Mihin sinkku tarvitsee kaksiota ja 160 cm leveää sänkyä?
Tosi monella sinkkunaisella, ihan nuorilla opiskelijoillakin, on kaksio ja 160 cm leveä sänky.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Mihin sinä tarvitset tietoa siitä, miten joku toinen ihminen nukkuu?
Ap:llä on Suomen yleisin sairaus; Kateus
20m2 yksiö ja 120cm sänky riittää satunnaiseen työstämiseen.
M44
Vierailija kirjoitti:
Kaksion ja 160 cm leveän sängyn omistava sinkku on ehkä jättänyt oven auki sille mahdollisuudelle, että siinä asunnossa ja sängyssä voi joskus joku muukin olla hänen itsensä lisäksi.
Jos minun tapailemani mies asuisi pienessä yksiössä, jossa olisi lisäksi vain joku yhden hengen peti, joka muistuttaa teinipojan sänkyä lapsuudenkodissa, ei sellainen oikein iskisi meikäläiseen. Ajattelisin heti, että semmoisella miehellä on varmaan joku sarjakuvahahmo-pussilakanakin tai akuankka-alushousut.
Minulla on kaksion makuuhuoneessa yhden hengen peti, koska sängyn ja toisella seinustalla olevan lukutuolin väliin pitää jäädä reilusti tilaa joogamatolle. m50
Koska mä voin.
Sängyn olen valinnut sitä silmällä pitäen, jos tulee joskus uudestaan selkäsairaus. Ei ole onneksi tullut mutta sänky on kumminkin sellainen, jossa pystyy vaihtamaan asentoa myös selkäkipuisena.
Lisäksi leveä sänky on siitä hyvä, että toisella puolella nukun ja toisella puolella lepään päivisin jos väsyttää. Patja pysyy paremmassa kunnossa.
Erillinen makuuhuone on aivan ehdoton ja lisää asumismukavuutta monella tavalla.
Miksi asua ahtaassa koirankopissa, jos ei ole pakko? Asuin sinkkuna pienehkössä kaksiossa, nyt asutaan puolison kanssa isommassa kaksiossa ja pärjätään tässä ainakin siihen saakka, että tuleva vauva täyttää vuoden.
Niin joo, ja tykkään nukkua leveästi, nyt on 2 metriä leveä sänky, ei tule ahdasta 🥰
Ei mihinkään. Minulla sinkulla on kolmio ja 180 cm leveä sänky. Ihan omilla rahoilla kustannettu.
Olen kyllä joskus ihmetellyt että miksi aikuinen ihminen nukkuu pienessä yhden hengen sängyssä kuin lapsi. Tosin meillä oli lapsillakin isot jenkkisängyt. Mutta onhan Suomi vapaa maa niin saa nukkua vaikka sillan alla.
No minä en halua nukkua olohuoneessa/keittiössä enkä laittaa ruokaa, syödä ja toteuttaa harrastuksiani makuuhuoneessa. Siksi on hyvä olla erikseen makuuhuone ja olohuone/keittiö. Kivempi tavata vieraitakin.
Työhuoneessa työskennellään ja makuuhuoneessa maataan. Lisäksi mulla on olohuone, jos haluan kutsua vieraita tai katsoa televisiota.
Missä ne sinkun kissat sitten nukkuisivat?
Yksiö on kuin teinin huone, kaverit tulevat kylään ja istuvat sängynlaidalla.
Yksiöiden rakentaminen pitäisi kieltää rakennus määräyksissä. Yksiössä asuminen tutkitusti aiheuttaa psyykkisiä ongelmia.
Ja miksi ihmeessä minulla olisi aikuisella ihmisellä kotona yhden hengen sänky? En ole nunna.
Miksi sinkun pitäisi asua yksiössä jos ei halua asua yksiössä? Miksi vaikka 35 neliön yksiö olisi jotenkin oikeampi ratkaisu sinkulle kuin 40 neliön kaksiö? Vai tarkoittaa ap nimenomaan että sinkun pitäisi asua mahdollisimman ahtaasti, jossain 18 neliön yksiössä? Miten sinkku voi pyytää treffikumppania kylään (ja ehkä joskus päivittää parisuhdestatuksensa) jos treffikumppanille ei ole kotona edes tilaa? Miten harrastetaan seksiä, jos sänkyyn ei mahdu kahta ihmistä mukavasti?
Vierailija kirjoitti:
Koska haluan että on makuuhuone erikseen. Pitääkö parivuoteesta luopua kun tulee ero? Älä viitsi.
Jotkut vanhat ihmiset ajattelevat noin kuin ap. Eron jälkeen muutin omaan asuntoon ja olin yhden 6-kymppisen sukulaismiehen kanssa (koska hänellä on auto ja minulla ei) huonekalukaupassa tarkoituksenani ostaa sänky ja pöytä yms. perustavaraa uuteen kotiini, niin hän alkoi paasaamaan, että ethän sinä tarvitse leveää sänkyä kun yksin olet tai jopa että mitä sinä suihkuverholla teet kun olet yksin.
Vierailija kirjoitti:
Yksiö on kuin teinin huone, kaverit tulevat kylään ja istuvat sängynlaidalla.
Tää just. Hyi ajatusta että vieraat tulisi istumaan mun sängylle samoilla vaatteilla joilla ovat istuneet likaisilla bussinpenkeillä
Miksi ihmeessä kukaan asuis pienessä yksiössä, jos on varaa asua tilavammin kaksiossa? Makuuhuone erikseen on ihan must
Kansanedustajilta vois ottaa asunnot pois. Mihin he tarvitsevat asuntoa? Eivät mihinkään. Työpaikalla viettävät niin monta tuntia, että voisivat nukkua työpaikallaan.