellareissa. Idut vaan napsittiin pois ja perunat keitettiin, hyviä olivat.
alle viiden millin itänyttä perunaa voi syödä, sitä enemmän ei. tuo on ruokaviraston ohjeistus. sen jälkeen peruna kuuluu joko multaan kasvamaan tai biojätteeseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
juu ei valmisruoka nälkää pidä. ja että siemenperunoiksi itäneet perunat no rouva on hyvä vaan ja hakee niitä siemenperunoitaan sieltä ruokajonosta ja kasvattaa niistä sitten ämpärissään perunaa. on se köyhän elämän asiantuntijat varsinaisia asiantuntijoita.
Tää on myös aika erikoinen aspekti, kun usea keskiluokkainen ihminen kasvattaa kuitenkin ruokaa ihan itse itselleen, niin köyhä ei muka pysty.
Köyhän parvekkeelle ei mahdu muuta kuin kaljakeissi viilenemään, ei mitään yrttejä, vihanneksia tai varsinkaan ämpäriperunoita laisinkaan. Oikeastaan tässä dilemmassa käsitellään ennen kaikkea sitä, miksi köyhä on köyhä, koska köyhän elämä kulkee lapsesta hautaan samaa latua, missä ei pysty eikä kykene mihinkään
Juu, sinä et rikastu ämpärillisellä perunoita, mutta se kertoo sun asenteestasi kaiken
kuule, ei se naistenlehtien kasvatan yrttejä partsilla ole mitään ruoan kasvattamista. Palstaviljelystäkin saa perunoita mutta eipä niillä kauan elä. Ihan keskiluokkaisen kokemuksella kerron. Ja moni keskiluokkainen joka siellä palstalla viljelee innostuu ensin siitä välineurheilusta mutta palaa palstalleen sitten kuukauden päästä keltaisine ssadetakkeineen iinan ja eelin kanssa ja se koko palsta kukkii pelkkää hierakkaa.
Riippuu mitä tekee, ja millä asenteella. Idätän ituja koko talvikauden (opin isoäidiltäni) ja versotan sipulia, valkosipulia ja herneitä. Tuoretta saa todella halvalla verrattuna kaupan hintoihin. On minulla tomaattikin ikkunalla, sama köynnös jo toista kesää, mutta sen sato on hupia.
Se tuntuu hassulta, että idätys, viljely tai punalapputuotteiden suosiminen nähdään ihmisarvoa alentavana. Itse olen tehnyt kaikkia näitä koko aikuisikäni rahatilanteesta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa ei pysty laittamaan ruokaa itse uupumuksen vuoksi tai vanhuuden. Siksi kai osa toivoo valmiina kalaa, perunaa, kanaa, lihaa, kasvista, jälkiruokaa ym. ruokia. Mutta raha ja kauppa olisi paras siihen. Lähikaupassa ei ole valmista juuri. Osa on voinut jo vuosikymmeniä laittaa ruokia. Jatkuva loputon kokkaus voi uuvuttaa lisää. Tehtaassa tai aitassa saa kypsennettyä kerralla enemmän.
Heille pitää järjestää ruokapalvelua sosiaalitoimen kautta. Melko monessa lähikaupassakin on nykyään valmiita annoksia. Toinen kysymys on se, kenellä niihin on varaa.
Pelkkää prosessoitua roskaa joka ei pidä nälkää.
Samaa mieltä, mutta moni täällä vaatii valmisruokaa jakeluun, ettei vähävaraisen tarvitsisi uupua keittiössä.
Ymmärrän, että asunnoton tarvitsee valmiin paketin. Heille taidetaan järjestää ruokailujakin monin paikoin, mutta sekään ei miellytä kaikkia avun tarvitsijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi aivan valtavan hyvä, jos ruokajako olisi tuollainen buffetin kaltainen, josta saisi valita haluamansa tuotteet. Silloin sieltä voisi ottaa vain sitä, mille on tarve.
Voisi olla vaikka kalliimmat proteiinit yhdessä pöydässä ja siihen rajoitus, että saa ottaa niistä yhden. Ja lisäksi saisi ottaa lopuista vaikka kolme muuta. Tai miten nyt ruokaa on jaettavana. Pointti siis, että jonon hännillekin riittäisi.
Kyllähän tuo toimisi, jos siellä olisi henkilökuntaa joka hyllyllä/pöydällä katsomassa, ettei yksi henkilö rohmua kaikkia lihoja.
Jos tuo on se ongelma, niin voihan ne lihat jakaa työntekijä, ja muut voi valita itse. Miten se muuten Hurstin valinnassa onnistuu, mutta ei muilla?
eihän se hurstin valinnassa olekaan onnistunut. justhan oli juttua miten ei oltu huolehdittu elintarvikejakelussa hygieniasta eikä kylmäketjuista
Hursti on saanut kerran sakot siitä, että väliaikaisesti pakkasi kylmäsäilytystä vaativaa tuotetta huoneenlämmössä.
Älä viitsi vääristellä.
Todennäköisesti monen pienen seurakunnan toiminta on paljon leväperäisempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
juu ei valmisruoka nälkää pidä. ja että siemenperunoiksi itäneet perunat no rouva on hyvä vaan ja hakee niitä siemenperunoitaan sieltä ruokajonosta ja kasvattaa niistä sitten ämpärissään perunaa. on se köyhän elämän asiantuntijat varsinaisia asiantuntijoita.
Tää on myös aika erikoinen aspekti, kun usea keskiluokkainen ihminen kasvattaa kuitenkin ruokaa ihan itse itselleen, niin köyhä ei muka pysty.
Köyhän parvekkeelle ei mahdu muuta kuin kaljakeissi viilenemään, ei mitään yrttejä, vihanneksia tai varsinkaan ämpäriperunoita laisinkaan. Oikeastaan tässä dilemmassa käsitellään ennen kaikkea sitä, miksi köyhä on köyhä, koska köyhän elämä kulkee lapsesta hautaan samaa latua, missä ei pysty eikä kykene mihinkään
Juu, sinä et rikastu ämpärillisellä perunoita, mutta se kertoo sun asenteestasi kaiken
kuule, ei se naistenlehtien kasvatan yrttejä partsilla ole mitään ruoan kasvattamista. Palstaviljelystäkin saa perunoita mutta eipä niillä kauan elä. Ihan keskiluokkaisen kokemuksella kerron. Ja moni keskiluokkainen joka siellä palstalla viljelee innostuu ensin siitä välineurheilusta mutta palaa palstalleen sitten kuukauden päästä keltaisine ssadetakkeineen iinan ja eelin kanssa ja se koko palsta kukkii pelkkää hierakkaa.
Riippuu mitä tekee, ja millä asenteella. Idätän ituja koko talvikauden (opin isoäidiltäni) ja versotan sipulia, valkosipulia ja herneitä. Tuoretta saa todella halvalla verrattuna kaupan hintoihin. On minulla tomaattikin ikkunalla, sama köynnös jo toista kesää, mutta sen sato on hupia.
Se tuntuu hassulta, että idätys, viljely tai punalapputuotteiden suosiminen nähdään ihmisarvoa alentavana. Itse olen tehnyt kaikkia näitä koko aikuisikäni rahatilanteesta riippumatta.
En ymmärrä miten tuo idätys tai versojen kasvatus nyt mitään nälkää poistaisi keneltäkään tai joku tomaatintaimi ikkunalla, mutta yritä nyt päteä, kyllä se kakka sieltä pottaan tulee kun oikein tikistät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mikä tässä on ongelma? Ajatteletko että vähävarainen on kuin joku pakkoruokittava ankka, jonka kurkkuun saat tunkea väkipakolla ihan mitä sattuu? Vähävaraisuus ei poista ihmisoikeuksia ja mm. itsemääräämisoikeutta, johon kuuluu kehorauha kaikkinensa, mukaanlukien se että mitä ruokaa tai esim. kemikaaleja sinne laitetaan.
Mikä aiheuttaa ihmisissä tämän sairauden, etteikö vähävarainen olisi ihminen, joka nauttii ihmisoikeuksia?
Ongelma on se, että haetaan ja sitten laitetaan roskiin kun ei kelpaa. Homeista ja muuta ei toki tarvitse syödä, mutta muuten. Miksi haette, jos sitten on kasapäin rajoitteita mikä ei kelpaa? Noissa jakeluissa nyt saatavilla se mitä he ovat sinne saaneet. Toki tämä jakeluasia olisi hyvä miettiä uudelleen ja vaikka järjestää sellainen soppatykki tyyppinen valmis ruokailu ennemmin.
Haetaan, koska on NÄLKÄ ja tarve sille avulle. Koko homman pointti on nimenomaan tässä, miksi niitä tuotteita ei voi valita tai edes vaihtaa? Ei sille voi mitään jos maitoallerginen saa ruokajonosta jogurttia. Tai kasvissyöjä makkaraa. Tai kala-allergikko sitä kuuluisaa lohta. En usko, että kukaan haluaa heittää sitä ruokaa roskiin, mutta mikäs teet jos et voi sitä syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mikä tässä on ongelma? Ajatteletko että vähävarainen on kuin joku pakkoruokittava ankka, jonka kurkkuun saat tunkea väkipakolla ihan mitä sattuu? Vähävaraisuus ei poista ihmisoikeuksia ja mm. itsemääräämisoikeutta, johon kuuluu kehorauha kaikkinensa, mukaanlukien se että mitä ruokaa tai esim. kemikaaleja sinne laitetaan.
Mikä aiheuttaa ihmisissä tämän sairauden, etteikö vähävarainen olisi ihminen, joka nauttii ihmisoikeuksia?
Ongelma on se, että haetaan ja sitten laitetaan roskiin kun ei kelpaa. Homeista ja muuta ei toki tarvitse syödä, mutta muuten. Miksi haette, jos sitten on kasapäin rajoitteita mikä ei kelpaa? Noissa jakeluissa nyt saatavilla se mitä he ovat sinne saaneet. Toki tämä jakeluasia olisi hyvä miettiä uudelleen ja vaikka järjestää sellainen soppatykki tyyppinen valmis ruokailu ennemmin.
Haetaan, koska on NÄLKÄ ja tarve sille avulle. Koko homman pointti on nimenomaan tässä, miksi niitä tuotteita ei voi valita tai edes vaihtaa? Ei sille voi mitään jos maitoallerginen saa ruokajonosta jogurttia. Tai kasvissyöjä makkaraa. Tai kala-allergikko sitä kuuluisaa lohta. En usko, että kukaan haluaa heittää sitä ruokaa roskiin, mutta mikäs teet jos et voi sitä syödä.
Juurikin näin. Itse sain just maitoa mutta en voi käyttää sitä edes kahvimaitona, mutta minkäs sille voi enkä jäänyt sitä murehtimaan. Uusi omistajakin löytyi nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa ei pysty laittamaan ruokaa itse uupumuksen vuoksi tai vanhuuden. Siksi kai osa toivoo valmiina kalaa, perunaa, kanaa, lihaa, kasvista, jälkiruokaa ym. ruokia. Mutta raha ja kauppa olisi paras siihen. Lähikaupassa ei ole valmista juuri. Osa on voinut jo vuosikymmeniä laittaa ruokia. Jatkuva loputon kokkaus voi uuvuttaa lisää. Tehtaassa tai aitassa saa kypsennettyä kerralla enemmän.
Heille pitää järjestää ruokapalvelua sosiaalitoimen kautta. Melko monessa lähikaupassakin on nykyään valmiita annoksia. Toinen kysymys on se, kenellä niihin on varaa.
Pelkkää prosessoitua roskaa joka ei pidä nälkää.
valivalikitikitivinkuvinku
aina kun joku antaa ratkaisun, ihan toimivan, niin köyhä vetää jonkun typerän tekosyyn miksi ei voi onnistua.
valmisruoissakin on ihan oikeasti ravitsevia annoksia. kyse on vain siitä HALUAAKO löytää niitä. Tietenkään joku dementoitunut vanhus ei kykene sellaiseen, mutta heillä on kuitenkin hoitokontakti, josta autetaan tuossakin asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ruokakonpissa käydään, toivotaan ruoka-aineksia, joista voi tehdä jotain jörkevää. Se, että saat esim litran smetanaa ei ole järkevää.
Jollekulle se litra smetanaa kuitenkin annetaan, ja sehän on loistavaa ruokaa.
Voi laittaa keittoon, käyttää kastikkeisiin, lettu- ja blinitaikinaan, jälkiruokiin...
Hän ei osaisi käyttää smetanaa, joten se kannattaisi jättää pois HÄNEN kassistaan ja antaa se vaikka sinulle, joka keksit sille paljon käyttöä. Mutta ei näin sovi toimia, koska jakajilla on valta ja voima päättää, mitä sinä otat ja piste! Heille on sama, vaikka hän heittää smetanan roskiin sen sijaan, että sinä saisit sen ja tekisit paljon herkkuja perheellesi.
Hänellä on valta ihan itse ottaa se samperin smetanapurkki kassistaan ja tarjota jollekin toisele paikassa, jossa tarjoaminen on mahdollista. Mutta kun hän ei halua tehdä mitään toisten hyväksi, hän vain haluaa, että hänelle annetaan ja hänelle annetaan vain ja ainoastaan mitä hän itse osaa tai haluaa käyttää. Ei tule kuuloonkaan, että itse opettilisi vaikka smetanan käyttöä, puhumattakaan siitä, etä selvittäisi haluaisiko joku muu sellaisen. Ei käy ei. Jnkun muun pitää se tehdä, onhan hän kuitenkin köyhä ja hänelle pitää kaikki tuoda silkkityynyllä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ruokakonpissa käydään, toivotaan ruoka-aineksia, joista voi tehdä jotain jörkevää. Se, että saat esim litran smetanaa ei ole järkevää.
Voi laittaa keittoon, käyttää kastikkeisiin, lettu- ja blinitaikinaan, jälkiruokiin...
Mihin kastikkeisiin, lettuihin ja blineihin tai jälkiruokiin, jos saa vain litran smetanaa, eikä kaapissa ole mitään. Tai ei ole edes sitä kaappia, jossa ei ole mitään. Teidän blini-ihmisten näyttää olevan mahdotonta käsittää, että Suomessa on ihmisiä, joilla ei ole mitään. Ei mitään!
Eikö se ole tullut sinulle vielä selväksi, että ruokajakelusta tulee LISÄÄ siihen, mitä itse hankittu. Ei sen ole tarkoitus olla kaikki.
Miksi sellaiset ihmiset edes menevät ruokajakeluun, jotka eivät voi millään tavalla hyödyntää siellä jaossa olevaa ruokaa? Kyllä heidän kuuluisi olla sosiaalitoimen ruokittavana. Suomen ilmastossa on vähän vaikea pysytellä ympäri vuoden asunnottomana.
Holhouksen alaiseksi vaan ja hakemus johonkin palvelutaloon, niin kaikki tuodaan suoraan eteen.
Vierailija kirjoitti:
Kovin on ahneita ja itsekkäitä nuo jonossa olevat köyhät.
Pitäisi olla kiitollisempi avusta.
Tämänkään takia en koskaan anna rahaa keräyksiin -maksamme jo aivan liikaa riistoluokan veroja.
Ap se vain jatkaa jorinoitaan omassa ketjussaan.
Vierailija kirjoitti:
Kun itse elin köyhänä opiskelijana ja kesältä ei saanut minkäänlaista opintotukea eikä asumislisää, niin piti oikeasti keksiä mistä taikoo ruokaa. Otin sitten yhteyttä talomme asukastoimikuntaan ja kysyin olisiko mahdollista pihalle pistää pystyyn omia kasvatuslaareja, jossa voisi kasvattaa ruokaa tai ruoan lisukkeita. Sehän onnistui. Taloyhtiö, maksoi laarit ja mullat, opiskelijat itse mitä halusivat kasvattaa. Tietetenkään tuosta ei saa ruokaa heti, mutta loppukesästä ja syksyllä jo sai. Sekin auttoi sitten syksyn rahapulaan - opiskelija kun oli tuohon aikaan aina rahapulassa, kun tuet oli niin surkeat. Kyllä siellä joku kasvatti perunoitakin. Lisäksi tuossa tulee sosiaalista kanssakäymistä muiden kanssa ja jaettin usein vinkkejä mistä kaupasta sai mitäkin ruokaa alennuksella ja mitä kelläkin oli ylimääräistä, mitä ei voi syystä tai toisesta käyttää ja siellä sitten elintarvikkeetkin vaihtoi omistajaa. Joskus tavaratkin, kun ihmiset muutti pois ja totesivat ettei kaikkien tavaroiden tarvitse lähteä mukaan.
Eihän tuollainen kasvatuslaarien pihalle laitto vaadi edes opiskelijuutta, niitä voi laittaa muidenkin talojen pihoille, kuin opiskelija-asuntosäätiön. Toki pitää olla sitä pihaa.
Eikä tuollaisia vinkkejä kannata ylenkatsoa ja keskittyä vain siihen miten yhdestä perunasta ei saa kuin 7 uutta perunaa. Seitsemän perunaa on kuitenkin enemmän kuin yksi peruna.... Puutarhanhoito tuo tutkitusti myös psyykkistä terveyttä ja monesti sosiaalisuuttakin.
Itsellä oli joskus koko parveke valljastettu erilaisiin viljelyksiin, kun hurahdin pelkästään parvekkeen olemassaolosta (edellisessä asunnossani oli vain säälittävä ranskalainen parveke) ja istutin sine kaikkea mitä keksin. Pian siellä oli käynyt koko naapurusto ihmettelemässä ja tuli tutusttua naaureihinkin. Siitä seurasi se, että moni naapuri kävi tarjoamassa sitten minulle omaa ylimääräänsä. Mustikaa, puolukkaa, mökilta tullutta raparperia, sieniä. Otin ne ihan ilolla vastaan, vaikka olisin voinut itsekin niistä maksaa. Keväisin minä sitten pistin taimia jakoon, kun joskus siemenistä kasvoikin enemmän mitä itselle mahtui ja siitä se levisi parvekevijely tuossa kohteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaisia neuvoja annetaan mutta nämä köyhien asiantuntijat eivät ole valmiita auttamaan ketään konkreettisesti "kyllä mäkin niin säkin voit" on niiden motto.
Luettuani tätä ketjua ja täällä olevia köyhien kommentteja, niin en haluaisi auttaa yhtäkään köyhää. Kaikki tuet vaan tylysti pois ja ulkoruokintaan.
Onneksi sentään tunnen päästään terveitäkin köyhiä, jotka oikeasti tekevät jotain sen eteen, että pääsisivtä pois köyhyydestään. Heitä on ilo auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin kastikkeisiin, lettuihin ja blineihin tai jälkiruokiin, jos saa vain litran smetanaa, eikä kaapissa ole mitään. Tai ei ole edes sitä kaappia, jossa ei ole mitään. Teidän blini-ihmisten näyttää olevan mahdotonta käsittää, että Suomessa on ihmisiä, joilla ei ole mitään. Ei mitään!
Eikö se ole tullut sinulle vielä selväksi, että ruokajakelusta tulee LISÄÄ siihen, mitä itse hankittu. Ei sen ole tarkoitus olla kaikki.
Miksi sellaiset ihmiset edes menevät ruokajakeluun, jotka eivät voi millään tavalla hyödyntää siellä jaossa olevaa ruokaa? Kyllä heidän kuuluisi olla sosiaalitoimen ruokittavana. Suomen ilmastossa on vähän vaikea pysytellä ympäri vuoden asunnottomana.
Holhouksen alaiseksi vaan ja hakemus johonkin palvelutaloon, niin kaikki tuodaan suoraan eteen.
Mikä palvelutalo ottaa kodittoman asumaan ilmaiseksi ja antaa vielä safkatkin päälle? Kaverin puolesta kysyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaurahiutaleet maksavat halvimmillaan n. 70cnt kilo ja ovat yksi terveellisimmistä ruoka-aineista, jota kehoon voi tunkea. Sanon tämän sillä, että syön niitä paljon itse, en tosin halvimpia pikahiutaleita, vaan isoja (1.50/kg), koostumuksen takia, vaikka ravintoarvot ovatkin samat.
Jos tuohon ei ole varaa, on ihan virallisesti kussut asiansa.
Itse olen toimarilla ja tk-eläkkeellä, ja joskus jos pitää säästää johonkin juttuun, vaikka uuteen tietokoneeseen, saatan syödä hiutaleita ja papuja, jolloin saan 1-2e päiväbudjetin ruokaan, ja saan 2 kuukaudessa rahat kasaan hyvään pelikoneeseen. Välillä toki hankin lisätuloja varastamalla, koska syyllistyn joka tapauksessa rikokseen säästämällä toimeentulotuesta, joten mitä väliä. :)
olen kaurapuuroa syönyt ihan rahattomuuttani viikon eikä se nälkää pidä, heikotti ja päätä särki, kyllä nämä neuvot on täällä pelkkää järjettömyyksien väläyksiä. Älä opeta äitiäs n...maan vai miten se meni.
syön aamulla veteen (!) keitetyn kaurapuuron. 1 lautasellinen ja nälkä tulee sitten joskus klo 13-14. Kova nälkä klo 16. Että tuota lainamaani kirjoittaja alainataksnei minäkin nyt yleistän ja väitän, että ihan järjettömyyden väläys väittää ettei kaurapuuro pidä nälkää. älä opeta äitiäs n s simaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaisia neuvoja annetaan mutta nämä köyhien asiantuntijat eivät ole valmiita auttamaan ketään konkreettisesti "kyllä mäkin niin säkin voit" on niiden motto.
Luettuani tätä ketjua ja täällä olevia köyhien kommentteja, niin en haluaisi auttaa yhtäkään köyhää. Kaikki tuet vaan tylysti pois ja ulkoruokintaan.
Onneksi sentään tunnen päästään terveitäkin köyhiä, jotka oikeasti tekevät jotain sen eteen, että pääsisivtä pois köyhyydestään. Heitä on ilo auttaa.
Olen maidolle allerginen. Minun pitäisi siis syödä maitojauhetta ja maksaa sen jälkeen reissu päivystykseen?
Ruokajonossa ei saa vaihtaa tuotteita. Miksi on näin? Olenko kiittämätön köyhä kun en uhraa omaa terveyttäni?
Kun viimeksi tarjosin pihalla jugurtteja, niin sain kahden viikon jäähyn ruokajonoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaurahiutaleet maksavat halvimmillaan n. 70cnt kilo ja ovat yksi terveellisimmistä ruoka-aineista, jota kehoon voi tunkea. Sanon tämän sillä, että syön niitä paljon itse, en tosin halvimpia pikahiutaleita, vaan isoja (1.50/kg), koostumuksen takia, vaikka ravintoarvot ovatkin samat.
Jos tuohon ei ole varaa, on ihan virallisesti kussut asiansa.
Itse olen toimarilla ja tk-eläkkeellä, ja joskus jos pitää säästää johonkin juttuun, vaikka uuteen tietokoneeseen, saatan syödä hiutaleita ja papuja, jolloin saan 1-2e päiväbudjetin ruokaan, ja saan 2 kuukaudessa rahat kasaan hyvään pelikoneeseen. Välillä toki hankin lisätuloja varastamalla, koska syyllistyn joka tapauksessa rikokseen säästämällä toimeentulotuesta, joten mitä väliä. :)
olen kaurapuuroa syönyt ihan rahattomuuttani viikon eikä se nälkää pidä, heikotti ja päätä särki, kyllä nämä neuvot on täällä pelkkää järjettömyyksien väläyksiä. Älä opeta äitiäs n...maan vai miten se meni.
syön aamulla veteen (!) keitetyn kaurapuuron. 1 lautasellinen ja nälkä tulee sitten joskus klo 13-14. Kova nälkä klo 16. Että tuota lainamaani kirjoittaja alainataksnei minäkin nyt yleistän ja väitän, että ihan järjettömyyden väläys väittää ettei kaurapuuro pidä nälkää. älä opeta äitiäs n s simaan!
Tässä sulle papukaijamerkki. Pärjäät kaurapuurolla pari tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tuntuu hassulta, että idätys, viljely tai punalapputuotteiden suosiminen nähdään ihmisarvoa alentavana. Itse olen tehnyt kaikkia näitä koko aikuisikäni rahatilanteesta riippumatta.En ymmärrä miten tuo idätys tai versojen kasvatus nyt mitään nälkää poistaisi keneltäkään tai joku tomaatintaimi ikkunalla, mutta yritä nyt päteä, kyllä se kakka sieltä pottaan tulee kun oikein tikistät.
jos minulla olisi nälkä ja joku tarjoaisi minulle tomaatin, niin tasan tarkkaan vastaanottaisin sen. se on parempi kuin ei lainkaan tomaattia.
jos olisi nälkä ja joku tarjoaisi tomaatintaimen, niin tasan tarkkaan ottaisin sen ja pitäisin siitä huolta. Se merkitsee sitä, että parin kuukauden päästä sieltä kypsyy monta tomaattia
Ei tuossa ole lainkaan kyse siitä, että joku samperin taimi ratkaisisi koko ruokaongelman, vaan siitä, että se hlpottaa sitä jossain vaiheessa vähän. Sekn on parempi kuin ei mitään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullakaan ole varaa tuollaiseen, vaikka olen töissä. Olen ajatellut, että en ruokajonoihin lähde, niin että vähävaraisille riittäisi enemmän.
Mutta, jos tuollaiset gourmet- tarjoilut järjestetään, niin kyllä menen. Haluan yhtä hyvää ruokaa minäkin. Minun verovaroista kustannetaan päivärahat työttömille, joten olen oikeutettu saamaan jotain takaisinkin.
Tuöttömyyskorvauksestakin menee verot, varmaan enemmän kuin sun palkastasi, joten älä jaksa jeesustella.
Eiköhän se jeesustelu ole tässä kommentissa huipussaan. Sinä saat yhteiskunnan tukea, verojen verran vähemmän käteen. Sinä et oikeasti osallistu minkään kustantamiseen. Olet 100% nettosaaja.
Kovin on ahneita ja itsekkäitä nuo jonossa olevat köyhät.
Pitäisi olla kiitollisempi avusta.
Tämänkään takia en koskaan anna rahaa keräyksiin -maksamme jo aivan liikaa riistoluokan veroja.