IL: Frans Frangén joutuu oikomaan usein: ”En ole poika”
Miksi tällaista soopaa tulee telkkarista?
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/e6616087-cd39-4caf-b795-392647a…
Kommentit (738)
Fransilla on sellainen mutsi, etten jaksa kuunnella sitä kaameaa naurunräkätystä television jälkiviisaissa. On niin hirveää räkänaurua. Ei ihme, että pojalla on aina leipäluukku auji ääriään myöten.
Ei se ole poikalapsen vika, jos mutsi on halunnut tyttölapsen ja muokkaa siitä pojastaa mekkoeinerin.
Vierailija kirjoitti:
"Minä en pakota ihmisiä elämään omien harhojen mukaisesti ja heitä itkupotkuraivareita ja uhriudu, kun muut eivät lähde leikkiin mukaan. En myöskään ala kiistämään biologisia faktoja. Ja itse naisena edustan naisten oikeuksia, joita on poljettu ihan ajanlaskun alusta asti, ja joita nämä Fransin kaltaiset toopet ja muut trans-fanaatikot myös polkevat, osa ihan tiedostaen ja tahallaan."
Sinulle siis riittää että omat oikeutesi on turvattu, muiden asioista viis? Sellaista solidaarisuutta ja empatiaa sitten siellä tällä kertaa.
On aina yhtä ihmeellistä miten sorretusta asemasta tasavertaiseen asemaan nouseminen saa kerta toisensa jälkeen ihmiset nopeasti unohtamaan mitä olikaan se sorrettuna olo.
Ilmeisesti se sorrettuna oleminen on kauempana suvun historiassa ja omakohtainen kokeminen siitä aika vähäistä. Ihminen sitten kai tarvitsee jonkun, jonka kokee olevan itseään alempana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Frans on pojan nimi.
Nimi pitäisi kyllä pikaisesti vaihtaa. Miksei ole vaihtanut??
Uudeksi nimeksi T r a n s
Vierailija kirjoitti:
"En mäkään mitään adhd-marssia järjestä."
Etkö jos edelleen sinut leimattaisiin joka paikassa vain tyhmäksi ja mahdottomaksi ja moni kertoisi koko ajan sinulle että ADHD ei ole mikään oikea asia, sinun pitäisi vaan ottaa itseäsi niskasta kiinni ja alkaa tavalliseksi?
Jokainen päivä on adhd ihmiselle oikeusmarssi. Ellei sitten ole murhanhimoinen.
Vierailija kirjoitti:
"Minä en pakota ihmisiä elämään omien harhojen mukaisesti ja heitä itkupotkuraivareita ja uhriudu, kun muut eivät lähde leikkiin mukaan. En myöskään ala kiistämään biologisia faktoja. Ja itse naisena edustan naisten oikeuksia, joita on poljettu ihan ajanlaskun alusta asti, ja joita nämä Fransin kaltaiset toopet ja muut trans-fanaatikot myös polkevat, osa ihan tiedostaen ja tahallaan."
Sinulle siis riittää että omat oikeutesi on turvattu, muiden asioista viis? Sellaista solidaarisuutta ja empatiaa sitten siellä tällä kertaa.
On aina yhtä ihmeellistä miten sorretusta asemasta tasavertaiseen asemaan nouseminen saa kerta toisensa jälkeen ihmiset nopeasti unohtamaan mitä olikaan se sorrettuna olo.
Miten te itse saatte asiasta väännettyä jonkun sortokoneiston? Kestättekö te kuulla muitakaan elämän totuuksia?
Ei päässyt opiskelemaan kun pääsykoe meni penkin alle -> graahh, sortoa!
Kelan täti puhuu 65-vuotiaalle eläkkeestä -> ikäsortoa, se ei puhukaan lapsilisästä enää!
Ei pääse Idolsiin kun sävelkorva on olematon -> sortokoneisto jyllää!
Urheiluseuran koutsi ei päästäny edustusjoukkueeseen kun lapsi löntystää hitaasti -> pientä raasua sorretaan!
Oikeesti? Miks sit sukupuolen kokemus on jonkun itkukonsertin paikka? Ei kukaan koe aina omaa sukupuolta täydellisesti, mutta ei siitä kannata mitään showta järjestää.
Vierailija kirjoitti:
Ilmaista mainosta Frangenin pojalta, neitinaama myy paremmin. Typerä ohjelma muuten, samoin kuin Borgin suvun tekeleet. En tahtoisi rahoittaa!
Myös Topi tykkää mekoista 👟👟👗
Tää Frans halusi näyttelijäkouluun mutta tipahti jo ejalla kierroksella ulos. Onneksi senään TEAKissa osataan katsoa syvemmälle. Miten voisi olla Tuntemattoman Lahtinen tämä Frans-poika? Tai miten olisi Niskavuoren Aarne? No, eipä tarvitsekaan, kun on yliopiston kirjoilla ihan omalla alallaan.
Tämä Franshenkilöhan harrastaa jotain taistelulajia, minkä sukupuolen sarjassa kilpailee (jos kilpailee)?
On tärkeää että MIES saa olla mitä haluaa. Ei ole muillä yhtä paljon väliä...
Vierailija kirjoitti:
Tämä Franshenkilöhan harrastaa jotain taistelulajia, minkä sukupuolen sarjassa kilpailee (jos kilpailee)?
No kisaa HNMKYssä.
Rosa Meriläisen lapsi Frans pukeutui vanhojen tansseihin mekkoon – äidiltään hän on pyytänyt vain yhtä asiaa
Yläasteella Frans Frangén toivoi äidiltään, että häntä ei sukupuoliteta. Rosa Meriläisen mielestä toive oli sangen ymmärrettävä: jako kahteen sukupuoleen on tarpeeton.
Vierailija kirjoitti:
Jos sillä on munat, se on poika.
Fransilla on pillu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Siinä aina selviää, että sukupuolia on kaksi, kun sukupuolen voi korjata vain mieheksi tai naiseksi. "
Miten niin? Ei läheskään jokainen tee kaikkea mahdolista vaan osa tyytyy vain tiettyihin toimenpiteisiin jotka kokee itselleen tärkeiksi.
Ja tätä tilennettahan parantaa vielä huomattavasti se että nykyisen lain mukaan virallisen sukupuolen saa vaihtaa pelkällä ilmoituksella joten se ei automaattisesti vaadi mitään hoitoja tai muutoksia vaan asiaa voi tehdä juuri sillä tavalla ja sillä laajuudella kuin itse haluaa ja kokee tarpeelliseksi. Osa tyytyy vaihtamaan pelkän merkinnänkin.
Tarkoitin, ettei ole hoitoja, joissa halutessaan voi korjata sukupuolen muuksi kuin mieheksi tai naiseksi.
Jos joku kokee olevansa mies, voi saada hormoneita, leikkauksia ja muuttua mieheksi. Entä astrosukupuolinen, astrogender? Mitä hälle tehtäis....?
Ei kukaan voi muuttua miksikään. Ei nainen mieheksi, eikä mies naiseksi, sen enempää kuin alieniksikaan. Sukupuoli on syntymäominaisuus, ei mikään fiilis ja tyyli jota voi mielensä mukaan vaihdella. Mikä tässä on vaikea ymmärtää.
Identiteettihöpinät ei liity mihinkään, identiteettejä on yhtä monta kuin on ihmistä, niillä jutuilla ei ole mitään arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Rosa Meriläisen lapsi Frans pukeutui vanhojen tansseihin mekkoon – äidiltään hän on pyytänyt vain yhtä asiaa
Yläasteella Frans Frangén toivoi äidiltään, että häntä ei sukupuoliteta. Rosa Meriläisen mielestä toive oli sangen ymmärrettävä: jako kahteen sukupuoleen on tarpeeton.
Rosa -vittuhaiseehyvälle- Meriläinen. Tuskin edes ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Vaikka kaikki tietävät, hän itse mukaan lukien, että hän on poika, pitäisi silti teeskennellä, että hän ei ole poika.
Mitä sitten? Vaikuttaako tuo sinun elämääsi jotenkin?
Kyllä vaikuttaa. Olet absoluuttisen etuoikeutettu ollessasi tunnetun kulttuurivaikuttajan ja pitkän linjan kansanedustajan lapsi. Että haet uhristatusta laiskimmalla mahdollisella tavalla, eli ratsastat mitääntarkoittamalla "muunsukupuolisuudella" ikään kuin se olisi jokin transsukupuolisuusstatus, dilutoit muiden ahdinkoa vain pönkittääksesi omaa poliittista kampanjaasi.
Vanhempani ovat hyvin liberaaleja, joten minulla ei ole ollut tarvetta kapinoida heitä vastaan. Äidin kanssa meillä on poliittisesti aika yhteneväiset käsitykset, mutta ympäristö- ja ilmastoasioissa olen häntä radikaalimpi. Ahdistus tulevaisuudesta sai minut viisitoistavuotiaana liittymään Elokapinaan. Pari kertaa olen joutunut poliisin kanssa tekemisiin ja minut on otettu kiinni mielenosoituksissa.
Alkuvuodesta päädyin otsikoihin esiinnyttyäni mekko päällä lukion vanhojentansseissa. Kuvittelin median kiinnostuneen asiasta siksi, että mekko oli sama, joka äidillä oli joskus ollut Linnan juhlissa. Mutta ei, uutinen oli se, että pojalla on leninki. Sitten kävi ilmi, että poika ei oikeastaan olekaan poika.
Pienestä asti minun on ollut vaikea ymmärtää, miksi ihmiset jaetaan kahteen ryhmään sukupuolen mukaan, ja olen aina hengannut molemmissa porukoissa. Kasiluokalla ymmärsin, etten taida olla poika. Sukupuoli on pään sisäinen asia, ja käsitys omasta identiteetistä voi vaihdella vaikka päivittäin. Itse en edelleenkään osaa varmasti sanoa, mikä olen, ja käytän termiä muunsukupuolinen.
Mekkokohu ei minua haitannut. Nauroimme, kun luimme kavereiden kanssa nettikeskustelua, jossa minua pidettiin varoittavana esimerkkinä vapaan kasvatuksen tuloksista. Ymmärrän heitä: kaikki uusi ja outo vaikuttaa monista aluksi pelottavalta.
Myös äitiä on riepoteltu julkisuudessa. Hänhän on todellinen ammattikehtaaja, joka uskaltaa laittaa itsensä likoon. Minuakin on yritetty kiusata hänen edesottamuksiensa takia, mutta en provosoidu helposti. Käsittelin äitiin liittyvät nolouden tunteet jo hyvin varhain. Nykyään olen hänestä pelkästään ylpeä.”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Frans on pojan nimi.
Nimi pitäisi kyllä pikaisesti vaihtaa. Miksei ole vaihtanut??
Uudeksi nimeksi T r a n s
Transport Frangén, niin on jo kuljetusliikkeelle nimi valmiina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sillä on munat, se on poika.
Fransilla on pillu!
Äänestä ja ruumiista päätellen olen vahvasti eri mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kisaa HNMKYssä.
Korjaus: nuorten letkullisten kristillinen yhdistys
Eihän se mitään oio, vaan valehtelee. Aika ärsyttävää varmaan esim keski-ikäisenä kun ton ikänen alkaa "ojentaa" höpöjutuillaan, jos itse vaan ystävällisyyttään jotenkin on senkin huomioinut parilla sanalla jossain kulttuuriväen kissanristiäisissä. Minä toteaisin pikku prinssille varmaan kyllästyneenä että "jaaha, no liihotteles jotain toista valistelemaan siitä, joka noihin juttuihisi uskoo, hushus sika metsään." ja kulauttaisin lasin tyhjäksi. 😂