Ilkeä (entinen) ”ystävä”
Nyt on pakko avautua tästä aiheesta. Onko teillä muilla kokemuksia ”ystävästä” joka on vähän väliä ilkeä ja välillä taas mitä ihanin? Minulla oli tällainen ”ystävä”. Katkaisin häneen välit monta kertaa ja nyt muutama kuukausi sitten lopullisesti.
Hänellä oli tapana vääntää kaikki kokemani positiivinen negatiiviseksi, muun muassa jonkun miehen kiinnostus minua kohtaan oli hänestä vain p__n vonkaamista ja hänestä kiinnostuneet miehet halusivat suunnilleen naimisiin. Hänelle ei mennyt perille sekään, että viihdyn yksinkin vaan kyse oli kuulemma huonosta itsetunnosta. Käänsi kaikki asiat siten miten itse halusi ne nähdä ja raivosi jos yritin kertoa hänelle oman kantani asioista.
Hän on myös minulle rahaa velkaa ja aina kun kysyin takaisinmaksusta alkoi uhriutuminen. Annoin hänelle takarajan velkojen maksuun. Puhuu myös vähän väliä pahaa muista kavereistaan ja sitten ovatkin maailman ihanimpia ihmisiä.
Kun asetin rajan ja sanoin että enää en kuuntele hänen ilkeilyään alkoi hän nimitellä minua. Ärähdin että nyt riittää ja turha enää yrittää ottaa minuun kontaktia. Pommitus vaan jatkui joten estin hänet kaikkialla.
Aiempien välien katkaisemisen kohdalla tunsin syyllisyyttä, mutta nyt tajusin kirkkaasti, ettei minun pidä kuunnella mitä tahansa edes ystävyyden nimissä. Hän on yksinkertaisesti toksinen negaaja. Kukaan muu ystävä ei käyttäydy
Kommentit (54)
Hyvin huomaa, että on kouluista alkanut kesälomat. Keskenkasvuiset kakarat tappelee keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tästä on pakko avautua? Oikein toimittu. Mene eteenpäin.
Tämä on keskustelupalsta, oletko tietoinen siitä? Selvästi aloittaja haluaisi vertaistukea. Keskustelupalsta on nimenomaan sellaista toimintaa varten.
kyllä, minullakin on ollut ystäviä jotka eivät lopulta ole olleet . Jopa yli 20:n vuoden ystävyys loppui kun ystävä paljasti todelliset karvansa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin huomaa, että on kouluista alkanut kesälomat. Keskenkasvuiset kakarat tappelee keskenään.
En minä, mutta muut…
Se joka haukkuu sen napa paukkuu.
"Hänellä oli tapana vääntää kaikki kokemani positiivinen negatiiviseksi, muun muassa jonkun miehen kiinnostus minua kohtaan oli hänestä vain p__n vonkaamista ja hänestä kiinnostuneet miehet halusivat suunnilleen naimisiin. Hänelle ei mennyt perille sekään, että viihdyn yksinkin vaan kyse oli kuulemma huonosta itsetunnosta. Käänsi kaikki asiat siten miten itse halusi ne nähdä"
Luultavasti hän kertoi mielipiteensä sinulle juuri tuosta syystä, eli hän itse kokee miehen kiinnostuksen itseään kohtaan noin eikä ehkä osaa ajatella, että toisilla voi olla toisenlaisia kokemuksia. Ehkä hänellä on jotain traumaa taustalla eikä osaa käsitellä sitä muuten kuin noin. (enkä yritä puolustella häntä, onhan tuo aika ankeaa, jos toinen lyttää toisen innostuksen)
" Hän on myös minulle rahaa velkaa ja aina kun kysyin takaisinmaksusta alkoi uhriutuminen. Annoin hänelle takarajan velkojen maksuun. "
Toivottavasti olet käynyt tämän keskustelun hänen kanssaan kirjallisesti ja sinulle on siitä todisteet tallella. Sitten jos/kun hän ei lainaansa maksa, niin olipa se suuri tai pieni, laita se perintään. Ja jatkossa tee kaikista lainoista kirjallinen lainapaperi (sori, jos neuvon, mutta been there done that). helpottaa huattavasti sitten omien rahojen takaisinsaamista.
"Puhuu myös vähän väliä pahaa muista kavereistaan ja sitten ovatkin maailman ihanimpia ihmisiä. " Aika normaalia ystävyysuhteissakin, että väliillä ystävä ärsyttää ja välillä päinvastaista. Ikävää tosin, että hän juoruaa niitä eteenpäin, koska pitkässä juoksussa se voi vaikuttaa negatiivisesti siihen miten muut alkaa nähdä näitä hänen ystäviään. Ehkä hänellä tunnemaailma menee tavallista voimakkaammin aaltoliikettä kuin muilla. No, oli miten oli, ei olevarmastikaan kiva kuunella.
"Kun asetin rajan ja sanoin että enää en kuuntele hänen ilkeilyään alkoi hän nimitellä minua. Ärähdin että nyt riittää ja turha enää yrittää ottaa minuun kontaktia. Pommitus vaan jatkui joten estin hänet kaikkialla."
Hyvä, että laitoit rajat. Ei kenenkään pidä ottaa vastaan nimittelyä. Mutta miten hän voi maksaa lainansa takaisin, kun olet estänyt hänet?
"Aiempien välien katkaisemisen kohdalla tunsin syyllisyyttä, mutta nyt tajusin kirkkaasti, ettei minun pidä kuunnella mitä tahansa edes ystävyyden nimissä. Hän on yksinkertaisesti toksinen negaaja. Kukaan muu ystävä ei käyttäydy"
En minäkään ehkä tuollaista ystävää jaksaisi. Hän varmaan löytää kaltaisiaan muualta, jten hyvä ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tästä on pakko avautua? Oikein toimittu. Mene eteenpäin.
Tämä on keskustelupalsta, oletko tietoinen siitä? Selvästi aloittaja haluaisi vertaistukea. Keskustelupalsta on nimenomaan sellaista toimintaa varten.
kyllä, minullakin on ollut ystäviä jotka eivät lopulta ole olleet . Jopa yli 20:n vuoden ystävyys loppui kun ystävä paljasti todelliset karvansa.
Tämä on kaukana keskustelupalstasta.😂 Tämä on huonosti voivien ihmisten oksennusämpäri.
Luultavammin se ap:n ilkeilevä ystävä kärsii itsetunto-ongelmista. Hän ehkä kokee olevansa sinua huonompi tai sinun kehuvan itseäsi tai jotenkin korottavan itseäsi hänen yläpuolelleen. Vaikka siis et olisi tarkoituksellisesti sellainen, niin hän saattaa kokea sinut sellaisena, jos puhut itsellesi tapahtuneista hyvistä asioista.
Oletko häntä koskaan kehaissut mistään asiasta? Se saattaisi madaltaa hänen haluaan tölviä sinua, jos huomioit hänen hyviä puoliaan ja sanot jotain kivaa niistä. Runsas itsestä puhuminen koetaan usein ylimielisyydeksi ja itserakkaudeksi. Kannattaa koitaa siirtää painoa siihen, että itse kyselee ystävän asioista hyvässä hengessä. Jos hän senkin jälkeen vielä nälvii sinua, niin sitten varmaan kannattaa laittaa hajurakoa.
Älkää tapelko täällä turhaan. Ei ole pakko olla samaa mieltä kanssani mutta paras tapa on keskustella siitä asiallisesti.
Kehuin häntä usein, mutta hän ei paljoa kehunut takaisin eikä se ole pointti, että olisi koko ajan pitänyt olla minua ylistämässä. Arvelen, että hän haluaa jonkun ”ystävän” joka on hänen mielestään häntä jotenkin ”huonompi”. Ja on siis todisteet lainoista ja hän tietää tilinumeroni koska joitain velkojaan joskus lyhensi.
Hänellä on tapana hengailla vain sellaisten ihmisten kanssa jotka ovat hänen mielestään ”rumia” ja ”tyhmiä”. Kun ihmettelin, miksi on edes yhteydessä ihmisiin jotka häntä ottivat toistuvasti päähän, sain hirveät haukut.
Ja hänet hyvin tunteneena voin sanoa, että hänen itsetuntonsa vaikuttaa heikolta. Ilmeisesti se oli liikaa, että vaikka en ole kauneusstandardien mukainen enkä haluakaan olla, minulla on silti hyvä itsetunto. En jaksa välittää pätkääkään siitä, mitä muut minusta ajattelevat. Jos käyttäydyn huonosti tai teen jotain lainvastaista, sitä on tosin syytäkin kritisoida. Osaan myös sulkea toksiset ihmiset elämästäni ja jättää heidät menneisyyteen, hän puolestaan roikkuu jostain syystä vieläkin monessa exässään vaikka puhuu heistä hirveällä tavalla. En ymmärrä sitä.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaduttaako? Tulit länkyttämään tuubaasi ihmisestä johon olet katkaissut välit toivoen, että mammalahko haukkuisi häntä mukana, kun koet että siitä tulisi kivempi olo? Läheisriippa on koukussa muihin ihmisiin ja antaa itseään kohdeltavan huonosti ja he kokee sitä huonoa omatuntoa välien katkaisusta.
Tämä vaihdevuotinen lehma taas kiusaamassa muita. Hanki elämä ruma Iuuseri.
Kiitos kivasta ja asiallisesta vastauksestasi.
En vastannut ap.lle vaan palstan ilkeälle mt vinkulelulle. Hänelle pitää käyttää hänen kieltään. Hän on vähä älyinen.
Turpa kii huoara!
Vierailija kirjoitti:
Ja hänet hyvin tunteneena voin sanoa, että hänen itsetuntonsa vaikuttaa heikolta. Ilmeisesti se oli liikaa, että vaikka en ole kauneusstandardien mukainen enkä haluakaan olla, minulla on silti hyvä itsetunto. En jaksa välittää pätkääkään siitä, mitä muut minusta ajattelevat. Jos käyttäydyn huonosti tai teen jotain lainvastaista, sitä on tosin syytäkin kritisoida. Osaan myös sulkea toksiset ihmiset elämästäni ja jättää heidät menneisyyteen, hän puolestaan roikkuu jostain syystä vieläkin monessa exässään vaikka puhuu heistä hirveällä tavalla. En ymmärrä sitä.
AP
Itke vielä vähän.
Vierailija kirjoitti:
"Hänellä oli tapana vääntää kaikki kokemani positiivinen negatiiviseksi, muun muassa jonkun miehen kiinnostus minua kohtaan oli hänestä vain p__n vonkaamista ja hänestä kiinnostuneet miehet halusivat suunnilleen naimisiin. Hänelle ei mennyt perille sekään, että viihdyn yksinkin vaan kyse oli kuulemma huonosta itsetunnosta. Käänsi kaikki asiat siten miten itse halusi ne nähdä"
Luultavasti hän kertoi mielipiteensä sinulle juuri tuosta syystä, eli hän itse kokee miehen kiinnostuksen itseään kohtaan noin eikä ehkä osaa ajatella, että toisilla voi olla toisenlaisia kokemuksia. Ehkä hänellä on jotain traumaa taustalla eikä osaa käsitellä sitä muuten kuin noin. (enkä yritä puolustella häntä, onhan tuo aika ankeaa, jos toinen lyttää toisen innostuksen)
" Hän on myös minulle rahaa velkaa ja aina kun kysyin takaisinmaksusta alkoi uhriutuminen. Annoin hänelle takarajan velkojen maksuun. "
Toivottavasti olet käynyt tämän keskustelun hänen kanssaan kirjallisesti ja sinulle on siitä todisteet tallella. Sitten jos/kun hän ei lainaansa maksa, niin olipa se suuri tai pieni, laita se perintään. Ja jatkossa tee kaikista lainoista kirjallinen lainapaperi (sori, jos neuvon, mutta been there done that). helpottaa huattavasti sitten omien rahojen takaisinsaamista.
"Puhuu myös vähän väliä pahaa muista kavereistaan ja sitten ovatkin maailman ihanimpia ihmisiä. " Aika normaalia ystävyysuhteissakin, että väliillä ystävä ärsyttää ja välillä päinvastaista. Ikävää tosin, että hän juoruaa niitä eteenpäin, koska pitkässä juoksussa se voi vaikuttaa negatiivisesti siihen miten muut alkaa nähdä näitä hänen ystäviään. Ehkä hänellä tunnemaailma menee tavallista voimakkaammin aaltoliikettä kuin muilla. No, oli miten oli, ei olevarmastikaan kiva kuunella.
"Kun asetin rajan ja sanoin että enää en kuuntele hänen ilkeilyään alkoi hän nimitellä minua. Ärähdin että nyt riittää ja turha enää yrittää ottaa minuun kontaktia. Pommitus vaan jatkui joten estin hänet kaikkialla."
Hyvä, että laitoit rajat. Ei kenenkään pidä ottaa vastaan nimittelyä. Mutta miten hän voi maksaa lainansa takaisin, kun olet estänyt hänet?
"Aiempien välien katkaisemisen kohdalla tunsin syyllisyyttä, mutta nyt tajusin kirkkaasti, ettei minun pidä kuunnella mitä tahansa edes ystävyyden nimissä. Hän on yksinkertaisesti toksinen negaaja. Kukaan muu ystävä ei käyttäydy"
En minäkään ehkä tuollaista ystävää jaksaisi. Hän varmaan löytää kaltaisiaan muualta, jten hyvä ratkaisu.
KUKAAN ei lue sun paskoja litanioita.
Ap käyttää sellaista naurettavaa kliseekieltä, etten olisi tuollaisen ihmisen kanssa hetkeäkään.
Tylytys ei ole minulta ainakaan.
En ole kommentoinut lankaa.
Sinä olet ilmeisesti eräs
nuorempi, aikuisia naisia
hálveksiva ja väheksyvä nainen?
Kirjoititko lehmä-nimittelyjä myös
viime yönä Kaks+ palstalle?
Et voi sietää sitä, että 40-50+
naiset ovat monen miehen
mielestä kaikista kuumimpia naisia.
Toki teineille on sitten ne omat faninsa.
E