Käykö teillä siivooja? Tulonne?
Te, joilla käy siivooja, paljonko on kotitaloutenne Nettotulot?
Mielelläni tietäisin myös bruttotulot.
Kuinka usein käy?
Suositteletko?
Tässä aika väsynyttä vääntöä käydään pahimpien ruuhkavuosien keskellä, onko siivoojaa varaa/Kannattaako maksaa. Lapset 3,5v- ja 1,5v. Molemmilla vaativat erityisasiantuntijatyöt/johtotyö. Asunto 90 neliötä. Mies todella surkea siistimään omia jälkiään ja itse olen helposti kuormittuva sekä inhoan sellaista megasuuruusluokan siivousurakkaa aina pari kertaa kuussa, kun kolme ihmistä sotkee ja yksi ei jaksa perässä.
Itse kaipaan tässä kuormituksessa 3vk:n välein tapahtuvaa siivousta. Talouden bruttotulot n. 12500e/kk. Nettotulothan tässä verotuksen supermaassa onkin aivan muuta eli käteen talouteen n. 7000e kuussa. Helsingin lapsiperheen asumiskulut ja auto.
Onko järkeä. Tässä kai haen rohkaisua samantuloisilta tai pienempituloisilta, että kuormituksen vähentymisestä voisi maksaa ja haaveilla elämänlaadun parantumisesta. Mut miten on?
Kommentit (11)
Meillä ei käy siivoojaa, mutta sinulle kyllä suosittelisin sitä. Noista tuloista kyllä pitäisi riittää sen verran.
Teillä on isot tulot, joten kyllä noista pitäisi varmaan riittää siivouspalveluunkin, ellei asumiskulut ole tolkuttomat. En osaa sanoa ihan tarkkaan kk-tasolla, koska meillä on vain pääomatuloja, ei kk-palkkaa, mutta arviolta ehkä noin 9000 €/kk keskimäärin. Pk-seudun asumiskulut mutta ei lainoja, 150 neliöä. Kerran viikossa käy siivooja. Kannattaa mieluummin käydä tiheämmin niin pysyy siistinä. Tottakai suosittelen, jos on rahaa niin ei itse tarvitse siivota.
Minulla käy siivooja 2 viikon välein. Asun yksin, lapsi 50% ajasta luonani. Tulot noin 120 kE vuodessa.
Kyllä AP:n ongelma on enemmänkin elämänhallinnassa, parisuhteen kemioissa ja työn/vapaa-ajan jakautumisessa. Tähän ei siivoojan palkkaaminen auta.
Erityisasiantuntija/johtotyö ja palkkaa saatte vähemmän kuin joku hikinen raksainsinööri. Suosittelen työpaikan vaihtoa
Vierailija kirjoitti:
Minulla käy siivooja 2 viikon välein. Asun yksin, lapsi 50% ajasta luonani. Tulot noin 120 kE vuodessa.
Nettotulotko? Tuollaista nettopalkkaa on harvalla.
Meillä olisi varaa, mutta vierastan ajatusta että kotona siivoaa täysin vieras ihminen.
No toinen on asiantuntija ja toinen johtavassa työssä. Siitä muodostuu yhteisesti tuo vain reilu 7000e netto. Verotus on jäätävää tässä maassa. Sentään päivätyössä olemme, emmekä paina viikonloppuisin tai erilaisten lisien varassa, mitä raksalla voin hyvin kuvitella. Eikä niitä töitäkään kovillekaan tekijöille ja osaajille ole tietyillä aloilla siten, että sen kuin vaihtaisi vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettotulotko? Tuollaista nettopalkkaa on harvalla.
Brutto.
8000 euroa