Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi mieleni kiusaa minua vyöryttämällä ikäviä ja noloja tapahtumia

Vierailija
10.06.2026 |

Tapahtumat ovat nuoruudestani ja monen kymmenen vuoden takaa. Nykyään elän aika tylsää elämää jossa ei paljoa tapahdu ja päivät on keskenään tosi samanlaisia. Nuoruuteni ikävät muistot on nollarilta aina noin vuoteen 2017. Onko tämä masennusta vai mitä? Ihan kuin oma mieleni kiusaisi minua ja yrittäisi tappaa häpeään. Kokoajan jostain tulee mieleen jotain ikävää joka saa irvistämään. Esim. jos Youtubessa mainostetaan cola zerota muistan miten joku sanoi minulle ikävästi cola zeroon liittyen. Esim. kyseessä on tyyliin entinen kaveri joka joi tätä litkua. Onko muilla tämmöistä jatkuvaa mielen hajottavaa käytöstä ja mikä siihen auttaisi? Ihan kuin olisin riivattu.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota tapahtuu joskus ja se on mielesi yritys parantaa sinua. Voit nyt aikuisena antaa itsellesi rakkautta, ymmärrystä ja lempeyttä noita muistoja kohtaan, eli parantaa niitä. Kun tulee seuraavaksi joku nolo tilanne mieleen, sano itsellesi lempeästi jotakin lämmintä ja kevyttä. Rakasta sitä muistojen teiniä ja pura hänen häpeäänsä hieman :)

Vierailija
2/5 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nollari oli kyllä ihan hirveää aikaa, varsinkin tytöille! Voisiko johtua siitä ettei elämässäsi ole tarpeeksi vastoinkäymisiä niin mielesi yrittää oppia menneisyydestä jotenkin kierolla tavalla. Tai sitten olet vain masentunut. Keski-iässä monet on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että se on masennusta ja ahdistusta, ainakin itselläni. Eihän tuommoisesta ole mitään hyötyäkään, kun ei sitä menneisyyttä voi edes muuttaa ja joskus mieli valehtelee asioita negatiivisemmiksi kuin ne olivatkaan. Kait se ajatuskehä ruokkii jotain huonoa olotilaa. 

Vierailija
4/5 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-iässä monet sekoaa lopullisesti. Terapia voi auttaa tai sitten ei. Ajattele jos joku kirjoittaisi nuo ajatukset ylös ja ne julkaistaisiin netissä niin sitten olisi vielä nolompaa. Varmaan kuolisit häpeään! Kannattaa muistaa urheilu, terveellinen ruoka ja vv-lääkitys!

Vierailija
5/5 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että se on masennusta ja ahdistusta, ainakin itselläni. Eihän tuommoisesta ole mitään hyötyäkään, kun ei sitä menneisyyttä voi edes muuttaa ja joskus mieli valehtelee asioita negatiivisemmiksi kuin ne olivatkaan. Kait se ajatuskehä ruokkii jotain huonoa olotilaa. 

Kyllä voi nimenomaan mielikuvittelemalla tilanteeseen jotakin muuta. Menneisyyttä ei ole olemassakaan missään, se on vain ja ainoastaan muisto. Ja sitä muistoa hallitset sinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan