Onko pakko mennä vanhempien iltaan jotka kouluissa
Kommentit (6)
Onhan se ihan kauheaa mennä sinne vanhempien iltaan juttelemaan lapsestasi ja tämän luokasta, mahdollisista ongelmista ja tapahtumista! En jaksa ymmärtää, kuinka niin moni vanhempi kehtaa ruikuttaa parista vanhempain illasta joka stanan vuosi!!
Kyllä minä haluan tietää, minkälaisten vanhempien lapsia on lapsen luokalla. Minkälainen opettaja lapsella on, ja mitä ajatuksia hänellä on liittyen lapseni koulunkäyntiin jne.
mulla on lapsia päiväkodin lisäksi kolmessa koulussa, eikä ole tullut mieleen jättää menemättä.
vanhempainiltoihin eivät osallistu ne vanhemmat, joiden nimenomaan pitäisi.
Täällä taas yritetään syyllistää ihmisiä. En minäkään käy enää jokaisessa vanhempainillassa. Olen kyllä käynyt useissakin, mutta kyllästyin katselemaan sitä " vanhempainiltatouhua" . Lapseni ope ei ollut ikinä kunnolla valmistellut niitä iltoja vaan odotti vaan, että keskustelu viriäisi itsestään, ja sitä ei todellakaan tapahtunut niissä vanhempainilloissa, missä minä olen käynyt. Tuloksena vaivaannuttavaa hiljaisuutta ja open vielä vaivautuneemmat kehoitukset, että " kyselkää nyt jotain" . Vanhempainiltojen anti siis riippuu paljon open panostuksesta ja vanhempien persoonista.
Minä sitten yritin keksiä muutamissa illoissa jotain keskusteluntynkää, ettei open tarvitsisi yksin pitää yllä sitä vaivaantunutta ilmapiiriä, mutta siihenpä se sitten jäikin. Ei ole mukavaa jutella kahdestaan open kanssa, vaikka paikalla on 10 muutakin ihmistä... Paremmin olen saanut asioista tietoa ja informaatiota lapseni koulunkäynnistä ja muista koulujutuista niissä kahdenkeskisissä keskusteluissa, joita meidän koulussa on 2 krt vuodessa. Niitä en jätä väliin. Enkä muuten mene vanhempainiltaan tänäänkään, kun ei ole kuulemma taaskaan mitään virallista asiaa tiedossa, kun kysyin opelta...
etkä tiedä niitä lapsen koulunkäyntiin liittyviä asioita, joista illoissa keskustellaan. Etkä juurikaan tapaa opettajaakaan.