Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen nainen, jättänyt lapseni enkä tapaa tätä ollenkaan

Vierailija
08.06.2026 |

Haluatko kysyä jotain? Purkaa nais- ja äitiysvihatunteitasi? Anna palaa, areena on sinun

Vastauksena ensimmäisiin kysymyksiin, tapaukseen ei liittynyt huumeita tai muita päihteitä, ainoastaan väkivaltaa ja petoksia miehen ja valtion toimesta

Kommentit (117)

Vierailija
41/117 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sinustako on hienoa hylätä oma lapsi? Tosi voimaannuttavaa joo...

Vierailija
42/117 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat sössöttää?

Puhuminen on terveellistä, varsinkin niille jotka on pyritty väkivalloin vaientamaan

Olet ilmeisesti myös harhainen.

Juu varmaan ja 500 muutakin diagnoosia ja ongelmaa, jotka oikeuttavat silpomisen sekä muun väkivallan kehoani ja mieltäni kohtaan. Ei kiinnosta

Mitä h*lvettiä nyt oikein sekoilet jostain silpomisesta? Mistä repäisit tuon?

Eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/117 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen lapsesi on? Miksi jätit lapsesi?

En tiedä, lakkasin muistelemasta ja seuraamasta koko asiaa kun tein päätöksen että ansaitsen väkivallattoman elämän ja lapsi oli välineellistetty väkivaltaan minua kohtaan. Jätin koska se aiheutti niin suuren määrän väkivaltaa ja väärinkäytöksiä minua kohtaan: miehen, valtion ja myös molempien sukujen tahoilta. Jatkuvaa psyykkistä ja fyysistä väkivaltaa 

MIKÄÄN ei oikeuta hylkäämään omaa lasta, vaikka mikä olisi ja miten suuri oma ego olisi. Lasta ei hylätä. Olet hirviö.

Vierailija
44/117 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon naisia jotka ovat antaneet lapsensa adoptioon 

Vierailija
45/117 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina näissä tapauksissa syyllistetään naista. Kyllä se suurin syy vaan on siinä.väkivaltaisessa miehessä,  joka on monesti oma puoliso.

Vierailija
46/117 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä kuukausista et pidä ja miksi?

Tammi- ja helmikuu ovat haastavimmat koska on kylmää ja pimeää, ihmiset masentuvat helposti ja ilmapiiri on matala. Mutta kunnioitan kaikkia kuukausia ja teen parhaani selviytyäkseni näistäkin iloisesti

Iloa ja auvoa tyystin ja yksinomaan ihan vallan

Vierailija
47/117 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina näissä tapauksissa syyllistetään naista. Kyllä se suurin syy vaan on siinä.väkivaltaisessa miehessä,  joka on monesti oma puoliso.

Se silti ei oikeuta oman lapsen hylkäämiseen. Erota voi, mutta lasta ei voi hylätä.

Vierailija
48/117 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vauva.fi on täynnä näsäviisastelijoita? 

Miksi sinä olet täällä? Nostamassa itseäsi ja laskemassa muita. En minä, mutta muut...

Eri/ Miksi teit vastakysymyksen etkä vastannut? 

Ihmetyttää nuo ns hyökkääjät——

Vierailija
49/117 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni nainen olisi ihan hyvä äiti mutta usealke tehdään noita.sijoituksia.eikä edes palauteta lapsia vaikka sen pitäs olla väliaikaista!

Vierailija
50/117 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se silti ei oikeuta oman lapsen hylkäämiseen. Erota voi, mutta lasta ei voi hylätä.

Se lapsi muistuttaa koko ajan siitä, miten sai alkunsa. Miten ei ollut toivottu. Ainakin meillä adoptio oli oikea ratkaisu ja joo kävin kyllä terapiassa pitkään.

Vierailija
51/117 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On täysin hyväksyttävää jättää väkivaltainen mies.

Isät hylkäävät lapsensa useammin kuin äidit.

Vierailija
52/117 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, jos oman lapsen hoivaaminen johtaa äärimmäisiin väkivallantekoihin naista/äitiä kohtaan. Jos en tätä tekisi, hyväksyisin sen, että lasta käytetään ankkurina pahoinpidellä naisia ja äitejä

Vierailija
53/117 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa. Olet varmasti ylpeä itsestäsi. Yksikään lapsi ei ansaitse tuollaista äitiä.

Äitiystaidoissani ei ollut mitään vikaa, päin vastoin. Lapsi ei edes itkenyt seurassani, toisin kuin isän, jonka seurassa sai kirjaimellisia paniikkikohtauksia, huusi kuin palosireeni ja ulosti alleen paniikkikohtauksissa

Kannattaisi mennä itseensä, miksi purkaa vihaa miehen väkivallasta ja sairaudesta äitä ja lasta kohtaan, lapsen äitiin. Olet osa ongelmaa

Vierailija
54/117 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, jos oman lapsen hoivaaminen johtaa äärimmäisiin väkivallantekoihin naista/äitiä kohtaan. Jos en tätä tekisi, hyväksyisin sen, että lasta käytetään ankkurina pahoinpidellä naisia ja äitejä

Tiestikö että erota voi myös hylkäämättä lasta?

Vierailija
55/117 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin vanhempani kun olin 21-vuotias. Lähdin ulkomaille. Palasin Suomeen vasta kun olivat kuolleet. Lakimies hoiti perintö yms asiat. Olin avioliitossa ulkomailla ja otin puolisoni nimen. Edes sukulaiset eivät tiedä kuka olen.

Vierailija
56/117 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä toivot tulevaisuudelta?

Olen oikeastaan aika tyytyväinen elämääni nyt, kun väkivalta on loppunut ja olen siitä toipunut. Maailman tila tietysti on mitä on, mutta oma elämäni on hyvää, rauhallista ja seesteistä. Tulevaisuudelta toivon lisää hyviä asioita ja toivon myös, että muutkin naiset saavat sen elämän, minkä ansaitsevat

Vierailija
57/117 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsesi oli, kun hylkäsit hänet?

Etkö ikävöi häntä enää lainkaan?

Onko lapsesi tyttö vaiko poika?

Vierailija
58/117 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti/lapsisuhdetta ei pitäisi katkaista kuin ns fyysisessä/henkisessä pahoinpitelytapahtumisessa!

Karseata kuultavaa kun aikuinen kertoo ettei hänellä ole ollut äitiä/isää.

Vierailija
59/117 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiestikö että erota voi myös hylkäämättä lasta?

Kyllä ja niin teinkin. Tai siis mies teki, kun siis petti minua ja suunnitteli vauvankin viemistä toisen naisen luokse. Kokeilimme "yhteishuoltajuutta", mutta se ei lopettanut väkivaltaa. Sanoin viranomaisille, että voin ottaa lapsen yksinhuoltajuuden, koska lapsen kanssa ei ollut mitään ongelmaa, mutta en suostu toimimaan yhteistyössä miehen kanssa joka on minulle hengenvaarallinen ja tuhoaa koko elämäni. Hän tuhosi myös urani. Mies ei suostunut tähän joten valitsin rauhan ja henkeni pitämisen

Ajattelin asiaa myös siltä kannalta, että koska raskautuminen tapahtui petoksellisesti ja väkivaltaisesti, se vähentää velvoitteitani "äitinä". Äidiksi tulemiseen pitää olla suostumus ihan yhtä lailla kuin seksiinkin

Vierailija
60/117 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä toivot tulevaisuudelta?

Olen oikeastaan aika tyytyväinen elämääni nyt, kun väkivalta on loppunut ja olen siitä toipunut. Maailman tila tietysti on mitä on, mutta oma elämäni on hyvää, rauhallista ja seesteistä. Tulevaisuudelta toivon lisää hyviä asioita ja toivon myös, että muutkin naiset saavat sen elämän, minkä ansaitsevat

Kaikkea hyvää sulle. Ymmärrän sua täysin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä