Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto Irlantiin vai Alankomaihin?

Vierailija
08.06.2026 |

Veri vetää ulkomaille ja näitä kahta olen miettinyt.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
22/28 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat aika kusisia mestoja nykyään.

Miltäs niissä näytti 1960-luvulla kun kävit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alankomaat on käsittääkseni modernimpi ja edistyksellisempi maa kuin Irlanti. Eikös Alankomaat ole pohjoismaiden tyyppinen maa eli sikäli varmaan tutunoloisempi.

Vierailija
24/28 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat noistakin maista pilattu kehittyvista maista tulevalla m a a h a nmuutolla, jos ei jonnekin hienostoalueelle tai linnaan/kartanoon ole varaa muuttaa.

Jos muutto edessä olisi, niin Euroopasta valintani olisi Tšekki tai Puola. Pidemmältä Uusi-Seelanti.

Vierailija
25/28 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jos meinaa muuttaa maahan niin ei haittaa että se on pilattu maahanmuutolla. Ulkomaalainen sä siellä maassa sitten olet.

Vierailija
26/28 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kokemusta vain Irlannissa asumisesta. Mutta sen perusteella pitäisin sitä ihan kelpo vaihtoehtona 

Vierailija
27/28 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut jo kohta 20 vuotta Alankomaissa ja viihdyn todella hyvin. Perus positiivinen ilmapiiri, vaikka osaavat valittaa täälläkin, paljon avointa keskustelua. Kannattaa muistaa, että täällä on paljon muitakin kaupunkeja kuin Amsterdam. Ja jokaisessa omanlaisensa ilmapiiri. Itse asun yliopistokaupungissa idässä, lähellä Saksan rajaa. Ja sitten on vielä maaseutu ja sen eri ilmapiirit riippuen missä päin alankomaita sijaitsee…

Mutta täällä on ihan järjetön asuntopula, joten se voi tehdä muutosta hieman hankalaa.

Vierailija
28/28 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hollannista ei mitään pahaa sanottavaa. Olen asunut vuoden Utrechtissa.