Nyt on oikeasti karsea sää
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Ei näytä tulevan oikeaa kesää tänäkään vuonna. Suomessa saa kyllä aina palella. Ankein ilmasto koko maailmassa. Viime vuonnakin kesä kesti vain 3 viikkoa heinäkuussa
Höpöhöpö. Vielä syyskuussakin oli hellettä. Itse asiassa hellepäiviä oli syyskuussa enemmän kuin kesäkuussa.
Ihana sää, eikä Suomessa kukaan ole nyt kuolemassa helteisiin.
AP voi matkustaa etelä-eurooppaan, sielläkö on vielä 40 asteen helteet.
Joo ihminen on tunteella pelaava tasalämpöinen eläin , eli mikään ei kelpaa.Kuussa muka käyty mutta ihmiseen vaikuttavat hommat ja tutkimukset on nollatasolla.Kun hiihtää etelämantereelle niin suosittelen älä mene sinne alasti.
Vierailija kirjoitti:
Kesä ei ole vielä kunnolla alkanutkaan! Kesä jatkuu.
Vielä on kesää jäljellä vielä on kauniita päiviä
Minä tykkään. Jaksaa liikkua ja puuhastella töidenkin jälkeen. Kyllä se helle sieltä vielä tulee. Toivottavasti kestäisi vain joitain päiviä kerrallaan eikä kuukautta putkeen.
Sanotaanko että täällä lapissa tammi helmikuuhun verattuna on kesäkelit ja tuttu sääskien ja mäkäräisten parvi on seurana jälleen kerran, no mikäpä siinä näillä menään.
Vierailija kirjoitti:
Ihana sää, eikä Suomessa kukaan ole nyt kuolemassa helteisiin.
No ei tämä nyt ihana sää ole, mutta mieluummin tämä kuin eteläisen Euroopan hirmuhelteet.
Niin mikään ei ole hyvä mikään ei riitä, olisiko aika mennä peilin eteen ja kysyä mitä minä sinä haluat.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on että Suomi tuntuu ainoana maana olevan näiden jatkuvien matalapaineiden kaatopaikka vuosikymmenestä toiseen? Miksi baltiassa, keski-euroopassa tai etelä-euroopassakin ei tuu kokoajan näitä matalapaineita samalla tavalla? Siellä on vaan aurinkoista kokoajan. Samalla tavalla sielläkin niitä sais liikkua että tää ois ees vähän tasapuolisempaa
Olin viikon etelässä. Satoi vettä joka päivä...
Mikään ei ole niin banaali puheenaihe kuin sää. Vain täysin persoonaton ihminen tekee siitä aloituksen. 🥱
Nyt äkkiä soitto tukipuhelimeen, ap!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näytä tulevan oikeaa kesää tänäkään vuonna. Suomessa saa kyllä aina palella. Ankein ilmasto koko maailmassa. Viime vuonnakin kesä kesti vain 3 viikkoa heinäkuussa
Höpöhöpö. Vielä syyskuussakin oli hellettä. Itse asiassa hellepäiviä oli syyskuussa enemmän kuin kesäkuussa.
Kait nyt ymmärrät mikä todennäköisyys helteille syyskuussa on? Viime syyskuun ensimmäinen viikko tosiaan oli helteinen, eli viimevuoden kesä tosiaan kesti 1kk.
Vierailija kirjoitti:
Kuntosalille voi mennä, jos on auki. Täällä ei ole.
metsään marjaan ja saunaan
teryleeniä ja villahousua riittävästi jalkaan niin pärjää sisätiloissa!
mies42
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on että Suomi tuntuu ainoana maana olevan näiden jatkuvien matalapaineiden kaatopaikka vuosikymmenestä toiseen? Miksi baltiassa, keski-euroopassa tai etelä-euroopassakin ei tuu kokoajan näitä matalapaineita samalla tavalla? Siellä on vaan aurinkoista kokoajan. Samalla tavalla sielläkin niitä sais liikkua että tää ois ees vähän tasapuolisempaa
Tuo on niin totta. Kaikki ketkä ovat ikinä ulkomailla lentokoneella käyneet, tietävät, että ihan sama mistä ilmansuunnasta Suomeen palataan niin esiintyy ns kattilankansi-ilmiö. Suomi toimii matalapaineimurina ja sakea pilviverho kelluu maamme yläpuolella oli kesä taikka talvi.
Ei täällä vaan ole satanut pitkään aikaan.
Aurinko hellii mieltä ja sielua.
Kevät tuli hyvin aikaisin tänä vuonna. Samoin viime vuonna. Silloin ainakin alkukesä saattaa olla epävakaisempi, jopa viileä. Ainakin aiemmin tuossa on ollut jotain korrelaatiota, mutta nykyään kaikki ennustukset menevät yleensä mönkään.
Mutta vielä ehtii lämmetä, ollaan vasta kesäkuun alussa.