Muutto Irlantiin vai Alankomaihin?
Veri vetää ulkomaille ja näitä kahta olen miettinyt.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Molemmat aika kusisia mestoja nykyään.
Miltäs niissä näytti 1960-luvulla kun kävit?
Alankomaat on käsittääkseni modernimpi ja edistyksellisempi maa kuin Irlanti. Eikös Alankomaat ole pohjoismaiden tyyppinen maa eli sikäli varmaan tutunoloisempi.
Molemmat noistakin maista pilattu kehittyvista maista tulevalla m a a h a nmuutolla, jos ei jonnekin hienostoalueelle tai linnaan/kartanoon ole varaa muuttaa.
Jos muutto edessä olisi, niin Euroopasta valintani olisi Tšekki tai Puola. Pidemmältä Uusi-Seelanti.
Varmaan jos meinaa muuttaa maahan niin ei haittaa että se on pilattu maahanmuutolla. Ulkomaalainen sä siellä maassa sitten olet.
Itselläni on kokemusta vain Irlannissa asumisesta. Mutta sen perusteella pitäisin sitä ihan kelpo vaihtoehtona
Olen asunut jo kohta 20 vuotta Alankomaissa ja viihdyn todella hyvin. Perus positiivinen ilmapiiri, vaikka osaavat valittaa täälläkin, paljon avointa keskustelua. Kannattaa muistaa, että täällä on paljon muitakin kaupunkeja kuin Amsterdam. Ja jokaisessa omanlaisensa ilmapiiri. Itse asun yliopistokaupungissa idässä, lähellä Saksan rajaa. Ja sitten on vielä maaseutu ja sen eri ilmapiirit riippuen missä päin alankomaita sijaitsee…
Mutta täällä on ihan järjetön asuntopula, joten se voi tehdä muutosta hieman hankalaa.
Hollannista ei mitään pahaa sanottavaa. Olen asunut vuoden Utrechtissa.