Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huono olo syömisen jälkeen, mikä avuksi?

Vierailija
11.06.2026 |

Aina kun syön, tulee tosi turvonnut ja tuskainen/väsynyt olo. Olen käynyt laajoissa verikokeissa, ei ongelmaa verensokerissa tai kilpirauhasjutuissa. Ihan sama syönkö roskaruokaa tai kanaa ja riisiä, aina ällöttää. Aamulla teen kaurapuuron latkoosittomaan maitoon gluteenittomista hiutaleista (kokeilu, ei ole diagnosoitu keliakiaa), sekaan heitän raejuustoa ja pari munaa kylkeen. Tästäskin seuraa outo olo pariksi tunniksi. Pelkistä kananmunista ei tule samaa tunnetta. Olen normaalipainoinen.
Tänään söin töissä kananmunan ja proteiinivanukkaan ja ällötystä ei tullut jeejee. Haluaisin kuitenkin syödä normiruokaa enkä laihtua. Mitään mahakipuja ei ikinä ole. Help?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

*tyydyttömättömiä (herrajumala tää suomenkieli, en ole vieläkään varma miten kirjoitin tuon)

Vierailija
42/43 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Xylitolituotteita suositellaan hampaiden hyvinvointiin, itselle Herra Hakkarainen aiheuttaa. Älittömän vatsan kipristelyn. Tuore tomaatti voi myös aiheuttaa vatsakipua.

Ksylitoli ja myös muut sokerialkoholit, joista monet ovat keinomakeutusaineita. Kuinkahan monen vatsavaivat johtuvat noista, lapsillekin tuputetaan ksylitolia joka ruokailun päälle. Itse luen valmistusaineluettelot enkä osta mitään keinomakeutettua, tavallinen sokeri ei aiheuta minulle ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vain minun kokemukseni, mutta minulla yleiseen huonoon oloon on auttanut kuuri jotain vahvaa b-vitamiiniyhdistelmää.