Lapsen sukupuoli - Selvittäkää! Älkää selvittäkö!
On tämä nyt kumma... ;)
Esikoista odottaessa kun tiesimme, kumpi on tulossa (4D:ssä näkyi selkeästi että tyttö tulossa), niin aloimme heti odotusaikana kutsumaan tyttöä jo omalla nimellään, sillä se oli jo päätetty etukäteen, ja tuntui jo niin omalta persoonaltaan, niin oli todella helppoa kutsua häntä jo odotusaikan tosiaan ihanj omalla oikealla nimellään. Ei sitä osannut mitään " tekonimeä" keksiä, ei vain luonnistunut.
Tästä sitten saimme muutamilta tutuilta kommenttia, kun sattuivta kuulemaan, kun mainitsin odottamamme lapsen nimeltää. " Ai, se on tyttö? En MÄ olis halunnut tietää sitä etukäteen..."
???
Olin aika ihmeissäni, sillä ei tullut mieleenkään että minun olisi pitänyt osata ottaa huomioon muiden ihmisten tunteet sen suhteen, haluavatko tietää lapsemme sukupuolen etukäteen. ;D
Olisi ilmeisesti pitänyt lukita esim. lastenhuoneen ovikin, sillä se oli sisustettu vaalenapunaisilla ja tyttömäisillä väreillä, sekä hyllyillä oli mekkoja jne. ;D Sekin kun paljasti lapsemme sukupuolen...
;)
No mutta. Nyt kun odotan toista lastamme, emmekä halunneet tietöö tällä kertaa sukupuolta etukäteen, niin nyt olenkin saanut todella paljon tällaisia kommentteja; " se on kyllä huono ettette tiedä sitä sukupuolta etukäteen, kun nyt en pysty hommaamaan mitään kivaa lahjaa etukäteen... olisi kyllä niin helpompaa ostaa tytölle tai pojalle jotakin..." Ja tämä sanotaan ihan tosissaan!
Eli nytkö olisi sitten pitänyt sukupuoli selvittää ihan vain muiden ihmisten takia? ;D
Eli teetpä sitten miten päin vain, niin mikään ei ilm. ole hyvin.
Olisiko tuttavamme (ystävät, sukulaiset) sitten ihan tulisilla hiilillä, jos olisimmekin saaneet selville sukupuolen, ja haluaisimme pitää sen syntymään asti omana tietona. ;)
Noh, ehkä nämä ovat vain niitä sellaisia asioita, joita nämä tuttavat eivät pahalla todellakaan tarkoita, eivätkä vain ole miettineet, mitä suustaan päästävät. Olen minäkin varmasti sanonut joskus (=usein) jotakin yhtä tyhmää ja ajattelematonta. :)
Paloin halusta ultratessa kun lääkäri kysyi haluanko tietää sukupuolen. Tottakai hihkuin!! Mieheni sai sanottua lääkärin jo vastattua ettei olisi halunnut tietää.
Minulle oli luontevaa kun sain kuulla kantavani poikaa.
Oma äitinikin pahoitti mielensä kun kerroin ylpeänä hänelle että hän saa ensimmäisen poika lapsenlapsen.
Siitä viisastuin ja en ole keneltäkään raskaana olevalta udellut sukupuolta. Ja jos omaaloitteisesti sanovat, en juuri kommentoi. Raskaana ollessa on tunteet pinnalla.