Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytössä OFTAN-AKVAKOL silmätipat ja todella niitä laitetaan joka 2. tunti.... ihmettelin itsekin hieman kun lääkäri ohjeen antoi..

Vierailija
22/32 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likka nukkuu ainakin toistaiseksi ja mies yrittää nukuttaa esikkoa. Poika kuuluu vaativan isiltä hämähämähäkki-laulua =)

Neuvola oli siis tänään ja pikkuinen prinsessa on meilläkin! Painoa oli reilu 6200g ja pituutta 60.3cm. Ihan tasaisesti kuitenki kasvaa -2 käyrän yläpuolella, joten terkkakin sanoi että saapi jatkaa ihan tisumaidolla kun kerran yötkin nukkuu hyvin ja kunnon päiväunetkin. Kaipa me kuitenkin ens viikolla aletaan maistelemaan perunaa ja porkkanaa. Ei niistä kuitenkaan vielä hetkeen oo ihan ateriaksi saakka.

Minä kirjoittelin siitä ahtaudesta autossa kun on Cosmic. Meillä on kai vähän uudempi malli, kun sitä ei ainakaan selkä menosuuntaan ohjeiden mukaan saisi asentaa takapenkille keskelle. Siinä on sellainen metallinen tukijalka joka tulee auton lattiaa vasten.

Kummipoika 2vee on joutunut koko kevään kulkemaan päivystyksessä hengittelemässä sitä avaavaa ja sai viimeksi jonkin tabletin, jossa oli sitä ainetta mitä laitetaan piikilläkin suoraan tulehtuneisiin ja kipeisiin niveliin siis_voi_elämä, kun_just_äsken_muistin sen lääkkeen nimen! Imde jyrää... Kortisonia!

Kuukautiset: ei oo vielä näkyny, esikolta alko 5kk synnytyksestä kun imetys loppui kokonaan. Nyt olis kyllä tarkotus imettää pidempään, jospa nekin sitten pysyis pitempään poissa!

Jaahas, kutsu käy!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tää ees oikea pino, vai tuleeko uus tänään..no...

kuukautisgallup: on jo kahdet tulleet, eli kun onni oli 3kk alkoivat, vaikka tissiä saa öisin varmaan 5-10 kertaa..

Nyt onki tässä vähän jännät paikat, kun ehkäsy " unohtu" ja laskin et ovis ois jo menny, mut sit edellinen kierto oliki ollu 30 päivää eikä 28, ni saattoki olla et oli just ovis.....ihmeellisiä vatsakipuja ollu neljänä päivänä. Oon kyllä aivan paniikissa, mut viikonlopun ja alkuviikon ainakin niitä menkkoja oottelen. En varmaan uskalla ees miehelle kertoo asiasta jos olisin raskaana. Hermostus pahasti, koska oli mun laskuvirhe ja oltiin jo melkein sitä mieltä et lapsiluku on Onnin myötä täynnä..

Joku pikku masokisti mun päässä kuitenkin vähän toivoo että toinen lapsi tulisi...apua...ihan itkettää koko juttu kyllä nyt, just kun on vähän helpottanu tää elämä..

Ihanaa kun voi tänne tilittää, kellekään tutulle en uskalla sanoa, kun jotenki loukkaa kun tietää et salettiin aattelevat et " noille kävi vahinko" niinku tietysti kävikin, mutta silti. Ja Pirpanella jos pistäydyt pinossa niin ethän kerro kenellekkään!

No joo, kummitäti saapuu tänään, joten pitää vähän siivoilla.

T. Beijaflor ja Onni 5,5kk

Vierailija
24/32 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiirettä on pitänyt. Onneksi tänään on pyhäpäivä ja ollaan perheen kesken ihan kotosalla.

Oltiin eilen seurakunnan perhekerhojen yhteisellä kevätretkellä. Kivaa oli ja mikä parasta pääsi valmiiseen pöytään syömään :)

Ihan hyvin selitit pupina tuosta Sellon tapaamispaikasta. Me ollaan tulossa poitsun kanssa myös. kiva nähdä teitä.

Nyt jäi lyhyeksi, täytyy mennä, kun molemmat pojat huutaa kilpaa.

Taneli

Vierailija
25/32 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan sitä taas saa moottorin käyntiin. Viime yö oli taas vähän risanen, olis taas pitäny mennä heti nukkuun kun pikkujäbäkin nukahti, mutta innostuin tutkiin huutonettiä. En vain päässyt millään rekisteröitymään vaikka koitin useita käyttäjätunnuksia. En tiedä missä vika, täytyy tänään koittaa uudestaan. Sitten yö meni vähän väliä heräillen ja juuri kesken makeimpien unien isompi poika tulee itkien huoneestaan, oli nähnyt pahaa unta. Ja kello oli jotain 7 pintaan, yleensä nukkuu n. klo 9 saakka. Ja vaikka tänään on pyhäpäivä ja mies vapaalla niin hänpä lähti reenireissulle ja kotiutuu vasta illalla.

Oon vähän karheena miehelle, kun hän se pystyy kulkeen omilla reissuillaan entiseen malliin. Pääsisin kai minäkin, mutta vaikee se on lähtee kun imettää ja toi pikkumies ei huoli enää tuttipullosta. Olin yks ilta kauppareissulla ja mies oli tarjonnut maitoo pullosta, ei ollut kelvannut vaan oli vaan kääntänyt päätä pois. Täytyis koittaa useaamin tota pulloo ettei vallan unohda sitä taitoo. Tai mikä nyt sitten olikaan silloin illlalla ollut.

Tästä tulikin mieleen kysäistä että kuinka paljon teidän muitten miehet käy harrastuksissa/omilla menoilla?

Meillä mies reenaa kolmesti viikossa, kahtena päivänä yhdet reenit ja yhtenä kahdet peräkkäin. Välillä käy kateeksi ja silloin pihisen kiukusta kun meillä käydään nukutusrumbaa kun mies on pois. Isompi poika rupee nyt vasta pikkuhiljaa nukahtaan itsekseen, vaiketa se on edelleen, mutta helpottamaan päin. Ois pitänyt jo odotusaikana opettaa sitä nukahtaan yksin iltasadun jälkeen, koska nyt se on mahdoton yhtälö tuhiseva/itkevä vauva siinä kun yrittää nukuttaa toista. tai poika tarvis sen, että sen vieressä odottaa kunnes se nukahtaa. Useamman kerran oon nukuttanut sitä täällä kolmekin tuntia illalla kun toinen on reeneissä, silloin kyllä pistää vihaksi. No, niinhän se on, että miesten elämä se ei niin paljon muutu kun lapsia tulee, äiti se on aina kiinni niissä lapsissaan enemmän.

NENNILLE jaksamista!! Suru läheisen poismenosta on musertavaa, välillä on parempia aikoja, mutta sitten se suru taas iskee niin kovana päälle. Kuolema on niin lopullista. Mun hyvä ystävä kuoli pari vuotta sitten, yllättäen. Oli vasta 24v. kuollessaan. Minä en oo tähän päivään mennessä pystynyt sitä hänen kuolemaa ymmärtään, en pysty ajatteleen asiaa loppuun asti, on kuin olis jokin epämääräinen puristava tunne rinnassa kun pysähtyy ajatteleen, että häntä ei enää ole. En pysty katsoon valokuvia, lukeen kirjeitä mitä oon hältä saanut. En tiedä miten asiaa käsittelisin, kun nuori ihminen lähtee yllättäen, se tuntuu niin järkyttävältä, väärältä, miksei hän saanut elää pitempään. Ei saanut koskaan kokea omien lastensa syntymää. Jäljellä on suunnaton ikävä, niin paljon jäi sanomatta ja puhumatta. Monesti sitä kaipaa niin paljon että voisin soitta hälle ja kertoa kuulumisia ja huolia. Hän oli niin ihana ihminen ja hyvä ystävä. Jotenkin koitan lohduttautua sillä, että joskus me vielä kai tavataan jossain pilven reunalla, mutta eipä se paljon lohduta...

Joo, oli kai mulla jotain muutakin asiaa, mutta ei jaksa taas ajatella. taidan mennä tekeen banaanikakun, isompi katselee nalle puhia ja pikkuinen nukkuu vielä toistaiseksi. Laitan teillekin ohjeen, on meinaan helppo ja nopea tehdä ja vielä ihan hyvääkin.

* 2,5dl vehnäjauhoja

* 1dl grahamjauhoja

* 1dl kaurahiutaleita

* 2tl leivinjauhetta

* 0,5tl soodaa

* 1,5dl sokeria

* 2banaania

* 1dl juoksevaa margariinia

* 2rkl maitoa tai vettä

Sekoita kuivat aineet, soseuta banaanit. Lisää kuivien aineiden joukkoon sokeri banaanisose ja margariini + vesi tai maito.

Paista 175*/ 30min.

Tästä saa siis myös maidottoman ja munattoman ja hyvää on.

Itse en tosi voi paljon herkutella mutta pojalle teen kun se tykkää niin kovin. Seli seli...saas nähdä saanko pidettyä näppini erossa.

Vierailija
26/32 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on virkeänä noustu 6.30 ylös ku vihdoinkin maltoin mennä itekin nukkumaan ajoissa niin johan jaksaa paljo paremmin herätä poitsun kanssa.

Eilen käytiin kaverin luona kyläilemäsä ja pikkumies väsähti niin reissusta, että nukku ihan superpitkät unet, 18-21, ja piti ihan herättää, että nukkuis sitte yölläki. Meillä on tosi harvinaista, että poika nukkuu illalla ennen yöunia kunnolla. Yleensä ottaa vaan sellaset ½ tunnin tirsat.

Ceciliah: Me ollaan kohta pari viikkoa harjoteltu soseiden syöntiä ja kaupan soseita käytetään ainakin toistaiseksi. Poika on kovasti tykännyt porkkanaperunasta ja sen lisäksi ollaan annettu ruusunmarjaa. Tällä hetkellä annokset on 2-3tl/kerta. Aamulla annan ruusunmarjaa ja lounas- ja päivällisaikaan porkkanaperunaa. Oon tehny silleen että viikon ajan oon antanu aina samaa ennenkuin alotan uuden soseen. Pikkuhiljaa alkaa makuvarasto siitä karttumaan sitte.

Birgit2: Kiitos vinkeistä!!!

Nyt täytyy mennä, ku poitsu kuuluu heräilevän uniltan. Hyvää päivänjatkoa kaikille!

Pioni

Vierailija
27/32 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taneli: Meillä ei miehellä oo oikein mitään harrastuksia, mutta luulen että kun tästä kesä tulee niin saattaa jokusen kerran ehkä kalstamassa käydä.

Zat: Taannoisen testin pisteet mulla oli 10!

Moikka taas, Pioni!

Vierailija
28/32 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuulee ihan sairaan kovaa. Laitoin tytön ulos nukkumaan ihan seinän viereen et ei pääse tuuli vaunuihin.

Meillä mies siis lähti ke-to yönä englantiin keilailun firma EM-kisoihin. Eilen soitteli et hotelli mihin menivät on buukattu ihan täyteen, eivät tiedä mihin pääsevät yöksi. Ajelivat ympäri englantia yli 100punnan edestä etsiessään jotain toista hotellia. Onneks ei itte tarvinnu maksaa taksia vaan mokannu hotelli hoiti sen. Kiva oli illalla odottaa pääseekö johonkin yöks. Illal tuli viesti et löysivät mut n.2h ajomatkan päästä keilahallista. Tänään pitäs päästä johonkin lähempään hotelliin. Saankohan mie enää miestä sieltä ehjänä kotia??? En uskaltanut laittaa puhelinta äänettömälle jos sattuu jotain, sellainen huolehtia mie oon.

Tästä päästäänkin...

Miehen meno/harrastusG: Käy keilaamassa n. 3krt/vko ja sit pelaamas sulkapalloa kerran viikossa. Muuten on melkein kotona, paitsi tietysti työpäivät pois ottaen. Silti minusta välillä tuntuu et oon 24h tytön kans. Ehkä sen takia et mies on hoitanut ison osan noista EM kisa järjestelyistä heidän osalta ja on istunut kotona olo ajan netissä tai puhelimessa.

FABLE: täytyy kokeilla reseptiä, poika tykkää meillä kans banaanikakuista kuin hullu puurosta.

Birgit ja Jenna s.24.1

Vierailija
29/32 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaanpa heti tuohon miehen_menoG ettei unohdu, eli meillä mies käy 2-3krt viikossa treeneissään + sitten yleensäkin on päivittäin 1-2h annan puuhailla omiaan =) (yleensä tuolloin vaan lepäilee) siitä saankin hyvän omantunnon livahtaa tallille ratsastelemaan miltei päivittäin muutamaksi tunniksi.

meillä pirpana heräsi taas 5 aikaan ja jutteli kovasti taas tapetille. tekee sen tyyliin joka aamu =) sitten aletaankin ärhentelemään äitiä ylös..

viimeyönä söi vain kerran tissiä joten maidon kasvattelu taisi mennä taas ohitse =)

mansemamma: hyvää vuosipäivää teille! onpas ukkos ollu tyly äitienpäivänä, toivottavasti skarppaa nyt vuosipäivänä ja hemmottelee sua!

meillä mies nappas tytön itselleen äitienpäivänä aamulla ja sain nukkua muutaman tunnin yksin..(näin kyllä tehdään viikonloppuisin muutenkin) sitten hän tarjosi aamupalan vuoteeseen ja oli itse leiponut kakun minulle! ;) sitten tiistaina mentiin ulos syömään, kun sunnuntaina oli kova ruuhka ravinteleissa.. syötiin oikein pitkän kaavan mukaan ja taisin hiukan humaltuakin sillä reissulla (vaikka join vaan vähän viiniä) =) ISALLE; oletteko te koskaan käyneet patapirtillä? oli muutes todella hyvät ruuat ja hieno paikka. suosittelen!

tyttökin oli tuolloin ekaa kertaa hoidossa ja kyllä otti koville jättää hänet kummitädille, mutta hyvin olivat pärjänneet ja tyttö oli ollut kiltisti =)

birgit: kuinka nostit annosta aloituksesta? (eli se tl, mutta kuinka kauan näin) kuinka paljon menee nykyseltään sosetta? meillä varmaan vaan makustellaan pitkään pienillä annoksilla, kun aloitetaan..

nyt lähden ulos ajelemaan nurtsia, kun on niin kaunis ilma!

cec

Vierailija
30/32 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittelin tosiaankin n.2-3tl/pvä. Aina kun annoin uusia soseita niin maisteltiin se muutama tl yhden viikon verran. Sen jälkeen syötiin 1/2prk /pvä n. 1kk ajan.

Nyt syödään 2prk/pvä. Ruoka-ajat on n. klo 13-14 ja sit klo 17-18. Kummallakin ruualla syödään 1prk vahvaa (kasvis/peruna ym.) sosetta.

Birgit

Vierailija
31/32 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kehno, mein poju on taas antibioottikuurilla. Vietiin se maanantaina nimittäin yksityislekurille (viime viikolla oli tk:n neuvolalääkärikin, jossa kuunneltiin ja katsottiin), kun tuntui olevan edelleen niin limainen. No korvatulehdushan siellä oli sekä keuhkoputkentulehdus. Että silleen. Nyt sitten viikon kuuri ja kontrolli 3-4 viikon päästä. Ardisia se taisi pähkäillä saman vaivan kanssa ja mietti miten lääkkeen saa menemään. Ei minulla mitään sen kummempaa vinkkiä ole antaa, mutta nyt ottaa lääkkeen jo paremmin. Kahtena eka päivänä huusi aina kun syötävä. Annan lääkkeen ruiskulla pieniä annoksia poskeen, ja välillä sitten tuttipullosta maitoa, jos alkaa itkeen. Toivottavasti tauti voitetaan, eikä tästä kehkeydy mitään infektiokierrettä. Poju oli siis edellisellä kuurilla vasta kuukausi sitten. Sillonkin oli keuhkoputken tulehdus.

Vielä Ardisialle, että minä se olin joka kyseli nivelkivuista alunperin. Minulla edelleen särkee ihan jumalattomasti lähinnä polvia. Pitänee kai uusi lääkäri varata. Tule sinä sitten kertomaan, mitä sinulle lääkäri sanoi raskauden jälkeisisät nivelkivuista.

MENKOISTA oli kysely. Minulla alkoi noin 4 kk synnytyksestä. Esikoisen jälkeen alkoi 2 kk synnytyksestä.

MIESTEN MENO-G: Ei hirveesti mene, kun ei täällä tuppukylässä voi juuri mitään harrastaa. Käy kavereillaan joskus. Eli ihan kiitettävästi osallistuu arjen pyöritykseen apuna. Tämän toisen lapsen myötä on tosissaan terhistäytynyt lapsenhoidossakin.

E-KARJALAISTEN tapaamisesta. TIKRUA huutelen edelleen! Saitko sähköpostia? Sovitaanko tapaamisesta, kun ei vissiin uusiakaan ole ilmottautunut?

Huomenna lähden kyllä kaupungille vähän tuulettumaan. tää tuppukylä alkaa tosissaan tulla korvista.. Mukavaa viikonjatkoa!

-pinus-

Vierailija
32/32 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiirus päivä, lasten kanssa on retkeilty Ilomantsissa kerhon kevätretkellä.. Illalla systeri miehineen tuli vielä grillaamaan, keskimmäinen nukahti vasta justiinsa. Poju nukahti kahdeksalta, mikä tietää ekaa syöttöä jo klo 00 =S

Menkkoja ei ole meillä näkynyt, ekan raskauden jälkeen tulivat imetyksen loputtua, tokan kohdalla myös eli talveen olen varautunut näitäkin odottelemaan =) (se vuosi olis tark. imettää..)

Miehen menoG: meillä on mies vuorotyössä, joten riippuu paljon ukon vuoroista milloin tekee minkäkinlaista asiaa. On kyllä kova kalastamaan kesäisin, joten siellä kuluu aikaa, ja talvisin kelkkailee paljon. Mutta minäkin saan harrastaa sen minkä haluan, mutta usen kyllä omiin menoihini pienimmän nappaan mukaan ainakin. Juoksen yksin, mutta kuntosalilla vauva on mukana, lenkillä ainakin kaksi pienintä..

Mansemammalle hyvää hääpäivää!! Me ei olla edes naimisiin " keretty" , yli kymmenen vuotta ollaan yhessä kyllä oltu =)

Sairaille paranemisia!

Beijaflor; se on muuten jännä että jos vahinko käy eikä ole varma onko raskaana vai ei, kumpaankin lopputulokseen on jollain tapaa pettynyt ja siitä kuitenkin helpottunut... Voimia, yöt teillä kuulostaa vaikeilta!

Nyt hommia jatkamaan kun vasta talo rauhoittui.. Esikko on reissussa lauantaihin, eli huomenna nukutaan kahden pienimmän kanssa piiiiiitkään. (hope so)

-Riitsi-