Miten jotkut ei hikoile ollenkaan kesällä?
Mistä se johtuu? Onko teillä jotain salakeinoja?
Kommentit (42)
hikoilemattomat ovat kehonegatiivisia
Vierailija kirjoitti:
hikoilemattomat ovat kehonegatiivisia
Olen vieläkin hoikka, nuorempana olin laiha. Hikoilen ja hikoilin. Paljon.
Mulla on kasvotuuletin ja pukeudun sään mukaan. Kun lämpötila on 40 astetta, alan hikoilla. Suomessa harvemmin on niin kuuma. Talvitamineissa ostarilla voi hiki nousta pintaan, kun ulkona on pakkasta 20-30 astetta ja sään mukaisesti pukeuduttu. Siksi välttelen kauppakeskuksia talvella.
- Kilpirauhasen vajaatoiminta voi pahimmillaan tehdä sitä, että jopa palelee helteellä takki päällä
+ toisaalta, jos syö riittävästi suolaa, niin hikoilu voi vähentyä
Normaalipaino, lihaskunto ja paljon liikuntaa. Eli ulos norsut ja töppöstä töppösen eteen! Vauhtia vauhtia vauhtia!
Kyllä ne olympiurheilijatkin hikoilevat kiiltävänä kisoissa. Terveen elimistön merkki.
Vierailija kirjoitti:
- Kilpirauhasen vajaatoiminta voi pahimmillaan tehdä sitä, että jopa palelee helteellä takki päällä
+ toisaalta, jos syö riittävästi suolaa, niin hikoilu voi vähentyä
Kilpirauhasen liiketoiminta tai muu terveysongelma voi aiheittaa liikahikoilua. En tiedä miksi, miten paljon ja milloin teidän mielestä pitäisi hikoilla ollakseen normaali. Ei kesä ole syy, kesällä ei koko aikaa ole kuuma eikä edes lämmin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne olympiurheilijatkin hikoilevat kiiltävänä kisoissa. Terveen elimistön merkki.
He urheilevat kisoissa äärirajoilla. Jokainen hikoilee äärimmäisessä urheilusuorituksessa. Ap puhui ”kesästä” hikoilun selittäjänä.
Aineenvaihdunta ei toimi kunnolla tai kehossa ei ole riittävästi nestettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne olympiurheilijatkin hikoilevat kiiltävänä kisoissa. Terveen elimistön merkki.
He urheilevat kisoissa äärirajoilla. Jokainen hikoilee äärimmäisessä urheilusuorituksessa. Ap puhui ”kesästä” hikoilun selittäjänä.
No joo sitten on huipputason urheilijat, jotka ovat niin kovakuntoisia etteivät hikoile pikkusuorituksista ja kevyistä lenkeistä. Mutta tässä ei varmaan puhuttu heistä.
Vierailija kirjoitti:
Normaalipaino, lihaskunto ja paljon liikuntaa. Eli ulos norsut ja töppöstä töppösen eteen! Vauhtia vauhtia vauhtia!
Mene sinä käärme takaisin koloosi sähisemään.
Ei hikoilemattomuus ole terveydellisesti mikään ihanne.
Se on myös yksilöllistä.
Jotkut hikoilee luonnostaankin enemmän.
Myös hyvä kunto saa hikoilemaan vieläkin enemmän.
Minä en aiemmin hikoillut oikeastaan ollenkaan. Sit todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta. Aloitettiin tyroksiini ja nyt hikoilen kuin sika. Veriarvot on kohdallaan eli ei pitäisi johtua liian suuresta lääkeannoksesta.
Puhutaanko nyt siitä miksi 20-30 perusterveet tai nuoremmat ja hoikat ei hikoile? Vai kyseleekö ja ihmetteleekö tätä 50+ war elephantit ja war mammothit?
Suolan saanti kylläkin hikoiluttaa Enemmän, ei vähemmän
Joku sairaus varmaan.