SDP lupaa, että työttömät pääsevät pysyvälle eläkkeelle. Muutenkin lupaa perua leikkaukset.
Eli toivoa on työttömillä. Sinnitelkää vaaleihin saakka, eläkepäivät siintävät
Kommentit (137)
Demari, pahin paskanpuhuja ja työläisen selkään puukottaja. Puheet aina mahtavia, mutta teot pahoja. Muistelkaa aikoja jolloin on ollut demarihallitus.
Vierailija kirjoitti:
Eli se iso joukko, joka on tällä hetkelläkin totaalisen työkyvytön, saa vihdoinkin oikean etuuden itselleen. On tätä odotettukin.
Ja saat odottaa vastakin. SDP oli se joka lakkautti eläkeputken
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SDP:n kukkopoika nyt lupaa vaikka mitä, vaalithan ovat vasta tulossa. Vaalien jälkeen lupaukset unohtuvat ja se siitä.
EI OLE LUVANNUT JOTEN LOPETA TYPERÄ LÄSSYTYS.
Persulla meni kuppi nurin taas!
Persun kommentti : SDP:n kukkopoika nyt lupaa vaikka mitä, vaalithan ovat vasta tulossa. Vaalien jälkeen lupaukset unohtuvat ja se siitä.
Demarin kommentti : EI OLE LUVANNUT JOTEN LOPETA TYPERÄ LÄSSYTYS.
Lindtman lupasi, että vähintäänkin Lex Taipale tulee eli jos olet demari taidat kuulya niihin riitelijädemareihin, jotka tekee kaikkensa kaataakseen Lindtmanin.
Ei Lindtmanin lupaus ole lupaus ennen kuin se on hallitusohjelmassa, ja sittenkään toteutus ei ole vielä varmaa.
Ei nämä sampanjasosialistit työmiestä ja naista muista kuin vaalien alla.
Olitteko koskaan nähneet tilannetta että nämä ökyrikkaat sosialistit olisi pienituloisia vaalien jälkeen muistaneet, silloin kun hallituksessa ovat olleet.
Eipä taida olla montaa tuhatta työtöntä, joita tuo koskisi. Ehdot ovat sitä luokkaa, että rajaavat monet pois.
Vierailija kirjoitti:
SDP ei halua poistaa työttömiä kehitysmaalaisia maasta, vaan tyytyy leikkaamaan kaikilta.
Todista, että Riikan sakset eivät koskeneet tavallisiin suomalaisiin.
Piirtelikö se Riikka myös jotain empatiaympyröitä?
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten muisti on kyllä lyhyt jos demareita äänestää.
Vuonna 2030 tuota sanotaan kokoomuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule kukaan ei tuollasta lupaa. Mutta työkyvyttömien pitkäaikaistyöttömien tilanteeseen pitäisi kyllä puuttua demareitten mielestä ja se on oikein.
Ap lisää, että kyllä lähes kaikki työttömät ovat sen verran työkyvyttömiä, että eläkkeelle pääsy tulee helpottamaan heitä usko mua, tuttavapiirissäni kukaan työttömäksi jäänyt ei ole täysin työkykyinen
Kukaan ei ole täysin työkykyinen jos itseltään kysytään.
Hauskaa, vasemmitolla on rahaa.
Tuskin ehdotuksen toteuttaminen maksaisi mahdottomia. Yli 10 vuotta yhtäjaksoisesti työttöminä olleita, yli 60-vuotiaita on todennäköisesti rajallinen määrä. Aikanaan Lex Lindströmin hintahaarukaksi laskettiin 30-60 miljoonaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole luvannut mutta vaikka lupaisikin niin persuilta olemme oppineet että vaalipuheet ovat vaalipuheita. Eli voi luvata mitä tahansa ja tehdä päinvastoin. Mutta kuten täällä usein on sanottu niin persut levittävät taas valheita kaikesta mahdollisesta.
Taidat olla melko nuori? Jo ennen persu-puoluetta puolueiden lupaukset oli tehty rikottaviksi. Ja miksi ihmeessä nämä itsensä jalustalle nostavat puolueet ottaisivat oppia persuista? Samaa paskaa eri paketissa?
Muutama vanha maalaistyötön pääsee eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Kuule kukaan ei tuollasta lupaa. Mutta työkyvyttömien pitkäaikaistyöttömien tilanteeseen pitäisi kyllä puuttua demareitten mielestä ja se on oikein.
Se on väärin, jos tekee jotain pahaa työttömille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea paskaa puhuvat ennen vaaleja ja idiootit uskovat. Sitten taas pillitätte kuinka lupaukset unohtuivat heti.
No ei puhu. Ap puhuu paskaa.
Persut pous tästä keskustelusta! Taitaa ottaa koville
Miksi persuja ottaisi koville, jos demarit kopiovat persujen aikaisempia toimia. Tässähän on herätelty eloon ajatuksia Lex Lindströmistä, jonka perussuomalaiset aikanaan kehittivät Sipilän hallituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Eikai kukaan noita lupauksia usko.
Uskoihan moni kokoomuksen "100 000 työpaikkaa" ja persujen "emme hyväksy leikkauksia". Äänestäkää sitä puoluetta joka arvoihinne parhaiten sopii älkääkä sen mukaan kuka puhuu parhaiten paskaa.
Trollaustarkoituksessa tehty aloitus, mutta ihan hyvin voitaisiin vaikkapa yli 55-vuotiaille tai yli 60-vuotiaille riittävän pitkään työttömänä olleille tarjota mahdollisuus eräänlaiseen perustuloon, joka olisi vaikkapa takuueläkkeen tai perustulon suuruinen. Näin heihin ei kuluisi työvoimapalveluiden resursseja, mutta toisaalta ei vielä oltaisi "julistettu" heidän työuraansa ehdottomasti päättyneeksi. Perustulon päälle saisivat yrittää tienata, jos onnistuvat saamaan pieniä/lyhyitä tai isompia/pitempiä töitä.
Jokainen tietää, että monen 50+ ikäisen on jo käytännössä mahdoton työllistyä, jopa silloin, vaikka työhistoriaa olisi. Aivan järjetöntä resurssien hukkaa roikottaa näitä ihmisiä työvoimapalveluiden listoilla, haetuttaa työpaikkoja, joihin kaikki tietävät, ettei heitä enää palkata, ja soitella ja kysellä typeriä tyyliin "minkä luulet olevan syynä ettei sinua ole kutsuttu haastatteluihin". Mutta tokihan, jos henkilö haluaisi jotain apua, tyyliin kursseja, palkkatuettuja tytä, tms. niin hyvä olisi silloin auttaa häntä saamaan niitä. Mutta naurettava tilanne, että jopa parin vuoden päästä eläkkeelle siirtyvän täytyy esittää hakevansa tosissaan töitä, ja työvoimapalvelut sitten esittävät auttavansa häntä työllistymään.
Vierailija kirjoitti:
SDP:n kukkopoika nyt lupaa vaikka mitä, vaalithan ovat vasta tulossa. Vaalien jälkeen lupaukset unohtuvat ja se siitä.
Ei ole luvannut, ajatuksen heityänyt pitkäaikaistyöttömien työkyvyttömien vaihtoehtoista eläkkeelle siirtämistä.
Tarkoittavat varmaan, että työkyvyttömät työttömät? Työkykyisille työttömille mielellään jos töitä järjestäisivät?
Hyvä, jos pitää paikkansa, sillä työkyvyttömiä on työkkärin listoilla turhaan roikkumassa kymmeniä tuhansia, kun eläkettä tai edes sairauspäivärahaa ei kaikille myönnetä, vaikka lääkäri on työkyvyttömyyden todennut.
Vierailija kirjoitti:
Voiko poliitikko oikeasti puhua tuollaisia ja sitten tulla tänne väittämään, että en minä luvannut, ehdotin vain
Ei yksikään poliitikko voi luvata mitään, mikä ei oli kirjoitettuna istuvan hallituksen hallitusohjelmaan. Ainoastaan silloin ehdotukset muuttuvat lupauksiksi, kun hallitusneuvotteluissa kaikki hallituspuolueet hyväksyvät ehdotuksen hallitusohjelmaan. Pääministerikään ei voi yksin määrätä, mitä hallitusohjelmaan kirjataaan, vaan kaikki hallituspuolueet joutuvat tekemään kompromisseja.
Sitä kutsutaan vaalilupaukseksi tai harhautus? Mutta vaalien jälkeen kovistellaan köyhiä? Ja mummoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En näe yhtään syytä miksi tätä ei voisi toteuttaa. Ei työkyvyttömyyden eläkkeet niin suuria ole, että sillä olisi mitään merkitystä. Suurin osa joutuisi hakemaan asumistukea kuitenkin eläkkeensä päälle, tai takuueläkettä. Eihän kortististossa johtajia roikuteta.
Jos palkka on ollut ka 3500-5000 kk niin kyllähän tulevan ajan työtuljen arvioon perustuva eläke on tonnin isompi kuin yleistuki (entinen työmarkkinatuki/peruspäiväraha)
Kymmenen vuoden yhtäjaksoinen työttömyys vähentää huomattavasti eläkekertymää. Yleistuesta ei kerry eläkettä.
Työttömistä noin neljännes on yli 60-vuotiaita, mutta kuinka moni heistä on ollut yhtäjaksoisesti viimeiset 10 vuotta työttömänä? Jos tässä ketjussa on sellaisia, niin laittakaa yläpeukkua. Tilastoista tätä tietoa ei suoraan löydy.
Tästä Lex Taipaleestahan kaikkia eläkeläisiä on lyöty, ja syytetty verenimijöiksi ja kaikkien etujen kahmijoksi. Lex Taipaleen ansiosta yli 60-vuotiaat ja yli 10 vuotta työttömänä olleet päästettin kertaluonteisesti, yhdellä rysäyksellä eläkkeelle.